![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de moeite waard. Niet dat men daarover verbaasd zou moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
heb je helaas in veel landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit is dat dit dan altijd een mening is?
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niets zo eenvoudig te splitsen als het leger!
Er gaan trouwens al schetsen rond van hoe de nieuwe NH90's (de vervangers van de Seakings) er zouden kunnen uitzien: ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zinnen die beginnen met "uit onderzoek is gebleken" zijn meestal eigen meningen, heb ik geleerd.
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
M.a.w.: u verkoopt maar wat zever in pakskes.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dezer dagen gaat heel de Belgisch-Brusselse staat op vervroegd pensioen omdat hij het niet neemt dat kennis van de andere landstaal vereist is...
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sire, er zijn geen Belgen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien hebben de Franstaligen wel gelijk met hun trots, en de Vlamingen ongelijk met hun schaamte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Wat maakt het Frans dan oh zo superieur tegenover het Nederlands, in uw ogen? Ik vind het maar een jeanettentaal, maar toch zal ik nooit zeggen dat de Fransen zich moeten schamen voor hun taal.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan Soldaat uit België staat machteloos.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
12 Walen waren met vakantie. 16 Vlamingen waren met vakantie op kosten van de belastingbetaler. Vlaamse officieren vinden hun eigen taal maar een boerentaal want ze antwoorden in een taal die geen officiëel statuut heeft in dit land. Die volgens onze ministers zelfs niet mag gebruikt worden in officiële zaken. Het zegt veel over respect. Laatst gewijzigd door pajoske : 18 oktober 2010 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet in mijn ogen, wél in de ogen van veel 'Vlaamse' beleidsmakers kennelijk. Vlaamse TV 85 % Engels, radio 90+ % Engels. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 oktober 2010 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb weet van Vlamingen die in Brussel werken en hun elektronische handtekening onder hun berichten in twee talen plaatsen: in het Engels én in het Frans. Nederlands? Niet nodig mijnheer, iedere Vlaming verstaat toch Engels?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En E.L. vindt het Frans helemaal niet 'superieur'. Hij minacht helemaal het Nederlands niet, maar wél eerder de Vlaming die zelf kennelijk zijn eigen taal minderwaardig vindt. Ik denk eerder dat je hier, net zoals wel meer mensen op dit forum doen als ze sommige van zijn berichten onder ogen krijgen, gewoon op de boodschapper probeert te schieten omdat zijn boodschap jou persoonlijk niet bevalt. Iets wat wel vaker gebeurt met mensen die 'an inconvenient truth' openbaren... Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 oktober 2010 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je internationale contacten hebt via internet is Engels over't algemeen de voertaal voor een algemene boodschap bestemd voor iedereen waar ook ter wereld, die je contacteert. De Franstaligen hebben waarschijnlijk alleen maar contacten binnen het Franstalig gevied. De Nederlandstaligen duidelijk wat meer, aangezien ze op buitenlandse missie zijn. Laatst gewijzigd door Zucht : 18 oktober 2010 om 17:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vroeger (jaren 80) veel in het Frans, de nederlandstaligen verstaan het wel. Nederlandstaligen, velen stelde de nota voor de franstalige collega op in het frans, enkelen gebruikte enkel nederlands. Dan de jaren 90, op enkele plaatsen, op even dagen alles in het Nl, oneven dagen in het Fr. Dit heb ik echter nergens een lang leven zien hebben. Vanaf eind jaren 90, een franse en een nederlandstalige versie van de tekst in hetzelfde bericht. Vanaf vorig jaar, veel enkeltalige berichten, enkel in het Engels. Wat me ook op valt, meer vlamingen dewelke ook beginnen met enkel nog het nederlands te gebruiken. PS, ik spreek hier niet over officiele documenten, maar conversaties op papier of electronisch tussen leden van dezelfde organisties. En is een eigen belevenis, hoeft daarom niet universeel te zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als je in een land leeft waar het wettelijk verboden is op een gemeenteraad de eigen streektaal te gebruiken, kan het bij mij niet in dat een legerofficier een eentalige boodschap verstuurt in een taal die niet tot de officieel erkende talen van dat land behoort. Hypocriet, twee maten twee gewichten. Ik ben er vast van overtuigd dat er een hevige reactie zou gekomen zijn indien dat bericht eentalig in het Frans opgesteld zou geweest zijn. |
||
![]() |
![]() |