![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
Ik rij veel, en ik heb al een aantal keren bijna prijs gehad met een motard. De dode hoek speelt me wel parten.
Ik heb dus geleerd om over mijn schouder te kijken. Je ziet ze gewoon minder goed (ze zijn kleiner). |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Minister
|
Ik vind persoonlijk dat een koersfiets verboden zou moeten worden, en de automobilisten die jaloers zijn op de tussen de files rijdende moto's die plots uitschieten dichter naar de andere file ook.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
nog niet, ik heb het op papier en mijn scanner ligt eruit. Maar het komt eraan.
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
is nl dezelfde reden waarom NL altijd 'pinken én gaan' alsof ze nooit kijken of er geen sneller verkeer achterop komt ... heb me laten wijsmaken dat het is omdat de voorrangsregesl anders zijn in NL, daar zou zo'n automobilist die 'pinkt' ook echt voorrang hebben ... dan is het logisch dat je gaat of en niet tssn files rijdt als motard natuurlijk |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze leren op de rijschool om te pinken ook, maar dat word ook wel eens vergeten. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beide cijfers moeten officieel op het conformiteitsdocument vermeld staan. Dus simpel. Maar toch is die leeftijdsgrens belachelijk, gaan ze nu alles willen opschuiven ? Wat is dat toch met die "Watjespolitiek" is dat enkel groenlinks/roodlinks/Schouppelinks ? Probeer eens werk te krijgen zonder rijbewijs (voor vele die met 18 stoppen) En dan spreek ik ook over ploegendienst waar nihil OV rijdt hé ? En zo kan men blijven doorgaan tot de kleine kinderen en senoiren hé. [ [cynic mode = ON] Reeks volgens leeftijd <> bewezen ongevalrisico, ttz dodelijkheid per letselongeval: - te voet zonder ouderbegeleiding vanaf 4 jaar, ervoor handje houden verplicht ... "Twee- 4- wielers": # fietsen/brommer is zevenmaal dodelijker bij een ongeval als de auto # motorijden nog meer - eerst driewielertje vanaf 6 jaar (met valkussens) - dan traag fietsje vanaf 12 jaar ( idem) - redelijke fiets vanaf 16 jaar (en verplicht fietspad). - koersfiets of brommer 25 kmh vanaf 18 jaar (verplicht fietspad). - brommer/brommobiel vanaf 21 jaar (max 45 kmh) (mag binnen bbk op weg) - moto quad of zoiets tot 35 pk vanaf 24 jaar - moto tot 70 pk vanaf 28 jaar - moto > 70 pk vanaf 30 jaar - vanaf 55 jaar of (vroeg)gepensioneerd: reeks ~ andersom ... - vanaf 75 jaar : enkel fiets, er is te weinig geld voor de pensioenen electrische fiets verboden wegens te snel... - vanaf 85 jaar handje houden door kleinkind... # "stoute Auto die kindjes doodrijden" : - max 40 pk vanaf 21 jaar -begrensd op 90 kmh- - max 80 pk vanaf 24 jaar -begrensd op 120 kmh- - > 80 pk vanaf 30 jaar. - begrensd op 130 kmh - dit rijbewijs is ook in het buitenland geldig... - vanaf 65 jaar of gepensioneerd: reeks ~ andersom .... - vanaf 70 jaar brommobiel max 45 kmh. - > 75 jaar zie hierboven # camion/bus > 3,5 T vanaf 24 jaar > 7,5 T vanaf 30 j ## alle leeftijden: Attest oogarts én hoorarts én ... artsen moet verplicht bij het fiets - tot auto-rijbewijs zitten, "brilsterkte" en/of hoorapparaat én .... moet conform zijn, ook met geldigheidsdata. [cynic mode = OFF]]
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2010 om 12:48. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Minister-President
|
en wie gaat dat allemaal controleren ?
... en na de controle beboeten, de parketten ? ... het wordt tijddat Schouppe de daad bij het woord voegt als AFTREDEND staatssecretaris
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 14 oktober 2010 om 15:06. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik ben ook motorrijder en ex-MAG lid (ben er uit gegaan omdat het niet om de veiligheid ging, maar om het egocentrisme van de motorrijder, en daar kon ik me niet in vinden). Jonge mensen kunnen met een lichte motorfiets even goed de baan op en zo de nodige levenservaring opdoen om het zwaardere werk aan te kunnen. Mijn eerste was een Suzuki Savage en daarmee heb ik leren rijden. Na jaren er mee gereden te hebben ben ik overgeschakeld naar een 500cc en daarna 800cc touringbikes. Met zo een evolutie kunt ge op een verstandige manier met het ding leren omgaan.
|
|
|
|
#53 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Kan ik in Frankrijk net zoals hier in Belgie met mijn 125cc'ke toeren??
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
heb mijn eerste 5 jaar leren rijden met een vespa 125cc gene moto zulde zeggen en levensgevaarlijke wieltjes idd maar als ge daarop overleeft ... heb je de pak weg |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Eerste moto was meteen een 750 cc. Ik heb nooit het idee gehad dat ik over mijn mogelijkheden reed. Zoals je zelf al aangaf speelde leeftijd een veel grotere rol.
|
|
|
|
#57 |
|
Europees Commissaris
|
Het gaat behoorlijk cynisch klinken, maar veroorzaken motorrijders veel andere doden dan zichzelf bij een ongeval?
Nee? Laat dan maar alles bij het oude. Ja? Misschien toch die regel doorvoeren. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Minister-President
|
Je hebt gelijk: dit klinkt zeer cynisch.
|
|
|
#59 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En vooral bij ongevallen met onaangepaste kledij veroorzaken ze een grote medische kost die door de gemeenschap moet gedragen worden.
|
|