![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus omdat ergens anders onrecht bestaat moeten we een ander onrecht laten voortbestaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik schuif dat inderdaad van tafel omdat er veel moeilijker situaties bestaan. Ik geef mezelf als voorbeeld. Begin de jaren '80, een klein bediendensalaris, net gescheiden, twee kinderen en de alimentatie ... tegenwoordig hebben ze daar fondsen voor als die niet komt, ik kreeg dus niks in die tijd. Komt bij dat wij de laatste maanden van ons huwelijk nog een gezamenlijke lening waren aangegaan, volgens het vonnis moest mijn ex die afbetalen maar dat deed hij plots niet meer. Volgens de contractvoorwaarden waren wij beiden hiervoor verantwoordelijk. Dus werd bij ons allebei loonsbeslag gedaan. Alleen was mijn ex gewoon gestopt met werken en had hij geen inkomen meer. Dus wie mocht er voor opdraaien? Ons Marieke, natuurlijk. Ik weigerde dat te doen en meteen volgde loonsbeslag. Gedurende een half jaar heb ik het met zoiets van een 20.000 frank moeten doen : huishuur, vaste lasten, eten en drinken, de kinderen hun school en alles wat ze nodig hadden, gelukkig hadden we in die periode weinig medische kosten. Ben ik gaan overvallen plegen? Drugs verhandeld of weet ik veel? Natuurlijk niet, tanden op elkaar, riem aantrekken, zoveel mogelijk ervoor zorgen dat de kinderen niets tekort kwamen en voor mezelf heb ik een jaar niks maar dan ook niks gekocht. Als ik dat kon, kunnen anderen dat ook.
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (en nadien rijken tist aan de haak geslagen zekers? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrijf ik dat ergens?
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gevangenen hebben alleen maar rechten. Geen mayo op de friet ....
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was 't maar waar ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je had je maar in de slachtofferrol moeten storten en die racistische maatschappij de schuld geven voor al je problemen..dan was je assertief genoeg geweest voor wat lucratievere criminaliteit... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tongeren ligt nochtans ook in Vlaanderen... ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (antwoord: bezoek, briefwisseling, telefoon, wandeling, eten, wassen, gebruikelijke burgerlijke rechten zoals vrijheid van godsdienst of rechten van verdediging, en uiteraard recht om te zwijgen)
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tijde van die veroordeling zei Onckelinx toen, en ik quote, "rechten geven? Nooit! Want anders moeten we morgen driekwart loslaten." Dus èèn van de twee zit verkeerd, de europese rechtbank die Belgie heeft veroordeeld omdat gevangenen in Belgie geen rechten hebben, of jij, die dat beweerd dat gevangenen alleen rechten hebben. Dus, graag van u dat lijst met rechten die de gevangenen in Belgie genieten volgens u.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je maakt geen rekening eigenlijk, maak de rekening is als je 35.000 euro boetes en gerechtskosten te betalen hebt. Maak dan de rekening is als je zelfs de jaarlijkse interesten niet afbetaald krijgt. En wordt dan eens ernstig ziek. Of zeg je dan, ze moeten maar niet ziek worden want ik was ook niet ziek?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, als ik een bron geef is Belgie veroordeeld, als ik geen bron geef is Belgie niet veroordeeld.
Het leven is wel simpel op die manier.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zegt men inderdaad nooit aan het volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar diegenen die werken verdienen daar zo'n 17 cent per uur mee, en dat voor een uur of vijf zes per dag. Geloof je werkelijk dat je met een euro per dag (grof geschat) de rekeningen van buiten mee kan betalen?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"U schuift dat dan gewoon van tafel want er zijn zieken en dit en dat." Nu komt uzelf af met de mogelijkheid dat iemand ziek is. Wat wilt u nu eigenlijk?
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |