![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 21:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje cru gesteld, maar dat is inderdaad waar het op neerkomt. Het lijkt er haast op of men na WO2 Chamberlainisme in een virus heeft gegoten, dat zwakkeren van geest aanvalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan je ook geen bezwaar hebben tegen zulke redenen die ouders hanteren om hun kinderen te laten besnijden. Waar ze echter niet mee moeten komen aandraven zijn allerhande drogredenen waarvan je wel objectief kan vaststellen dat ze rammelen. Maar een argument als : we vinden dat schoon, God beveelt ons dat te doen, etc... moeten dus kunnen. Alleen.... heb je dat andere objectieve ... dat is hier in feite beslissingen genomen worden voor een derde. Ook dat is iets dat triviaal is vooral in een ouder-kind relatie maar dient afgewogen te worden tot in hoeverre dat kan. Bij zaken als een besnijdenis deel ik in principe Bollens mening alhoewel ik daar toch ook een bedenking moet bij maken. Afhankelijk van de mindere ernstigheidsgraad van zo'n mutilatie komen er ook wel wat andere (vaak ook traditionele) ingreepjes aan bod om over na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want je spreekt over verandering van godsdienst... dus dan is 1 op 10 op een gegeven moment bereid het ene broodaap-verhaal ( rekening houdende met de eventuele indoctrine ) in te ruilen voor een ander |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VS wordt toch als westers en modern aanzien. En 33 jaar lijkt veel ( da's al relatief ) maar is weinig bekeken in termen van wat de tijdsgeest op andere vlakken was. Laatst gewijzigd door praha : 7 november 2010 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ter info: ik ben ook mod op een amerikaans forum. Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2010 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kikker die in een poel zit, kan enkel denken in termen van riet en water. Reele objecten kunnen worden geabstraheerd, en die abstracties kunnen op hun beurt ook geabstraheerd worden. En die abstracties verder geabstraheerd. Sommige mensen hebben, helaas, niet zoveel niveaus van abstractie. Ik vind het spijtig. Ik zou het graag gelijker zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, -Daarom werd gans W-Europa gedurende jaren een bewapende vesting waardoor we nu met een torenhoge staatschuld zitten. -Daarom ging men in Korea vechten, in Indochina ea kolonies, in ex-Joegoslavië, in Irak, in Afghanistan. -Allemaal Chamberlain-virus. Weet je wel hoeveel doden er vielen door dat Chamberlain-virus in Korea, in de koloniëen, in Korea, Vietnam, in Cambodja, in Ex-Joegoslavië, in Irak, in Ifganistan? Luttele miljoenen maar. Quantité nigligeable. Niet onder westerlingen, maar onder de locale burgerbevolking. Allemaal door het Chamberlain-virus dat de westerlingen volgens jou hebben. [/SARCASM] (Laat me maar op je negeerlijst.) Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2010 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanuit een empirisch paradigma, kan je met zekerheid zeggen dat een voorwerp die je naar boven gooit omlaag zal vallen? (de kracht is niet genoeg om in een baan rond de aarde te komen, moest je dat antwoord overwegen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Doe maar wat je wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit met 100% zekerheid, maar toch zeker wel een percentage wat daar aan grenst. Je hebt met waarnemingen namelijk nog geen oorzakelijkheid aangetoond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, want wij trekken andere conclusies uit wat zojuist gezegd is. Neem nu het bestaan van God. Laten we zeggen dat het 99,9% waarschijnlijk is dat de Abrahamitische God niet bestaat. Dan kun je zeer zeker wijzen op de 0,1% kans dat hij wel bestaat, maar ik verkies die 0,1% voor lief te nemen en gemakshalve aan te nemen dat hij niet bestaat. Intussen lever ik ook kritiek op mensen die hun hele hebben en houwen inzetten op die 0,1% omdat dit mijns inziens ontzettend irrationeel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |