![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ga niet de volledige lijst omschrijven, maar dank dan aan Luxemburg, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Estland, Letland, Litouwen, Oostenrijk, UK, Nederland, Polen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ga niet de volledige lijst omschrijven, maar dank dan aan Luxemburg, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Estland, Letland, Litouwen, Oostenrijk, UK, Nederland, Polen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat zijn je regels waaraan men moet voldoen om beschreven te kunnen worden als "de politiek' begrijpen? Valt een Gerolf Annemans of een Cadstro daaronder? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Dit hoor ik nu al bijna een halve eeuw
En wat is het resultaat, de SPA vervreemd meer en meer van de werkende achterban, kleine linkse partijen staan te schreeuwen en te brullen langs de zijkant, maar er verandert niets. PVDA zou iedere keer de verkiezingen gaan winnen, was zelfs een samenwerking met AEL, maar hun resultaat minimaal. SPA, nog nooit zulk een slecht resultaat, PVDA, nog niet kunnen doorbreken, SPA ROOD, durft niet under de rok van de SPA uit, CAP, sterven na dood, Mooi discussies op de forums over links, maar de werkelijkheid laat zien dat de meesten linkse activisten vervreemd zijn van deze realiteit en de echte wereld Laatst gewijzigd door flatliner : 2 oktober 2010 om 07:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks dat deze manifestatie werd doodgezwegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het wél verrassend dat u "Baskenland" in het lijstje opneemt. Daar is de onafhankelijkheidsbeweging inderdaad behoorlijk links-emancipatorisch van aard. Ik wou dat dat in Vlaanderen ook zo was, maar hier identificeert 'links' zich blijkbaar bij voorkeur met een pseudo-democratische wanstaat die opgescheept zit met een reactionaire - weliswaar constitutionele, maar wat betekent die constitutie nog? - monarchie. Waarom?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
niemand heeft er van gehoord, is (bijna) niet aan het bod geweest in het nieuws, en enkel de degene dewelke opgeroepen hadden om er te zijn waren aanwezig. Is er iets veranderd, nada. Groot aantallen nieuwe mensen kunnen overtuigen, nada. Een succes, enkel in de ogen van de organisatoren. Is moeilijk om toe te geven dat de gewone bevolking toch niet reikhalzend uitkijkt naar je droomwereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Zeker weten, maar komt geregeld terug onder ander vormen of woorden.
Lees de nieuwsbrieven van de communistische partij voor belgie, of meer recent, van de PVDA er maar eens op na, of de beginselverklaringen van CAP. Ex collega, hoge positie in de ACOD, overtuigt communist, kwam jaren terug al met die grote woorden. Laatst gewijzigd door flatliner : 2 oktober 2010 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze linkse jongen hier stond voor de verscheurende keuze: méé gaan betogen of werken: in zijn geval is dat lessen Nederlands & Duits (en ongevraagd ook 'cultuurfilosofie') geven aan zijn in hoofdzaak allochtone leerlingen in zijn Franstalige school. Val nu niet achterover, hé, flatliner, maar deze linkse jongen hier heeft uiteindelijk toch maar voor het werken gekozen. Tijdens de lessen ging het o.m. ook over de betoging (op vraag van de leerlingen zelf, die zich afvroegen waarom het die dag zo moeilijk was om op tijd op school te geraken). Ook 'de banken' kwamen aan bod, alweer op initiatief van de leerlingen zelf.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
6000 aanwezigen; een zeer divers publiek; vind ik een succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jammer voor de leerlingen dat ze jouw visie enkel te horen krijgen. Politiek mag in een klas, maar dan moeten alle stromingen aanwezig zijn. Niet enkel en alleen het pleidooi van misschien een geliefde leraar. Ik hoop dat je als leraar nog altijd een vertrouwens relatie hebt, en daarbij, misschien ongewild, heb je een machtpositie t.o.v de leerlingen, en vind ik misbruik van vertrouwen als je dan in deze posite jouw gedachtengoed gaat opdringen. Een goede leraar moet voor mij, in zijn klas, in curusussen dewelke niets met politiek te maken hebben (zoals talen), politiek neutraal zijn. Ik ben er zeker van dat je heel goed de namen herïnnert van de leerlingen dewelke tegen je durfde in te gaan. Of als iedereen knikte, geen tegenwoord, wordt je beschouwt als een tiran. PS, hoe zou je reactie zijn als een leraar duits op 20 April plotseling zijn voorliefde voor extreem rechts begint te verkondigen? Noem je het dan ook cultuurfilosofie? Of als een leraar engels de standpunten van Bush, de Irak oorlog, de interventie in afghanistan als positief en noodzakelijk aan de leerligen begint uit te leggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat leerplan bepaalt énkel welke elementen van de spraakkunst/grammatica aan bod moeten komen, uitgelegd, overhoord en verbeterd. Dat ik daarvoor 'de actualiteit' gebruik, heeft mij noch vanwege de inspectie, noch vanwege de schooldirectie enige blaam of verwijten opgeleverd. Integendeel zelfs! In zowat élke les laat ik de leerlingen dan ook zélf bepalen welk thema aan bod moet komen, en bijgevolg gaan de lessen over de meest uiteenlopende zaken. Wanneer ik met liedjes of gedichten afkom, vergeten ze voor heel even de 'rauwe realiteit' waarin ze opgroeien, en dan geven ze mij 'carte blanche'. Liedjes, hé, flatliner, en gedichten. Brrr, gevaarlijk! Overigens benadruk ik telkens opnieuw dat MIJN PERSOONLIJKE MENING hen geen snars aangaat, en dat ZIJ EN ZIJ ALLEEN uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor wat ze zeggen en denken. Ik vertel hen bovendien dat ik niet alleen het recht niet heb hen wat voor gedachtegoed dan ook op te dringen, ik voeg er steeds aan toe dat ik dat niet eens zou WILLEN. Ik heb wel wat beters te doen. Wat ik van mijn leerlingen vraag, is niet meer en niet minder dan dat ze zélf op zoek gaan naar correcte informatie, dat ze logisch leren denken, en dat ze vragen durven stellen. En als er vragen komen over pakweg Vlaams Belang, dan verschilt mijn antwoord niet van het antwoord dat ze krijgen als er vragen komen over pakweg Osama Bin Laden: zoekt, en gij zult vinden. Om te besluiten: ik waardeer de 'opposanten' doorgaans méér dan de ja-knikkers, uiteraard op voorwaarde dat ze niet zomaar n'importe quoi vertellen (zich baseren op vooroordelen, bijvoorbeeld, of wat ze 'horen zeggen' als 'de onomstotelijke waarheid' aanvaarden). Ik zou het ten zéérste waarderen mocht u er voortaan mee ophouden te proberen mij in één van uw hokjes te wurmen, dank bij voorbaat, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geef eens eerlijk welke reden je hebt aangegeven waarom dit minimale protets er was? Heb je vertelt dat de vakbonden er enkel zijn voor de vakbonden zelf, dat ze meer kapot maken dan goed is, dat vele buschauffeurs van de lijn een extra vrije dag namen? Je creëert een tribune om je eigen "visie" over te brengen. En dat kan niet als leraar, links, rechts, vierkant, maakt niet uit. Neatraliteit is heel belangrijk voor mij. En je moet je kar niet draaien, ik heb nergens aangegeven dat je geen liedjes of gedichten mag gebruiken, dat juich ik zelfs toe. Eigenheid, vernieuwing, doe verder, maak het boeiend voor de leerlingen. Dit is heel iets anders als je eigen politieke standpunten verkondigen. Speel je "Erika" in de duitse lessen? En indien nee, waarom niet? Laatst gewijzigd door flatliner : 2 oktober 2010 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij doet me eerder denken aan de woordvoerder van Sadam, je zal nog staan beweren dat er niks aan de hand is wanneer vakbondsmilitanten uw villa afbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want je meet succes op verschillende manieren. Dat geldt zoals ik eerder schreef voor de betoging van 29/11 en dat geldt voor een activiteit als deze. Zo is het zeker een belangrijk evenement als 6.000 leden en sympathisanten van je partij elkaar treffen, elkaar leren kennen, samen iets gezelligs meemaken en hun vertrouwen en visie versterkt zien. Het is zeker belangrijk dat ze daar allemaal de beschikbare informatie meenemen, samen lusiteren naar wat de kaders en voorzitter te vertellen hebben en hun visie (misschien vooral emotioneel op zo'n moment) versterken. Je kan daar denigrerend over doen, maar zo'n evenement dient niet om buitenstaanders te overtuigen (daarvoor hebben ze hin dokterscollectieven, hun advocatencollectieven, hun werk in de fabrieken en hun gemeenteraadsleden) maar om de organisatie te versterken, om mensen meer te betrekken en om een band te smeden tussen de leden. Je werkt aan je organisatie-fierheid en dat is van uitermate groot belang voor het functioneren van je partij. Dat heeft weinig directe of onmiddellijke impact op de besluitvorming, dat heeft weinig directe of onmiddellijke impact op de publieke opinie, maar je versterkt je eigen organisatie en dat is van uitermate groot belang. En op dat vlak lijkt het me een succes.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad de tijd waar we naar terugkeren, omdat neoliberalen zoals jij ons daartoe dwingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Die 6000 mensen, wat is dit nu op een bevolking van meer dan 10.000.000? Als de maatschappij zo verdorven zou zijn als ze beweren, moeten ze nu zeker het maximum van hun ledenaantal kunnen werven. Wat vertelt die 6000 dan, ofwel is hun visie op de maatschappij zo wereldvreemd, dat zelfs in zulke slechte omstandigheden als nu, bijne geen enkele werkman hun visie wenst te volgen, ofwel het gaat nog niet zo slecht in de maatschappij en de meeste mensen zijn tevreden in het klimaat waarin men leeft. En als het toch de bedoeling niet is om leden te werven, standpunten te verkondigen, waarom schreeuwen dan andere deelnemers moord en brand dat het niet aan bod komt in de media? Dit is ook typisch links, neem 2 deelnemers van een samenkomst, en ze zullen beiden een verschillend verhaal ophangen, en beiden zullen geloven dat ze het bij het rechte eind hebben. Woetse, was aanwezig op de betoging en hem viel het op dat er bijna geen belgen aanwezig waren. Anderen beweren dan weer dat er zoveel gemotiveerd volk was ![]() dezelfde woetse beweerd dat de vakbonden op de rem gingen staan om deelnemers te mobiliseren. Anderen beweren dan weer dat de betoging een groot succes was door de mobilisatie acties van de vakbonden ![]() |
|
![]() |
![]() |