Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2004, 16:54   #41
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Uw slogan komt altijd op het einde, dus ik lees spijtig genoeg uw hele post. Waarom associeert u een regio met een heel werelddeel dan? Ik ga in uw logica mee: Joegoslavië is ook niet direct bij de deur. En Marokko (=Afrika) bijvoorbeeld is voor Spanje zelfs veel dichter dan ex-Joegoslavïë. Er is geen enkele reden waarom we een onderscheid zouden maken tussen landen in oorlog of ontwikkeling in Europa en de rest van de wereld. Het concept 'werelddeel' is trouwens helemaal geen afscheiding in politieke termen.
In nogal wat Zuid-Amerikaanse landen worden er ook mensen politiek vervolgd, laten we die ook allemaal naar hier halen.
So what? Wat voor onnozel argument is dit nu weer?! Elke asielzoeker, van waar dan ook ter wereld, moet kunnen aantonen dat hij in aanmerking komt om politiek vluchteling te zijn. Slechts enkele landen in oorlog worden bijna automatisch in aanmerking genomen. Of dat die vervolging nu in Zuid-Amerika, Afrika, Azië of in ex-Joegoslavië gebeurt, dat doet er absoluut niets toe.
Oud 25 mei 2004, 16:55   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Over wie hebt gij het eigenlijk? Weet jij wat politiek asiel is? Of denk je dat er ne Zwitser, Oostenrijker of Fransman momenteel daarvoor in aanmerking komt... Ik dacht dat daar geen oorlog was nochtans, of onterechte vervolgingen wegens religie, enz...
Omgekeerd wel, volgens mij kan elk vlaams blok lid binnenkort met gegronde reden asiel aanvragen in een van onze buurlanden...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 18:57   #43
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
In nogal wat Zuid-Amerikaanse landen worden er ook mensen politiek vervolgd, laten we die ook allemaal naar hier halen.
So what? Wat voor onnozel argument is dit nu weer?! Elke asielzoeker, van waar dan ook ter wereld, moet kunnen aantonen dat hij in aanmerking komt om politiek vluchteling te zijn. Slechts enkele landen in oorlog worden bijna automatisch in aanmerking genomen. Of dat die vervolging nu in Zuid-Amerika, Afrika, Azië of in ex-Joegoslavië gebeurt, dat doet er absoluut niets toe.
En waarom is dat een onnozel argument? Is het niet logischer dat vluchtelingen dichter bij hun thuisland worden opgevangen? Nogmaals, waarom moeten wij opdraaien voor de problemen van een ander land? Waarom kunnen veilige landen in hun regio hun geen asiel geven?
Oud 25 mei 2004, 19:03   #44
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

we zitten nu al met de bijna hoogste bevolkingsdichtheid ter wereld...

waar ga je die mensen blijven steken ? op hoopje van tien zoals boeken en tijdschriften ?

wie gaat dat allemaal blijven betalen mieke ?!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 19:09   #45
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Erg dankbaar voor de geboden hulp zijn ze blijkbaar niet. Reik hun je hand en ze bijten erin. Terug naar afzender ermee.
[size=6]Asielstop nu![/size]
Oud 25 mei 2004, 19:09   #46
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

4. VREEMDELINGENBELEID

a. De multiculturele utopie

ii. Gastvrij, maar niet gek

De zogenaamde weldenkenden in pers en politiek willen Vlaanderen vandaag met alle geweld opzadelen met een schuldcomplex. Vlamingen zijn, zo beweren zij, ‘verzuurd’ en ‘bekrompen’, ‘onverdraagzaam’ of ronduit ‘racistisch’… Niets is minder waar. In het verleden hebben wij generaties gastarbeiders uit Spanje, Italië en Polen opgevangen. Zij hebben zich probleemloos geïntegreerd in onze samenleving.

Als er vandaag wrijvingen zijn met immigranten is dat dus zeker niet onze schuld, maar de schuld van een foute politiek en het gebrek aan assimilatiewil bij een aantal van de hier aanwezige vreemdelingen. Maar, er zijn grenzen aan onze draagkracht en onze gastvrijheid. Vlamingen zijn gastvrij, maar niet gek.

www.vlaamsblok.be
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 21:15   #47
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Terug naar de topic: waarom zou men idd de asielzoekers niet zelf aan het werk zetten in het centrum?

Waarom moeten zij zich de hele dag vervelen en soms hun heil zoeken in minder frisse zaken??,

Ik woon dichtbij een centrum en soms vragen mensen of ze mogen in de tuin komen werken, maar ik weiger dat, want het is verboden.

Maar de toestand in het centrum is echt wel wraakroepend: terwijl de schilders ramen aan het schilderen zijn, kruipen de bewoners erdoor naar binnen, lavabo's worden afgebroken, en alles wordt vernietigd!!! Sommigen hebben helemaal geen respect voor de zaken van anderen?

Ik zou het goed vinden als ze bv zelf hun eten zouden helpen bereiden, eetzalen en recreatieruimten zelf in orde zouden houden, de tuin verzorgen en veel andere dingen: ondertussen maken ze zich nuttig en kunnen ze zich aanpassen.

Ik ben altijd een beetje kregelig als ik aan het werken ben buiten en zij aan de overkant op de bank zitten te kijken hoe ik werk.

Op die manier zou de directie ook vlug merken wie hier komt om te profiteren en wie hier wil komen werken en zich een betere toekomst wil opbouwen door zelf de handen uit de mouwen te steken!!

Zou reeds een goede voorselectie kunnen zijn.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 23:45   #48
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Terug naar de topic: waarom zou men idd de asielzoekers niet zelf aan het werk zetten in het centrum?

Waarom moeten zij zich de hele dag vervelen en soms hun heil zoeken in minder frisse zaken??,

Ik woon dichtbij een centrum en soms vragen mensen of ze mogen in de tuin komen werken, maar ik weiger dat, want het is verboden.

Maar de toestand in het centrum is echt wel wraakroepend: terwijl de schilders ramen aan het schilderen zijn, kruipen de bewoners erdoor naar binnen, lavabo's worden afgebroken, en alles wordt vernietigd!!! Sommigen hebben helemaal geen respect voor de zaken van anderen?

Ik zou het goed vinden als ze bv zelf hun eten zouden helpen bereiden, eetzalen en recreatieruimten zelf in orde zouden houden, de tuin verzorgen en veel andere dingen: ondertussen maken ze zich nuttig en kunnen ze zich aanpassen.

Ik ben altijd een beetje kregelig als ik aan het werken ben buiten en zij aan de overkant op de bank zitten te kijken hoe ik werk.

Op die manier zou de directie ook vlug merken wie hier komt om te profiteren en wie hier wil komen werken en zich een betere toekomst wil opbouwen door zelf de handen uit de mouwen te steken!!

Zou reeds een goede voorselectie kunnen zijn.
Dat is inderdaad 100% het idee. Laat die gasten iets doen ! Hou ze nuttig bezig ! Dat werk gaat de profiteurs weghouden en de werklustigen van de andere scheiden. En ondertussen is dit een tussenkomst in de kosten voor de staat.
Oud 26 mei 2004, 10:16   #49
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Door aanpassen van asielprocedure heeft huidige regering het aantal asielzoekers drastisch naar beneden geholpen,
Juist ja.

Wat is het aantal illegalen eigenlijk ? Ik hoorde/las 10000 in Antwerpen, en 100000 in heel het land. Tijd om nog maar eens te regulariseren zeker ?
geen appelen met peren vergelijken hé Dilbert, tenzij je enkel zin hebt in wat heen-en-weer geroep

Ik zeg enkel dat het aantal nieuwe mensen die asiel aanvragen sterk verminderd is door directe financiële steun in te ruilen voor huidig beleid.

Het probleem van uitgeprocedeerde mensen die al veel eerder asiel aanvroegen, is een andere zaak met andere oplossingen. Een werkbaar uitzet- of terugkeerbeleid bvb

Regularisering vind ik trouwens niet automatisch verkeerd, maar ik ben ook oud en wijs genoeg om te beseffen dat er indertijd serieus gefoefeld is met het al dan niet voldoen aan de voorwaarden...

Procedures aanspannen bij Raad van State zijn trouwens voor iedereen die een administratieve beslissing wilt aanvechten een kafkaiaanse nachtmerrie, ik hoop voor u dat je er nooit mee te maken krijgt.

mvg
Oud 26 mei 2004, 10:28   #50
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Waarom moeten zij zich de hele dag vervelen en soms hun heil zoeken in minder frisse zaken?

uw idee is zo slecht nog niet omaplop, maar zoals zo vaak in België is het niet zo simpel.

Een opvangcentrum is (draai of keer het hoe ge wilt) van de staat, mensen die daar werken krijgen hun loon van de overheid; werken die uitbesteed worden, moeten volgens bepaalde procedures toegekend worden aan firma's.
Gaan die asielzoekers zelf van die zaken doen (ze niet onderschatten, dat zijn lang niet allemaal geitenhoeders, veel stielmannen in de derde wereld) tsja, dan is dat tegen de oh zo belangrijke regels en bovendien valt dan een uitgavepost voor de staat weg (minder ambtenaren nodig of goedkopere uitbesteding van werken of...)
Dat lijkt u en mij misschien wel een goed idee, maar zo werkt een overheid niet: volgens de regels is niet noodzakelijk het meest logische of juiste

In de eerste fasen van de asielprocedure is het mensen bovendien inderdaad verboden om te werken, zowat dezelfde strenge regels als voor gepensioneerden of werklozen alleen dat het voor hun zware gevolgen heeft voor hun wel of niet erkend worden als vluchteling.

Die mensen lui noemen doe ik zeker niet, het systeem en de lekker absurde regels zorgen ervoor dat ze dikwijls niks mogen doen.
Oud 26 mei 2004, 10:39   #51
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

natuurlijk moet je dat weigeren indien zij komen vragen of ze in de tuin mogen komen werken.
want wat wil ons asielzoekertje hiermee zeggen? 'kijk meneer, ikke benne goeie! ikke wil werk! mag ikke nu blijven?'
het is gewoon een zoveelste lepe truuk om het hier te kunnen blijven.
niet intrappen.
onmiddelijk terugsturen!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 10:55   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarom moeten zij zich de hele dag vervelen en soms hun heil zoeken in minder frisse zaken?

uw idee is zo slecht nog niet omaplop, maar zoals zo vaak in België is het niet zo simpel.

Een opvangcentrum is (draai of keer het hoe ge wilt) van de staat, mensen die daar werken krijgen hun loon van de overheid; werken die uitbesteed worden, moeten volgens bepaalde procedures toegekend worden aan firma's.
Gaan die asielzoekers zelf van die zaken doen (ze niet onderschatten, dat zijn lang niet allemaal geitenhoeders, veel stielmannen in de derde wereld) tsja, dan is dat tegen de oh zo belangrijke regels en bovendien valt dan een uitgavepost voor de staat weg (minder ambtenaren nodig of goedkopere uitbesteding van werken of...)
Dat lijkt u en mij misschien wel een goed idee, maar zo werkt een overheid niet: volgens de regels is niet noodzakelijk het meest logische of juiste

In de eerste fasen van de asielprocedure is het mensen bovendien inderdaad verboden om te werken, zowat dezelfde strenge regels als voor gepensioneerden of werklozen alleen dat het voor hun zware gevolgen heeft voor hun wel of niet erkend worden als vluchteling.

Die mensen lui noemen doe ik zeker niet, het systeem en de lekker absurde regels zorgen ervoor dat ze dikwijls niks mogen doen.
Ik meen toch dat er een verschil mag gemaakt worden tussen EIGEN onderhoud (kuisen, eten maken, was en plas) en het staatsonderhoud van de gebouwen of zoiets.

Om eens een oud spreekwoord aan te halen (die worden tegenwoordig terug "IN"): Ledigheid is het oorkussen van de duivel.

Ik ben akkoord dat het vervangen van een financiele bijdrage door het voedsel/kleding/onderdak programma reeds een heleboel niet koshere asielzoekers heeft geweerd;
Degenen die er nu wel zijn én inderdaad kleding onderdak en voeding krijgen, mogen gerust voor zichzelf een steentje bijdragen;

Eén voorbeeldje dat ik uit letterlijk eerste hand heb gehoord:

In de gemeente waar ik woon werden een aantal asielzoekers ondergebracht (zoals voorzien). Ze hadden een eigen appartement (of woning) waar ze met zeven personen (mannen) woonden.
In die tijd KREGEN ze ieder als alleenstaand persoon een OCMW uitkering (dus 7* een uitkering).
Daarbij KREGEN ze wekelijks iemand van de OCMW poetsdienst ter beschikking (tegen het minimumtarief of gratis, dat weet ik niet).
Invaliden die zelf niet hun onderhoud kunnen doen moeten betalen aan de hand van hun inkomen, ook als ze alleenstaand zijn en verder geen gratis hulp kunnen verkrijgen. Tenzij het woord "MAN" of "ASIELZOEKER" als een vorm van invaliditeit kan beschouwd worden, lijkt het me niet noodzakelijk dat die mannen een gratis poetshulp kregen.
De poetsvrouw (die het me vertelde) vond in de gordijnenkast hopen autosleutels.... waarschijnlijk een hobby van één van de asielzoekers?
Ze heeft dit gemeld bij het OCMW : geen reactie.

Uiteindelijk zijn ze op een bepaald moment verdwenen of zo, en moest ze het appartement helemaal gaan opkuisen. Wat bleek? het toilet zat volkomen vol met ST****! een gewoon normaal functionerend toilet zoals we er allemaal een hebben in huis! Ze heeft geweigerd d�*t proper te maken. De KLUSJESDIENST is dan moeten komen opdraven om het toilet te verwijderen en te vervangen door een nieuw toilet.
Misschien dat ze dit (perfect functionnerend) toilet dan naar de KRINGLOOP hebben gebracht?

Zulke verhalen moeten met man en macht verzwegen worden, want anders ben je racist!
Maar ook voor de poetsvrouw van het OCMW zijn er grenzen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 11:58   #53
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Ik meen toch dat er een verschil mag gemaakt worden tussen EIGEN onderhoud (kuisen, eten maken, was en plas) en het staatsonderhoud van de gebouwen of zoiets.

Om eens een oud spreekwoord aan te halen (die worden tegenwoordig terug "IN"): Ledigheid is het oorkussen van de duivel.
spreekwoorden bevatten dikwijls meer waarheid dan menige studie en ze zijn redelijk to the point, laat maar komen dus

EIGEN onderhoud zal inderdaad voor rekening van de mensen zelf zijn en het ene centrrum is het andere nog niet. Maar je beseft toch ook dat als je ergens een 200 mensen hebt wonen + personeel, dat die dan niet elk hun eigen potje mogen en kunnen koken? Mij lijken daar een aantal koks te werken of een andere regeling te zijn voor maaltijden...

btw: koken, was&plas en kleine maaltijd zelf maken: hoe lang doe je daarover? 't Zijn geen ganse huishoudens die ze moeten doen hé.

Citaat:
Eén voorbeeldje dat ik uit letterlijk eerste hand heb gehoord:
In de gemeente waar ik woon werden een aantal asielzoekers ondergebracht (zoals voorzien). Ze hadden een eigen appartement (of woning) waar ze met zeven personen (mannen) woonden.
In die tijd KREGEN ze ieder als alleenstaand persoon een OCMW uitkering (dus 7* een uitkering).
Daarbij KREGEN ze wekelijks iemand van de OCMW poetsdienst ter beschikking (tegen het minimumtarief of gratis, dat weet ik niet).
ik weet niet of ze het OCMW in uw gemeente graag haar geld weggooit, maar bij mij zijn het cheap bastards, zeker als het om niet-stemgerechtigde steunzoekers gaat

Ofwel kregen ze die woning gratis vanwege het OCMW als onderdeel van het nieuwe beleid, maar dan kregen ze hun bestaansminimum niet.

Ofwel vielen ze nog onder de oude regeling en dan krijgen ze wel geld maar dan zou het OCMW bij u wel Sinterklaas moeten zijn om die mannen geen huur aan te rekenen.
Als ze domicilie op hetzelfde adres hadden, riskeert uw OCMW trouwens één en ander aan teruiugbetaling mis te lopen door ze toch regeling voor alleenstaanden toe te kennen ipv het lager tarief voor samenwonenden.

Niet alleen goed maar blijkbaar ook gek.

Citaat:
De poetsvrouw (die het me vertelde) vond in de gordijnenkast hopen autosleutels.... waarschijnlijk een hobby van één van de asielzoekers? Ze heeft dit gemeld bij het OCMW : geen reactie.

Ze heeft geweigerd d�*t proper te maken. De KLUSJESDIENST is dan moeten komen opdraven om het toilet te verwijderen en te vervangen door een nieuw toilet.

Zulke verhalen moeten met man en macht verzwegen worden, want anders ben je racist! Maar ook voor de poetsvrouw van het OCMW zijn er grenzen!
verzwijgen?
Ik snap perfect dat die mevrouw niet tot aan haar oksels in andermans stront wil zitten woelen, maar ook in gewone sociale woningen kom je echte kastaars tegen. Ook volk van hier waarvan je toch verwacht dat ze weten hoe sanitair werkt of wat een vuilisophaaldienst is...

Ivm die autosleutels: kan geen excuus daarvoor, blijkbaar moet ik bij u in de gemeente komen wonen als daar toch alles kan
Straffe koffie, inderdaad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be