![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vertel tegenstanders van kernenergie in Zwitserland meestal dat nota bene een van de eerste "kernrampen" in de geschiedenis in alhier plaatsgevonden heeft. De eerste "meltdown" ooit, als ik mij niet vergis. (correctie: het was niet de eerste...) En ik vraag ze dan mij eens te vertellen waar dat 1000km2 grote gebied dat we de komende 200 jaar niet meer mogen betreden dan ligt.... Met andere woorden, kernenergie gebruiken op een manier die niet tot rampen a la Chernobyl voert is mogelijk, zelfs al gebeuren er af en toe ongelukken. Dat is aangetoond. Citaat:
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 17 november 2010 om 14:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 november 2010 om 14:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is geen enkele propere energie. Of groeien windmolens tegenwoordig aan de bomen?
![]() |
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blij dat we overeen komen!
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zag eens een documentaire over de eerste kernreaktor die in aanbouw is in Zweden ; het gedeelte dat ging over de aanleg van magazijnen in een berg om de voorziene gevaarlijke kernafval in te stockeren was wat mij betreft een echte eye-opener. De noodzakelijke ruimte voor de volgende jaartjes was gewoon enorm.
De laatste tijd sterven er steeds meer mensen in mijn kennissenkring aan kankers, niemand maakt een studie van de relatie die er bestaat tussen de verhoogde kansen op kankers en de recente geschiedenis van het benutten, testen enz. van kernenergie & ik heb het niet uitsluitend over chernobyl. Of waarom zouden plotseling alle kernbomtesten in de atmosfeer gestopt zijn ? Indien een verhoging van de natuurlijke radioaktiviteit in de atmosfeer "te verwaarlozen" is & de steeds grotere voorraadschuur van "kernafval met een lange halveertijd" eigenlijk bijzonder vbeilig en duurzaam gestockeerd kan worden ? Ooit zal een of andere gek zijn hand kunnen leggen op wat van die nucleaire afval om een "vuile bom" te maken en worden we letterlijk wakker in een heerlijke nieuwe wereld. Die wensen we ons omdat profijt op korte termijn het beste is wat je kan hebben !
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 november 2010 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Heeft er al iemand een studie gemaakt tussen de toegenomen CPU processor capaciteit en het voorkomen van borstkanker ? Citaat:
Kerncentrales zelf hebben enkele orden van grootte minder radioactiviteit in de omgeving gebracht. Al dat ligt nog onder de natuurlijke wereldgemiddelde dosis... Tenzij al onze meetapparatuur voor straling mis is natuurlijk. Citaat:
Enfin, mag ik U eens aanraden van mijn boekske te doorbladeren ? Laatst gewijzigd door patrickve : 17 november 2010 om 15:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was wat verstrooid en stond voor een rood licht en keek naar het verkeerslicht 3 of 4 kruispunten verder terwijl mijn gedachten ergens anders waren. Plots sprong dat licht op groen en reed ik door, maar de 3 eerste lichten waren nog rood ! Het eerste kruispunt heb ik dus met rood doorgereden, en er met de schrik van mijn leven vanaf gekomen toen een vrachtwagen net achter mij klaxonerend doorreed in de dwarse richting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet dat de technologie er niet is, maar omdat er politiek mee gemoeid is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een studie proberen te maken over "kankers" tov deze nuclear weapons testing is statistisch gezien onmogelijk en onzinnig. Na de tweede wereldoorlog zijn we globaal gezien met zovele nieuwe producten en materialen in contact gekomen dat je onmogelijk kunt pinpointen. Maar het is wel een uitstekend stukje bangmakerij natuurlijk. Waarom en hoe deze testen gestopt zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Partial_Test_Ban_Treaty De gevolgen van de nuclear fallout kon je inderdaad meten: toendertijd hadden heel wat mensen verhoogd Cs-137 gehalte in hun lijf (bvb als je op een dieet van champignons stond). En voordat je begint te roepen en schreeuwen: dat is een gamma-emitter, die stralen gaan dwars door alles en hebben dus weinig kans om organen aan te tasten (in tegenstelling tot alfa/beta emitters), en de concentratie ervan was vele keren lager dan het natuurlijke K-40 (ook gamma emitter) dat in ieder van ons voorkomt (jaja, radioactiviteit is niet per definitie schadelijk). Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 17 november 2010 om 16:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 17 november 2010 om 16:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dusdanig bedreigt een kerncentrale eigenlijk maar weinig mensenlevens (normaal gezien hebt ge alle tijd om U uit de weg te maken als men het U op tijd zegt), maar wel veel kapitaal, namelijk de gecontamineerde omgeving waarvan het meestal kostelijker is om ze te decontamineren dan om het gewoon maar laten te vervallen gedurende een eeuw of zo. Het is dus een kwestie van (heel grote) kosten. Verder: 1 EPR reactor = 16 Thornton projecten ofte ongeveer 1000 grote windmolens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |