![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Dan moeten de 'gechokeerden' maar leren te relativeren...er zijn vroeger genoeg films 'gepromoot' door het vaticaan omdat die er persé wilden over zeuren..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Omdat er mensen zijn die dat leuk vinden, films waarin mensen vermoord worden. Het is tenslotte toch niet echt.
"Maar ze zijn wel stout he mama?" Ja, heel stout. Ze krijgen vast met de roe. Of misschien word hun hoofd er wel afgehakt door een moordende horror sint. (Oke, die laatste zin zou ik weglaten.) Denken dat je zoontje van 8 nog nooit van de andere jongetjes heeft gehoord dat er zoiets bestaat als geweldadige films is haast nog naiver dan te denken dat je 18 jarige nog geen seks zou willen hebben als je hem zou dwingen. De sint is echt, dat gunt iedereen hier die kinderen, en we werken er ook graag aan mee om de sint echt te houden, maar dat er ook stoute mannen zijn die daar enge films over maken is toch geen probleem? Het enige shockerende daaraan is dat er enge films bestaan. Nou en. Als je kind dat niet mag weten ben je toch wel een beetje te beschermend bezig.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 oktober 2010 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat men hier een onderscheid moet maken tussen de wereld van volwassenen en die van kinderen .... Mij doet het niet veel om ne sint te zien op een poster van een film , maar kinderen intrepeteren dat helemaal anders hé . Posters van een galavoorstelling waarom een gevierendeelde samson staat of een met kettingzagen verminkte K3 of de paashaas die opgehangen wordt door een bende jaloerse paaskuikens zijn dingen die niet geschikt zijn om zomaar in't openbaar te hangen , ('t zijn maar voorbeelden hoor) ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de zak gestopt worden door de pieten krijgt plots een heel wrange smaak...
Kom kom, wie het echte sint verhaal kent weet ook trouwens dat dat halve horror is, ... die arme kindjes waren in een kuip gestopt om er kip kap van te maken remember ... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 20 oktober 2010 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zoals steeds bij zulke zaken zijn het net zij die onverantwoord gedrag stellen die zich druk maken. Zou het kunnen dat zij het interessanter vinden om de interessante uit te hangen dan zich bezig te houden met de opvoeding van hun kinderen?
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen mogen gerust weten dat er horror- en griezelfilms bestaan, 't lijkt me zelfs goed dat ze het bestaan en het "niet echt" zijn van die dingen kennen . Maar daarom moet vlak voor klaas de stad nog niet volgehangen worden met zo'n dingen . M'ne jongste is dol op Cujo , maar die is nog wel kind genoeg om nog effe in sinterklaas te geloven ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 oktober 2010 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Den Bisschop van Brugge heeft de hoofdrol zie ik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- 2 vechtende sinterklazen aan de Inno in Gent. Leg het maar uit aan je kinderen. - Een ladderzatte Sint die stond te plassen tegen de gevel van een huis. En opnieuw mag je het uitleggen aan je kinderen. Nogal een unieke gebeurtenis voor een kind van 5 hé ! Ik heb totaal geen probleem met deze film en al zeker niet met de affiches. Als mijn zonen die film willen gaan zien dan mogen ze van mij
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 21 oktober 2010 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Hoe vroeger ze die film zien, hoe beter en hoe goedkoper voor de ouders.
je kunt dan vroeger stoppen met sinterklaas spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Het hele Sinterklaasgebeuren is inderdaad een kostelijke bedoening geworden.
De tijd dat je hen kan plezieren met autootjes , poppen, puzzels, gezelschapsspelen en stripverhalen is al lang voorbij. Als het niet high-tec,electronisch of gamegericht is ,dan is het bagger...ik merk dat zelf aan mijn kids. Zelfs de fun van zelf voor strooipiet spelen nemen ze ons af....waar ik vroeger als kind gillend van de schrik naar mijn moeder liep ,krijgen we nu een reactie van: Hé Zwarte Piet heeft dezelfde trui als papa, ik heb het herkend aan de mouwen.... tja ![]()
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |