![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zuid-Afrika heeft er niet zomaar voor gekozen om het 'blanke' economische systeem niet te vernietigen..ze hebben genoeg gezien in hun buurland.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, als men volgende maand weer voldoende syberische tijgers zou hebben gaan de poorten weer allemaal open en zul je overal weer netjes pelsen zien hangen. Als men volgende week weer genoeg gorillas heeft zullen ook deze masssaal afgeslacht worden op barbaarse wijze. HIER ben ik op tegen. En om dat te voorkomen is het beter om ze te laten uitsterven.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 28 september 2010 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben middelen genoeg om dieren op een pijnloze manier te doden indien nodig maar kiezen toch om de barbaarse te kiezen. Komt nog bij dat het niet gaat om overleven maar om dikwijls bijgeloof, versiering, statusverhoging... Vanaf dat je een leeuw ziet voorbijrennen met een tijgerpelsje rond zijn nek of voor de haard in zijn living...kom dan nog eens met dat argument terug. Ga je nu echt hier beweren dat wij ook barbaars moeten zijn omdat de dierenwereld barbaars is? Sinds wanneer kijken wij naar hoe het daar aantoe gaat? Nee, wij zelf verstoren het natuurlijk evenwicht ![]() ![]() Gebrek aan natuurlijk vijanden...hoe zou dat komen? Omdat ze op vakantie zijn zekers. Dat is geen goed natuurbeheer, dat is natuurbeheer uit noodzaak omdat de mens het teveel verkloot heeft. Kortom, dweilen met de kraan open. Wij hebben geen natuurlijke vijanden meer en de mens leeft buiten het natuurlijk evenwicht. Er zijn nu eenmaal teveel mensen waardoor wij zelf het evenwicht al lang verstoort hebben en het proberen op te lappen zogoed als we kunnen. Stop aub met "evenwicht" in de natuur te koppelen aan de mens e.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze doden ook graag honden, die eten ze soms wel op. Ze doen dat door door op erven te verschijnen en de honden uit te dagen. Dan lokken ze ze het bos in, wordt een valstrik opgezet, en worden ze afgemaakt. Laatst gewijzigd door tomm : 28 september 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() illwill;
Citaat:
Citaat:
Persoonlijk vind ik wel dat de mens moet kiezen voor de meest pijnloze manier (zo ver dit in overeenstemming te brengen is met economische overwegingen, bvb. een spuitje geven maakt het vlees oneetbaar). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie dat genoeg bij mijn Afrikaanse vriendin, die zoals het cliché wil, "dichter bij de natuur staan": als onze hond probeert eten te stelen, krijgt hij een goed pak rammel. Gevolg is dat hij van iedereen probeert eten te stelen, behalve van haar... in Afrika zelf gaat men veel natuurlijker met die zaken om, dieren worden gehouden om op te eten, en als de dieren doodgaan gaan ook zij dood. Er wordt dus, zover mogelijk, goed voor gezorgd, uit economische overwegingen. Als het tijd is om te slachten wordt de keel overgesneden, dat is een familiefeest, zoals dat hier ook het geval was, nog niet zo lang geleden. De huidige westerse stadsmens eet graag beefsteak zolang het uit een cellofaan verpakking bij de delhaise komt. Westerse decadente bourgeois afwijking noem ik dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ee ander voorbeeld heb ik in Brasov gezien, in roemenië. Beren gaan er op zoek naar eten in de stad zelf, elke dag, of krijgen soms eten van bewoners of toeristen. Gevolg is dat de berenpopulatie in roemenië boomt. Nadeel is dat beren soms mensen aanvallen, zelfs in de steden. Dieren die zich aangepast hebben aan de menselijke aanwezigheid boomen als geen ander: duiven, meeuwen, ratten, kakkerlakken, honden, etc. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 28 september 2010 om 13:21. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nochthans een feit dat het westen probeert Zimbabwe ten gronde te richten. Feiten daarrond staan reeds in deze draad (zoals het verbod van VS ondernemingen zaken te doen met Zimbabwe). Dat wil niet zeggen dat Zimbabwe zelf de correcte beslissingen nam ivm haar economie. Die onteigeningen...tja. Zeg eens hoe die Blanken in de eerste plaats aan hun landgoederen kwamen. Verwacht niet niet te zullen krijgen van een ander wat je die ander zelf niet gunde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() ik heb geen haat voor niemand.. maar dat die kerel maar snel sterft van zijn kanker en er een gronde hervorming van het beleid komt. de arme bevolking van zimbabwe, én de dieren zullen content zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In veel landen is de Chinese investering en handel met China (of met Indië, Brazilië, Rusland, etc.) al belangrijker dan met het Westen. Ook zie je dat er binnen het ANC strekkingen opstaan die hervormingen willen doorvoeren zoals in Zimbabwe. Ik hoop wel dat ze het dan toch verstandiger zullen aanpakken, want met de blanken verdween ook een groot stuk technologie en ervaring uit Zimbabwe. Laatst gewijzigd door tomm : 28 september 2010 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
alsof om te beginnen de blanken ooit aan de de zwarte bevolking hun meegebrachte technologie wóú overdragen. Laatst gewijzigd door Tamam : 28 september 2010 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het verdwijnen van de blanken ook een verarming van de maatschappij. Ze horen erbij net als de zwarten. Maar het kan niet dat ze alss kleine minderheid de hele economie in handen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Jagen om te eten is normaal. Mensen die " jagen " enkel voor het plezier om te doden zijn sadisten. Die het dikwijls enkel bij dieren doden laten, omdat mensen doden hun problemen zou kunnen opleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Niks met paternalisme, maar alles met realiteit te maken : de zwarten hebben inderdaad nog veel te leren wat (o.a.) technologie betreft, en of dat nu is omdat de blanken hen niets wilden overdragen of niet verandert er niets aan. Het is gewoon een feit. Leer er mee leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Er zijn gelukkig nog wel landen te vinden die "iets" van een faunabeheer hebben en dat ook zo goed mogelijk proberen uit te voeren. Borswana, Namibië, Zuid-Afrika, Mocambiqie, Tanzania - om maar een paar te noemen.
