![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=yb_yV...AA125C&index=1
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() €10000 voor een kleine installatie. Waarvan €1500 voor de omvormer, die je grofweg gemiddeld elke 5 jaar mag vervangen.
Er is een reden waarom ik die technologie niet gebruik, en neen, het is niet het geld.
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nietemen blijven ze milieuonvriendelijk, en is het iets waar vadertje staat een perfect zicht op heeft.
Hoeveel m² er ligt op wiens dak, en wie subsidies krijgt. Denk je nu echt dat een particulier gespaard gaat blijven van meer belastingen?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 november 2010 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moet ik dan als zuinige gebruiker verhoudingsgewijs evenveel belastingen betalen als iemand die de energie uit de ramen gooit?
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nee serieus, bij ons in de streek zijn er verschillende middenstanders met fruithallen en stallingen slapend rijk aan het worden met die dingen, dat is gewoon belachelijk..rendabel ja tot daar toe.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een omvormer gaat geen 20 jaar mee. Ik werk dagelijks met dat soort van technologie, en het zwakke punt zit in de condensatoren, die maar nipt bemeten zijn voor de toepassing. Wil een ontwerper daar "beter" in doen, gaan de condensatoren 2 tot 3 keer in volume groter zijn (niet noodzakelijk in capaciteit), wat wil zeggen dat je in plaats van een nachtkastje een keukenkast tegen de muur hangen hebt.
Natuurlijk, als je een 8 Kw piek omvormer op een 2 Kw piek set panelen hangt gaat de levensduur ten zeerste verbeteren, maar da's een dure optie die de verkopers niet (of zelden) gaan voorstellen. Bof, als je er een verzekering/garantie hebt dat de omvormer bij de installatie hoort, dan is er voor jou geen groot probleem. Natuurlijk gaan we er van uit dat de garantie-aanbieder- dan ook prompt zijn deel van't contract nakomt. En je geen 4weken laat wachten in hoogzomer omdat "de stukken niet leverbaar zijn", maar eigenlijk omdat het geen voorrang heeft. Nieuwe installaties en herstellingen waar betaald voor wordt hebben altijd voorrang.
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De zon schijnt gratis Nynorsk. We hadden al lang de energie vanuit onze zon moeten opwekken. Waarom hebben we zo lang gewacht? Ik ben ervan overtuigd dat er daken en afgelegen plaatsen genoeg zijn om de hele wereld te voorzien van groene energie. Windmolens produceren ook enorm veel energie hoor. Ik dacht dat zo één molen 500 gezinnen kan voorzien. Maar omdat dat de grote mensen evengroot als u en mij zouden maken, is die evolutie nog niet echt doorgeschoten. Energie had al lang een gratis basisrecht voor iedereen moeten zijn. Maar het kapitalisme weerhoudt onze groei als mens. En dat weerhoudt de aarde te herstellen van de berokken schades. En hoeveel energie zou er niet op te wekken zijn van ons aards magnetisch veld? Ik denk dat dat zeer zeker een oneindige bron van energie is, zolang de aarde bestaat.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die panelen zullen dus halveren in prijs, en het rendement zal weer 20% worden;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2010 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verlaging van de vergoeding is immers enkel de weg naar het verplichten van zonnepanelen te leggen bij nieuwbouw. De daling houd echter ook andere gevolgen in. Er is namelijk nog een andere vorm van alternatieve energiewinning die getroffen word. Deze daling maakt ook een einde aan de massale winsten die gemaakt worden met windmolens. Het maakt echter ook een einde aan nog iets anders, namelijk aan de inkomsten die ik kan genereren met een nieuwe biogasinstallatie. Met de huidige regeling is dat 27€/u voor een stroomgroep van 60kwh en 112,5€/u voor een groep van 250kwh. Vanaf april 2011 word dat 18 en 75 €/u voor dezelfde stroomgroepen met een nieuw centificaat en april 2020 zullen nieuwe biogasinstallaties nog slecht 3 en 12,5 €/u opbrengen met hetzelfde vermogen. Je moet hier natuurlijk wel enkele andere zaken in rekening brengen. Voor de industiële installaties zijn de biogas en aanhet net geleverde stroom eigenlijk afvalproducten bij het verwerken van huishoudelijk GFT-afval en zijn het enkel de kleine installaties die zuiver op groenafval of groengewassen draaien die minder rendabel worden. Vanaf 2020 zal er wel een eerlijke concurrentie plaats vinden tussen de alternatieve energiewinning en de traditionele, zoals kernenergie en fossiele energie centrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat we die zonnepanelen NU kunnen maken aan een aanvaardbaar energie-productie-kaartje is niet meer en minder het resultaat van ons gebruik van fossiele brandstoffen en kernenergie. Denk die installaties uit het plaatje weg, en we kunnen geen zonnepaneel meer maken. Maar da's te moeilijk zeker? Alhoewel dat milieugroepen hetzelfde rekensommetje maken om kerncentrales in vraag te stellen, daar het bouwen vanzo'n kerncentrale, en de productie van de splijtstof ook energievretend zijn.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Energietechnisch zijn wij trouwens grote verspillers van energie op alle vlakken. Maar je moet nu eenmaal keuzes maken tussen terug keren naar de oertijd of toch enige luxe overhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben eerlijk, en geef dan ook aan waarom ik geen zonnepanelen leg. omdat het momenteel volksverlakkerij is, geen effectieve oplossing.
Eneuh, indien ik een biogas installatie zou zetten, wil ik geen subsidies, ik wil zelfs niet dat de staat er iets van weet.
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
euhm.......
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van mij mogen ze op mijn belastingsbrief tot maximum €1000 per jaar meer aanrekenen als ik daarvoor gratis energie heb! Als ze daarmee niet kunnen investeren, dan weet ik het ook niet. 1 windmolen produceert al tot 1 tot 1,5 miljoen kWh per jaar! Wat produceren er een paar duizendtal? Combineer dit met golfvangers, met zonnepanelen, met een simpel waterrad, ... en de wereld is voorzien van energie. Maar ze willen dat niet. Ze kunnen er niet rijk op worden. Misschien bekijk ik dat allemaal nog een beetje naïef, maar één ding is zeker. Energie had al lang groener kunnen zijn dan ze vandaag is.
![]() |