Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2010, 08:59   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom voor het VB?
Is er iets dat in hun programma staat dat een oplossing zou kunnen bieden?
Natuurlijk. Een importstop en een terugkeerbeleid.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 09:06   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Natuurlijk. Een importstop en een terugkeerbeleid.
Wat vertelt het VB over een immigratiestop en terugkeerbeleid?
Dan kunnen we nagaan hoe realistisch dit is, en of dit werkelijk een oplossing biedt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 09:10   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat vertelt het VB over een immigratiestop en terugkeerbeleid?
Dan kunnen we nagaan hoe realistisch dit is, en of dit werkelijk een oplossing biedt.
Natuurlijk biedt dat een oplossing. Het gros wat hier nu binnenkomt is gewoon werkloos en leeft van een leefloon.
Als illegalen buiten zetten al niet meer realistisch is, is het einde nabij.
Oud 26 september 2010, 09:32   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk biedt dat een oplossing. Het gros wat hier nu binnenkomt is gewoon werkloos en leeft van een leefloon.
Het gros dat binnenkomt; komt binnen via gezinshereniging en is ten laste van het gezin waarmee hij/zij herenigt. Krijgt dus geen leefloon.

Citaat:
Indien jij niet eens kan vertellen wat het VB over een immigratiestop en terugkeerbeleid vertelt; kunnen we niet nagaan hoe realistisch dit is, en of dit werkelijk een oplossing biedt.
Oud 26 september 2010, 09:35   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gros dat binnenkomt; komt binnen via gezinshereniging en is ten laste van het gezin waarmee hij/zij herenigt. Krijgt dus geen leefloon.

Indien jij niet eens kan vertellen wat het VB over een immigratiestop en terugkeerbeleid vertelt; kunnen we niet nagaan hoe realistisch dit is, en of dit werkelijk een oplossing biedt.
Waarom zoek je dit zelf dan niet op? Jij wilt toch oordelen, dan moet je zelf op zoek gaan, vast wel op internet te vinden!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 10:38   #46
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Drie kwart van de leefloners die aankloppen bij het Antwerpse ocmw zijn allochtonen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 13:22   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Weeral één die teveel fantasie heeft.
Ga er dan eens naartoe, of durf je niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 18:19   #48
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom voor het VB?
Is er iets dat in hun programma staat dat een oplossing zou kunnen bieden?
Mensen stemmen voor het VB omdat de andere partijen grotendeels laten betijen. Vooral de linkse partijen hebben het zover laten komen dat we nu met een aardige erfenis zitten wat vreemdelingenbeleid betreft. Het volk is dat meer dan beu.
Daarom zijn er steeds weer mensen die op het VB stemmen uit protest.
Oud 26 september 2010, 18:38   #49
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja dat zal wel.
De techniek is : men laat ze overkomen en zegt ervoor te zullen zorgen.
Na een tijdje gaat dat niet meer en sturen ze de nieuwe import naar het OCMW en leeft de nieuwe import op onze kosten.
Oud 27 september 2010, 09:49   #50
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat zal wel.
Na een tijdje gaat dat niet meer en sturen ze de nieuwe import naar het OCMW en leeft de nieuwe import op onze kosten.
Overigens is het nog de vraag in hoeverre die gezinsverenigingen echt zijn.
Met al die gearrangeerde huwelijken heb ik er serieus mijn twijfels over.
Oud 27 september 2010, 09:54   #51
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Overigens is het nog de vraag in hoeverre die gezinsverenigingen echt zijn.
Met al die gearrangeerde huwelijken heb ik er serieus mijn twijfels over.
none ....dit zijn zakelijke transacties en dienen enkel om de nationaliteit te verkrijgen waarna "r stuen kan worden aangevraagd.
Paar tot 10K per geslaagde "hereniging".
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 19:16   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja dat zal wel.
"zegt er voor te zorgen" is niet voldoende als basis voor gezinshereniging.

Informeer je eerst
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=159
Oud 27 september 2010, 19:27   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"zegt er voor te zorgen" is niet voldoende als basis voor gezinshereniging.

Informeer je eerst
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=159
Je moet inderdaad een inkomen hebben en soms zelfs kunnen anatonen dat je woonruimte hebt of de persoon moet zelf een ziekteverzekering afsluiten voor men kan overkomen enz..maar iedereen weet dat dit systeem vaak misbruikt wordt om vooral familie aan een verblijfsvergunning te helpen of omdat je serieuze sommen kunt vragen als "bruidschat", of eenmaal de Belgische nationaliteit binnen is "verdwijnen" partners, of mensen gaan al redelijk snel uit mekaar waarop de partner ten laste komt van het ocmw, dat is het punt van Perikles, en dat is u ontgaan?
En dan hebben we het nog niet over vrouwen die illegal binnenkwamen en via huwelijk met Belg of kind van EU burger Belg worden en dan prompt hun andere kinderen laten overkomen en in de vakantie een Afrikaanse man trouwen, het kader van gezinshereniging en vorming brengen hoe dan ook grote maatschappelijk kosten mee aan opleiding en scholing, inburgering, huisvesting, werkprojecten en trajecten,uitkeringen!

