Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 september 2010, 11:48   #41
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Wat voor jou weinig is is voor een ander veel.
Gelijkheid is inderdaad teveel om toe te geven voor de franstaligen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 23 september 2010, 11:51   #42
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Noem je dat een antwoord?
De franco's zijn nogal rap content,behalve als het over geld gaat ,dat is alles nog niet goed genoeg...

Het moet nog meer zijn,véél meer,en die facisten zullen het hun nillens willens moeten bezorgen...

eerder zijn ze niet tevreden...

En blijkbaar zitten de frustraties ginds héél hoog omdat dit de eerste maal is dat ze hun zin niet krijgen...

En daar ben ik hélemaal niet rouwig om,integendeel...
Svennies is offline  
Oud 23 september 2010, 11:52   #43
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Gelijkheid is inderdaad teveel om toe te geven voor de franstaligen.
Stel u voor, quelle horreur mon cher....
Svennies is offline  
Oud 23 september 2010, 11:53   #44
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De franco's zijn nogal rap content,behalve als het over geld gaat ,dat is alles nog niet goed genoeg...

Het moet nog meer zijn,véél meer,en die facisten zullen het hun nillens willens moeten bezorgen...

En blijkbaar zitten de frustraties ginds héél hoog omdat dit de eerste maal is dat ze hun zin niet krijgen...

Inderdaad. Hoe meer men hun gal uitspuwt, hoe liever we het hebben, want dat wil zeggen dat we eindelijk goed bezig zijn
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 23 september 2010, 11:56   #45
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij bent daar allemaal mee akkoord? enkel Vlaanderen zal mogen betalen voor de besparingen?
Iedereen moet dat.
Oud 23 september 2010, 12:01   #46
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zijn eindrapport als informateur. Het is ook vrij logisch dat Elio dat dan doet als preformateur.

Absoluut, maar dan moeten wel alle voorwaarden voldaan zijn.

Hij verstond dat perfect, maar uit respect laat hij Elio proberen.

Uit respect

Volgens de logica van de bewijsvoering is het de gewoonte dat iemand die iets beweert ook komt aandraven met bewijzen en niet omgekeerd.

Juist, maar ik ga niet opnieuw de kranten afdwijlen om jou dat bewijs te geven. Probeer zelf ook eens.

Dat vragen de Vlamingen ook niet. Confederalisme is al afgeschaft. Qua toegeving kan dat wel tellen.

Maar separatisme nog niet

Dat is geen quatch, dat is de waarheid.

Volgens de logica van de bewijsvoering is het de gewoonte dat iemand die iets beweert ook komt aandraven met bewijzen.
Oud 23 september 2010, 12:02   #47
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou eer zeggen: arm Walenland.

Waarom in hemelsnaam verlagen zij zich nog dieper door te onderhandelen met die fascistische en inhalige Vlamingen ?
Waarom shotten ze ons niet met onze klikken en klakken buiten ?

"Ik zou mogen honger lijden en doodgaan van de dorst, maar van zo'n 'vetzakken' aanvaard ik nog geen eurocent."

Weet gij het ?
Er is er ene die het met de Peumans zou geprobeerd hebben
Oud 23 september 2010, 12:03   #48
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen moet dat.
Al de uitspraak van de roze strik vergeten "niemand mag er armer van worden"...

En daar bedoelde hij uitsluitend zijn eigen waalse kiezers mee...

Madammeke non zei eerder al hetzelfde "als het ons ook maar één euro kost gaat het niet door"...

Want denkt u,dat het geld hier in Vlaanderen zomaar met bakken tegelijk uit de lucht komt gevallen...

Wallonië zal zélf serieus moeten bezuinigen in vergelijking met Vlaanderen...
En dat is niet onze fout,maar die van jullie en jullie alléén...

Nu staat er nog een trotse haan op die waalse vlag,binnen enkele jaren eerder een geplukt kieken...
Svennies is offline  
Oud 23 september 2010, 12:04   #49
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het hoeft niet meer te zijn dan nodig en de frustraties beginnen stilaan weg te ebben.
Oud 23 september 2010, 12:06   #50
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Al de uitspraak van de roze strik vergeten "niemand mag er armer van worden"...

En daar bedoelde hij uitsluitend zijn eigen waalse kiezers mee...

Madammeke non zei eerder al hetzelfde "als het ons ook maar één euro kost gaat het niet door"...

Want denkt u,dat het geld hier in Vlaanderen zomaar met bakken tegelijk uit de lucht komt gevallen...

Wallonië zal zélf serieus moeten bezuinigen in vergelijking met Vlaanderen...
En dat is niet onze fout,maar die van jullie en jullie alléén...

Nu staat er nog een trotse haan op die waalse vlag,binnen enkele jaren eerder een geplukt kieken...
Er staan nog zware tijden voor de boeg
Oud 23 september 2010, 12:08   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Juist, maar ik ga niet opnieuw de kranten afdwijlen om jou dat bewijs te geven. Probeer zelf ook eens.
Ach zo,waarom u niet.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Volgens de logica van de bewijsvoering is het de gewoonte dat iemand die iets beweert ook komt aandraven met bewijzen.
En waarom hij dan wel....

Laatst gewijzigd door Svennies : 23 september 2010 om 12:11.
Svennies is offline  
Oud 23 september 2010, 12:15   #52
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hoeft niet meer te zijn dan nodig en de frustraties beginnen stilaan weg te ebben.
Ach zo,wat is voor U niet meer dan nodig,het zakgeldfederalisme in stand houden en op diezelfde weg te blijven voortborduren ten kost van Vlaanderen én brussel...

