Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2010, 20:59   #41
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik kom op voor de rechten van een mens en daar behoren ook de vrouwenrechten toe.
Ik mag dus aannemen dat je op alle gebied gelijke rechten eist voor de vrouw ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:03   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik mag dus aannemen dat je op alle gebied gelijke rechten eist voor de vrouw ?

Dit is sedert 1975 een feit(VN-beslissing)..................en blijkbaar tamelijk algemeen vergeten...

Het betekent bijvoorbeeld dat vrouwen "recht" hebben op gelijke straffen voor gelijke feiten.Het geteut dat ze dan andere straffen zouden moeten krijgen vind ik..."afschuwelijk"..
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 11:25   #43
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is sedert 1975 een feit(VN-beslissing)..................en blijkbaar tamelijk algemeen vergeten...

Het betekent bijvoorbeeld dat vrouwen "recht" hebben op gelijke straffen voor gelijke feiten.Het geteut dat ze dan andere straffen zouden moeten krijgen vind ik..."afschuwelijk"..
Dat geteut dat ze andere straffen zouden moeten krijgen baseert zich op het IQ van die vrouw, niet op haar geslacht. Maar uit de strafrechterlijke praktijk (aantal vrouwen in de gevangenissen of op de deathrow) blijkt idd wel een mildere bestraffing. Daarvoor moet je natuurlijk kritiek leveren op de te zware straffen van hun mannelijke tegenhangers, en niet op de te lichte straffen van die vrouwen.
Oud 25 september 2010, 11:30   #44
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen een door de staat geregelde doodstraf, maar deze vrouw verdiende om te sterven. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik blij ben met deze executie.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 11:32   #45
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, ze was wél slim genoeg om een gans plan op te zetten om haar man en haar stiefzoon laten ombrengen om hun verzekeringsgeld opstrijken. Sorry maar dat soort mensen hebben we eigenlijk niet nodig in onze wereld.

Hoe dubbelzinnig het nu ook klinkt: afschaffen de doodstraf.
Oud 25 september 2010, 11:55   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afschaffen die barbaarse, achterlijke handel, zou ik zeggen. In ons land had de dader na een aantal jaren al fluitend de gevangenis verlaten.
Inderdaad, afschaffen die doodstraf, dat is barbaars en achterlijk! Maar insinueer je nu eigenlijk niet dat je het Belgisch rechtsystheem voor moordenaar te laks vind?
Alsof wij iedere moordenaar na en aantal jaren fluitend de gevangenis uit zien wandelen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 11:56   #47
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Trouwens, ze was wél slim genoeg om een gans plan op te zetten om haar man en haar stiefzoon laten ombrengen om hun verzekeringsgeld opstrijken. Sorry maar dat soort mensen hebben we eigenlijk niet nodig in onze wereld.

Tam tam las het dossier ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 12:18   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Allez ze was even slim als ik,hoe kan die vrouw nu hebben ingestaan voor haar daden?
Oud 25 september 2010, 12:23   #49
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij had natuurlijk verwacht dat ik als moslima een voorstander zou zijn van de doodstraf natuurlijk. Jammer, maar ik ben een tegenstander.

Hoe kunt ge nu een voorstander zijn van de doodstraf, in godsnaam? Die vrouw heeft berouw getoond en heeft tot de laatste momenten van haar leven spijt gehad voor de grote fout die ze heeft gemaakt. Uiteraard zal haar berouw de slachtoffers niet terug tot leven wekken. Maar een individu het leven ontnemen omdat zij hetzelfde heeft gedaan, is erover. Ze hadden haar gewoon levenslang moeten geven..
maarreuuh, hoe rijm je dat dan met jouw geloof in "the longest afterparty evver"?
Die vrouw krijgt dan toch een VIP behandeling?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:03   #50
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Een iq van 72 duidt op zwakbegaafdheid als ik me niet vergis en zwakbegaafdheid betekent niet ga u niet bewust zijt van uw daden. Men kan nog steeds een verschil maken tussen 'het goede en het kwade'.