Of komt u weer eens uitleggen dat er niets aan de hand is, uw reactie geeft me wel sterk en voor de zoveelste keer die indruk!
Oud 27 september 2010, 20:28   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je moet inderdaad een inkomen hebben en soms zelfs kunnen anatonen dat je woonruimte hebt of de persoon moet zelf een ziekteverzekering afsluiten voor men kan overkomen enz..maar iedereen weet dat dit systeem vaak misbruikt wordt om vooral familie aan een verblijfsvergunning te helpen of omdat je serieuze sommen kunt vragen als "bruidschat", of eenmaal de Belgische nationaliteit binnen is "verdwijnen" partners, of mensen gaan al redelijk snel uit mekaar waarop de partner ten laste komt van het ocmw, dat is het punt van Perikles, en dat is u ontgaan?
En dan hebben we het nog niet over vrouwen die illegal binnenkwamen en via huwelijk met Belg of kind van EU burger Belg worden en dan prompt hun andere kinderen laten overkomen en in de vakantie een Afrikaanse man trouwen, het kader van gezinshereniging en vorming brengen hoe dan ook grote maatschappelijk kosten mee aan opleiding en scholing, inburgering, huisvesting, werkprojecten en trajecten,uitkeringen!

Of komt u weer eens uitleggen dat er niets aan de hand is, uw reactie geeft me wel sterk en voor de zoveelste keer die indruk!
Ja, er zijn misbruiken. Indien Pericles dit bedoelt; dat hij het dan duidelijk zegt. En dat hij dan duidelijk zegt welke misbruiken.

Welke "de persoon"? welke "familie"? aan een verblijfsvergunning te helpen.
Wil je misbruiken aan de kaak stellen (presicieer dewelke); of ga je ons nu wijsmaken dat de hele familie naar België mag komen in het kader van gezinshereniging.

Waarom moeten die "vrouwen die illegal binnenkwamen en via huwelijk met Belg of kind van EU burger Belg worden" ook nog trouwen met een Afrikaanse man? Te meer daar ze in Afrika al kinderen had.

Neen; ik kom hier niet vertellen dat er niets aan de hand is; ik kom vertellen dat wat Pericles schrijft; zoals hij het schetst; dikke zever is.
Daarom geef ik ook de link naar de wetgeving.

Jij mag daar ook wat gaan lezen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 27 september 2010 om 20:29.
Oud 28 september 2010, 00:20   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, er zijn misbruiken. Indien Pericles dit bedoelt; dat hij het dan duidelijk zegt. En dat hij dan duidelijk zegt welke misbruiken.

Welke "de persoon"? welke "familie"? aan een verblijfsvergunning te helpen.
Wil je misbruiken aan de kaak stellen (presicieer dewelke); of ga je ons nu wijsmaken dat de hele familie naar België mag komen in het kader van gezinshereniging.

Waarom moeten die "vrouwen die illegal binnenkwamen en via huwelijk met Belg of kind van EU burger Belg worden" ook nog trouwen met een Afrikaanse man? Te meer daar ze in Afrika al kinderen had.

Neen; ik kom hier niet vertellen dat er niets aan de hand is; ik kom vertellen dat wat Pericles schrijft; zoals hij het schetst; dikke zever is.
Daarom geef ik ook de link naar de wetgeving.

Jij mag daar ook wat gaan lezen.
Misschien moet jij eens wat minder lezen en wat meer met de realiteit in aanraking komen!
Jou vraag is ook zever, een illegale Afrikaanse vrouw wordt bijvoorbeeld via huwelijk Belg ( en vraagt zodra dit in orde is de scheiding aan!)of via het krijgen van een kind van een EU burger.
Wanneer je Belg bent kun je al je kinderen die je hebt achtergelaten naar Vlaanderen halen en trouwen met iemand uit eigen land, velen doen dit zo en wat begon met één illegaal eindigt met pakweg drie tot vijf personen die via hereniging of gezinsvorming komen vervoegen.
Ben je geen Belg zijn er ook nog mogelijkheden, zeker voor minderjarige broertjes en zusjes, laat hen komen met een toeristenvisum en éénmaal hier registreer je als niet begeleide minderjarige en vraag je daar voogdij over.
Of wanneer je aids hebt kun je verblijf aanvragen omwille van humanitaire redenen.
Afhankelijk uit welk land je komt kun je tot samenwoont met man worden verplicht gedurende de eerste twee jaar maar ook daar is een achterpoortje voor!
Dat kost de samenleving geld, in opleiding en scholing, huisvesting, gezondheidszorg en inburgering,tewerkstelling en uitkeringen.
Oud 28 september 2010, 18:45   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien moet jij eens wat minder lezen en wat meer met de realiteit in aanraking komen!
Jou vraag is ook zever, een illegale Afrikaanse vrouw wordt bijvoorbeeld via huwelijk Belg ( en vraagt zodra dit in orde is de scheiding aan!)of via het krijgen van een kind van een EU burger.
Wanneer je Belg bent kun je al je kinderen die je hebt achtergelaten naar Vlaanderen halen en trouwen met iemand uit eigen land, velen doen dit zo en wat begon met één illegaal eindigt met pakweg drie tot vijf personen die via hereniging of gezinsvorming komen vervoegen.
Ben je geen Belg zijn er ook nog mogelijkheden, zeker voor minderjarige broertjes en zusjes, laat hen komen met een toeristenvisum en éénmaal hier registreer je als niet begeleide minderjarige en vraag je daar voogdij over.
Of wanneer je aids hebt kun je verblijf aanvragen omwille van humanitaire redenen.
Afhankelijk uit welk land je komt kun je tot samenwoont met man worden verplicht gedurende de eerste twee jaar maar ook daar is een achterpoortje voor!
Dat kost de samenleving geld, in opleiding en scholing, huisvesting, gezondheidszorg en inburgering,tewerkstelling en uitkeringen.
Waarom is mijn vraag zever? Omdat je geen antwoord kan geven?
Alle kinderen kan je niet naar België brengen; enkel minderjarige kinderen.
Waarom zou die vrouw een tweede keer trouwen in Afrika?
Je kan niet antwoorden op welke "familie aan een verblijfsvergunning te helpen". Ik zal je helpen. Je gezin = gehuwde partner en minderjarige kinderen. Maar "familie" klinkt talrijker hé.

Zo lang je samenwoont, krijg je enkel tijdelijke verblijfsvergunningen.

Lees toch maar wat op de site waarvan ik je de link gaf.
Oud 28 september 2010, 19:02   #57
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is mijn vraag zever? Omdat je geen antwoord kan geven?
Alle kinderen kan je niet naar België brengen; enkel minderjarige kinderen.
Waarom zou die vrouw een tweede keer trouwen in Afrika?
Je kan niet antwoorden op welke "familie aan een verblijfsvergunning te helpen". Ik zal je helpen. Je gezin = gehuwde partner en minderjarige kinderen. Maar "familie" klinkt talrijker hé.

Zo lang je samenwoont, krijg je enkel tijdelijke verblijfsvergunningen.

Lees toch maar wat op de site waarvan ik je de link gaf.
Ik vind dat het antwoord van Alice heel duidelijk was, ik begrijp niet dat u dat "geen antwoord" noemt.
Ik kan me best een scenario voorstellen waarin zoiets gebeurt. Veronderstel dat een ongehuwde moeder met één kind in een arm, Afrikaans dorp hoort van de mogelijkheid om naar België te komen. Zij laat haar kind bij haar familie achter, komt naar hier, krijgt na verloop van tijd een verhouding, krijgt hier een kind, en laat dan haar eerste kind naar hier overkomen eventueel met de vader met wie zij dan alsnog kan trouwen. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Oud 28 september 2010, 19:10   #58
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat het antwoord van Alice heel duidelijk was, ik begrijp niet dat u dat "geen antwoord" noemt.
Ik kan me best een scenario voorstellen waarin zoiets gebeurt. Veronderstel dat een ongehuwde moeder met één kind in een arm, Afrikaans dorp hoort van de mogelijkheid om naar België te komen. Zij laat haar kind bij haar familie achter, komt naar hier, krijgt na verloop van tijd een verhouding, krijgt hier een kind, en laat dan haar eerste kind naar hier overkomen eventueel met de vader met wie zij dan alsnog kan trouwen. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Zo gebeurt het ook.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 19:11   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind jij "je vraag is zever" een duidelijk antwoord?
waar lees jij een antwoord op mijn vraag
"Welke "de persoon"? welke "familie"? aan een verblijfsvergunning te helpen."
en/of op
"Waarom moeten die "vrouwen die illegal binnenkwamen en via huwelijk met Belg of kind van EU burger Belg worden" ook nog trouwen met een Afrikaanse man?"
Oud 28 september 2010, 19:34   #60
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind jij "je vraag is zever" een duidelijk antwoord?
waar lees jij een antwoord op mijn vraag
"Welke "de persoon"? welke "familie"? aan een verblijfsvergunning te helpen."
en/of op
"Waarom moeten die "vrouwen die illegal binnenkwamen en via huwelijk met Belg of kind van EU burger Belg worden" ook nog trouwen met een Afrikaanse man?"
Alice zal zelf wel weten waarom ze uw vraag zever vindt. Ik moei me niet met uw ruzietjes.
Maar de rest van haar uitleg is duidelijk genoeg, dunkt me.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be