Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Vanwaar kwam de snode mail?
BUB 17 45,95%
N-VA 9 24,32%
een (niet zo) nobele derde 11 29,73%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 21:35   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
multimedia omvat meer dan woordjes en plaatjes...
Geert Bourgeois vertelt over de transfers... O wee, hoe schandelijk! Frank Vanhecke vertelt over de transfers... O wee, hoe schankelijk!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 mei 2004, 10:36   #42
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er nu hemelsnaam racistisch aan een (Koreaanse) Vlaming die de taaltoestanden in de Brusselse ziekenhuizen aankaart?!
Oud 23 mei 2004, 10:51   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Wat is er nu hemelsnaam racistisch aan een (Koreaanse) Vlaming die de taaltoestanden in de Brusselse ziekenhuizen aankaart?!
Volgens de BUB (verborgen afdeling van de FDF) alles. Vlaams zijn is sowieso volgens de Blubbers al racistisch.
Oud 23 mei 2004, 12:51   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Volgens de BUB (verborgen afdeling van de FDF) alles.
Jan, don't push it! Als er nu één partij is (afgezien van het Blok en de N-VA) waar ik überhaupt niks mee te maken wil hebben, dan is het FDF wel!
Kim is offline  
Oud 23 mei 2004, 12:52   #45
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:

Volgens de BUB (verborgen afdeling van de FDF) alles.
Jan, don't push it! Als er nu één partij is (afgezien van het Blok en de N-VA) waar ik überhaupt niks mee te maken wil hebben, dan is het FDF wel!
Nou, dan hebben we een splitsing tussen BUB Antwerpen en BUB Brabant in de maak.
Oud 23 mei 2004, 13:13   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Volgens de BUB (verborgen afdeling van de FDF) alles. Vlaams zijn is sowieso volgens de Blubbers al racistisch.
Jij schaamt je ook niet om de zaken schaamteloos om te keren.
Nooit hoorde ik een BuB-lid zich dul maken over het gebruik van Nederlands.
Het zijn integendeel steeds de flaminganten die zure oprispingen krijgen wanneer er in gebieden die ze als eeuwigdurend geannexeerd beschouwen, eens een woordje Frans valt.
Oud 23 mei 2004, 13:17   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het zijn integendeel steeds de flaminganten die zure oprispingen krijgen wanneer er in gebieden die ze als eeuwigdurend geannexeerd beschouwen, eens een woordje Frans valt.
U vergist zich. De zure oprispingen komen wanneer een Franstalige meent dat hij in Vlaanderen recht heeft op dienstverlening van de overheid in zijn taal. U gaat in Duitsland toch als Franstalige dat ook niet eisen?
Oud 23 mei 2004, 13:19   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Nou, dan hebben we een splitsing tussen BUB Antwerpen en BUB Brabant in de maak.
Binnenkort komt er nog een BBUBB! Brabantse Belgische Unie - Union Belge Brabançonne geleid door de Fransdolle Hans I. En daarnaast de ABUBA, geleid door goede maar goedgelovige ziel Kim. Voor de goede verstaander, ABUBA is geen afsplitsing van ABBA.
Oud 23 mei 2004, 13:23   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
U vergist zich. De zure oprispingen komen wanneer een Franstalige meent dat hij in Vlaanderen recht heeft op dienstverlening van de overheid in zijn taal. U gaat in Duitsland toch als Franstalige dat ook niet eisen?
Wat de zure oprispingen betreft vergis ik me dus allesbehalve.
  • Wie zaagt en zeurt er over taaltoestanden in ziekenhuizen?
    Wie maakt zich dul over faciliteiten voor franstaligen?
    Wie krijgt alle kleuren van de regenboog wanneer een minister zich in de Franse taal uit op tv?
    Wie steigert wanneer een franstalig bestuurder al eens hakkelt in het Nederlands?
    Wie is boos als een Waalse toerist aan de Belgische kust hoffelijk bediend wordt in zijn eigen taal?

Juist: de flaminganten van VB-N-VA.
Die kerels verliezen uit het oog dat er in België tweee taalgroepen rondlopen, en dat de eens strikte territoriumscheiding stilaan achterhaald wordt door de feiten........
Oud 23 mei 2004, 13:26   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... dat de eens strikte territoriumscheiding stilaan achterhaald wordt door de feiten........
Op welke manier zou die dan achterhaald zijn? Is die strikte scheiding ook in Zwitserland achterhaald? Is de strikte territoriale taalindeling in Ierland (voor de Gaeltacht) ook achterhaald?
Oud 23 mei 2004, 13:31   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
... dat de eens strikte territoriumscheiding stilaan achterhaald wordt door de feiten........
Op welke manier zou die dan achterhaald zijn? Is die strikte scheiding ook in Zwitserland achterhaald? Is de strikte territoriale taalindeling in Ierland (voor de Gaeltacht) ook achterhaald?
Bekijk de situatie in Brussel eens objectief, en stel met mij vast dat tweetaligheid Nederlands-Frans hopeloos achterhaald is.
Oud 23 mei 2004, 14:00   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bekijk de situatie in Brussel eens objectief, en stel met mij vast dat tweetaligheid Nederlands-Frans hopeloos achterhaald is.
Waarom zou dat achterhaald zijn? Brussel is nog steeds het Hoofdstedelijk Gewest, bijgevolg lijkt het maar normaal dat de twee belangrijkste landstalen de ambtelijke talen van het gewest vormen. Maar goed, misschien moet ook het Duits ingevoerd worden; dan is Brussel taalkundig ook volledig de hoofdstad van België.
Oud 23 mei 2004, 14:00   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

De territoriale scheiding is meer dan Brussel trouwens...
Oud 23 mei 2004, 15:21   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom zou dat achterhaald zijn? Brussel is nog steeds het Hoofdstedelijk Gewest, bijgevolg lijkt het maar normaal dat de twee belangrijkste landstalen de ambtelijke talen van het gewest vormen. Maar goed, misschien moet ook het Duits ingevoerd worden; dan is Brussel taalkundig ook volledig de hoofdstad van België.
De realiteit van Brussel, dewelke jij onder ogen weigert te zien:

Door de vlucht van deVlamingen naar andere steden, is Brussel qua taalgebruik een stad die volgens haar inwoners beter in het Frans en Arabisch zou bestuurd worden.
Oud 23 mei 2004, 17:21   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En binnen een aantal jaar nog alleen in het Arabisch.

Waarom eigenlijk niet?

[size=1](Al twijfel ik daaraan zolang er één franstalige in Brussel woont)[/size]
Oud 23 mei 2004, 19:02   #56
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Brussel, de hoofdstad van Vlaanderen!
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 mei 2004, 20:32   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door de vlucht van deVlamingen naar andere steden, is Brussel qua taalgebruik een stad die volgens haar inwoners beter in het Frans en Arabisch zou bestuurd worden.
Enkele dagen geleden heb ik u er al op gewezen, maar u heeft er eens te meer voor gekozen om het te negeren - het past immers niet in uw "kraam". In De Morgen van vorige week stond er een artikel dat het aantal jonge Vlaamse gezinnen in Brussel weer toeneemt.

Daarenboven is, ook iets dat u niet ter sprake brengt, Brussel nog steeds de hoofdstad van België. Brussel is het "ontmoetingspunt" van de twee grote gemeenschappen; daarom is het normaal dat in onze hoofdstad de twee talen van de belangrijkste volksgroepen er ook ambtelijke talen. In mijn visie zou ook het Duits een plaats moeten krijgen in Brussel.
Oud 23 mei 2004, 21:27   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkele dagen geleden heb ik u er al op gewezen, maar u heeft er eens te meer voor gekozen om het te negeren - het past immers niet in uw "kraam". In De Morgen van vorige week stond er een artikel dat het aantal jonge Vlaamse gezinnen in Brussel weer toeneemt.
En vormen die jonge gezinnen opnieuw een meerderheid in Brussel, zodat ze aanspraak kunnen maken op tegemoetkoming in hun eigen taal?
U kan dat hier gratuit beweren, maar Brussel lijkt mij met evenveel reden betiteld te kunnen worden als hoofdzakelijk francofoon en Arabisch.

Citaat:
Daarenboven is, ook iets dat u niet ter sprake brengt, Brussel nog steeds de hoofdstad van België. Brussel is het "ontmoetingspunt" van de twee grote gemeenschappen; daarom is het normaal dat in onze hoofdstad de twee talen van de belangrijkste volksgroepen er ook ambtelijke talen. In mijn visie zou ook het Duits een plaats moeten krijgen in Brussel.
Hoofdstad is slechts een statuut, en een statuut kan wijzigen als het niet meer strookt met de feiten, achterhaald is, of onbruikbaar geworden.
Jij blijft gewoon krampachtig vasthangen aan toestanden uit halfweg vorige eeuw.
Wat niet-Brusselaars willen is eigenlijk van geen tel meer. Brussel is een volledig apart gewest. En daar hoef je zelfs de Belgicisten niet voor af te zeiken, dat is in volle medeplichtigheid van de Vlaamse politieke partijen aldus geëvolueerd.
Pas liever gewoon het flamingantische adagium toe voor je vroegere hoofdstad: "Aanpassen of opkrassen." Maar blijkbaar geldt dit alleen als het in uw Vlaams-imperialistische kraampje te pas komt.........
Oud 23 mei 2004, 22:52   #59
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Hoe? Bestaat Vlaanderen nu toch? 8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 23 mei 2004, 23:05   #60
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
Hoe? Bestaat Vlaanderen nu toch? 8)
Heb ik nooit ontkend. Het Waasland bestaat ook
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be