![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Neen dat is het niet. Die het is een verworven recht van de school door de overschrijding van 30 jaar gebruik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als die school nog geen stoplicht danwel klaarovers kan regelen indien het echt zo'n gevaarlijke weg is gaat er toch iets mis.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Maar die school heeft toch nog niet 30 jaar meneer zijn grond in gebruik? Als dit recht verworven was ten tijde van de aankoop had iemand het maar in het contract moeten zetten.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oude baan is een kasseiweg van slechts 6 meter breed voetpad inbegrepen. De Goorbosstraat is 10m breed. En daar is in de jaren 70 van vorige eeuw dus in onderling akkoord met de schooldirectie en de oude eigenaar een pad aangelegd geweest om fietsende kinderen van de gevaarlijke oude baan te halen. Het pad stond ook open voor voetgangers die dan niet meer rond moesten lopen en voor ouders die in de Goorbosstraat makkelijker en veiliger voor de kinderen, parkeerden. Nu, meer dan 30 jaar later wil een geit uit de koekenstad even komen vertellen dat er enkel een overeenkomst is voor fietsers en al de rest verbieden. En ze maakt de doorgang voor fietser bijna onmogelijk. Zal straks een gaan zien of ik er foto's van kan gaan nemen, zodat jullie beter begrijpen waar het over gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk wel heel flauw, want de afspraak zal destijds wel gemaakt zijn met het idee dat fietsers specifiek gemeld moeten worden en als fietsers mogen dat dat dan logischerwijs voor voetgangers ook zo is. Maar goed, dan had die school dat destijds maar goed moeten regelen, in plaats van nu te gaan klagen dat meneer zijn eigen grond teveel gebruikt en dan door de rechter slechts deels in het gelijk gesteld te worden. Daar hebben ze tenslotte ook dertig jaar de tijd voor gehad. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het zelf geen enorme onzin zou vinden als ik het iets met die school te maken had hoor, maar als de situatie echt zo nijpend was hadden school en gemeente een echte oplossing moeten bedenken.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 november 2010 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Dit pad ligt er wel al langer dan 30 jaar. Dat het pad ondertussen van eigenaar veranderd is speelt geen rol. Die notaris moest dat maarvermeld hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is het een uitspraak van een rechter in korgeding. Daar gebeuren dergelijke fouten vaak, omdat geen onderzoek ten gronde gevoert wordt. Een uitspraak in kortgeding is vaak een voorlopige uitspraak tot verder onderzoek gebeurt is. Dit voor dringende zaken. De school moet gewoon verdere stappen ondernemen. PS Ik zeg dit niet als Giserke, maar als Landmeterexpert ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 18 november 2010 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is trouwens de link van de school http://www.materdeigooreind.be/conc5/ Het gaat dus over een school met minder dan 150 leerlingen in totaal. En over een kleine 20 leerlingen die het padje te voet gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oude doorgangen die door gemeentes worden verhard en waar iedereen gebruik van maakt. Deze doorgangen worden dan ookniet onteigend, maar blijven eigendom van de mensen die de grond er rond bezitten. Vaak betalen ze daar zelfs grondlasten op. En notarissen maken wel meer fouten dan men verwacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vb omdat ouders ze er niet op een veilige manier kunnen afzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() ² met alles wat Jantje zei.
Ik ken de situatie daar niet, maar waarom lastig doen voor enkele kinderen tussen 6 en 12 jaar oud die liever veilig langs een padje willen gaan dan over de baan met meet risico. De veiligheid van mensen (en zeker kinderen) komt op de eerste plaats. Niet het egocentrisme van 1 of andere troela. Dat stoort mij immens. En dan nog. Het is een pad. Wat anders kan je doen met een pad? Als ik zoiets zou hebben, dan zou ik het helemaal niet erg vinden dat voetgangers dat pad gebruiken, wel integendeel. en ik vermoed dat de meeste mensen hier op dit forum hetzelfde zouden denken.
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook zitten er veel luierikken tussen die te lui zijn om alles na te chekken. Ze zijn wel niet te lui om hun ereloon aan te rekenen. Laatst gewijzigd door giserke : 18 november 2010 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
How low can you go als buur (die dan nog niet in zijn recht zal zijn)? Laatst gewijzigd door giserke : 18 november 2010 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nuja ik ga hier geen zijde kiezen. Noch voor de school, noch ertegen. Op het eerste zicht lijkt het verbod nogal verregaand, maar ge weet niet wat er aan vooraf is gegaan. Zorgden die kinderen voor overlast? Was het de schooldirectie die die mensen pestte en provoceerde? Of waren die mensen gewoon kleinzerige zakken die de wet exact moesten toepassen? Allemaal informatie die ge nodig hebt om een oordeel te vormen dat ontbreekt. Ik merk alleen op dat ze het nogal overdramatiseren. 350m verder moeten stappen is geen menselijk drama. 350m stappen in een schoolomgeving mag ook niet gevaarlijk zijn, dat is de verantwoordelijkheid van de gemeente. Ik speculeer nu maar, maar het is waarschijnlijk zo een overgedramatiseer dat een debiel burengeschil zo heeft doen uitdraaien Laatst gewijzigd door Bebob : 18 november 2010 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |