Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2004, 21:12   #41
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Weer zo'n waardevolle posting
Bah af en toe den Bloxbuster eens bij z'n(haar?) echte naam noemen kan geen kwaad zulle.

Veel stijl, heb je alleszins niet
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 21:17   #42
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

[quote="Tantist"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tool2kil

Nochtans vind ik de idee van het VB om de erkenning van de Islam in te trekken geen verkeerd idee. In tegendeel, het gaat niet ver genoeg: ook de erkenning van het katholicisme, het jodendom, het protestantisme, de Anglicaanse kerk en de orthodoxie moet ingetrokken worden.

nope , je moet weten hoe het komt dat het christendom , de anglicaanse kerk , het jodendom en het protestantisme hun overheidssteun hebben gekregen , dit was ten tijde van bonaparte , die vent heeft alle geld van bovenstaande aangeslagen en tot staatsgeld gemaakt , van islam was er hier toen nog geen sprake dus is onze staat NIETS verschuldigt aan die ondemocratische godsdienst , maar ja geeft die manne overheidssteun voor hun moskeeën en hun iman's , en ze zullen u eeuwig dankbaar zijn en naderhand op u stemmen

pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 21:18   #43
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
voila en die schele blonde van de n-va , ook niet veel soeps
discrimineren ? foei
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 21:21   #44
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
[size=7]Vertrepen , you are going down !! [/size]
Voor de tweede keer in deze discussie: wie is Vertrepen nu?
Jurgen Verstrepen was TV presentator van het Programma "Zwart-Wit"

ieder zijn mening, vrank en vrij ! elke politieke partij kwam aan bod !

werd van tv afgevoerd omdat ook het Vlaams Blok en zijn kiezers hun vrije mening mochten geven en zeggen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 25 mei 2004, 21:28   #45
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

Voor de tweede keer in deze discussie: wie is Vertrepen nu?
[size=1](zucht, sommige mensen zijn echte androiden)[/size]

Dat weet ik wel, maar wie is Vertrepen?
Oud 25 mei 2004, 21:32   #46
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Stupid is as stupid does
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 21:56   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De productieploeg van de VRT was zeer vriendelijk tegen mij...wat je niet mag zeggen van de andere aanwezige politici.

Laat me eigenlijk koud, ze laten zien hoe klein ze zijn. Dirk Sterckx is altijd correct, handje en een vriendelijk woord. Vera Dua, Annemie Neyts, Miet Smet zijn vol van zichzelf en niet opgevoed. (geen handje, geen knikje) Ze eisen de schminksters wel de hele tijd op en laten zelfs hun haar doen (kapper zal te duur zijn). Annemie had zelf 2 kledingoutfits bij. Steve Stevaert weet nog steeds niet welke houding hij t.o.v. mij moet nemen...het blijft bij een onwennig knikje en mompelende 'a-llooo..'Onderwerp zou normaal gezien over..besturen en wettenmakers gaan. Tja.

Tot Groen nijdige tante Dua besliste dat ze mij moest aanvallen. En hoppa...iedereen op de kar. A l'improviste dan maar, dacht Bracke. Ze leren het nooit die Groenen. Nu zitten ze al te geilen op deelname van bestuur -op voorwaarde dat ze de kiesdrempel halen- en ze hebben een wet erdoor geduwd die ze...zelf niet begrijpen. Mooi zo. Is groen nodig? Ik denk het niet. Misschien kunnen ze al jointrokend euthanasie plegen op zichzelf en zich voor de wapens gooien in Nepal. Of neen...doe zo voort Groen. Anders kan ik jullie niet meer uitlachen.
Oud 25 mei 2004, 21:59   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op zaterdag de reacties verzameld na Polspoel&Desmet.

Overwegend -meerderheid- positief. Ik blijf sowieso heel rustig in dergelijke debatten. Je moet sowieso dubbel in de verdediging en ik kies (voorlopig) voor rede, kalmte en .. inhoud. Zo eenvoudig is dat. Beetje zitten roepen kan iedereen én.. bijna niets is live, dus ze kunnen knippen wat ze willen en dat is dus vijfdubbel opletten op het vlak van uitspraken. De schaar wordt meestal in het nadeel gehanteerd van Blokkers of mensen die nog maar in de buurt komen van het blok. Het resultaat is meestal iewat anders. Enfin. Gisteren op congres geweest. Straf. Veel steun en enthousiasme. Her en der wat gemopper (op de receptie) over mijn onafhankelijkheid en ook omdat mr. Verstrepen de Vlaamse Leeuw niet kon meezingen. Give me a break. Ik geen enkel liedje (uitgezonderd nu kinderliedjes voor mijn dochter) uit mijn hoofd. Hadden ze nu de Vlaamse Leeuw met een karaoke setje daar gezet dan had ik ook kunnen zingen. Er waren wel anderen die (de lepe gasten!) stonden te lippen en eigenlijk iets van K3 aan het zingen waren. Perceptie hé. Na het congres naar de hoeladoedestemtest geweest. Zat weer op hetzelfde stoeltje, vooraan.... Toch even vermelden dat de VRT zegt en eist waar je moet zitten. Ik (niemand van de politici trouwens) heeft daar iets aan te zeggen. We hebben geprobeerd maar daar konden ze niet mee lachen. "Uw plaats is 124 en u MOET daar zitten met DAT stembakje. Punt uit." Nogal dominant jaaa.. rara, waarom MOET ik naast Vanhecke zitten hé? Trouwens, in de studio is da wel lachen. Vooral als je ziet hoe sommige politici beginnen liegen over hun stemresultaten enzovoort. 'Vergeten', 'Ik weet het niet meer' en nog zo van die uitvluchten. hey, 't is puur amusement en niets meer. Niet verder vertellen hé; vorige week had ik resultaat VLD-Vlaams Blok- CD&V en deze week NVa-Vlaams Blok-CD&V. Moet ik nu blij zijn? Na uitzending en tijdens break een klapke gedaan met den Hendrik Daems en Hendrik Bogaert, Johan Verstreken, Vincent Q... alleen met de sossen klikt da precies niet meer zo goed. Die kijken ook zuur tegenwoordig. Stress?

jurgen verstrepen, 2004-05-24
Oud 25 mei 2004, 22:02   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als cassatie bevestigt dan... voila. Zo begint dit gespreksonderwerp.
Het Vlaams Blok als partij is inderdaad bezig met verruiming. Ik spreek uit ervaring en mogelijkheden. De uitspraak van het arrest was nodig, voor zij die dit snelle arrest wilden, om de verruiming van de partij te stoppen en om het arrest te laten toepassen in de media. Media kon tot nu toe zeggen: "Zolang geen rechterlijke macht..etc...". Was ook mijn argument tegen de kritiek van de anderen in de periode van ZwartWit en ZwartofWit. Nu is er dat briefje (uitspraak) en de zelfverklaarde democraten gebruiken dit nu om media onder druk te zetten en het Blok zoveel mogelijk van antenne te halen. Men wilde dus de partij terug in het hoekje zetten waar men ze wil hebben. De vooruitgang van 'verstandig rechts' moest met alle mogelijke technieken -versneld- afgeremd worden. Samengevat wat er aan de hand is. Op dit ogenblik heb ik gesprekken met heel wat mensen die overhellen naar het Vlaams Blok, in media en politiek. Als de vzw's opnieuw veroordeeld worden -en dat ziet er toch zo uit- dan zal een verdere groei van 'verstandig rechts' ingezet worden. Niet meer tegen te houden. 1 factor hebben we nu nog geen zicht op: de verkiezingsuitslag. Die zal ofwel als accelerator of remmer werken. De symbolische kaap van 1 miljoen 'mestkevers' in Vlaanderen kan je niet wegcijferen op een totaal van 6 miljoen. (baby's, kinderen inbegrepen hé..) Laat de kritikasters en betweters hun ding maar doen, een deel van hen weet wat er aan de hand is en wil dit met alle mogelijke truuken tegenhouden. Om de doodeenvoudige reden: men heeft angst van een progressief rechtse beweging. Wat net in die hoek zit het grootste potentieel. Ik heb dus een boodschap voor die 'zelfverklaarde' democraten: winnen doet u met daden, nooit met woorden.
Oud 25 mei 2004, 22:04   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Politieke kleur?

Aangezien iedereen mij al jarenlang in een politiek hokje probeert te steken..have fun met het analyseren van mijn volgende meningen...

Aangezien heel wat mensen nu maar al te graag (en vooral journalisten met een vooringenomen mening) mijn stellingen willen lezen..gun ik hen dit niet. Als rasecht democraat en overtuigd rationeel denkend mens, mét een politiek visie’ wil ik graag even een aantal lijnen hier neerpennen. (of tokkelen) Ik heb beslist, en ik zit meteen achter de schutskring. Op basis van vooroordelen en vooringenomenheid. De ‘zelfverklaarde’ democraten hebben hun mening en oordeel. Er zal niet geluisterd worden. De kleur is volgens die anderen duidelijk, het oordeel is geveld. Ik stel alleen maar vast dat diezelfde mensen oordelen op basis van datgene wat zij de ‘andere’ verwijten. Enggeestig, bekrompen en …antidemocratisch.

Hoezo? Mensen die niet erkennen dat maatschappij en partijen evolueren, of mensen als individu, zijn een prototype van bekrompen en conservatief denken. De paradox. Als je media in je hand hebt kan je dat natuurlijk verkopen. Helaas, pindakaas. Als je iemand 10 of 15 jaar na de feiten wil laten veroordelen voor wat die persoon deed of heeft gezegd in die periode…dan leef je in het verleden. Dan ben je conservatief…niet progressief. Neen, ik heb het nu niet over ‘tastbare’ feiten zoals moord en doodslag. Ik heb het over meningen en uitspraken. Natuurlijk kan ik hier een urenlange discussie over beginnen..hou mij gewoon in het oog.. want hier komt progressief rechts.!
Oud 25 mei 2004, 22:05   #51
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

Stupid is as stupid does
Wat een zelfkritiek zeg!
Oud 25 mei 2004, 22:06   #52
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

Stupid is as stupid does
Wat een zelfkritiek zeg!
Oud 25 mei 2004, 22:17   #53
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politieke kleur?

Aangezien iedereen mij al jarenlang in een politiek hokje probeert te steken..have fun met het analyseren van mijn volgende meningen...

Aangezien heel wat mensen nu maar al te graag (en vooral journalisten met een vooringenomen mening) mijn stellingen willen lezen..gun ik hen dit niet. Als rasecht democraat en overtuigd rationeel denkend mens, mét een politiek visie’ wil ik graag even een aantal lijnen hier neerpennen. (of tokkelen) Ik heb beslist, en ik zit meteen achter de schutskring. Op basis van vooroordelen en vooringenomenheid. De ‘zelfverklaarde’ democraten hebben hun mening en oordeel. Er zal niet geluisterd worden. De kleur is volgens die anderen duidelijk, het oordeel is geveld. Ik stel alleen maar vast dat diezelfde mensen oordelen op basis van datgene wat zij de ‘andere’ verwijten. Enggeestig, bekrompen en …antidemocratisch.

Hoezo? Mensen die niet erkennen dat maatschappij en partijen evolueren, of mensen als individu, zijn een prototype van bekrompen en conservatief denken. De paradox. Als je media in je hand hebt kan je dat natuurlijk verkopen. Helaas, pindakaas. Als je iemand 10 of 15 jaar na de feiten wil laten veroordelen voor wat die persoon deed of heeft gezegd in die periode…dan leef je in het verleden. Dan ben je conservatief…niet progressief. Neen, ik heb het nu niet over ‘tastbare’ feiten zoals moord en doodslag. Ik heb het over meningen en uitspraken. Natuurlijk kan ik hier een urenlange discussie over beginnen..hou mij gewoon in het oog.. want hier komt progressief rechts.!
Oeps ..geen zwart of wit deze keer ...liever bruin...het zal stinken blijkbaar....
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 22:21   #54
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Politieke kleur?

..hou mij gewoon in het oog.. want hier komt progressief rechts.!

I'm impressed
Oud 25 mei 2004, 22:22   #55
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illúvatar
Verstrepen is inderdaad een lege doos. Hij past totaal niet met zijn ideeën op een lijst van Vlaams Blok. Hij heeft niets tegen de Islam, hij wil de Islam zelfs behouden, terwijl het Blok juist de intrekking van de erkenning van de islam als godsdienst in België wil.
Ook zijn visie over cannabisgebruik is nogal onduidelijk. Is hij nu voor of tegen en in welke mate?
En dan zijn uitleg over waarom hij als onafhankelijke op een lijst van het Vlaams Blok opkomt. Kan het nog dwazer? Hij wil een verruiming van de "correcte" rechtse vleugel binnen het Blok bekomen, wat dus impliceert dat er binnen het Blok ook een incorrecte (=discriminerende, uit op confrontatie) vleugel bestaat.
't is wel plezant hoe sommigen hem in een hokje trachten te duwen zonder succes.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 22:22   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

waar zit het bruin ? zoek ! zoek ! zoek !

stinken ? neem eens een douche dat helpt
Oud 25 mei 2004, 22:26   #57
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
waar zit het bruin ?

In je hoofd
Oud 25 mei 2004, 22:32   #58
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Links kan er niet tegen wanneer ze conservatief genoemd worden. Ze beseffen het , maar leven in ontkenning. Het VB arrest, de muilkorving van rechtse journalisten , enz. zijn de laatste ademhalingen van een oud uitgerangeerd en stervend beest

"Progressief Rechts" , klinkt goed! 8)
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 22:33   #59
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
waar zit het bruin ?
In je hoofd
Jah, wat in het uwe zit, gezien uw avatar, lijkt ook op serieuze crap en het lijkt eruit te komen, dus als het niet geeft: ga rap ergens in een hoekske en beval daar.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 22:33   #60
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
"Progressief Rechts" , klinkt goed! 8)

Voor wanneer de inhoud ??
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be