![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
" Van Bart had je gezegd dat hij een leugenaar was, twee maten twee gewichten system? |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Als het waar is wat u zo allemaal bevroedt, dan zult u vast geen enkele moeite hebben om dit onmiddelijk aan te tonen met een paar voorbeelden. Ik kijk er dus naar uit.
|
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja. Citaat:
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2010 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Je hebt pas vandaag Magnette zitten ophemelen. ZOOO vlug zal zijn masker nu ook weer niet vallen en dus jouw "review". Even geduld system, het is wachten tot Magnette zich laat kennen.
#47 |
Banneling
|
![]() Ik wacht nog altijd op uw vele voorbeelden waardoor u glansrijk gaat aantonen dat ik regelmatig van mening verander.
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Ik denk dat jij beter eens van mening zou veranderen. Ik heb geen probleem om toe te geven dat ikzelf in de afgelopen jaren op een erg andere manier naar België ben gaan kijken. En met mij grote delen van de Vlaamse bevolking. Dat hoeft ook niet te verwonderen, nu de verschillen tussen Noord en Zuid al jaren zo hard open op tafel liggen. Het is dwaas om te denken dat België geen grote communautaire problemen heeft, om vervolgens uw pijlen te richten op de mensen die die problemen willen oplossen.
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is naast de kwestie. Trouwens, ik zeg ook dat De Wever een goed voorstel heeft voorgelegd. Maar ik beweer ook dat De Wever moet ophouden zichzelf constant in een slachtofferrol te duwen. Nu, ik had dit gezegd dat hij het zo ging spelen, dat hij zou zeggen: kijk eens, ik heb mijn zo mijn best gedaan, maar ze willen niet. En dus stop ik ermee. Hij wist al op voorhand dat zijn tekst niet voor 100% zou aanvaard worden. Zeker na 4 maanden onderhandelen. Dat is alles wat ik zeg. Maar als ik zoiets beweer, dan is dit voor u 'majesteitsschennis'. Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2010 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat de Franstaligen na een paar uur deze tekst op een dramatische, overdreven manier gingen afbreken tot het bot, dat hebben er weinig voorspeld. Spreken over schandalig, "hoe durven ze", enz, ja dat kan wel vernederend overkomen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Zich bij de Duitsers willen aansluiten, akkerdjie.... Van den gehate flamouche naar de nog meer bespuwde boche, het voorstel alleen al is toch helemaal surrealistisch? Zullen ze dat dan ook rattachement noemen?
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de dag dat VL niet meer betaalt, en FR niet meer bepaalt, willen de FR niet meer weten van La Belgique. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moewhaha ! Dat was net het plan van BDW, he. Hij wist heel goed dat ze dat gingen doen. Omdat zoiets al altijd al hun houding is geweest: altijd eerst "nee" zeggen, want dan kunt ge nadien nog extraatjes bekomen voor uwen " 'k zal er eens over peinzen", en nog meer extraatjes voor uwen "mja, misschien". Hij wilde dat hier nu gewoon eens goed in de verf zetten. Dat het nog beter is gelukt dan hij misschien durfde hopen, is lekker meegenomen.
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toen Tindemans zei dat de grondwet geen vodje papier is, en dat hij het ontslag van de regering ging aanbieden aan de koning. De Franstaligen lachten hem toen vierkant uit. Toen de faciliteiten gestemd werden, ZONDER uitdovend karakter, klopten de Franstaligen lachend elkaar op de schouders... Momenten die me zijn bijgebleven, en die ik nu met de glimlach bekijk als ik zie hoe boos ze zich maken en hoe de Vlamingen nu lachen. ![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |