Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 20:01   #41
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Je moet goed zot zijn om deze vorm van politiegeweld goed te praten.

Hopelijk vallen er wat veroordelingen, maar zoals altijd zullen ze elkaar de handen boven het hoofd houden.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:05   #42
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Agenten bij de federale 'oproerpolitie' worden geselecteerd...een gehele groep afmeten op de daden van een minderheid dat was toch VB logica ?
Neen. VB-logica beoordeelt mensen op basis van aselecte steekproeven. Zoals alle allochtonen van Marokkaanse origine op basis van cijfers over kleinschalige drughandel bvb.
Oud 2 november 2010, 20:06   #43
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Neen. VB-logica beoordeelt mensen op basis van aselecte steekproeven. Zoals alle allochtonen van Marokkaanse origine op basis van cijfers over kleinschalige drughandel bvb.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:07   #44
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord..een slecht betaalde,totaal ongeappricieerde job met onregelmatige uren en dagdagelijkse confrontaties met de zelfkant van de maatschappij..een verstandig mens doet iets anders voor zijn kost te verdienen.
Agenten worden helemaal niet slecht betaald. In het begin is die hun loon misschien niet zo hoog, maar eens die mensen wat ervaring hebben kan dat toch al goed tellen. En hun pensioen is wellicht ook hoger dan dat van u of mij.

Onregelmatige uren, weekend- en nachtwerk en vaak confrontaties met (dodelijke) verkeersongelukken, dat wel.
Oud 2 november 2010, 20:09   #45
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Grootschalige drughandel is voor een niet onbelangrijk deel in handen van blanke mannen in kostuum. Enfin, die in cocaïne toch. Zij zetten pas voor de distributie klein allochtoon crapuul in, daar die jobs een te hoge pakkans met zich meebrengen.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 november 2010 om 20:10.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:07   #46
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love4everybody Bekijk bericht
Het wordt binnenkort nog leuker met de tasers.
Natuurljk krijgen ze eerst een opleiding voor gerechtvaardigt en moreel gebruik hiervan !!!

En dan gaan ze hem net zoals in stuttgart 'waterkannon' eens uittesten.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 22:38   #47
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Miljaar,

de politie kent geen grenzen ...
Tja de brave burgertjes die nooooit iets misdoen en die gekluisterd worden door onredelijke wetten en regels zijn het slachtoffer he. Laat ons de eigen fouten en frustraties afspiegelen op de politie agenten en ze demoniseren...

Als we werkelijk nu allemaal eens echt beschaafd zouden zijn dan zijn er zowel bij de burger als de politie geen frustraties die wantoestanden als gevolg hebben.
Maar nee, blijkbaar liever de afstand en de spanning tussen verschillende groepen hooghouden en opruien, dat gaat ons echt helpen te evolueren als mens en maatschappij!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 22:51   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tja de brave burgertjes die nooooit iets misdoen en die gekluisterd worden door onredelijke wetten en regels zijn het slachtoffer he. Laat ons de eigen fouten en frustraties afspiegelen op de politie agenten en ze demoniseren...

Als we werkelijk nu allemaal eens echt beschaafd zouden zijn dan zijn er zowel bij de burger als de politie geen frustraties die wantoestanden als gevolg hebben.
Maar nee, blijkbaar liever de afstand en de spanning tussen verschillende groepen hooghouden en opruien, dat gaat ons echt helpen te evolueren als mens en maatschappij!
Zeg, ge moet mijn grap niet om zeep helpen hé.

Diene zagevent klaagt dat de politie op de gasten van de betoging "no borders" geklopt heeft;
en ik replikeer dat de politie geen "grenzen" kent.

Ik kan er nu ook niet aan doen dat ik maar één grap per trimester kan produceren, maar gij moet ze niet teniet doen met uw bedenkingen hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 23:53   #49
giserke
Banneling

Standaard

This verdomme goed te zien dat deze met een muts of kap op flikken zijn. Sommigen hebben zelfs een bandje aan van de flikken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 00:24   #50
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Verwondingen zoals op de foto's zijn natuurlijk totaal overbodig, de man zijn rechteroog lijkt er wel te zijn uitgeklopt. Anderzijds zijn die mannen die meedoen aan debiele betogingen als "no borders" vaak niet vies van wat geweld of provocatie. En als het gaat om geweld en verstoring van de orde, mag er wat mij betreft al eens goed op geklopt worden.
But that's just me.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 00:50   #51
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiterst rechts en links zitten in een cirkel naast mekaar..ook met hun logica..

Gij gebruikt nog niet eens aselecte steekproeven om alle flikken te beoordelen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 09:25   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aan de ene kant zitten ze te zagen dat de politie niet kan optreden tegen gewelddadige en ambetante jongeren, zodat de gehele dorpsgemeenschap er teveel van gaat krijgen ...

en aan de andere kant is het dan weer teveel geweld door de politie.

Voor mij is het duidelijk: politie en gerecht moeten vroegtijdig, gepast in een balans preventie/repressief de mogelijkheid hebben om op te treden.
Mankeert die mogelijkheid, dan krijg je ongewenste zaken: politie kijkt de andere kant op ... tot ze niet meer kan en dan moet er ineens hard geweld aan te pas komen uit pure zelfverdediging ...

linken voor dat gebrek aan actiemiddelen:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...subsection=156 titel: Zelzate machteloos tegen jeugdbende

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=T231MFGF titel: Chiro en ouders
‘Geweld in Zelzate kotsbeu'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...A_20101102_009
titel: Vijftienjarige aangehouden door politie
beetje tekst:
Citaat:
De jongen, lid van de Colruytbende, wordt verdacht van een aanslag met een mes op een 32-jarige chiro-symphatisant. De jongeman wordt vandaag voorgeleid bij de jeugdrechter in Gent.

Het 32-jarig slachtoffer verkeert niet in levensgevaar. Vandaag wordt hij geopereerd aan een gebroken oogkas
.

Die no-borders profiteren gewoonweg van onze vrije democratie.
Mochten ze fatsoenlijk betogen, dan zou er geen klap vallen.
Maar ze willen gratis publiciteit; ze willen in de kranten komen om hun 'boodschap' te brengen, en ja, dan gaan ze maar wat gewelddadig uit de hoek komen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 november 2010, 09:41   #53
giserke
Banneling

Standaard

Sorry hoor @Schoof, ik zie op die betoging alleen flikken hun matrak trekken.
Als die flikken geen "preventieve aanhoudingen" hadden verricht was er nergens sprake geweest van oproer. Ik zie nergens betogers met objectielen werpen of auto's in brand steken. Ik zie ze alleen duwen en trekken om vrienden uit de klauwen van de flikken te krijgen. En de gasten met hun kap zijn duidelijk flikken.

Op die betoging zijn het immers gemakkelijke prooien voor de flikken.
Die Colruytbende in Zelzate is een ander paar mauwen. Daar doen ze in hun broek, en wachten ze eerst een paar uur om die gasten in te rekenen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 10:06   #54
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die lokale dorpsagentjes al zuipend rechts crapuul vormen dat zich geeneens aan de meest elementaire regels houdt (drinken onder de werkuren, dronken achter 't stuur, racisme alom, militaristische denkkaders (?) en overdreven VB-sympathieën), dan zegt dat iets over de werksfeer en mentaliteit. Tel daarbij het nodige overspel, feestjes die tot een kot in de morgen duren en combi's die strontzatte agenten wegvoeren en je hebt een beeld van een naar buiten toe moralistische troep die zichzelf ver boven de wet waant. 't Zijn ordinaire macho's met bierbuik die men een kostuum, matrakken en macht gegeven heeft.

Uitlatingen als "die jongen heeft zijn plezierke gehad door naakt over het voetbalveld te rennen, nu mogen wij ook ons plezierke hebben door er met vijf man op te kloppen" spreken boekdelen. En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Moest het u interesseren: ik ken agenten uit drie verschillende landelijke korpsen. Datgene wat ik van hen en vooral van hun vrouwen hoor leert mij genoeg. Ik ken daarnaast ook een agent die zijn korps heeft verlaten omwille van de daar heersende mentaliteit.

De info die ik van daar heb, correleert erg sterk met de schetsen die het proces tegen bvb Debie of andere stedelijk-politionele misdaden opleverden. Dat kan ik van de allochtonen die ik ken en het beeld dat VB-ers ophangen van kutmarokkaantjes niet zeggen. Dat zijn evenmin allen engeltjes, maar daar zit tenminste nog een aanvaardbare kant aan.
Hoe? De politie voert toch maar orders uit van bovenhand, bovenhand is dat niet dat links gespuis dat zich overheid noemt?
Linkse rakkers die komen klagen over de gevolgen van hun links beleid, tiens.
Oud 3 november 2010, 10:06   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Sorry hoor @Schoof, ik zie op die betoging alleen flikken hun matrak trekken.
Als die flikken geen "preventieve aanhoudingen" hadden verricht was er nergens sprake geweest van oproer. Ik zie nergens betogers met objectielen werpen of auto's in brand steken. Ik zie ze alleen duwen en trekken om vrienden uit de klauwen van de flikken te krijgen. En de gasten met hun kap zijn duidelijk flikken.

Op die betoging zijn het immers gemakkelijke prooien voor de flikken.
Die Colruytbende in Zelzate is een ander paar mauwen. Daar doen ze in hun broek, en wachten ze eerst een paar uur om die gasten in te rekenen.
Ik zeg niet dat het op die ene betoging niet uit de hand gelopen is. Ik ben geen verdediger of advocaat van de flikken.

Maar wat ik wel zie, is dat in de eerste post van deze draad, het een en het ander mooi door mekaar gehaspeld wordt .. binnen- en buitenland enz.

Laat ons niet naïef zijn: die gasten van no borders zijn dezelfde als die anarchisten, die krakers, die bomenklimmers (Lapfort, voor alle duidelijkheid hoor) ... voor geen haar te vertrouwen.

Oud 3 november 2010, 12:04   #56
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Wie respect verdient, krijgt respect. En dat geldt in twee richtingen.
Oud 3 november 2010, 12:23   #57
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe? De politie voert toch maar orders uit van bovenhand, bovenhand is dat niet dat links gespuis dat zich overheid noemt?
Linkse rakkers die komen klagen over de gevolgen van hun links beleid, tiens.
U raaskalt. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken is al meer dan een decennium in rechts-liberale handen. Daarnaast kan zo'n ministerie die politiediensten in afgelegen gehuchtjes ook niet als marionetten bespelen. Op dat niveau spelen andere mechanismen.

De politie kan dan ook in niet onbelangrijke mate haar eigen klemtonen en prioriteiten leggen. Zij kan zelf kiezen of zij meer of minder mensen op alcoholcontroles inzet of niet, tenminste als zij daar de manschappen nog voor heeft nadat die kevers van hierboven hun ollanderprobleem opgelost hebben.
Oud 3 november 2010, 12:24   #58
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Wie respect verdient, krijgt respect. En dat geldt in twee richtingen.
Das exact waar het om gaat.
Er zijn aan beide kante goeien en gefrustreerden en die moet er op aangesproken worden.
Oud 3 november 2010, 12:26   #59
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiterst rechts en links zitten in een cirkel naast mekaar..ook met hun logica..

Gij gebruikt nog niet eens aselecte steekproeven om alle flikken te beoordelen..
Mijn steekproef is geenszins aselect.

Nu goed. Als u gelooft dat datgene wat ik zeg (en wat bevestigd wordt door enkele medeforummers) niet klopt, wil je dan zo vriendelijk zijn om me een studie te geven van het Comité P waaruit het tegendeel blijkt? Ik meen mij te herinneren dat ook dat Comité P jaar na jaar serieuze vraagtekens plaatst bij de straffeloosheid en het niet of nauwelijks opvolgen van klachten tegenover agenten.
Oud 3 november 2010, 13:15   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Waarom wil je staken?
Om klop te kunnen krijgen van de flikken, dat te filmen en er daarna over te kunnen zagen ... ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be