Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2010, 22:07   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daar zou ik totaal geen probleem van maken zolang mijn vlees maar wordt geslacht door een moslim (of jood).
Onversneden discriminatie op basis van religie!

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 oktober 2010 om 22:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 22:07   #42
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zou ik totaal geen probleem van maken zolang mijn vlees maar wordt geslacht door een moslim (of jood).
Dus je zeurt over discriminatie door autochtonen, maar steunt 100% islamitische discriminatie.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 22:08   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Dus je zeurt over discriminatie door autochtonen, maar steunt 100% islamitische discriminatie.
Inderdaad!
Oud 15 oktober 2010, 22:10   #44
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Je hebt het punt van Daiwa duidelijk niet begrepen.
Positieve discriminatie blijft discriminatie.
Verder : waarom zouden 'we' oplossingen moeten bedenken om problemen op te lossen die de linkse kerk zelf gecreeerd heeft door haar waanzinnig, crimineel opendeurbeleid? Niemand heeft naar de massakolonisatie door veelal arbeidsmarktongeschikte, Nederlands- of Fransonkundige allochtonen gevraagd, tenzij de linkse club in nood van nieuw kiesvee.
Wat een VB indoctrinatie zeg. Moet erg zijn om zo verzuurd door het leven te gaan.
Jij hebt mijn punt ook niet begrepen. Wat ik zei over 55+ers of vrouwen vind je dan wel normaal. 'We' moeten geen oplossingen zoeken. Dat moet de overheid doen. Dat is haar plicht. Indien een groot fabriek sluit kunnen vele mensen op brugpensioen. Soms al vanaf 50 jaar. Als je dat met een
verzuurde blik bekijkt is dat ook discriminatie. Ik beschouw dat als een oplossing voor een bepaalde groep.
Het wil niet zeggen omdat een vroeger beleid de zaken verkeerd aangepakt heeft (daar heb je ook gelijk in) dat men er nu niets meer aan moet proberen doen. Ik weet dat bepaalde racisten vinden dat ze allemaal maar moeten oprotten maar dat is niet echt realistisch. Dus vind ik dat ze maar eens moeten proberen om deze scheve situatie aan te pakken.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 22:11   #45
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onversneden discriminatie op basis van religie!
Ja, u noemt het hoe u zelf wilt.

Als jood of moslim dienen we ons te houden aan de voorschriften van ons geloof. Van mij mag een autochtoon werken in halal- en kosherslachthuis maar het vlees moet religieus geslacht worden, punt.
Oud 15 oktober 2010, 22:14   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als jood of moslim dienen we ons te houden aan de voorschriften van ons geloof. Van mij mag een autochtoon werken in halal- en kosherslachthuis maar het vlees moet religieus geslacht worden, punt.
Een niet religieuze slachter kan het dus schudden en mag men discrimineren.

Trouwens uw voorschriften van uw geloof hebben geen voorrang op de wet.

Citaat:
Art. 19

De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 oktober 2010 om 22:16.
Oud 15 oktober 2010, 22:14   #47
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Wat een VB indoctrinatie zeg. Moet erg zijn om zo verzuurd door het leven te gaan.
Jij hebt mijn punt ook niet begrepen. Wat ik zei over 55+ers of vrouwen vind je dan wel normaal. 'We' moeten geen oplossingen zoeken. Dat moet de overheid doen. Dat is haar plicht. Indien een groot fabriek sluit kunnen vele mensen op brugpensioen. Soms al vanaf 50 jaar. Als je dat met een
verzuurde blik bekijkt is dat ook discriminatie. Ik beschouw dat als een oplossing voor een bepaalde groep.
Het wil niet zeggen omdat een vroeger beleid de zaken verkeerd aangepakt heeft (daar heb je ook gelijk in) dat men er nu niets meer aan moet proberen doen. Ik weet dat bepaalde racisten vinden dat ze allemaal maar moeten oprotten maar dat is niet echt realistisch. Dus vind ik dat ze maar eens moeten proberen om deze scheve situatie aan te pakken.
Wat een flauwe reactie zeg. Kun je niet wat creatiever zijn dan met het VB af te komen of zit je verzuurdheid in de weg. Het is niet omdat jullie linkse geindoctrineerden alleen maar durven te denken en zeggen wat het partijbureau voorschrijft, dat je dat moet extrapoleren naar anderen.

55+ maken minder kans omdat ze duurder zijn.
Oud 15 oktober 2010, 22:17   #48
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Discriminatie op basis van geloof. Tja, waarom zou een autochtone werkgever zich daar niet mogen achterschuilen. Wat als zijn god zegt dat hij geen onreine ongelovigen zoals moslims mag aanwerven voor het plaatsen van garagepoorten.
Oud 15 oktober 2010, 22:22   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een flauwe reactie zeg. Kun je niet wat creatiever zijn dan met het VB af te komen of zit je verzuurdheid in de weg.
Ozo typisch, als men blok zit het VB erbij sleuren.
Oud 15 oktober 2010, 22:23   #50
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Wat een flauwe reactie zeg. Kun je niet wat creatiever zijn dan met het VB af te komen of zit je verzuurdheid in de weg. Het is niet omdat jullie linkse geindoctrineerden alleen maar durven te denken en zeggen wat het partijbureau voorschrijft, dat je dat moet extrapoleren naar anderen.

55+ maken minder kans omdat ze duurder zijn.
Ik ben niet links geindoctrineerd hoor. Ik stem zelfs niet op een linkse partij. En zelf heb ik ook regelmatig hevige discussies met vrienden en kennissen die wel op linkse partijen stemmen. Ik ontken de problemen niet met vreemdelingen. Hangjongeren en islamfundamentalisten... van mij mag men een nultolerantie toepassen. Maar men moet eens leren om die dingen los van elkaar te zien. En net zoals bij de regeringsonderhandelingen nu moet je een patstelling proberen vermijden. Als je nog maar het debat wil aangaan wordt dat gelijk de kop ingedrukt met : ja, maar zij... of ik ben geen racist maar...
Ik heb ook begrip voor vele mensen hun zorgen over de mulitcul. Vele zorgen zijn ook terecht. Vele vooroordelen zijn ook begrijpelijk. Maar elke poging om er iets aan te doen wordt gelijk door het VB en zijn volgelingen als Linkse pamperpolitiek van de politiekcorrecten.
Nogmaals, is het nu beter?
Oud 15 oktober 2010, 22:27   #51
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet links geindoctrineerd hoor. Ik stem zelfs niet op een linkse partij. En zelf heb ik ook regelmatig hevige discussies met vrienden en kennissen die wel op linkse partijen stemmen. Ik ontken de problemen niet met vreemdelingen. Hangjongeren en islamfundamentalisten... van mij mag men een nultolerantie toepassen. Maar men moet eens leren om die dingen los van elkaar te zien. En net zoals bij de regeringsonderhandelingen nu moet je een patstelling proberen vermijden. Als je nog maar het debat wil aangaan wordt dat gelijk de kop ingedrukt met : ja, maar zij... of ik ben geen racist maar...
Ik heb ook begrip voor vele mensen hun zorgen over de mulitcul. Vele zorgen zijn ook terecht. Vele vooroordelen zijn ook begrijpelijk. Maar elke poging om er iets aan te doen wordt gelijk door het VB en zijn volgelingen als Linkse pamperpolitiek van de politiekcorrecten.
Ik hou niet van dat soort pamperregeltjes. Er is nog zo iets als vrije keuze. Je kan de autochtone bevolking/werkgevers niet dwingen om bepaalde allochtonen aan te werven, nadat je ze eerst, ongevraagd door de strot geduwd kreeg.
Merk op dat de problemen zich stellen met een bepaald soort allochtonen die hun kwalijke reputatie te wijten hebben aan hun religieus fanatisme en hun religieus onaangepast gedrag. Die bevolkingsgroep moet zich maar bezinnen over zichzelf, haar religieuse opdringerigheid temperen, en dan zal ze in dezelfde mate aan de bak komen als andere allochtonen. Zolang dat laatste niet gebeurt, zal er niets veranderen. Maw, ze oogsten wat ze zaaien.

Laatst gewijzigd door Sunny : 15 oktober 2010 om 22:33.
Oud 15 oktober 2010, 22:35   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We weten allemaal dat werkgevers de voorkeur geven aan de best presterende werknemers dus moeten we ons de vraag stellen waarom een deel van die werkgevers liever autochtonen dan allochtonen in dienst nemen.

Misschien omdat ze in't verleden slechte ervaringen hadden met allochtone werknemers?
En ik zeg niet dat er geen goede allochtone werknemers bestaan maar zoals het spreekwoord zegt, de goede moeten het bekopen met de slechte.

Vergelijk het met een werkgever die in't verleden slechte ervaringen had met opa Peeters, met nonkel Peeters, vader Peeters en dan komt die zoon soliciteren (alhoewel een brave en vlijtige jongen), hoeveel kans schat jij dat die werkgever hem in dienst neemt?

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 oktober 2010 om 22:45.
Oud 15 oktober 2010, 22:42   #53
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Ik hou niet van dat soort pamperregeltjes. Er is nog zo iets als vrije keuze. Je kan de autochtone bevolking/werkgevers niet dwingen om bepaalde allochtonen aan te werven, nadat je ze eerst, ongevraagd door de strot geduwd kreeg.
Merk op dat de problemen zich stellen met een bepaald soort allochtonen die hun kwalijke reputatie te wijten hebben aan hun religieus fanatisme en hun religieus onaangepast gedrag. Die bevolkingsgroep moet zich maar bezinnen over zichzelf, haar religieuse opdringerigheid temperen, en dan zal ze in dezelfde mate aan de bak komen als andere allochtonen. Zolang dat laatste niet gebeurt, zal er niets veranderen. Maw, ze oogsten wat ze zaaien.
Ik denk dat er langs beide kanten een stap moet gezet worden. Vele allochtonen zijn naar hier gehaald om te komen werken. Inderdaad nadien hadden ze veel stenger moeten zijn wie en hoeveel ze binnenlieten maar goed, er zijn nu eenmaal vele fouten gebeurt. Ik denk dat vele vooroordelen terecht zijn, maar ook veel onterecht. Verder vind ik dat je op basis van afkomst of zelfs op naam geen mensen mag discrimineren. Niet iedere marokkaan of turk is een moslimfundamentalist of hangjongere. Men moet het stigma over heel die bevolkingsgroep proberen aan te pakken. Dit in combinatie met nultolerantie t.o.v. criminele hangjongeren.
Ze zijn hier, ze blijven hier (of velen dat nu willen of niet) probeer ze dan te integreren. Ze kosten nu ook geld en sommigen (veel) zorgen voor overlast. Integreer ze in de maatschappij en laat hun ook een steentje bijdragen.
Oud 15 oktober 2010, 22:48   #54
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
We weten allemaal dat werkgevers de voorkeur geven aan de best presterende werknemers dus moeten we ons de vraag stellen waarom een deel van die werkgevers liever autochtonen dan allochtonen in dienst nemen.

Misschien omdat ze in't verleden slechte ervaringen hadden met allochtonen werknemers?
En ik zeg niet dat er geen goede allochtone werknemers bestaan maar zoals het spreekwoord zegt, de goede moeten het bekopen met de slechte.

Vergelijk het met een werkgever die in't verleden slechte ervaringen had met opa Peeters, met nonkel Peeters, vader Peeters en dan komt die zoon soliciteren (alhoewel een brave en vlijtige jongen), hoeveel kans schat jij dat die werkgever hem in dienst neemt?
Ik zeg ook niet dat ik geen begrip heb voor het wantrouwen van burgers/werkgevers. En indien er ernstige problemen zijn (ziekteverzuim, agressie...) met een allochtone werknemer zou die daar ook voor moeten aangepakt worden. Wat in het verleden vaak niet streng genoeg gebeurd is. Ik ontken ook de fouten van vakbonden en partijen zoals Groen niet.
Maar ik ben er echt van overtuigd dat vele 'jongeren' in de criminaliteit geraken of extremistische overtuigingen krijgen omdat ze gewoon geen kans krijgen. Kijk maar naar Brussel. Deze week nog in het nieuws. Is dat dan beter? Moet een overheid daar niets aan proberen doen?
Oud 15 oktober 2010, 22:52   #55
Sunny
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik denk dat er langs beide kanten een stap moet gezet worden. Vele allochtonen zijn naar hier gehaald om te komen werken.
Vanaf hier zit je al fout. Er zijn er 30 ?* 40.000 naar hier gehaald als GASTarbeiders. Dat veronderstelde een terugkeer na hun tijdelijk contract.

Er zijn er 100.000den gevogd via gezinsherenigingen tot in het 17de knoopsgat en de massamigratie aangemoedigd door links dat geen vers kiesvee genoeg kon aanlokken.

Citaat:
Inderdaad nadien hadden ze veel stenger moeten zijn wie en hoeveel ze binnenlieten maar goed, er zijn nu eenmaal vele fouten gebeurt.
De fouten zijn van meet afaan aangeklaagd, maar men wilde niet luisteren. Wie zijn gat verband moet op de blaren zitten.

Citaat:
Men moet het stigma over heel die bevolkingsgroep proberen aan te pakken.
Dat moeten ze zelf doen. Dat is vrijwel onhaalbaar als je de reacties als Suqar gelezen hebt.

Laatst gewijzigd door Sunny : 15 oktober 2010 om 22:53.
Oud 15 oktober 2010, 22:53   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik ben er echt van overtuigd dat vele 'jongeren' in de criminaliteit geraken of extremistische overtuigingen krijgen omdat ze gewoon geen kans krijgen.
Hoeveel van die jongeren die niet aan de bak komen op de arbeidsmarkt hebben een diploma, daar begint alles mee.
Oud 15 oktober 2010, 23:15   #57
Gerre
Burger

Standaard

[quote=Sunny;5034868]
Citaat:

Vanaf hier zit je al fout. Er zijn er 30 ?* 40.000 naar hier gehaald als GASTarbeiders. Dat veronderstelde een terugkeer na hun tijdelijk contract.

Er zijn er 100.000den gevogd via gezinsherenigingen tot in het 17de knoopsgat en de massamigratie aangemoedigd door links dat geen vers kiesvee genoeg kon aanlokken.

De fouten zijn van meet afaan aangeklaagd, maar men wilde niet luisteren. Wie zijn gat verband moet op de blaren zitten.

Dat moeten ze zelf doen. Dat is vrijwel onhaalbaar als je de reacties als Suqar gelezen hebt.
Als ik jouw reacties lees is het vrijwel onhaalbaar om zelfs maar iets te proberen. Je wilt ook niet dat ze zich integreren want jij zou het liefst hebben dat ze allemaal terugkeren. Dat is jouw mening en daar heb je recht op, maar het moet wel frustrerend zijn want als je logisch nadenkt weet je zelf ook dat dat nooit zal gebeuren.
Wat die GASTarbeiders betreft, die hadden in mijn ogen het recht om hier te blijven mits ze bijgedragen hebben aan het systeem.
Oud 15 oktober 2010, 23:23   #58
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ik jouw reacties lees is het vrijwel onhaalbaar om zelfs maar iets te proberen. Je wilt ook niet dat ze zich integreren want jij zou het liefst hebben dat ze allemaal terugkeren. Dat is jouw mening en daar heb je recht op, maar het moet wel frustrerend zijn want als je logisch nadenkt weet je zelf ook dat dat nooit zal gebeuren.
Wat die GASTarbeiders betreft, die hadden in mijn ogen het recht om hier te blijven mits ze bijgedragen hebben aan het systeem.
Als ik jouw reacties lees, zie ik veel naiviteit en gepikeerdheid. Het woord terugkeren komt uit jouw mond, niet uit de mijne. De discussie loopt nu al decennia en niets verandert. Het zal pas veranderen als die ene allochtone bevolkingsgroep bereid is het nodige te doen om geen weerstand op te roepen. Dat is : haar religeuse opdringerigheid temperen, integreren, haar apartheidsdenken en handelen overboord gooien en het heimweeland loslaten.

Laatst gewijzigd door Sunny : 15 oktober 2010 om 23:23.
Oud 15 oktober 2010, 23:26   #59
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dan moeten alle moslims en joden maar in een slachthuis gaan werken, punt.
Oud 16 oktober 2010, 08:27   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel je voor dat ze met quota's beginnen, wie gaat die dan vast leggen?
Welk percentage gaan ze kiezen voor moslims. Want over die categorie gaat het natuurlijk.
En gaat ze een percentage vastleggen voor roodharigen? Voor boeddhisten? Voor satanisten? Voor dwergen?
Voor jou gaat alles over moslims.
Kan je je voor één keer aan het onderwerp houden?

Citaat:
Zeg haatsmurf, wanneer ga je terug on topic?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be