Aangezien ze eigenlijk géén herziening van die financiën willen is het wél duidelijk dat ze altijd maar meer moeten hebben dan de andere gewesten...

Democratie zegt U,als de franco's hun voet in de onderhandelingskamer zetten vlucht het begrip democratie diezelfde kamer uit langs een andere deur....

Laatst gewijzigd door Svennies : 23 september 2010 om 12:16.
Svennies is offline  
Oud 23 september 2010, 12:26   #53
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Arm Vlaanderen
Als ik Wallonie was, ik vroeg snel de scheiding aan! Toch?
Zeno! is offline  
Oud 23 september 2010, 12:29   #54
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Als ik Wallonie was, ik vroeg snel de scheiding aan! Toch?
de papieren liggen al op tafel
ze zijn nog aan het bespreken met de minnares wanneer de scheiding gaat plaats vinden en om publiek te maken wanneer het huwelijk met de minnares zal plaatsvinden

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 september 2010 om 12:29.
Shadowke is offline  
Oud 23 september 2010, 12:32   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen moet dat.
dus je bent niet akkoord met de Franstalige onderhandelaars?

want het enigste wat hun interesseert is dat Wallonië niet verarmt en Brussel meer krijgt.
Oud 23 september 2010, 12:35   #56
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te beginnen verzaakt hij aan zijn beloftes aan EdR.
Dan probeert hij Oosterweel in de federale gesprekken te introduceren.
Daarna verwijt hij de franstaligen dat ze een "zakgeldfederatie" nastreven.
Nu start hij een polemiek rond de waals/vlaamse collaboratie met als thema Hergé en Vandersteen (in feite probeert hij de wind uit de zeilen te halen van de media ivm zijn familiaal verleden).
Dit alles zijn alleen maar afremtechnieken met de bedoeling de parlementaire opening te halen zonder akkoord.

Arm Vlaanderen
Ik ben niet zo erg bezig met Bart de Wever en de regeringsformatie, en weet niet of hier iets van klopt. Eén ding weet ik echter wel, niet omdat ik het in dit bijzondere geval heb vernomen, maar omdat ik de gewone gang van zaken ken:

Bart de Wever zal het thema collaboratie niet ter sprake hebben gebracht. Dat heeft immers niets met de huidige crisis te maken... behalve voor zeer vele Franstaligen en hun pers. Bij gebrek aan betere argumenten om hun voorrechten te behouden in een staat die altijd meer hun belangen gediend heeft dan de onze, trachten ze in alle omstandigheden waarin zij daar munt uit kunnen slaan, iedere Vlaamse eis om meer democratie en dus meer zelfbestuur en eigen verantwoordelijkheid af te doen als een verkapte sympathie voor de beulen van Auschwitz.

Ik was er niet bij, heb het niet gevolgd, maar verwed er mijn hoofd op dat het weer zo is gegaan. Eigenlijk vormt dit noch min noch meer dan vijfenzestig jaar Franstalig incivisme.
Oud 23 september 2010, 12:38   #57
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach zo,wat is voor U niet meer dan nodig,het zakgeldfederalisme in stand houden en op diezelfde weg te blijven voortborduren ten kost van Vlaanderen én brussel...

Aangezien ze eigenlijk géén herziening van die financiën willen is het wél duidelijk dat ze altijd maar meer moeten hebben dan de andere gewesten...

Democratie zegt U,als de franco's hun voet in de onderhandelingskamer zetten vlucht het begrip democratie diezelfde kamer uit langs een andere deur....
Ze hebben me wijsgemaakt dat die zgn transferts steeds maar verminderen. Denkelijk maken ze jou iets anders wijs.

Als ik dat woord "democratie" zie of hoor in bepaalde middens begin ik te kotsen.
Oud 23 september 2010, 12:40   #58
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Ja schaveigerke, en het is nog maar een begin. Uw terre d'acceuil wordt snel een terre de pauvreté.
Neen, Wallonië zal juist veel sterker zijn als het geen subsidies meer krijgt. Nu kan de PS met Vlaams geld ambtenarenbanen creëren en Wallonië economisch wurgen. Wallonië zal zonder ons juist een terre de richesse worden, want de Walen zullen de PS daarheen gooien waar zij thuis hoort: op de vuilnisbelt.
Oud 23 september 2010, 12:41   #59
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus je bent niet akkoord met de Franstalige onderhandelaars?

want het enigste wat hun interesseert is dat Wallonië niet verarmt en Brussel meer krijgt.
Ik ben met veel niet akkoord, ook niet met de standpunten van bepaalde franstaligen en nog minder met die desastreuse partijpolitiek aan beide kanten.

Het enigste wat mij interesseert is het respect voor de gewone burger en hun welzijn.
Oud 23 september 2010, 12:44   #60
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Als ze niet op de bal kunnen spelen, dan spelen ze op de man.
En dan mogen ze, naast de Franstalige collaboratie, ook eens de Franstalige verantwoordelijkheid onder de loep nemen in het creëren van de omstandigheden waarin Vlamingen tot collaboratie overgingen.

Maar goed, laat ze maar in een onbestaand verleden rondscharrelen, als wij Vlamingen maar aan de toekomst werken! Niet dat ze er voor mijn part niet bij mogen, maar als ik dat zo zie...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be