Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 16:23   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik weet echt waar niet meer wat er nu nog met Antwerpen moet gebeuren(althans Antwerpen noord),zeker is dat er dringend een spreidingsplan moet komen om de overlast te herverdelen
Liefst geen prestige projecten meer van de stad uit "zoals park spoor noord "

HET IS GENOEG GEWEEST NU!DE MAAT IS OVER VOL !!!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 9 november 2010 om 16:24.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:32   #42
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik weet echt waar niet meer wat er nu nog met Antwerpen moet gebeuren(althans Antwerpen noord),zeker is dat er dringend een spreidingsplan moet komen om de overlast te herverdelen
Liefst geen prestige projecten meer van de stad uit "zoals park spoor noord "

HET IS GENOEG GEWEEST NU!DE MAAT IS OVER VOL !!!
Stop nu eens met zagen over Park Spoor Noord. Soms moet je eens wat verder kijken dan "de plein". Park Spoor Noord is maar een element van wat de facto een spreidingsplan is: ik volg de vastgoedprijzen al een tijd (ben van plan iets te kopen) en je ziet de laatste jaren de woningprijzen in Antwerpen-Noord zo de lucht ingaan. Daarnaast levert AGVespa ook een inspanning door huizen te renoveren en op de particuliere markt te brengen. Ten slotte ken ik in mijn onmiddellijke vriendenkring vier jonge koppels (hogere middenklasse autochtonen) die daar de afgelopen twee jaar huizen gekocht en gerenoveerd hebben. Dat is zowat de enige manier om buurten op te waarderen (zo is dat trouwens ook gebeurd op Antwerpen-Zuid). Maar je mag altijd eens uitleggen hoe jij de zaken zou aanpakken, hoor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:33   #43
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Laat ik beginnen met dit:

Enige tijd geleden schreef iemand anders op dit forum al dat "de kogels er rond je oren vliegen". Alsof dat hier Amerikaanse ghetto's zijn. De maffia-toestanden zitten elders. Georganiseerde misdaad hier bestaat uit drugdealers en die zorgen eigenlijk vooral voor overlast, niet voor zware criminaliteit of bende oorlogen. Ik heb hier veel meer last met ruziemakende buren die 's nachts de buurt bijeenroepen dan met triggerhappy bendeleden.

Wat het probleem in deze buurt is is niet de georganiseerde misdaad, maar wel de sociale situatie van de bewoners. Er zijn hier 1) alcoholici, 2) junkies en kleine dealers en 3) daklozen. Drie verschillende categorieën die soms overlappen maar wel elk een eigen karakter hebben. Neem de freeclinic hier weg en het probleem van de junkies is opgelost (allee, verplaatst). De alcoholici en de daklozen zullen hier echter blijven, ongeacht hoeveel bibliotheken ze hier bij zetten. De grootste demografische evolutie vandaag is trouwens de instroom van oost-europeanen die op enkele jaren tijd groter in aantal zijn geworden dan de aziaten, afrikanen en noord-afrikanen samen.

Wat ik het meest hilarisch blijf vinden is de komst van een of ander hippe tentoonstellingsruimte hier. Soms is daar 's avonds eens een receptie en dan staat daar aan de deur zo'n meute pseudo-alternativo middenklassers van 't zuid, met de glazen champagne of cava in de hand, opeengepakt en nooit verder dan vijf meter van die deur, want op 't plein zitten dan de buurtbewoners, de daklozen, de baskettende negers en aziaten en de junkies, en dat is voor de progressieve multicultuurliefhebbers toch wel net iets te veel multicultuur...
²
Oud 9 november 2010, 16:33   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

En nu vraag ik me af: hoe doe je dat? Een spreidingsplan om de overlast te herverdelen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:38   #45
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Stop nu eens met zagen over Park Spoor Noord. Soms moet je eens wat verder kijken dan "de plein". Park Spoor Noord is maar een element van wat de facto een spreidingsplan is: ik volg de vastgoedprijzen al een tijd (ben van plan iets te kopen) en je ziet de laatste jaren de woningprijzen in Antwerpen-Noord zo de lucht ingaan. Daarnaast levert AGVespa ook een inspanning door huizen te renoveren en op de particuliere markt te brengen. Ten slotte ken ik in mijn onmiddellijke vriendenkring vier jonge koppels (hogere middenklasse autochtonen) die daar de afgelopen twee jaar huizen gekocht en gerenoveerd hebben. Dat is zowat de enige manier om buurten op te waarderen (zo is dat trouwens ook gebeurd op Antwerpen-Zuid). Maar je mag altijd eens uitleggen hoe jij de zaken zou aanpakken, hoor.
Onzin in pakskes

"Park spoor noord"diende om de wijk "Den Dam" op te waarderen,en allochtonen/vreemdelingen verplicht op te dringen bij de autochtonen bevolking ,wat later een dikke flop bleek te zijn,en dat is de waarheid
Oud 9 november 2010, 16:42   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En nu vraag ik me af: hoe doe je dat? Een spreidingsplan om de overlast te herverdelen?
Ik geef een voorbeeld,Rijkevorsel heeft bijna geen criminele allochtonen,wel deze gemeente van over de 10.000 inwoners zou een kleine hoeveelheid van deze schurken kunnen verwerken/opvangen via hun OCMW
Oud 9 november 2010, 16:42   #47
Steve_M

Standaard

Citaat:
Onzin in pakskes

"Park spoor noord"diende om de wijk "Den Dam" op te waarderen,en allochtonen/vreemdelingen verplicht op te dringen bij de autochtonen bevolking ,wat later een dikke flop bleek te zijn,en dat is de waarheid
Probeer het nu nog eens, maar dan met argumenten. Vervolgens mag je dan antwoorden op deze vraag:

Maar je mag altijd eens uitleggen hoe jij de zaken zou aanpakken, hoor.
Oud 9 november 2010, 16:43   #48
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik geef een voorbeeld,Rijkevorsel heeft bijna geen criminele allochtonen,wel deze gemeente van over de 10.000 inwoners zou een kleine hoeveelheid van deze schurken kunnen verwerken/opvangen via hun OCMW
Op welke wettelijke basis ga je die mensen dwingen in Rijkevorsel te gaan wonen? Wat zou jij ervan gevonden hebben dat - toen je dakloos was - de overheid besliste dat jij maar in Zomergem dakloos moest gaan zijn?
Oud 9 november 2010, 16:44   #49
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer het nu nog eens, maar dan met argumenten. Vervolgens mag je dan antwoorden op deze vraag:

Maar je mag altijd eens uitleggen hoe jij de zaken zou aanpakken, hoor.
Argument,zo kan het niet verder met deze stad dus we moeten oplossen

Hoe
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=46
Oud 9 november 2010, 16:47   #50
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welke wettelijke basis ga je die mensen dwingen in Rijkevorsel te gaan wonen? Wat zou jij ervan gevonden hebben dat - toen je dakloos was - de overheid besliste dat jij maar in Zomergem dakloos moest gaan zijn?
Ik zou ze erg bedankt hebben "WONEN" want ik denk niet dat ik daar dakloos zou zijn hé

O ja 40 Polen die ze niet kunnen onderbrengen moeten nu DAKLOOS leven,weet jij wel hoe erg dat is beste Steve?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 9 november 2010 om 16:48.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:48   #51
Steve_M

Standaard

Trouwens, mijn 'zever in pakskes' komt niet alleen uit eigen observaties, hoor:

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...n-stijgen.aspx

http://www.agvespa.be/site04/index.html
Oud 9 november 2010, 16:50   #52
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik zou ze erg bedankt hebben "WONEN" want ik denk niet dat ik daar dakloos zou zijn hé

O ja 40 Polen die ze niet kunnen onderbrengen moeten nu DAKLOOS leven,weet jij wel hoe erg dat is beste Steve?
Je had het over een spreidingsplan om de overlast te spreiden. Een groot deel van die overlast wordt echter veroorzaakt door mensen die gewoon in die wijk wonen. Wat ga je doen? Die uit hun huis smijten en verhuizen naar andere steden/gemeenten? Dat is niet eens wettelijk.

Een spreidingsplan voor nieuwkomers had er al tien jaar geleden moeten zijn, dat klopt wel.
Oud 9 november 2010, 17:01   #53
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

mezelf effe gequoted uit een andere thread

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
"...de 'grandesse' wil uit vervlogen tijden."
Ik ben onlangs nog ens op het Kon Astridplein aanbeland... en het gezegde gaat hier goed op, doe een stront een plastron aan, het blijft een stront.
hoeveel keer ze het nog gaan heraanleggen het is een walglijke buurt geworden waar de criminaliteit niet eens meer langst de muren gaat, maar over het plein flanneert. Het is kort gezegd, opgeslokt door het DeKonicksplein en maakt er nu gewoon deel van uit. Punt. DeKeyserlei e.d zijn al halfweg, net zoals de rest van 't Stad.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:30   #54
Steve_M

Standaard

Citaat:
mezelf effe gequoted uit een andere thread
Het gevaarlijkste op het Astridplein zijn de tramsporen. Verder kom ik daar vijf dagen per week, nog nooit iets meegemaakt of gezien.
Oud 9 november 2010, 17:35   #55
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
OK, jaren 70 bedoel ik. 40 jaar geleden dus.

Hoerenbuurt is ook plezant als je gewoon als koppel lol wil maken. Maar dan moet je wel met twee zijn en je vrouw niet ergens in Jakkamakka droppen. Anders ben je gewoon hoerenloper en dat is niet zo gezellig.
Toch wel!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:45   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stijgende vastgoedprijzen lossen niks op, maken alleen de problemen erger, want veel mensen kunnen nu hun huur niet meer betalen. 't is wel gemakkelijk, importeer "jonge koppels (hogere middenklasse autochtonen)" en probleem opgelost. Ik vraag me af waar de armen, daklozen en andere probleemgevallen dan plots naartoe zijn? Verdwenen in een andere dimensie?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:45   #57
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gevaarlijkste op het Astridplein zijn de tramsporen. Verder kom ik daar vijf dagen per week, nog nooit iets meegemaakt of gezien.
tuurlijk niet. Was het daar niet dat ze Guido Demoor op een bus hebben doodgestampt?
Maar tja, jij was er toen net niet en dan is het niet gebeurd. Zoiets?

En die keer dat ze een man met vijf achternajoegenen ondertussen goed wat meppen en trappen gaven, hem over, jawel, de tramspoeren joegen, was jij er natuurlijk ook niet. Ik daarentegen wel.

Maar ja, als je er vijf keer/week komt om 08.00uur, snel van de trein je bureel of whatever in, dan zie je idd niks.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 9 november 2010 om 17:56.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:47   #58
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Toch wel!
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:51   #59
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Stijgende vastgoedprijzen lossen niks op, maken alleen de problemen erger, want veel mensen kunnen nu hun huur niet meer betalen. 't is wel gemakkelijk, importeer "jonge koppels (hogere middenklasse autochtonen)" en probleem opgelost. Ik vraag me af waar de armen, daklozen en andere probleemgevallen dan plots naartoe zijn? Verdwenen in een andere dimensie?
Ik heb nergens geschreven dat alle problemen dan opgelost zijn. In het huidige systeem zal je altijd een groep mensen hebben die uit de boot vallen en die in een bepaalde wijk gaan belanden. Dat is een structureel probleem, dat je niet zomaar even op stedelijk niveau oplost.
Oud 9 november 2010, 17:55   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk niet. Was het daar niet dat ze Guido Demoor op een bus hebben doodgestampt?
Nee, dat was daar niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be