Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2010, 22:38   #41
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Uit de gespletenheid stijgt de hogere eenheid tevoorschijn.......
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 10:30   #42
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Adam was een groot heilige, maar jij bent duidelijk een anti-harriechrist.
Mooi, dan zet ik dat op mijn CV.

Citaat:
Overigens is ook de duivel in genesis de heilige geest zelf, want deze brengt Adam tot een hoger bewustzijn, en is God daar duidelijk de duivel, want deze wil dat tegenhouden en laat Adam zelfs niet van de boom des eeuwigen levens eten.
Er zit helemaal geen duivel in genesis, enkel een slang, en een saddist die mensen schept zonder een gevoel voor goed en kwaad maar wel van ze "verwacht" (een alwetende zou beter moeten weten) dat ze snappen dat het slecht is als ze het fruit van die ene boom eten.

Citaat:
Dat hebben de Joden en de Christenen nog steeds niet begrepen en doen daarom alles verkeerd op aarde.
En samen met de Moesliems (goed uitspreken) bereiden ze de hel voor op aarde.

Alleen harriechristus kan hier helpen, mits deze nog op tijd serieus genomen wordt.
Dus tenzij men nu begint met ruimteschepen te bouwen (laten we beginnen met tuigen van ongeveer een kilometer doorsnede met een (formele) lading van -1) is de wereld verloren?
Oud 23 november 2010, 10:32   #43
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Uit de gespletenheid stijgt de hogere eenheid tevoorschijn.......
Ik snap jou echt niet (maar goed, daar ben ik dan ook de antiharrie voor). Het ene moment is Jezus een engerd waar je niks mee te maken wil hebben, het volgende moment ben jij Jezus en is de eigenschap waar je hem eerst om verguisde opeens iets positiefs.
Oud 23 november 2010, 11:37   #44
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Mooi, dan zet ik dat op mijn CV.
Mooi: ik zal je daar later aan herinneren als je in de hemel komt en geoordeeld moet worden.
Citaat:
Er zit helemaal geen duivel in genesis, enkel een slang, en een saddist die mensen schept zonder een gevoel voor goed en kwaad maar wel van ze "verwacht" (een alwetende zou beter moeten weten) dat ze snappen dat het slecht is als ze het fruit van die ene boom eten.
helemaal fout dus: het is de duivel die de mens juist bewust maakt van goed en kwaad.

Genesis 3:4 ‘Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de slang. 5 ‘Integendeel, God weet dat jullie de ogen zullen opengaan zodra je daarvan eet, dat jullie dan als goden zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’

Dus wat de duivel hier zegt is helemaal waar.
Citaat:
Dus tenzij men nu begint met ruimteschepen te bouwen (laten we beginnen met tuigen van ongeveer een kilometer doorsnede met een (formele) lading van -1) is de wereld verloren?
Nee: de ruimteschepen zelf hebben nog helemaal geen haast.
Daarvoor hebben we nog miljoen, ja: miljarden jaren de tijd.
Het gaat hier in de eerste plaats om de bewustwording dat Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
En dan moet er eerst een geheel andere (idealistische) cultuur komen om deze aarde te redden van de komende ondergang door mateloos wanbeleid van het kapitalisme.
Oud 23 november 2010, 11:42   #45
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap jou echt niet (maar goed, daar ben ik dan ook de antiharrie voor). Het ene moment is Jezus een engerd waar je niks mee te maken wil hebben, het volgende moment ben jij Jezus en is de eigenschap waar je hem eerst om verguisde opeens iets positiefs.
mmmm.....ik ben niet die ouwe Jezus, maar harriechristus, dus de nieuwe en wedergeboren Jezus.

Jezus is zowel positief ( want hij bedoelde het allemaal erg goed, al kwam het soms wat raar zijn mond uit), maar hij moest ook sterven en wel omdat het erg primitief was wat ie allemaal beweerde en van tegenstrijdigheden aan elkaar hing.

Dit zelf beseffende moest hij sterven (en wilde hij ook zelf sterven) om wedergeboren te worden voor een nieuwe en betere alomvattende boodschap.
In zijne onnozelheid dacht hij spoedig weerom te komen (hij was ook een slecht ziener ), maar dat heeft dan 2000 jaar geduurd.

Aldus.
Oud 23 november 2010, 13:12   #46
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Selectief lezen 101

Citaat:
harriechristus
Citaat:
de nieuwe en wedergeboren
Citaat:
onnozelheid
No offence, was gewoon te grappig te laten liggen
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 13:43   #47
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Adam was een groot heilige, maar jij bent duidelijk een anti-harriechrist.

Overigens is ook de duivel in genesis de heilige geest zelf, want deze brengt Adam tot een hoger bewustzijn, en is God daar duidelijk de duivel, want deze wil dat tegenhouden en laat Adam zelfs niet van de boom des eeuwigen levens eten.

Dat hebben de Joden en de Christenen nog steeds niet begrepen en doen daarom alles verkeerd op aarde.
En samen met de Moesliems (goed uitspreken) bereiden ze de hel voor op aarde.

Alleen harriechristus kan hier helpen, mits deze nog op tijd serieus genomen wordt.
Zeker dit stukje humor was hilarisch. Denk je nu echt dat je ooit serieus genomen zal worden met die volstrekt onnozele en niet verifieerbare theorie van je?
Geel is nakend, mijn jongen. Tijd om wat tijd door te bregen met mensen die dezelfde gedachten delen als jij en denken dat ze Gandhi, Napoleon of Caesar zijn...
Oud 23 november 2010, 14:27   #48
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Selectief lezen 101
No offence, was gewoon te grappig te laten liggen
erg dom dus.

Welke opleiding heb je genoten?
Is dat niet het kleine kinder- en kleuterkakschooltje?
Oud 23 november 2010, 14:28   #49
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Zeker dit stukje humor was hilarisch. Denk je nu echt dat je ooit serieus genomen zal worden met die volstrekt onnozele en niet verifieerbare theorie van je?
Geel is nakend, mijn jongen. Tijd om wat tijd door te bregen met mensen die dezelfde gedachten delen als jij en denken dat ze Gandhi, Napoleon of Caesar zijn...
Ook erg dom dus.

Oud 23 november 2010, 15:33   #50
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Mooi: ik zal je daar later aan herinneren als je in de hemel komt en geoordeeld moet worden.
Dan zal ik jou tegen die tijd nog weleens vragen waarom je niet met goede argumenten bent gekomen dat je verhaal echt waar was. Als je me die vraag overtuigend kan beantwoorden verdien ik het om naar de hel te gaan.
Citaat:
helemaal fout dus: het is de duivel die de mens juist bewust maakt van goed en kwaad.

Genesis 3:4 ‘Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de slang. 5 ‘Integendeel, God weet dat jullie de ogen zullen opengaan zodra je daarvan eet, dat jullie dan als goden zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’

Dus wat de duivel hier zegt is helemaal waar.
Zoals ik al aangaf zit er helemaal geen duivel in dit verhaal, geen satan, enkel een slang. De duivel en zijn demonen zijn pas populaire concepten geworden na het schrijven van de bijbel, in zowel het oude als het nieuwe testament is god streng en absoluut niet rechtvaardig, geen watje dat de mensheid graag zou helpen maar dat niet kan omdat hij word tegengewerkt door een soort gehoornde bikermuis van mars.

Citaat:
Nee: de ruimteschepen zelf hebben nog helemaal geen haast.
Daarvoor hebben we nog miljoen, ja: miljarden jaren de tijd.
Het gaat hier in de eerste plaats om de bewustwording dat Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
En dan moet er eerst een geheel andere (idealistische) cultuur komen om deze aarde te redden van de komende ondergang door mateloos wanbeleid van het kapitalisme.
Maar de ondergang van de aarde is toch helemaal niet erg? Dan bouwen aliens de boel toch gewoon vol met ruimteschepen? Ik bedoel, jij bent toch ook al wel het universum rondgereist en op meerdere plaatsen geincarneerd in de tijd dat je niet hier bezig was met Jezus, Hegel, Hitler en Harrie zijn?

Overigens, waarom de bieb roep jij zo graag dat je rechts stemt als je tegen kapitalisme bent?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 november 2010 om 15:34.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 15:45   #51
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zal ik jou tegen die tijd nog weleens vragen waarom je niet met goede argumenten bent gekomen dat je verhaal echt waar was. Als je me die vraag overtuigend kan beantwoorden verdien ik het om naar de hel te gaan.
mijn argumenten zijn zeer goed, maar jouw hersens deugen niet.
Citaat:
Zoals ik al aangaf zit er helemaal geen duivel in dit verhaal, geen satan, enkel een slang.
deze wordt als duivel gedacht, ook al komt inderdaad het woord: satan daar niet voor, alleen de slang die vervloekt is.

Tora (Oude Testament)

Zoals beschreven in het boek Genesis, weet de slang in de Hof van Eden Eva te verleiden tot het eten van een vrucht van de boom van kennis van goed en kwaad. Zij op haar beurt verleidt Adam tot het eten van dezelfde vrucht, zodat beiden iets doen wat uitdrukkelijk door God verboden was. Hiermee wordt de zondeval van de mens ingeluid. Deze slang wordt in het christendom algemeen geïdentificeerd als de satan. De val van satan zou dus hebben plaatsgevonden vóór de zondeval.

Citaat:
De duivel en zijn demonen zijn pas populaire concepten geworden na het schrijven van de bijbel, in zowel het oude als het nieuwe testament is god streng en absoluut niet rechtvaardig, geen watje dat de mensheid graag zou helpen maar dat niet kan omdat hij word tegengewerkt door een soort gehoornde bikermuis van mars.
oké, dat laatste is mij onbekend, en ik vraag me af wat een bikermuis is.
Citaat:

Maar de ondergang van de aarde is toch helemaal niet erg? Dan bouwen aliens de boel toch gewoon vol met ruimteschepen? Ik bedoel, jij bent toch ook al wel het universum rondgereist en op meerdere plaatsen geincarneerd in de tijd dat je niet hier bezig was met Jezus, Hegel, Hitler en Harrie zijn?
Oh: in het licht van het totale universum maakt het inderdaad niet uit.
Maar in het licht daarvan maakt ook jouw leven heel weinig uit.
Maar je moet dan toch leren om het leven ook vanuit de belangrijkheid van het eigene te beschouwen.
Dus ook vanuit onze aarde.
En ik denk dat jij dat best wel kan, of ben je werkelijk zo onverschillig dat het je allemaal niks kan schelen?
Oud 23 november 2010, 16:02   #52
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
mijn argumenten zijn zeer goed, maar jouw hersens deugen niet.
Dan ben ik dus gehandicapped, god heeft mij uitgerust met niet-deugende hersenen. Is het eerlijk als hij mij beoordeeld op een gebrek waar hij verantwoordelijk voor is? Dat is tenslotte precies wat hij volgens de bijbel deed in Eden...
Citaat:
deze wordt als duivel gedacht, ook al komt inderdaad het woord: satan daar niet voor, alleen de slang die vervloekt is.
Ja, ik begrijp wel dat Christenen zeggen dat het de duivel is, maar als dat werkelijk zo was had het er wel gewoon gestaan. Je moet er daarom van uit gaan dat dit hem niet was. Dat is helemaal niet zo gek als het klinkt, want ook in de rest van de bijbel is de satan geen veelvoorkomende verschijning. Zijn meest uitgesproken werk zit in het verhaal van Job, waar hij als een soort hofnar vraagtekens bij gods beweringen zet waarna ze samen testen of Job nog steeds een brave gelovige zal zijn als ze zijn familie vermoorden.

Citaat:
oké, dat laatste is mij onbekend, en ik vraag me af wat een bikermuis is.
Een gat in je opvoeding. Maar omdat je al wat meer levensjaren aan ervaring achter de rug hebt dan ik en de bikermice feitelijk toch maar een slechte ninja turtles rip-off zijn is het je vergeven. (Het goed-Nederlandse woord was natuurlijk motormuis geweest, maar dan was de link met die van Mars wel heel vergezocht.)
Citaat:
Oh: in het licht van het totale universum maakt het inderdaad niet uit.
Maar in het licht daarvan maakt ook jouw leven heel weinig uit.
Maar je moet dan toch leren om het leven ook vanuit de belangrijkheid van het eigene te beschouwen.
Dus ook vanuit onze aarde.
En ik denk dat jij dat best wel kan, of ben je werkelijk zo onverschillig dat het je allemaal niks kan schelen?
Eens kijken: Na de dood reincarneer ik niet maar kom ik in plaats daarvan voor jouw troon te staan waarna ik als antiharrie naar de diepste duisterste put van de ruimteschepenhel word gestuurd voor een potje ledematenpoker tegen een kaarten tellende satan. Wat kan het mij dan schelen wat er na mijn dood met de aarde gebeurd? Sterker nog, hoe sneller mensen stoppen met zich voortplanten, hoe minder concurrenten erbij komen in de race om president van de hel te worden. Volgens mij werkt het instorten van de aarde dus in mijn voordeel. Misschien moet ik dan maar in jouw voetsporen treden en ook op die verderfelijke kapitalisten gaan stemmen.
Oud 23 november 2010, 16:12   #53
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook erg dom dus.

Ik heb een Bachelor in Geschiedenis, en ben nu bezig met een opleiding tot netwerkbeheerder.
En u? Een diploma is onzinkunde? Master in de morosofie?
Oud 23 november 2010, 16:21   #54
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Ik heb een Bachelor in Geschiedenis, en ben nu bezig met een opleiding tot netwerkbeheerder.
Harrie heeft geen opleiding nodig om als wijs erkend te worden, opleidingen hebben Harrie nodig om als wijs erkent te worden. [/Chuck Norris move over]
Oud 23 november 2010, 16:30   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje een vreemde carrièrewending toch wel...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 18:44   #56
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ben ik dus gehandicapped, god heeft mij uitgerust met niet-deugende hersenen. Is het eerlijk als hij mij beoordeeld op een gebrek waar hij verantwoordelijk voor is? Dat is tenslotte precies wat hij volgens de bijbel deed in Eden...
de mens is geen machine en heeft ook een eigen verantwoordelijkheid.
Hoewel God uiteraard de hoofdverantwoordelijke is, is de mens ook mede verantwoordelijk.
En daarom ben ik hier op aarde om de mensen tot een hoger bewustzijn te brengen.
Citaat:
Ja, ik begrijp wel dat Christenen zeggen dat het de duivel is, maar als dat werkelijk zo was had het er wel gewoon gestaan.
Ook als het alleen een slang was komt dat toch op hetzelfde neer.
Immers: de slang werd om zijn daad vervloekt alsof het verkeerd zou zijn.
Citaat:
Je moet er daarom van uit gaan dat dit hem niet was. Dat is helemaal niet zo gek als het klinkt, want ook in de rest van de bijbel is de satan geen veelvoorkomende verschijning. Zijn meest uitgesproken werk zit in het verhaal van Job, waar hij als een soort hofnar vraagtekens bij gods beweringen zet waarna ze samen testen of Job nog steeds een brave gelovige zal zijn als ze zijn familie vermoorden.
Oké, maar je moet de bijbel niet al te letterlijk nemen.
Het gaat er ook om hoe wij daar nu over denken.
Het is dus ook een kwestie van interpreteren.
Zo interesseert mij dat hele Job verhaal allerminst.
Het probleem ligt bij Genesis.
Citaat:
Een gat in je opvoeding. Maar omdat je al wat meer levensjaren aan ervaring achter de rug hebt dan ik en de bikermice feitelijk toch maar een slechte ninja turtles rip-off zijn is het je vergeven. (Het goed-Nederlandse woord was natuurlijk motormuis geweest, maar dan was de link met die van Mars wel heel vergezocht.)
Oké, een of ander stripfiguur.
Citaat:
Eens kijken: Na de dood reincarneer ik niet maar kom ik in plaats daarvan voor jouw troon te staan waarna ik als antiharrie naar de diepste duisterste put van de ruimteschepenhel word gestuurd voor een potje ledematenpoker tegen een kaarten tellende satan.
Nee: je krijgt een gewone heropvoeding in mijn atoomtheorie en aangezien je bij de microwezentjes terecht komt zal het ditmaal niet moeilijk zijn je te overtuigen.
Citaat:
Wat kan het mij dan schelen wat er na mijn dood met de aarde gebeurd?
dat is nu juist de domme egocentriciteit van de moderne mens waarvan hij genezen moet worden.
Citaat:
Sterker nog, hoe sneller mensen stoppen met zich voortplanten,
sowieso moeten we daar mee stoppen.
Citaat:
hoe minder concurrenten erbij komen in de race om president van de hel te worden. Volgens mij werkt het instorten van de aarde dus in mijn voordeel. Misschien moet ik dan maar in jouw voetsporen treden en ook op die verderfelijke kapitalisten gaan stemmen.
Dat doe je al, maar ik strijd daar juist tegen.
Oud 23 november 2010, 18:46   #57
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een Bachelor in Geschiedenis,
vrijgezel in de geschiedenis, wat mag dat in godsnaam wezen....
Citaat:
en ben nu bezig met een opleiding tot netwerkbeheerder.
50 jaar Hegeliaanse filosofie en opleiding tot harriechristus.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 november 2010 om 18:47.
Oud 23 november 2010, 18:48   #58
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Harrie heeft geen opleiding nodig om als wijs erkend te worden, opleidingen hebben Harrie nodig om als wijs erkent te worden. [/Chuck Norris move over]
heel wijs........mijn wijsheid is van God om door te geven aan de mensen.

Diploma's en graden zijn wereldse ijdelheid.
Oud 24 november 2010, 11:01   #59
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
de mens is geen machine en heeft ook een eigen verantwoordelijkheid.
Hoewel God uiteraard de hoofdverantwoordelijke is, is de mens ook mede verantwoordelijk.
En daarom ben ik hier op aarde om de mensen tot een hoger bewustzijn te brengen.
Ook als het alleen een slang was komt dat toch op hetzelfde neer.
Immers: de slang werd om zijn daad vervloekt alsof het verkeerd zou zijn.
Oké, maar je moet de bijbel niet al te letterlijk nemen.
Het gaat er ook om hoe wij daar nu over denken.
Het is dus ook een kwestie van interpreteren.
Zo interesseert mij dat hele Job verhaal allerminst.
Het probleem ligt bij Genesis.
Het gaat er om hoe wij daar nu over denken? De heilige regels die bepalen of ik in de hemel kom hangen af van wat mijn medemensen denken en kunnen in enkele eeuwen compleet veranderen? Mijn eeuwige ziel bungelt aan een draadje van interpretatie? Dat is zoiets als stellen dat een nazi die in 1944 stierf nog goed was maar eentje die in 1946 overleed naar de hel gaat, want toen dacht men toch anders over dat gedrag.

Citaat:
Nee: je krijgt een gewone heropvoeding in mijn atoomtheorie en aangezien je bij de microwezentjes terecht komt zal het ditmaal niet moeilijk zijn je te overtuigen.
Dus ik word gekropen en uitgerust met zintuigen die op die schaal nog wel werken? Of hoe zit dat dan?

Citaat:
dat is nu juist de domme egocentriciteit van de moderne mens waarvan hij genezen moet worden.
sowieso moeten we daar mee stoppen.
Maar waarom dan? In jouw atoomtheorie zie ik geen enkele reden waarom het belangrijk is dat de mensheid blijft bestaan. Zolang er vroeger of later maar intelligente wezens beginnen met ruimteschepen bouwen maakt het het universum/god/jou niet uit, en gezien ik na mijn dood niet meer tussen die mensen leef maakt het mij niks uit. Wat is dan de grote belangrijke reden dat de mensheid toch moet blijven bestaan? Wie heeft daar belang bij? Wie doen we er een gunst mee?

Citaat:
Dat doe je al, maar ik strijd daar juist tegen.
Ik ben anders wel een pocoloco linkiewinkie multiculti intellectuele grachtenpander zonder grachtenpand want die zijn er zo weinig in Eindhoven he?
Oud 24 november 2010, 11:45   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
vrijgezel in de geschiedenis, wat mag dat in godsnaam wezen....50 jaar Hegeliaanse filosofie en opleiding tot harriechristus.
Kortom 50 jaar in een kamer met "padded walls"....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be