Heel hun systeem is een kwaadaardige tumor die onze aarde kaalvreet , te verwachten is dat daar weinig goeds uit voortkomt . Spijtig voor de vrouw dat ze geen geld had anders liep ze nu vrij rond
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:06   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Die man en z'n zoon zijn dood, vermoord voor het geld. Dat is dus roofmoord, ik vind de doodstraf heel goed op z'n plaats in dit geval. Die vrouw was blijkbaar niet zwakbegaafd genoeg om te weten wat "levensverzekering " betekent en wat het haar zou opbrengen. Eerlijk gezegd vind ik deze straf welverdiend. Voor roofmoord met voorbedachte rade, zonder verzachtende omstandigheden, vind ik alleen de doodstraf gepast.
Stel dat die vrouw over enkele jaren zou vrijkomen, zoals in BelgiË waarschinlijk het geval zou zijn, zou dat extreem onrechtvaardig zijn. Stel dat ik familie van die man zou zijn, dan zou ik dat er niet zomaar bij laten.
Doodstraf voor verkrachting of fraudezaken, of passionele moorden, vind ik dan weer overdreven, enkel voor roofmoord is het op z'n plaats, dat is de allerergste misdaad. Mensen die tot zoiets in staat zijn zijn een groot gevaar voor de maatschappij
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:19   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Doodstraf voor verkrachting vind ik dan weer overdreven,
waarom
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:32   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
waarom
De grens tussen verkrachting en vrijwillige seks is soms klein. Het is moeilijk te bewijzen, wordt dikwijls misbruikt, en bovendien kan iemand die verkracht is wel nog verder leven, mits terapie en dergelijke, het is geen moord hé. wEl degelijk een ernstige misdaad, maar niet op hetzelfde niveau als moord.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 15:34   #54
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man en z'n zoon zijn dood, vermoord voor het geld. Dat is dus roofmoord, ik vind de doodstraf heel goed op z'n plaats in dit geval. Die vrouw was blijkbaar niet zwakbegaafd genoeg om te weten wat "levensverzekering " betekent en wat het haar zou opbrengen. Eerlijk gezegd vind ik deze straf welverdiend. Voor roofmoord met voorbedachte rade, zonder verzachtende omstandigheden, vind ik alleen de doodstraf gepast.
Stel dat die vrouw over enkele jaren zou vrijkomen, zoals in BelgiË waarschinlijk het geval zou zijn, zou dat extreem onrechtvaardig zijn. Stel dat ik familie van die man zou zijn, dan zou ik dat er niet zomaar bij laten.
Doodstraf voor verkrachting of fraudezaken, of passionele moorden, vind ik dan weer overdreven, enkel voor roofmoord is het op z'n plaats, dat is de allerergste misdaad. Mensen die tot zoiets in staat zijn zijn een groot gevaar voor de maatschappij
En wat als naderhand zou blijken dat dat een foute redenering was? De verdediging zei dat ze als zwak begaafd persoon gemanipuleerd werd door een van de auteurs van de moord. Dat zou waar kunnen zijn en toont dat je hier nogal vlug oordeelt. Doodstraf kan je niet meer rechttrekken bij vergissingen en feitenmateriaal dat naderhand opduikt dat een ander licht op de zaak zou kunnen werpen.

Deze vrouw zou de 'auteur' geweest zijn en werd gedood, terwijl de twee die de moord effectief pleegden levenslang kregen. Maar wat als er effectief sprake was van manipulatie van een zwak begaafde vrouw, en dat blijkt door een getuigenis binnen een jaar of 10?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2010 om 15:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 16:13   #55
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Tam tam las het dossier ?
Is niet nodig om een oordeel te vellen.
Oud 25 september 2010, 17:37   #56
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...Q-van-72.dhtml

Eén van de moordenaars beweerde nochtans dat het ZIJN idee was.
Oud 25 september 2010, 17:38   #57
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

gewoon een vraagje, maar wie van de "pro's" hier heeft reële ervaring met mensen met een IQ van rond de 70 en een persoonlijkheidsstoornis?
Oud 25 september 2010, 17:55   #58
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
maarreuuh, hoe rijm je dat dan met jouw geloof in "the longest afterparty evver"?
Die vrouw krijgt dan toch een VIP behandeling?
Hoezo? Ik kan evengoed een fundamentele moslima zijn zonder een voorstander te zijn van deze barbaarse afslachtingen hoor.
Oud 25 september 2010, 18:00   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heel hun systeem is een kwaadaardige tumor die onze aarde kaalvreet , te verwachten is dat daar weinig goeds uit voortkomt . Spijtig voor de vrouw dat ze geen geld had anders liep ze nu vrij rond
Klopt Wisord, in bepaalde landen had ze gewoon met geld moeten afkomen en dan leefde ze hoogstwaarschijnlijk nog. Goed, gedane zaken nemen gene keer, jammer genoeg.
Oud 25 september 2010, 18:08   #60
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
De grens tussen verkrachting en vrijwillige seks is soms klein. Het is moeilijk te bewijzen, wordt dikwijls misbruikt, en bovendien kan iemand die verkracht is wel nog verder leven, mits terapie en dergelijke, het is geen moord hé. wEl degelijk een ernstige misdaad, maar niet op hetzelfde niveau als moord.
Denk je dat therapie en dergelijke gaan helpen?

Soms kunt ge denk ik beter worden afgemaakt dan verkracht. En wat met al die mensen die zelfmoord plegen nadat 1 of andere vieze vetzak deze persoon heeft misbruikt/gebruikt. Dat zijn dan 2 vliegen in 1 klap: verkracht door een vetzak en uw leven is verwoest. Hoe kunt ge nog verder leven met de gedachten dat een rotzak u zo hard heeft misbruikt.. Das een trauma voor heel leven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be