![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Just giserke wat ge hierboven zegt.
Maar ze moeten niet alleen heropgevoed worden, als dat nog ga lukken. Nee ze moeten compleet op de schop en herorganiseerd worden. Tis een gewoon een potje, een zooitje ongeregeld. Fouten in onderzoek Annick Van Uytsel vrijdag 17 december 2010, 06u53Bron: belga Auteur: jns, llo Binnenland De zaak Ronald JanssenDe federale gerechtelijke politie in Leuven maakte wel degelijk fouten in het onderzoek naar de moordenaar van Annick Van Uytsel, die uiteindelijk nog twee andere doden maakte. Ronald Janssen werd pas laat ontmaskerd door een gebrekkige organisatie, methodiek en informatiedoorstroming. Dat staat in een rapport van het Comité P, dat toeziet op de werking van de politiediensten, zo schrijft De Morgen vrijdag. Het rapport werd gevraagd door het parlement en minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) nadat was gebleken dat de speurders in het onderzoek naar de moord op Van Uytsel van een Limburgse rechercheur een tip hadden gekregen over Janssen. Het Comité P zegt nu dat de speurders niet (gepast) reageerden toen ze informatie kregen en dat ze mits een betere aanpak de dader sneller hadden kunnen vinden. Daarom valt de hypothese niet uit te sluiten dat de moorden op Shana Appeltans en Kevin Pauwels konden voorkomen worden. Mogelijk zou de Loksbergse moordenaar vroeger in het vizier gekomen zijn, als er een betere informatie-uitwisseling tussen politie en justitie was geweest in het onderzoek, luidt het. 'Meer toezicht is nodig' 'De politie faalde in haar organisatie, methodiek en de verwerking van informatie', bevestigt De Clerck de teneur van het rapport. De minister ziet in het slechte rapport een oud zeer. 'Het kwaad van het verleden komt opnieuw naar boven. In het dossier-Dutroux was de informatiedoorstroming bij de politie ook al het grootste probleem. Dat werd toen aangepakt, maar nog altijd onvoldoende.' De Clerck spreekt van een attitudeprobleem. Om de problemen aan te pakken is een regering nodig met volle bevoegdheden. Dat zei hij in De Ochtend op radio 1. Hij bevestigt dat er fouten zijn gebeurd op vlak van methode, organisatie en de wijze waarop informatie doorstroomt binnen dat bepaald korps. ''Er is onvoldoende toezicht en structuur, zo worden er fouten gemaakt', aldus de minister. Het rapport wordt volgende week in het parlement besproken. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20101217_006 Die zogezegde hervorming na Dutroux en die witte mars hebben niet veel zoden aan den dijk gebracht. Toont weer eens te meer aan dat Belziek echt de "zieke man"in EU is, op alle gebied. Wat zeg ik ziek? Nee terminaal, nog eerder klinisch dood en gauw de stekker eruit trekken. Als er nog niet eens een fatsoenlijke regering kan komen laat staan dat Justitieaparaat goed zal werken.
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 17 december 2010 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ge zult hen dat niet durven zeggen he;ook al zullen ze er geen pv wegens laster jegens ambtenaar in functie voor uitschrijven; voor hen dergelijke bovenstaande onzin (zootje, op de schop etc) face to face te zeggen, daar is immers moed voor nodig... ![]()
Laatst gewijzigd door roodhaar : 17 december 2010 om 10:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ooit in de zomer geholpen bij accident met veel materiële schade en verkeer om auto's geleid zodat geen file onstond, althans geen grote. Duurde een 1\2 uur eer ze er waren en met moeite kon er een mercikes af voor de moeite. Wat gebrom van "tis al goe, ga maar" was enigste wat er af kon. Ze namen nog amper de moeite mijn uitleg te horen. BTW ik heb zat vrienden bij de flikken en die weten hoe ik erover denk. Werk zelf in een publieke functie en heb dus beroepshalve genoeg contact met flikken. En degene die het wel goed doen erken ik ook en die hebben zelf last van het systeem, omdat zij hun job wel serieus doen.
![]() |
![]() |
#48 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In de privé? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De video recorder die ze hadden proberen ratten, stond vol vingerafdrukken, ... ah nee, dat is niet nodig dat we daarvoor het labo laten komen, ... een bende tamme lamme kloten zijn het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ouders van Kevin Paulus zien hun wereld nogmaals instorten zaterdag 18 december 2010 BinnenlandKORTENAKEN - 'Als iedereen zijn werk had gedaan, zat Kevin met kerst naast ons aan tafel. Nu trekken we huilend naar het kerkhof.' Moeder Marleen en vader Ivo Paulus kregen gisteren in Kortenaken een ijskoude douche toen ze minister De Clerck op tv hoorden vertellen over de fouten van de politie. PieterHuyberechts Voor vader Ivo is het een uitgemaakte zaak: de Leuvense speurders hebben kansen laten liggen om Ronald Janssen tijdig in te rekenen. Ze hebben zware fouten begaan die Shana en Kevin fataal werden. 'Ik weet het al veel langer', zucht hij. 'Ze hebben hun werk niet goed gedaan. Hadden ze hun job uitgevoerd zoals het moest, dan leefden onze Kevin en Shana nog. Door fouten zit Kevin met kerst niet naast ons aan tafel, maar kunnen we de dag nadien in tranen naar het kerkhof.' De woorden uit de mond van een gebroken vader klinken hard maar begrijpelijk. 'Dit nieuws verscheurt hen opnieuw van verdriet', zegt hun advocaat Geert Jaspaert. 'Hun leed is nauwelijks te vatten. Die mensen zitten ineengedoken in hun huis. Maar eigenlijk weten we nu nog altijd niet wat er exact in dat rapport staat. Noch wij, noch de federale of lokale politie of het parket. Men heeft altijd wel een allusie gemaakt op mogelijke fouten. Is de cruciale tip in de schuif blijven liggen? Als dat zo is, is dat werkelijk dramatisch. Ondraaglijk voor de ouders. Voor dit scenario hebben ze gevreesd. Met dat idee zijn ze altijd gaan slapen. Cruciale vraag is of die tip de werkelijke arrestatie van Janssen grondig had versneld? Dat weten wij nog niet.' Brief spoorloos Het was hun advocaat Geert Jaspaert die hen gisterochtend telefonisch meldde dat het rapport van het Comité P over het moordonderzoek naar hun zoon Kevin klaar was. En niet, zoals afgesproken, de minister zelf. De minzame vader Ivo wist niet wat hij hoorde. Het zit hem hoog. 'Stel u voor dat onze advocaat ons niet opbelt. Dan moeten mijn vrouw en ik dit cruciale nieuws vrijdagmiddag op tv vernemen. Een regelrechte schande. De minister had verdorie bij ons in de woonkamer moeten staan in plaats van in een studio. Daar hebben we recht op, niet?' Tijdens het moeilijkste jaar uit hun leven hebben ze zich altijd sereen gedragen. Maar nu is vader Ivo het beu. 'Enkele maanden nadat Kevin en Shana werden vermoord door Janssen en doorsijpelde dat er mogelijk fouten waren gemaakt in het onderzoek naar Annick Van Uytsel, hebben we samen met onze advocaat een lange brief geschreven naar de justitieminister. Wekenlang kwam er geen antwoord. Tot plots het informatierapport uitlekte waarin Janssen gelinkt werd aan de moord op Annick. We kregen onmiddellijk een telefoontje dat onze brief gevonden was. En nu gebeurt dit. Ik heb het met mijn twee kinderen besproken, wij laten ons niet meer doen.' Dinsdagavond worden de Paulussen samen met de familie Appeltans en hun advocaten op het kabinet van De Clerck verwacht. De minister zal dan in detail met hen het hele rapport bespreken. Hartklachten 2010 is een jaar dat de ouders van Kevin mentaal en fysiek heeft afgemat. 'Ik moet het al een tijdje rustiger aan doen', vertelt Ivo in tranen. 'Ik heb last van mijn hart en belandde al tweemaal in het ziekenhuis. Vrijdagmiddag kreeg ik het opnieuw zwaar. Opnieuw een slag in ons gezicht. Mijn vrouw en ik zitten al de hele dag te wenen. Iedereen moet zijn taken uitvoeren. Op tijd. Ik vul toch ook mijn belastingbrief op tijd in.' 'We hebben nog geen uitzicht op een assisendatum, maar vermoedelijk wordt dat het einde van het jaar. Het wordt moeilijk, maar we moeten erdoor. We hebben gezien hoe zwaar het proces-Clottemans was.' Ze weten nog niet of ze stappen gaan ondernemen tegen de speurders. 'Laat ons eerst een sereen onderhoud hebben met de minister', zegt Jaspaert. 'Een schadevergoeding eisen is een mogelijkheid, maar daarmee krijgen ze hun zoon uiteraard niet terug.' http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GGC33UUU2 ![]() De individuele flik is nog wat bij te leren. Het systeem niet, dat is net zo "ziek" als de man waar het inzit.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zag hem een tijdje geleden een interview geven, het ging over justitie.
Het systeem was goed aan het werken, en zelfs voor de straffen tot zes maand - die niet uitgevoerd worden, daar ging hij zorgen dat die straffen ook uitgezeten moesten worden, daar was hij nu mee bezig. De man is typisch CD&V, een pathologisch leugenaar, incompetent en zonder enig gevoel van schaamte. Wat voor soort volk is die Vlaming dan dat hij daar zijn stem aan geeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand met het Stockholm-syndroom?
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Jongens na vier weken patrouilleren opgepakt en... naar huis gestuurd
Vader jaagt zelf op aanranders dochter zondag 19 december 2010Auteur: StevenDeBock Binnenland ANDERLECHT - Omdat hij niet geloofde dat de politie de daders echt zou zoeken, ging Stéphane Résimont uit Anderlecht zelf op zoek naar de drie aanranders van zijn dochter. Een maand lang patrouilleerde de dokter door zijn buurt. Tot hij de jongens te pakken kreeg. Roxanne, de 16-jarige dochter van plastisch chirurg Stéphane Résimont, werd ongeveer een maand geleden op straat beroofd. Ze kwam van bij haar oma en was op weg naar huis in Anderlecht, amper vijfhonderd meter wandelen. Met z'n drieën of vieren waren ze, de daders. Ze sloegen Roxanne tegen de grond en gingen ervandoor met haar tas vol schoolspullen, haar geld en de trouwring van haar overleden grootvader. 'Meteen hadden die jongens ook haar adres en huissleutels. Er zat niets anders op dan meteen al onze sloten te vervangen', vertelt haar vader. Hij werd pas echt kwaad toen hij nadien een klacht ging indienen bij de politie en daar het gevoel kreeg dat de agenten niet echt moeite zouden doen om de daders te vinden. 'Dan zou ik het wel zelf doen, besliste ik. Ik kon niet leven met het idee dat zo'n overval zomaar kon gebeuren', vertelt Résimont. 'Ik wil niet dat straatboefjes de baas spelen in mijn buurt. Dat ze mijn dochter kunnen lastigvallen zonder gestraft te worden. Bovendien wilde ik de politie laten zien dat je de daders kan vinden, als je maar echt wil.' Vier weken lang patrouilleerde hij door de buurt, op zoek naar jongens die voldeden aan de beschrijving van zijn dochter. En midden vorige week had hij succes. 'Ik zag een groepje jongens staan en ik wist meteen bijna zeker dat zij het waren. Ik heb mijn dochter opgepikt, heb haar verstopt in mijn auto en ben opnieuw voorbij de jongens gereden. Ze herkende twee van hen meteen.' Vrienden of politie Even stond hij voor een dilemma. Zou hij enkele vrienden bellen en het probleem zelf oplossen? Of toch maar naar de politie bellen? Hij deed uiteindelijk de twee. Maar de politie was het eerst ter plaatse. De jongens werden opgepakt en meegevoerd naar het commissariaat. Een van hen mocht vrijwel onmiddellijk weer naar huis. De ander moest voor de jeugdrechter verschijnen, maar werd nadien ook naar huis gestuurd. 'Precies zoals ik had verwacht', zegt Stéphane Résimont. 'Maar ik laat het hier niet bij. Ik ga ze weer zoeken. En wat er gebeurt als ik ze vind? Dat zien we dan wel.' Hij weet dat zijn patrouilles niet zonder gevaar zijn. Zijn vrouw heeft hem zelfs gevraagd om er toch maar mee te stoppen. 'Maar ik wil niet. Het is hoog tijd dat iemand zich verzet tegen de straffeloosheid van die kleine criminelen.' Zeven carjackings De overval op zijn dochter Roxanne was dan ook de symbolische druppel. Al jarenlang ziet Stéphane Résimont - naar eigen zeggen - met lede ogen aan hoe de criminaliteit oprukt in Anderlecht. 'Al zeven keer hebben ze geprobeerd onze auto te carjacken. Een keer heb ik me verzet om mijn vrouw te verdedigen. Maar plots kwamen van overal jongens aangelopen die mij aanvielen. Roxanne, toen tien jaar, zag hoe ik in elkaar werd geslagen. De daders zijn nooit gevonden.' Résimont heeft al vaak de raad gekregen om gewoon te verhuizen en een rustiger buurt op te zoeken. 'Maar ik laat mij niet verjagen. Ik woon al 22 jaar in Anderlecht. Nee, vluchten is voor mij geen optie.' http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GFV33V7P7 Voilá se, weer zo een situatie. Er staat idd niet bij hoe de flikken gereageert hebben. Maar de reactie vd vader, die niet geloofde in actiebereidheid, laat de houding van het bureau raden. Dat zijn nog een vaders he, zo moest de burger meer reageren. Welk soort boefjes het waren niet vermeld dus ook geen idee wie het zijn. Hoop niet voor die gasten dat ze ooit, op heterdaad, door vrienden van slachtoffer gevonden worden. Want dan hebben ze echt een plastiche chirurg nodig. En aan Roxanne het advies: ga bij den Anderlecht leren "strafschoppen"nemen. ![]() ![]()
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Agent in opspraak na mogelijk overdreven geweld
Agent timmert man in elkaar met wapenstok dinsdag 10 mei 2011, 05u00Auteur: Robin De Becker Ricardo kreeg twintig hechtingen aan zijn kaak en verloor enkele tanden. UKKEL/ZAVENTEM - Een Zaventemse agent is in opspraak gekomen nadat hij mogelijk overdreven geweld zou hebben gebruikt tegen de 27-jarige Ricardo Henriquez. Die was zaterdag op de Weiveldlaan onderweg naar het asielcentrum 127bis toen hij in elkaar werd getimmerd met een wapenstok. Twintig hechtingen, drie verloren en een hoop gebroken tanden. Dat is de trieste balans van een politieoptreden, zaterdag op de weg naar het asielcentrum 127bis. Daar was op dat moment het festival Steenrock, volop aan de gang, een festival tegen gesloten asielcentra. Ook Ricardo Henriquez (27) van Chileense origine was daar op weg naartoe. 'Ik ga wel vaker naar het asielcentrum als er acties plaatsvinden', doet Ricardo zijn verhaal. 'Ook ditmaal besloot ik naar Steenokkerzeel te trekken. Ik kon meerijden met een bestelwagen aan het Meiserplein, samen met Gilles, een man die ik net had leren kennen. Maar toen moesten we van de bestuurder plots uit de bestelwagen aan een tankstation. Er was politie op komst en de bestuurder wenste geen problemen. Daarom besloten we om onze weg te voet verder te zetten naar het festival.' Even later stopte de politie effectief bij Ricardo en Gilles. De twee agenten stapten uit en spraken hen aan. 'Ze vroegen me in het Nederlands om mijn identiteitspapieren. Die had ik echter niet mee. Ik had enkel een verblijfsvergunning mee. Toen vroegen de agenten om mijn rugzak leeg te maken en mij te fouilleren. Ik vertelde hen dat ik hen niet begreep, maar ze vertikten het om in het Frans te praten. Hij overlegde even met zijn collega en plotseling haalde hij zijn wapenstok boven en haalde keihard uit in mijn gezicht. Ik viel op de grond en zag dat mijn tand eruit was gevallen. Ik schreeuwde naar de agent dat hij moest stoppen, maar kreeg nog een aantal rake klappen. Ik verloor er drie tanden door en mijn kaak scheurde open.' Ook Gilles bevestigt Ricardo's verhaal. 'De agent bracht hem geen zorgen toe. Integendeel, hij ging op hem zitten en boeide hem. Het was verschrikkelijk.' Enkele omstaanders zagen het allemaal gebeuren. 'Daarom is de agent toch maar gestopt met meppen', volgens Ricardo. 'Ik ben blij dat er getuigen zijn die mijn verhaal kunnen bevestigen. Er zijn bovendien foto's genomen en anderen hebben het gefilmd met hun gsm. Vervolgens moest ik naar het ziekenhuis waar ik onmiddellijk werd geopereerd. Mijn kaak bleek gebroken op verschillende plaatsen en ik heb twintig hechtingen gekregen.' Ricardo laat het hier niet bij. 'Ik ga met mijn advocaat klacht indienen bij het ComitéP.' Bij de lokale politie bevestigen ze dat er geweld werd gebruikt. 'Er is een proces verbaal opgesteld en overgemaakt aan het parket', aldus Wendy Biesmans van de politie. 'Er wordt ook een intern onderzoek opgestart. Dat is echter standaardprocedure wanneer er politiegeweld wordt gebruikt.' http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6T39UKL5 Tja de flikken krijgen zo een kwalijke reputatie. Worden ze echt rascistisch?
![]() |
#59 |
Burgemeester
|
![]() De feiten zijn dat er de laatste jaren een enorme toename is van controle op de burgers.
Vooral als je op de weg zit ben je constant een prooi voor de flikken. En zelfs in je huis achtervolgen de deurwaarders je . Al die boetes die uitgeschreven worden zijn spelde prikken van irritatie onder de bevolking. En in mijn ogen staan de mensen mede daardoor te veel onder druk en dat is ook de bedoeling. Hoe meer schrik hoe meer onderdanig. Maar het loopt uit de hand. Een papiertje in je vuilzak, of je naam op een copie van je paspoort dat je verloor op straat bij een object dat niet van jou is, kan je al een boete opleven en daar komen nu de deurwaarders nog bij mij voor aan de deur ... terwijl ik ervoor bij de schepenen was die duidelijk op de buitenlandse naam afging 5 ja..... 5 jaar geleden. Het gaat over iemand bij mij ingeschreven met een buitenlandse naam. Soms ligt het aan de politieke willekeur mat gas en bom wetten soms aan een geile procureur soms aan een opgefokte flik. Het resultaat is dat de mensen zich onredelijk behandeld voelen. Ik kan er zelf niet meer tegen ik ontplof als ik een flik voor me neus heb . Ik word onredelijk in feite uit machteloosheid. We zijn onze vrijheid kwijt en dat maakt me intens verdrietig en kwaad. Je staat met een band op de stoep 200 euro. Dat is onrechtvaardig als vader van 4 kinderen . Ze moeien zich met alles of je nu te voet, op de fiets in de trein de bus met de auto of waar dan ook zit er is te weinig ruimte voor begrip. Uw abonnement verlopen terwijl u drie maanden op reis was? .... en nu net terug naar huis aan het gaan .... boete, overal overal overal Boete Boete Boete..... http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...t-inreed.dhtml En wel die agent die gisteren effe meelifte op de motorkap van de taxi is daar nu het slachtoffer van. Ik ben blij dat de taxichauffeurs geprotesteerd hebben. Het gaat te ver. Agenten zijn teken. Voila die heeft zijn vet, dat t een les mag zijn voor de andere SS ers die er tussen zitten. AUSCHWEIS bitte de godganze dag kotsbeu ben ik het. En de meeste problemen heb ik in Vlaanderen niet in Brussel In Brussel zijn veel marokkaanse flikken. Die hebben meer begrip en zijn soepeler. Niemand durft ook nog iets Zet een rood licht op een weg zonder dat er een reden voor is .... Iedereen stopt Er is er zo een in Leuven. Niemand merkt dat Iedereen stopt ervoor. Ik niet. Mag dat? is meestal direct de reactie als je iets doet De volgende ligt bij mij op de motorkap! Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 11 mei 2011 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb bijna nooit last van de flikken. Alle boetes die ik gekregen heb de laatste jaren waren terecht. Wel vaak muggenzifters en klootzakken tegengekomen bij de flikken maar nooit SS'ers of dergelijke. Politiestaat is zwaar overdreven. Vergelijk eens met landen waar flikken te lax zijn (Zuid-Afrika) of te streng (sommige delen van VS).
Volgens mij hebben we hier een redelijk goed evenwicht. |
![]() |
![]() |