Dat is het officiële plaatje. Het zijn echter niet de blanken die momenteel de fauna naar de andere wereld helpen, het zijn de zwarte boeren, de rebellen/soldaten die eten willen en junglefood als status zien en het zijn de leveranciers aan dierentuinen en verzamelaars EN laboratoria die het vooral op de primaten hebben voorzien. Daarbij heb je de Chinezen, Indiërs en Arabieren die achter het ivoor aanzitten met een enkele uithaal naar de rhinohoorns die met name in Yemen kapitalen opbrengen. De grootste bedreiging vormen de zwarte boeren of "smallholders" - deze 'bewerken' land op de traditionele manier. Dwz twee drie jaar verbouwen, het land is kapot en dan pakken ze het volgende stuk grond. Wisselbouw is ze volledig onbekend en wanneer, dan hebben ze er gewoon geen zin in. De natuurlijke habitat van de dieren, met name leeuw, olifant, buffel, wordt steeds moeilijker en in sommige gebieden is de leeuw niet meer existent of is de stand dusdanig aangetast dat volledige verdwijning onafwendbaar is. De blanke boeren - de intelligentsia - zijn verjaagd (door de politiek) en de zwarte boer brengt er geen bliksem van terecht. Geen opleiding, geen werkdiscipline en geen geld. Wat hij produceert wordt hem soms nog door de overheid afgenomen als voeding voor het leger dat anders op eigen houtje gaat plunderen. Zimbabwe is volledig structuurloos en met stijgende verbazing lees ik de onzin die sommigen hier neerzetten. Vanachter hun pc zonder zelfs ooit maar een stap in die regionen te hebben gezet. Die nog nooit van hun leven een jacht of een culling hebben meegemaakt. In Afrika is het twee minuten voor twaalf. De zwarte elitaire politici in Zimbabwe weten dat hun laatste uur geslagen heeft en slopen het land leeg ter meerdere glorie van de paar familieclans die het land overheersen. Het woord besturen durf ik niet eens in de mond te nemen. Er zijn nog een paar blanke boeren die een soort van regeling met de Mugabeclans getroffen hebben, net zoals dat ooitg mogelijk was met de dochters van Mobutu destijds vóór 1991. Geef Afrika de tijd, wordt er geroepen! Continent is nog geen halve eeuw zonder blank bestuur en het is nog nooit in zo'n diep dal terechtkomen als juist in die laatste 5 decennia van zwart bestuur.
![]() |
#58 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D'ARTOIS
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Idd, perfecte antwoord, het komt altijd neer op het economische. Het gaat niet om de dieren of het natuurlijk evenwicht want het zou meteen als argument van tafel geveegd worden indien het duurder was. Het gaat even niet over de voedingsindustrie. Het gaat nu even enkel om wilde dieren, vooral degene die net niet voor de voeding worden afgeslacht. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
De mens staat al lang boven de dierenwereld. Citaat:
Als het klonen 100% rond is é, dan gaat de wilde natuur er binnen een 10-tal jaren gewoonweg aan. Dan zullen er geen wilde dieren meer zijn. Dat word gewoon productie en consumptie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben er ook van overtuigd dat het eigenbelang de oorzaak zal worden van de ondergang van de mens. Als we het klimaat niet verkloten zullen we wel ergens in de keten van de dierenwereld een belangrijke schakel verwijderen welke we niet meer kunnen herstellen. Stel dat we het morgen verkloten voor de bijtjes...dan is het gedaan...planten sterven af...zuurstof gaat weg...eten weg...mens en dier weg...de aarde blijft en zal zich na ik weet niet hoeveel jaar terug herstellen. Zoals ik al eerder zei, de aarde heeft de mens echt niet nodig...andersom daarentegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() @ Tomm
Nee, over jou heb ik het niet en gezien je commentaar weet je waar je het over hebt. Begin volgend jaar ga ik met een "echte" safari mee, verspreid over 3 landen. Ik ga het in beeld zetten en wellicht wordt het in een fotoboek omgezet.