Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat kan N-VA best doen?
Wachten op het initiatief van de koning, en terug gaan onderhandelen 14 37,84%
Er nu mee ophouden, het is genoeg geweest geen verdere onderhaneling meer met N-VA 23 62,16%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 14:33   #41
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Veel raar volk, normaal voor een succesvolle partij. Ik kan daar niks komen doen, anders was het nog raarder volk.
Gij kent ONS nog ni hé
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 14:33   #42
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
MIJ in ieder geval ook. Ik mag daar zelfs niet wegblijven.
Ge moogt u naast onze vriend stellen
giserke is offline  
Oud 21 oktober 2010, 14:34   #43
giserke
Banneling

Standaard

Der gaan daar plots veel rare snuiters rondlopen zie ik

Hopelijk hounden ze hun boksijzers thuis

Laatst gewijzigd door giserke : 21 oktober 2010 om 14:44.
giserke is offline  
Oud 21 oktober 2010, 14:34   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als nieuwkomer zult ge mogen rechtstaan achteraan in de zaal. Ge moet eerst uw zitplaats verdienen.
Gelijk ik.
Dan gaat het kot wel te klein zijn, zoals men dat soms in Antwerpen zegt.
Oud 21 oktober 2010, 14:35   #45
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als nieuwkomer zult ge mogen rechtstaan achteraan in de zaal. Ge moet eerst uw zitplaats verdienen.
Gelijk ik.
Rechtstaan is beter om diegenen af te schieten die hun hand verkeerd opsteken
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 14:37   #46
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben de franstaligen de nota van BDW afgeschoten zonder ze zelfs deftig gelezen te hebben. Indien ze dit gedaan hadden was hun ongetwijfeld opgevallen dat ze meer eten en drinken voor hen bevatte dan ons lief is.
Willy De Waele, de burgemeester van Lennik, lid 0-VLD maar ook Vlaams-nationalist, liet in Terzake geen spaander heel van de voorstellen m.b.t. de splitsing BHV en de financiering van Brussel. Zijn argumenten leken mij heel overtuigend. Slechts één klein voorbeeld : van de Brusselaars wordt geen enkele tegenprestatie gevraagd voor de miljoenen die ze jaarlijks zouden krijgen, zelfs geen toepassing van de taalwetten.

Nog zo een paar "geniale" zetten en we zitten terug in de belgische miserie die de bewuste Vlamingen al decennialang bevechten.
Als ik dat zou zeggen dan schiet de ganse niveaanse communauteit met u op kop mij af als NVA basher, verzuurde VB'er, godsvredebreker enz...

Mijn punt is en blijft: Ik vertrouw de NVA (als partij die geeneens het CS verbreekt rond hun eigen Vlaams Nationalistische broeders) voor geen meter maar BDW heeft de afgelopen maanden historische stappen gezet in het "wakker maken" van de Vlamingen. Daar moet hij vooral mee door gaan.
Uiteraard is het zo dat zijn gedeelte BHV een pure schande is die hem de rest van zijn carrière zal achtervolgen.
Oud 21 oktober 2010, 14:42   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben de franstaligen de nota van BDW afgeschoten zonder ze zelfs deftig gelezen te hebben. Indien ze dit gedaan hadden was hun ongetwijfeld opgevallen dat ze meer eten en drinken voor hen bevatte dan ons lief is.
Maar dat was nu net het geniale aan BDW's rapport: het was een heel goed rapport voor FR en helemaal niet goed voor VL, maar hij wist toch dat ze het niet gingen lezen en afschieten, gewoon omdat het van zijn hand was, zodat BDW kon stellen dat FR uiterst onredelijk waren, en dat hij helemaal niet de radikale spelbreker was zoals men hem probeerde voor te stellen. Zoals ik reeds zegde was zijn eigen nota voor hem niet aanvaardbaar, maar het geniale was nu net van die met een pokerface op tafel te leggen en die door de FR kant laten af te schieten!

Op die manier kan hij de gematigde Vlaming ook meekrijgen ("zie eens wat een redelijke voorstellen ik doe, en zie eens hoe die mannen daarop reageren, daarmee valt geen akkoord te bereiken") en kan hij tevens nadien een radikalere houding aannemen nu hij zijn "examen" gematigdheid met brio heeft doorstaan.

DAT was het brilliante stukje schaak ! Weten dat de andere het TOCH zou afschieten, onafhankelijk wat erin stond. Hij kon dus het berekende risico nemen om er een heel slap voorstelleke in te schrijven. Hoe slapper het was, en hoe harder de anderen het afschoten, hoe groter zijn taktische overwinning.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2010 om 14:45.
patrickve is offline  
Oud 21 oktober 2010, 14:43   #48
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat was nu net het geniale aan BDW's rapport: het was een heel goed rapport voor FR en helemaal niet goed voor VL, maar hij wist toch dat ze het niet gingen lezen en afschieten, gewoon omdat het van zijn hand was, zodat BDW kon stellen dat FR uiterst onredelijk waren, en dat hij helemaal niet de radikale spelbreker was zoals men hem probeerde voor te stellen. Zoals ik reeds zegde was zijn eigen nota voor hem niet aanvaardbaar, maar het geniale was nu net van die met een pokerface op tafel te leggen en die door de FR kant laten af te schieten!
Toch één die het door heeft
giserke is offline  
Oud 21 oktober 2010, 14:43   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als ik dat zou zeggen dan schiet de ganse niveaanse communauteit met u op kop mij af als NVA basher, verzuurde VB'er, godsvredebreker enz...

Mijn punt is en blijft: Ik vertrouw de NVA (als partij die geeneens het CS verbreekt rond hun eigen Vlaams Nationalistische broeders) voor geen meter maar BDW heeft de afgelopen maanden historische stappen gezet in het "wakker maken" van de Vlamingen. Daar moet hij vooral mee door gaan.
Uiteraard is het zo dat zijn gedeelte BHV een pure schande is die hem de rest van zijn carrière zal achtervolgen.
gezonde houding, die ik huldig tov alle partijen
Anna List is offline  
Oud 21 oktober 2010, 14:52   #50
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gezonde houding, die ik huldig tov alle partijen
Let op: ik ben de NVA uiterst dankbaar dat zij dag na dag bewijzen dat het VB altijd gelijk heeft gehad.

In de huidige politieke context kan men twee dingen doen.
Vertrouwen hebben in een partij die door het establishment (zij het met lede ogen) als volwaardige gesprekspartner wordt aanvaard.
Of kiezen voor een partij die haar consequentie ergo betrouwbaarheid bewijst door niet toe te geven aan de uitsluiting door datzelfde establishment.

Gezond verstand...euhm neen...niet LDD...maar ge weet wel wat ik bedoel hé...
Oud 21 oktober 2010, 16:07   #51
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Voor de honderdste keer : ik behoor niet tot de club van BDW, om redenen die jij zeer goed kent. En wat dat afschieten betreft moet ik in jou mijn meerdere erkennen, je bent daar uniek in. Dit is niet eens pejoratief bedoeld, allé een tikje.
robert t is offline  
Oud 21 oktober 2010, 16:09   #52
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
blijven onderhandelen, de Vlaming moet weten dat het de PS is die weigert toe te geven.
Wel de nota BDW in de vuilbak kieperen en terug beginnen met het verkiezingsprogramma.
sjarel is offline  
Oud 21 oktober 2010, 16:14   #53
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Niks opblazen, anders vergaat het de N-VA als de OVLD.
Rogge is offline  
Oud 21 oktober 2010, 16:14   #54
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Op die manier kan hij de gematigde Vlaming ook meekrijgen ("zie eens wat een redelijke voorstellen ik doe, en zie eens hoe die mannen daarop reageren, daarmee valt geen akkoord te bereiken") en kan hij tevens nadien een radikalere houding aannemen nu hij zijn "examen" gematigdheid met brio heeft doorstaan.

DAT was het brilliante stukje schaak ! Weten dat de andere het TOCH zou afschieten, onafhankelijk wat erin stond. Hij kon dus het berekende risico nemen om er een heel slap voorstelleke in te schrijven. Hoe slapper het was, en hoe harder de anderen het afschoten, hoe groter zijn taktische overwinning.
Indien je gelijk hebt is BDW nog slimmer dan ik dacht. Maar ik heb zo mijn twijfels, ik ben zeer achterdochtig van aard.
robert t is offline  
Oud 21 oktober 2010, 16:18   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien je gelijk hebt is BDW nog slimmer dan ik dacht. Maar ik heb zo mijn twijfels, ik ben zeer achterdochtig van aard.
Kijk, het feit dat de agendering van het splitsen van BHV direct na de FR "non" is gekomen was voor mij de aanwijzing dat het volgens zijn plan liep.
Oud 21 oktober 2010, 16:23   #56
EddyBal

Standaard

Citaat:
Kijk, het feit dat de agendering van het splitsen van BHV direct na de FR "non" is gekomen was voor mij de aanwijzing dat het volgens zijn plan liep.
En dan kwam "jamaar we hebben niet "NON" gezegd"

Neen, idd, wat ze zeiden was een paar graden heter dan NON
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 16:31   #57
giserke
Banneling

Standaard

De Franstaligen hebben 1 groot mankement: ze zijn zo voorspelbaar
giserke is offline  
Oud 21 oktober 2010, 16:35   #58
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan gaat het kot wel te klein zijn, zoals men dat soms in Antwerpen zegt.
Giserke is je aan het jennen. Je mag gerust gaan zitten op de beschikbare plaatsen. Wel het volgende in acht nemen :

- indien de zitplaats reeds bezet is mag je de persoon niet van zijn stoel sleuren -

- het zwaaien met een Vlaamse vlag is toegelaten. Met een belzieke vlag zijn moeilijkheden gegarandeerd, maar er zijn altijd verschillende dokters in de zaal -

- je mag je gevoelens uiten door applaus én instemmende keelgeluiden. Opgelet : wanneer je "vive la belgique" of "Bart kan het niet" luidkeels uitroept zijn de gevolgen niet te overzien.

P.S. Een verwittigd man is er twee waard.
robert t is offline  
Oud 21 oktober 2010, 16:46   #59
EddyBal

Standaard

Citaat:
Giserke is je aan het jennen. Je mag gerust gaan zitten op de beschikbare plaatsen. Wel het volgende in acht nemen :

- indien de zitplaats reeds bezet is mag je de persoon niet van zijn stoel sleuren -

- het zwaaien met een Vlaamse vlag is toegelaten. Met een belzieke vlag zijn moeilijkheden gegarandeerd, maar er zijn altijd verschillende dokters in de zaal -

- je mag je gevoelens uiten door applaus én instemmende keelgeluiden. Opgelet : wanneer je "vive la belgique" of "Bart kan het niet" luidkeels uitroept zijn de gevolgen niet te overzien.

P.S. Een verwittigd man is er twee waard.
En opstaan als ouderen zoals ik, geen zitplaats vinden
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 16:47   #60
EddyBal

Standaard

Citaat:

Van MIJ zou je dat niet te horen krijgen he Soms schiet je pen wel eens uit, maar over het algemeen kan ik je bijdragen zeker smaken
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be