Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 17:50   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het moet wel veranderen VOOR er 20 of 30 jaar voorbij gaan, want anders zijn de autochtonen, zoals we ons die vandaag voorstellen (= blank ), reeds uitgestorven of tot een verdrukte minderheid geworden.
Met zo'n houding wel, de Westerse cultuur is de meest laffe op deze wereld.
Het maakt verder overigens geen bal uit of die bendes dan wel allochtoon of autochtoon of rood-met-groen-bollekestoon zijn, ze dienen eens goed op hun plaats gezet te worden. Dat braaf burgerlijk pacifisme helpt ons niks verder.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:24   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iedereen zal wel weten wat er in Zelzate gebeurd is, want het stond in alle kranten. Afijn, een bende - eerst een gewone bende genoemd, maar even later een bende allochtonen - zijn gemaskerd en gewapend met messen een chirobal komen verstoren, met gewonden en hospitalisaties tot gevolg.

Een zinsnede uit De Standaard van vandaag:

Met zo'n beleid, op wie gaat de chiro-jeugd van Zelzate, hun ouders, broers en zussen ... de volgende keer stemmen ?
Het is niet omdat allochtonen dit hebben gedaan dat ALLE allochtonen zo zijn en ik denk dat ze zeer goed bij de Chiro begrijpen. Het is niet zoals met uw VNJ waar men ze leert dat alles wat niet Vlaams is, is zowiezo slecht enkel en alleen omdat het niet Vlaams is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:35   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij kent het VNJ niet echt eh.
Oud 2 november 2010, 21:46   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Jij kent het VNJ niet echt eh.
Bah, ze volgen gewoon de spelregels........
Oud 2 november 2010, 21:47   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen zal wel weten wat er in Zelzate gebeurd is, want het stond in alle kranten. Afijn, een bende - eerst een gewone bende genoemd, maar even later een bende allochtonen - zijn gemaskerd en gewapend met messen een chirobal komen verstoren, met gewonden en hospitalisaties tot gevolg.

Een zinsnede uit De Standaard van vandaag:

Met zo'n beleid, op wie gaat de chiro-jeugd van Zelzate, hun ouders, broers en zussen ... de volgende keer stemmen ?
Zo'n beleid?
Dat pleidooi was niet voor niets. Vanaf 2009 kent de bestrijding van de softdrugshandel en de kweek van hennep bij de Belgische federale politie een hoge prioriteit. Dit was tot nu toe volgens hoofdcommissaris Luc Boterberg in het district Dendermonde (de grensstreek) niet het geval.

In het politiebeleidsplan 2009-2011 is er behalve meer aandacht ook meer geld voor de drugsbestrijding. Boterberg voorspelt vanaf de jaarswisseling meer acties in de grensstreek, al dan niet samen met de Zeeuwse politie.
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/3943...-weer-open.ece

Men moet keuzes maken; en blijkbaar kiest men ervoor om die "misdadigers" die cannabis gebruiken, kweken en verhandelen prioritair aan te pakken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:47   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is niet omdat allochtonen dit hebben gedaan dat ALLE allochtonen zo zijn en ik denk dat ze zeer goed bij de Chiro begrijpen. Het is niet zoals met uw VNJ waar men ze leert dat alles wat niet Vlaams is, is zowiezo slecht enkel en alleen omdat het niet Vlaams is.
Wat was er vanavond zoal weer op Téle Mille Collines te zien, misschien?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:48   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het weer niet begrepen.

Het probleem is helemaal niet dat die ene allochtone bende model zou staan voor weinig of voor veel allochtonen.

Het probleem is het beleid. Hoe staat ons politiek beleid tegenover ernstige sociale overlast ? Waartegen niet opgetreden wordt, waardoor de overlast ontaardt in geweldpleging, waartegen dan ook weer amper opgetreden wordt.

Het Belang viseert de allochtonen.
En jij denkt dat alle Vlamingen de allochtonen viseren.

Beiden dwalen.

Jij bent mee verantwoordelijk. In de hoogste graad. Aan het verkeerde beleid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:49   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat was er vanavond zoal weer op Téle Mille Collines te zien, misschien?
Wat is Télé Mille Collines? Ik ken die zender niet.
Oud 2 november 2010, 21:53   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zo'n beleid?
Dat pleidooi was niet voor niets. Vanaf 2009 kent de bestrijding van de softdrugshandel en de kweek van hennep bij de Belgische federale politie een hoge prioriteit. Dit was tot nu toe volgens hoofdcommissaris Luc Boterberg in het district Dendermonde (de grensstreek) niet het geval.

In het politiebeleidsplan 2009-2011 is er behalve meer aandacht ook meer geld voor de drugsbestrijding. Boterberg voorspelt vanaf de jaarswisseling meer acties in de grensstreek, al dan niet samen met de Zeeuwse politie.

Men moet keuzes maken; en blijkbaar kiest men ervoor om die "misdadigers" die cannabis gebruiken, kweken en verhandelen prioritair aan te pakken.
Ik ga het beleid niet verdedigen, ik vind het op vele plaatsen verkeerd.

Voor die bestrijding van die drugshandel, ben ik zelfs van mening dat ze veel te laks en te miniem is. Woorden, geen daden.

Maar een vraag aan jou: is die drugshandel de enigste prioriteit van die flikken daar ?
Ze kunnen hopelijk toch iets meer aan, vb. verkeer, geweld, reeksen diefstallen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 22:05   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bah, ze volgen gewoon de spelregels........
Ik daag je uit één bron te geven waaruit zou blijken dat alles wat niet Vlaams is, zowiezo slecht is.
Oud 2 november 2010, 22:12   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik daag je uit één bron te geven waaruit zou blijken dat alles wat niet Vlaams is, zowiezo slecht is.
Het maakt gewoon deel van uw spel. Vlaams-Nationalisme is een spel met zekere regels en u moet ze gewoon volgen.
Oud 2 november 2010, 22:12   #52
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Krezy shit e maat?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 22:15   #53
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga het beleid niet verdedigen, ik vind het op vele plaatsen verkeerd.

Voor die bestrijding van die drugshandel, ben ik zelfs van mening dat ze veel te laks en te miniem is. Woorden, geen daden.

Maar een vraag aan jou: is die drugshandel de enigste prioriteit van die flikken daar ?
Ze kunnen hopelijk toch iets meer aan, vb. verkeer, geweld, reeksen diefstallen ...
Het artikel besluit met

De politieagenten en extra budget dat men inzet voor de drugsbestrijding, kunnen niet elders ingezet worden. Als er meer naar drugsbestrijding gaat, gaat er minder naar iets anders.

Er moeten altijd keuzes gemaakt worden.
Ik weet niet welke keuze jij voorstaat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 22:19   #54
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zo'n beleid?

Ga je nu elke thread volspammen met gezever over het soft-drugsbeleid? Dat heeft geen barst met het onderwerp te maken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 22:21   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het maakt gewoon deel van uw spel. Vlaams-Nationalisme is een spel met zekere regels en u moet ze gewoon volgen.
Ik herhaal: ik daag je uit één bron te geven waaruit zou blijken dat alles wat niet Vlaams is, zowiezo slecht is.
Oud 2 november 2010, 22:25   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal: ik daag je uit één bron te geven waaruit zou blijken dat alles wat niet Vlaams is, zowiezo slecht is.
En ik herhaald : het maakt deel van uw spelregels.
Oud 2 november 2010, 22:26   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kan dus geen enkele bron geven.
Oud 2 november 2010, 22:31   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan dus geen enkele bron geven.
Kent u uw spel niet?
Oud 2 november 2010, 22:34   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geef gerust eens een bron van die zogenaamde spelregels.
Oud 2 november 2010, 23:00   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VNJ is een Vlaams-Nationalistische organisatie. VNJ leiders "leren" dus hun scouts tegen de Franstaligen te zijn door hen onzin te vertellen. Aangezien die scouts zeer jong zijn, zijn ze zeer gemakkelijk beïnvloedbaar en slikken ze wat die leiders zeggen zonder na te denken. Misschien zouden we confrontaties moeten dwingen tussen zo'n Vlaamse organisaties (VNJ, TAK, NSV, VVB, enz.......) en Franstaligen en dit zelfs als het tot spanningen leidt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be