![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Je moet goed zot zijn om deze vorm van politiegeweld goed te praten.
Hopelijk vallen er wat veroordelingen, maar zoals altijd zullen ze elkaar de handen boven het hoofd houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Neen. VB-logica beoordeelt mensen op basis van aselecte steekproeven. Zoals alle allochtonen van Marokkaanse origine op basis van cijfers over kleinschalige drughandel bvb.
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onregelmatige uren, weekend- en nachtwerk en vaak confrontaties met (dodelijke) verkeersongelukken, dat wel.
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Grootschalige drughandel is voor een niet onbelangrijk deel in handen van blanke mannen in kostuum. Enfin, die in cocaïne toch. Zij zetten pas voor de distributie klein allochtoon crapuul in, daar die jobs een te hoge pakkans met zich meebrengen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 2 november 2010 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Tja de brave burgertjes die nooooit iets misdoen en die gekluisterd worden door onredelijke wetten en regels zijn het slachtoffer he. Laat ons de eigen fouten en frustraties afspiegelen op de politie agenten en ze demoniseren...
Als we werkelijk nu allemaal eens echt beschaafd zouden zijn dan zijn er zowel bij de burger als de politie geen frustraties die wantoestanden als gevolg hebben. Maar nee, blijkbaar liever de afstand en de spanning tussen verschillende groepen hooghouden en opruien, dat gaat ons echt helpen te evolueren als mens en maatschappij!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diene zagevent klaagt dat de politie op de gasten van de betoging "no borders" geklopt heeft; en ik replikeer dat de politie geen "grenzen" kent. Ik kan er nu ook niet aan doen dat ik maar één grap per trimester kan produceren, maar gij moet ze niet teniet doen met uw bedenkingen hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() This verdomme goed te zien dat deze met een muts of kap op flikken zijn. Sommigen hebben zelfs een bandje aan van de flikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verwondingen zoals op de foto's zijn natuurlijk totaal overbodig, de man zijn rechteroog lijkt er wel te zijn uitgeklopt. Anderzijds zijn die mannen die meedoen aan debiele betogingen als "no borders" vaak niet vies van wat geweld of provocatie. En als het gaat om geweld en verstoring van de orde, mag er wat mij betreft al eens goed op geklopt worden.
But that's just me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij gebruikt nog niet eens aselecte steekproeven om alle flikken te beoordelen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de ene kant zitten ze te zagen dat de politie niet kan optreden tegen gewelddadige en ambetante jongeren, zodat de gehele dorpsgemeenschap er teveel van gaat krijgen ...
en aan de andere kant is het dan weer teveel geweld door de politie. Voor mij is het duidelijk: politie en gerecht moeten vroegtijdig, gepast in een balans preventie/repressief de mogelijkheid hebben om op te treden. Mankeert die mogelijkheid, dan krijg je ongewenste zaken: politie kijkt de andere kant op ... tot ze niet meer kan en dan moet er ineens hard geweld aan te pas komen uit pure zelfverdediging ... linken voor dat gebrek aan actiemiddelen: http://www.nieuwsblad.be/article/det...subsection=156 titel: Zelzate machteloos tegen jeugdbende http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=T231MFGF titel: Chiro en ouders ‘Geweld in Zelzate kotsbeu' http://www.nieuwsblad.be/article/det...A_20101102_009 titel: Vijftienjarige aangehouden door politie beetje tekst: Citaat:
Die no-borders profiteren gewoonweg van onze vrije democratie. Mochten ze fatsoenlijk betogen, dan zou er geen klap vallen. Maar ze willen gratis publiciteit; ze willen in de kranten komen om hun 'boodschap' te brengen, en ja, dan gaan ze maar wat gewelddadig uit de hoek komen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Sorry hoor @Schoof, ik zie op die betoging alleen flikken hun matrak trekken.
Als die flikken geen "preventieve aanhoudingen" hadden verricht was er nergens sprake geweest van oproer. Ik zie nergens betogers met objectielen werpen of auto's in brand steken. Ik zie ze alleen duwen en trekken om vrienden uit de klauwen van de flikken te krijgen. En de gasten met hun kap zijn duidelijk flikken. Op die betoging zijn het immers gemakkelijke prooien voor de flikken. Die Colruytbende in Zelzate is een ander paar mauwen. Daar doen ze in hun broek, en wachten ze eerst een paar uur om die gasten in te rekenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Linkse rakkers die komen klagen over de gevolgen van hun links beleid, tiens.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik wel zie, is dat in de eerste post van deze draad, het een en het ander mooi door mekaar gehaspeld wordt .. binnen- en buitenland enz. Laat ons niet naïef zijn: die gasten van no borders zijn dezelfde als die anarchisten, die krakers, die bomenklimmers (Lapfort, voor alle duidelijkheid hoor) ... voor geen haar te vertrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie respect verdient, krijgt respect. En dat geldt in twee richtingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De politie kan dan ook in niet onbelangrijke mate haar eigen klemtonen en prioriteiten leggen. Zij kan zelf kiezen of zij meer of minder mensen op alcoholcontroles inzet of niet, tenminste als zij daar de manschappen nog voor heeft nadat die kevers van hierboven hun ollanderprobleem opgelost hebben.
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn aan beide kante goeien en gefrustreerden en die moet er op aangesproken worden.
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Nu goed. Als u gelooft dat datgene wat ik zeg (en wat bevestigd wordt door enkele medeforummers) niet klopt, wil je dan zo vriendelijk zijn om me een studie te geven van het Comité P waaruit het tegendeel blijkt? Ik meen mij te herinneren dat ook dat Comité P jaar na jaar serieuze vraagtekens plaatst bij de straffeloosheid en het niet of nauwelijks opvolgen van klachten tegenover agenten.
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |