Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 september 2010, 09:19   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ah, heb jij dan harde bewijzen dat zijn telkunst ondermaats zijn? behalve dat 1 rekenfoutje natuurlijk.

Lapsus, vlijmscherp, Lapsus.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 22 september 2010, 09:30   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Annemans (VB) is jurist en kan die ook niet vrij goed rekenen ?
die mag niet meespelen.
Anna List is offline  
Oud 22 september 2010, 09:49   #43
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die mag niet meespelen.
Officieel niet nee, maar ik denk dat minstens enkele tips, van hun studies over het onderwerp, doorsijpelen naar de onderhandelingstafel
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 september 2010, 10:36   #44
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Men zegt dat, alhoewel Vlerick toch ook wel een naam en faam heeft. Wat ik wel weet is dat Solvay afgestudeerden erg gegeerd zijn op de arbeidsmarkt.
Kan wel zijn, maar in de jaren '90 werden ze, ondanks hun zelfsnobisme, zelfs niet als academici beschouwd.

Ze moesten geen thesis naar academische normen schrijven en mochten dus niet als universitair afgestudeerden beschouwd worden. T.E.W. daarentegen werd wel als universitaire studie beschouwd (indien gevolgd aan een universitaire instelling) en leverde wel een volwaardig universitair diploma op.

Uiteraard zorgde het natuurlijke Solvay-netwerk voor hen (ons kent ons, hé) en dit is inderdaad te vergelijken met Vlerick (de zogenaamde Vlerick-boys).

Dit zal ondertussen allemaal al wel veranderd zijn, maar in de tijd werd er wel goed gelachen met de Solvay-boys en -girls.
Kawadude is offline  
Oud 22 september 2010, 13:18   #45
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar enfin zeg, wat kan jij er toch op los zwanzen. Een lapsus heeft trouwens NIKS met telkwaliteiten te maken. Ik heb niets tegen handelswetenschappen, maar het is een FEIT dat dit minder zwaar is als TEW. Het is ook niet zo dat handelswetenschappers praktijkgerichter geschoold worden.

Trouwens, als handelswetenschappen in de bedrijfswereld hoger staat aangeschreven dan valt dat helemaal niet te rijmen met het FEIT dat de startlonen voor TEW'ers hoger liggen dan die voor handelswetenschappers.

Zoals gewoonlijk lul je er maar weer wat op los. Sommige mensen vallen toch echt helemaal niet serieus te nemen. Over alles meebabbelen maar bitter weinig echte kennis hebben. Goed bezig gast.

En voor je verder begint te lullen nog dit. Je diploma bepaalt in grote mate je startloon en je eerste kansen op de arbeidsmarkt maar daarna zijn het je competenties, leergierigheid en ambitie die tellen en dan maakt het niet meer uit of je handelswetenschappen, TEW of HIR hebt gedaan.
Nogtans vorige week een artikel gezien op de site van vacature. Waarnaar gij ook verwijst met die startlonen zeker. Waarin ze werkloosheid van studenten na 1 jaar per richting gaven. HW was 19de met 5% en TEW viel uit de top 20.

Verder denk ik dat het startloon voor bepaalde sectoren meer zal verschillen dna anderen. Vb. Accountancy en fiscaliteit (wat ik zelf studeer) en Bank sector weet ik dat er geen verschil wordt gemaakt. Maar in Operations,... vind ik het ook maar logisch.

Ook dat handelswetenschappen niet praktijkgerichter is durf ik in twijfel te trekken. Het is inderdaad niet te vergelijken met officemanagement en dergerlijke, maar ipv als bachelorproef hebben ipv een zuiver academische verhandeling bvb. een bedrijfsproject waarin er zelf onderzoek verricht moet worden om dan praktische aanbevelingen te doen aan een opdrachtgever (ikzelf heb een marktstudie gedaan). Verder zijn er ook keuzevakken als businessplanning enzo. Spijtig genoeg worden alle docenten uit de praktijk vervangen door mensen met een doctoraat.

En waarom is het een feit dat handelswetenschappen minder zwaar is? Op welke basis is dit beoordeeld? Mijns inziens zou heet beter zijn dat het overgaat als een soort subrichting in TEW met
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 22 september 2010 om 13:30.
Perzik is offline  
Oud 22 september 2010, 13:56   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht ik nu 5 duvels op hebben en aan een cafétoog staan, ik zou misschien nog even de hoeken van mijn lippen optrekken om te doen of ik met die oude koe uit die gracht nog kan glimlachen.
Geef toe Schoof, t is wel een ouwe koe maar een beetje ironisch is het wel he...

Alleen al hun idee over hun "high level cijfergroep" ik vraag me af welk groot licht daar weer mee afgekomen is, ... Er valt niks te becijferen, want er is gewoon geen geld...
Herr Flick is offline  
Oud 22 september 2010, 14:43   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Geef toe Schoof, t is wel een ouwe koe maar een beetje ironisch is het wel he...

Alleen al hun idee over hun "high level cijfergroep" ik vraag me af welk groot licht daar weer mee afgekomen is, ... Er valt niks te becijferen, want er is gewoon geen geld...
Dat is uiteraard onzin, of het moet zijn dat mijn belastingbrief maar om te lachen was.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2010, 15:32   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is uiteraard onzin, of het moet zijn dat mijn belastingbrief maar om te lachen was.
Ah begint het te dagen, ... waarom denkt ge dat ze zoveel poen uit uw portefeuille moeten ratten...

Die hotels voor assielzoekers, en de dinerkes van allerhande hoge pieten moeten van iets betaald worden. Ge zult gij wel derby pils zuipen, nietwaar ?

Moest het onzin zijn Solidarnosc dan zat ik hier nog. Dan had ik geen enkel goeie reden om het af te bollen... maar al die poen die ik niet aan de belze staat moet, ... en ze hebben hier ook Duvel en Chimay ... Alleen frieten, die bak ik beter zelf en brood ook.
Herr Flick is offline  
Oud 22 september 2010, 16:41   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondanks uwe belastingsbrief is er nog 25 miljard tekort. Maar ok, we snappen het wel.
De vraag is alleen welke politicus de moed gaat opbrengen om daadwerkelijk te besparen. En welke media het verstand gaat opbrengen, om niet elke politicus, die wil besparen te demoniseren.
Vrees dat daarvoor eerst een (quasi) splitsing van Belgie zal noodzakelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Bob : 22 september 2010 om 16:41.
Bob is offline  
Oud 22 september 2010, 18:38   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop voor u dat u in 'zandig' West-Vlaanderen woont.

Daar kan het niet zo verschrikkelijk moeilijk zijn om op z'n struisvogels uw kop in de grond te steken.

Maar ik beklaag u als u in de Polders woont, want daar ligt een dikke laag klei, en zoals iedereen wel weet is dat een eerder 'taaie' bodemsoort.

U zou er uw nek op kunnen breken, en dat wens ik u nu ook weer niet toe.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 22 september 2010 om 18:39.
djimi is offline  
Oud 22 september 2010, 18:56   #51
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ondanks uwe belastingsbrief is er nog 25 miljard tekort. Maar ok, we snappen het wel.
De vraag is alleen welke politicus de moed gaat opbrengen om daadwerkelijk te besparen. En welke media het verstand gaat opbrengen, om niet elke politicus, die wil besparen te demoniseren.
Vrees dat daarvoor eerst een (quasi) splitsing van Belgie zal noodzakelijk zijn.
mss heeft solidarnosc 25 miljard euro erges liggen
Shadowke is offline  
Oud 22 september 2010, 22:40   #52
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
mss heeft solidarnosc 25 miljard euro erges liggen
Als ze de spaarcenten van de rijken niet hadden gered, hadden ze die nu in kas, en was België splitten nog net iets moeilijker Nu is die druk daar en alle beetjes helpen he
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 september 2010, 22:47   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg kom hé,
de Muyt heeft toegepaste ekonomische gedaan hé.
Idd.
http://www.youtube.com/watch?v=hp-jZDQShFU

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 september 2010 om 22:47.
filosoof is offline  
Oud 22 september 2010, 23:06   #54
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Toch ff narekenen met de gsm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 23 september 2010, 11:15   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Ik heb me er ook een breuk over gelachen.
Dezelfde dag, en de vijf eropvolgende dagen telkens opnieuw.

Maar de zesde dag begon het zo wat te trekken over de verhaaltjes van mijn grootmoeder: bij ieder bezoek hetzelfde refreintje ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 september 2010, 11:45   #56
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Kan wel zijn, maar in de jaren '90 werden ze, ondanks hun zelfsnobisme, zelfs niet als academici beschouwd.

Ze moesten geen thesis naar academische normen schrijven en mochten dus niet als universitair afgestudeerden beschouwd worden. T.E.W. daarentegen werd wel als universitaire studie beschouwd (indien gevolgd aan een universitaire instelling) en leverde wel een volwaardig universitair diploma op.

Uiteraard zorgde het natuurlijke Solvay-netwerk voor hen (ons kent ons, hé) en dit is inderdaad te vergelijken met Vlerick (de zogenaamde Vlerick-boys).

Dit zal ondertussen allemaal al wel veranderd zijn, maar in de tijd werd er wel goed gelachen met de Solvay-boys en -girls.
Maar heel wat bedrijven kwamen die Solvay boys en girls wel ter plaatse ronselen zodat ze meestal al een job hadden voordat ze waren afgestudeerd.
Anderzijds kan je de studies handelsingenieur toch niet vergelijken met de TEW. Daar waar TEW zich enkel toespitst op het economische zijn de studies handelsingenieur in een veel breder kader gevat. De meeste CEO's van grote bedrijven zijn dan ook handelsingenieur en geen TEW er.

Laatst gewijzigd door speurneus : 23 september 2010 om 11:46.
speurneus is offline  
Oud 23 september 2010, 16:54   #57
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar heel wat bedrijven kwamen die Solvay boys en girls wel ter plaatse ronselen zodat ze meestal al een job hadden voordat ze waren afgestudeerd.
Anderzijds kan je de studies handelsingenieur toch niet vergelijken met de TEW. Daar waar TEW zich enkel toespitst op het economische zijn de studies handelsingenieur in een veel breder kader gevat. De meeste CEO's van grote bedrijven zijn dan ook handelsingenieur en geen TEW er.
Ik denk dat ManaMa en consoorten belangerijker zijn dan t.o.v. Hir. vs. TEW

Laatst gewijzigd door Perzik : 23 september 2010 om 16:54.
Perzik is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be