Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 september 2010, 10:32   #41
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
daar is hij niet bekwaam genoeg voor.
Dat zou kunnen. In dat geval stemmen we hem gewoon weg hé, en plaatsen we volgende keer een efficiëntere afbreker aan het hoofd van de Senaat.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 september 2010 om 10:32.
E. Gidius is offline  
Oud 28 september 2010, 10:57   #42
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Groot gelijk heeft Pieters: er valt wel wat belangrijkers te doen dan naar zo'n nostalgische show te gaan.
Breendonk was een echt smerig folterkamp. Waar vlaams-nationalistische SS-collaborateurs de ergste dingen hebben uitgehaald met de medemens. J�*�*renlang.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 11:26.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 11:02   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Breendonk was een echt smerig folterkamp. Waar vlaams-nationalistische collaborateurs de ergste dingen hebben uitgehaald met de medemens. J�*�*renlang.
Ik zie dat je nu zelfs al geen moeite meer doet om enigszins serieus te blijven. Mag ik trouwens nogmaals vragen om uw stelling CD&V=VB light te onderbouwen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 september 2010, 11:18   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie dat je nu zelfs al geen moeite meer doet om enigszins serieus te blijven. Mag ik trouwens nogmaals vragen om uw stelling CD&V=VB light te onderbouwen?
Is het misschien fout wat ik zeg? Lees eens een goed boek over Breendonk, en u zult anders gaan piepen.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 11:21   #45
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Breendonk was een echt smerig folterkamp. Waar vlaams-nationalistische collaborateurs de ergste dingen hebben uitgehaald met de medemens. J�*�*renlang.
Daar 'werkten' ook Waalse collaborateurs, system.

Dat het een echt smerige bedoening was, hoeft u mij niet te vertellen.

Ik ben er al heen geweest, en bij het verlaten van het fort was ik héél stil.

Daar zijn zowel tijdens als na de oorlog dingen gebeurd waar fatsoenlijke mensen volgens mij allerminst trots op kunnen zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 september 2010, 11:22   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat laatste heb ik nooit gesteld. Tenzij het een foutje moet geweest zijn. Wel :NVA=VB-light.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 11:25   #47
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Daar zijn zowel tijdens als na de oorlog dingen gebeurd waar fatsoenlijke mensen volgens mij allerminst trots op kunnen zijn.
Inderdaad. En na de oorlog hebben de Belgicisten het Fort gerecupereerd en het omgebouwd tot een Belgicistische propaganda-machine. Walgelijk hoe het leed van de slachtoffers hier misbruikt wordt voor politieke doeleinden.
Oud 28 september 2010, 11:28   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Wikipedia:

In september 1941 arriveerde een eerste contingent Vlaamse SS'ers. Zij kregen van Prauss de opdracht om te zorgen voor meer tucht en discipline (*). In 1943 werd hun aantal versterkt met meerdere Vlaamse SS'ers uit de Wachgruppe van de SD. Deze laatste zorgden, samen met de Wehrmacht, voor de wacht rond het kamp. In totaal hebben er negentien Vlaamse SS'ers kortere of langere tijd verbleven in het kamp.

Duidelijk toch. Niet?

(*)
We kunnen ons ongeveer indenken wat 'meer tucht en discipline' zoal betekende in die tijd.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 11:34.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 11:29   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste heb ik nooit gesteld. Tenzij het een foutje moet geweest zijn. Wel :NVA=VB-light.
"le nouveau CD&V = N-VA = VB-light"

Toch?

djimi is offline  
Oud 28 september 2010, 11:32   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
"le nouveau CD&V = N-VA = VB-light"

Toch?

Nu snap ik het. De vorig poster gooit alles op een hoop. Ik heb gesteld dat NVA= le nouveau CVP est arrivé. Dat klopt. En dat is ook zo. De CVP was een machtspartij die alles opofferde voor de macht. De NVA is van hetzelfde kaliber, zoals we onlangs hebben kunnen vaststellen in de affaire Geybels. Daarom heb ik er ook aan toegevoegd mbt tot de NVA: 'vlug rijp, vlug rot'.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 11:32.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 11:35   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wikipedia:

In september 1941 arriveerde een eerste contingent Vlaamse SS'ers. Zij kregen van Prauss de opdracht om te zorgen voor meer tucht en discipline. In 1943 werd hun aantal versterkt met meerdere Vlaamse SS'ers uit de Wachgruppe van de SD. Deze laatste zorgden, samen met de Wehrmacht, voor de wacht rond het kamp. In totaal hebben er negentien Vlaamse SS'ers kortere of langere tijd verbleven in het kamp.

Duidelijk toch. Niet?
Ik ontken nergens dat er Vlaamse SS'ers 'werkten', system.

Ik heb in het Fort van Breendonk echter ook foto's van Waalse 'werknemers' zien hangen.

Een andere aanrader:

http://www.film-modusoperandi.be/

Over die film:

"Van 1942 tot 1944 werden 24.916 Joden, mannen, vrouwen en kinderen, gedeporteerd uit België naar Auschwitz. Slechts 1.206 onder hen zijn teruggekeerd. Een handvol nazi’s hebben de vervolging van de Joden in België uitgevoerd, met de vrijwillige of onbewuste steun van sommige Belgische autoriteiten. Hoe of waarom ? Dat is de geschiedenis van deze film. Het is onze geschiedenis, van ieder van ons."

bron: http://www.cinebel.be/nl/film/100308...s-operandi.htm

Wie heeft de Joden uit Charleroi, Luik en Brussel weggehaald, denkt u?

EDIT: u kunt hier al eens lezen:

http://archives.lesoir.be/le-visage-...25-00AFDP.html

"Le visage liégeois de la Shoah", luidt de titel van het artikel, uit niet-verdachte bron.

Over burgemeester Joseph Bologne:

" ...

Il est bon de remarquer que Joseph Bologne s'est montré particulièrement accomodant avec l'occupant allemand dans la cadre des mesures antijuives prises �* Liège. Son administration allant nettement bien au-del�* des exigences de l’occupant ... "

bron: http://fr.wikipedia.org/wiki/Joseph_Bologne

Ook goed om weten is dat Meneer Bologne in 1946 'ontslag van rechtsvervolging' kreeg. Een mens zou zich wel eens durven afvragen: "Waarom?"

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2010 om 11:53.
djimi is offline  
Oud 28 september 2010, 11:36   #52
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA-ers natuurlijk.

Immers, N-VA = VB light. Zeker weten.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 september 2010 om 11:37.
E. Gidius is offline  
Oud 28 september 2010, 11:37   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het was inderdaad belachelijk, ik heb die uitzendingen gezien, en ik verwacht dat het in de toekomst nog belachelijker gaat worden.
Het verhaal van de analyticus die een pure pokerface zag was lachwekkend.

Ik verwacht in de toekomst dat er nog koffiedik zal ontleed worden, misschien komen nog jeugdvrienden in beeld liefst met vervormde stem natuurlijk.
Misschien een of andere zelfverklaarde kenner die de stoelgang kaapt en ontleedt.

Je weet nooit hoe ver die malloten gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 september 2010, 11:40   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb in het Fort van Breendonk echter ook foto's van Waalse 'werknemers' zien hangen.

Een andere aanrader:

Over die film:

"Van 1942 tot 1944 werden 24.916 Joden, mannen, vrouwen en kinderen, gedeporteerd uit België naar Auschwitz. Slechts 1.206 onder hen zijn teruggekeerd. Een handvol nazi’s hebben de vervolging van de Joden in België uitgevoerd, met de vrijwillige of onbewuste steun van sommige Belgische autoriteiten. Hoe of waarom ? Dat is de geschiedenis van deze film. Het is onze geschiedenis, van ieder van ons."

Ja, maar laat het ons nu eventjes houden bij Breendonk (ik wil ook wel in een andere draad ingaan op uw andere items). Het is zondermeer duidelijk dat het voornamelijk Vlaamse SS-ers zijn geweest die, samen met de Duitse SS, het leven in het kamp meer dan ondraaglijk hebben gemaakt.

Zonder dat u het beseft of misschien zelfs van slechte wil bent, probeert u dat nu weer wat te vergoeilijken en inbreng van de Vlaams collaborateurs wat af te zwakken door er een draai aan te geven de discussie in een andere richting te duwen. Noem een kat toch eindelijk eens een kat. Ook al is het hier een zwarte Vlaamse SS-kat.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 11:43.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 11:43   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar laat het ons nu eventjes houden bij Breendonk (ik wil ook wel in een andere draad ingaan op uw andere items). Het is zondermeer duidelijk dat het voornamelijk Vlaamse SS-ers zijn geweest die, samen met de Duitse SS, het leven in het kamp meer dan ondraaglijk hebben gemaakt.

Zonder dat u het beseft of misschien zelfs van slechte wil bent, probeert u dat nu weer wat te vergoeilijken en inbreng van de Vlaams collaborateurs wat af te zwakken door er een draai aan te geven de discussie in een andere richting te duwen. Noem een kat toch eindelijk eens een kat. Ook al is het hier een zwarte SS-kat.
de vraag is, wat hebben wij daar nog mee te maken???

naar het schijnt waren er in de tijd van Alva ook Vlamingen die meehielpen aan moorden, moeten die hun achterachterkleinkinderen ook nog altijd gestraft worden??
Oud 28 september 2010, 11:44   #56
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zonder dat u het beseft of misschien zelfs van slechte wil bent, probeert u dat nu weer wat te vergoeilijken en inbreng van de Vlaams collaborateurs wat af te zwakken door er een draai aan te geven de discussie in een andere richting te duwen. Noem een kat toch eindelijk eens een kat. Ook al is het hier een zwarte SS-kat.

Ik probeer niks te vergoelijken, en dus ben ik inderdaad van slechte wil.

Ik probeer ook geen inbreng van wie dan ook af te zwakken, en dus ben ik inderdaad van slechte wil.

Het zou er nog aan mankeren!

djimi is offline  
Oud 28 september 2010, 11:51   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Een andere aanrader:

Over die film:

EDIT: u kunt hier al eens lezen:

http://archives.lesoir.be/le-visage-...25-00AFDP.html

"Le visage liégeois de la Shoah", luidt de titel van het artikel, uit niet-verdachte bron.
Ja ja, inderdaad. Met de hulp van de Rexistische- of VNV-burgemeesters of andere verkapte collaborateurs zoals de Secretarissen-Generaal . Die vertegenwoordigden toen de Belgische staat in de ogen van de Duitsers.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 11:52   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er moet een band te vinden zijn tussen Breendonk, de Vlaamse SS en de vader van Bart De Wever. Liefst voor het afspringen van de regeringsonderhandelingen.
Oud 28 september 2010, 11:53   #59
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de vraag is, wat hebben wij daar nog mee te maken???

naar het schijnt waren er in de tijd van Alva ook Vlamingen die meehielpen aan moorden, moeten die hun achterachterkleinkinderen ook nog altijd gestraft worden??
Stonden die dan, vanuit een Belgisch oogpunt gezien, niet aan de 'goede' kant wegens het onderdrukken en verjagen van de Calvinisten naar het Noorden?
SDG is offline  
Oud 28 september 2010, 11:54   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er moet een band te vinden zijn tussen Breendonk, de Vlaamse SS en de vader van Bart De Wever. Liefst voor het afspringen van de regeringsonderhandelingen.
Tja, met zijn vader is zo goed als uitgesloten, ook al was deze lid van het beruchte VMO. En deze laatste groepering was niet zo maar een onnozel plakkersploegje voor de vroegere VU, zoals men ons wil doen geloven. Maar dat er een band is tussen de grootvader van De Wever en de collaboratie, daar zou ik nu eens niet van verschieten. Helemaal niet zelfs. Maar nu dat ge het zegt, ik wil er wel eens op uit trekken om te weten te komen wie dat nu eigenlijk was.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 11:57.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be