![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb ook zo iets gehoort, maar blijkbaar had enkel GM dat probleem en had toyota dat opgelost, alleszins hun batterijen hadden geen koeling nodig.
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toyota is trouwens van plan om in samenwerking met tesla opnieuw een RAV4 EV te maken. Veel details zijn er echter nog niet bekent. filmpje
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 24 november 2010 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks -180°C nodig om die accu-chemie aan de gang te houden. Maar ik denk dat ik weet waar U mee in de war bent. Waterstof opslag is zo'n toepassing waar cryogene opties echt wel werken. En er zullen waarschijnlijk bepaalde hydrides (waterstof gevangen in een metaal-molecul structuur) zijn die met zulke lage temperaturen de job prima kunnen doen. En dat is een voordeel voor de brandstofcellen. Eneuh, koelen tot -180°C kan u gerust thuis hoor, ga maar een vaatje vloeibare stikstof halen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 november 2010 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De minimum autonomie zou 500 km minstens moeten zijn en dan zou het laden of het wisselen van de batterij in minder dan 30 minuten moeten kunnen. Zolang dat niet het geval is, wordt elke electrische auto door een mazoetstoof of hybride qua Efficientie gewoon afgedroogd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Energiebedrijven zijn niet geïnteresseerd in olie. Ze zijn geïnteresseerd in Geld.
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vind het altijd weer vreemd om argumenten die uit de linkse hoek komen te lezen die er van uitgaan dat voor een bedrijf "geld verdienen" niet de eerste prioriteit is.
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Maar ze komen dus niet op hetzelfde neer.
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
http://www.20min.ch/news/zentralschweiz/story/18384185 Samenvatting: Twee broers willen hun auto voltanken. Zijn te lui om het vulpistool continu vast te houden en binden dan maar de "trekker" vast met een tie-wrap. Als de tank vol is blijft de pomp zo natuurlijk doorpompen. Om de tie-wrap weer los te maken verzochten de idioten die door te branden met een aansteker...
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Verre reizen maken we mischien meer op een andere manier. Mischien komen de autotreinen wel terug. Of je huurt een auto op je vakantieadres en gaat er met de TGV naar toe.
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb een week geleden een electrische smart proefgereden. Dat ding best goed moet ik zeggen. Ik heb ook even gekeken hoe dat laden gaat. De stekker die je er in steekt om het voertuig op te laden heeft 7 pinnen. 5 voor stroom, en 2 voor communicatie tussen het voertuig en de lader. Het idee is de stekker te standariseren, zodat er overal laadstations kunnen komen die voor iedereen werken. De auto identificeerd zich aan het laadstation automatisch, verteld wat voor stroom hij nodig heeft, en er wordt bijgehouden hoeveel stroom je afgenomen hebt, zodat je gewoon periodisch een rekening kan krijgen. Als er voldoende laadstations zijn is het bereik en de laadduur niet zo een probleem. Je rijd thuis weg met een volle batterij. Je gaat shoppen in de Colruyt, en ondertussen hangt je auto weer aan een lader. Op je werk hang je 'm ook aan een lader enz. Het is de bedoeling van Smart om de electrische versie in 2011 uitgebreid te testen in Zwitserland, en dan komt hij in 2012 op de markt. Tegen dan moeten in de grote steden in de meeste parkeergarages laadpalen staan. Ik zie mij zo een voortuig echt wel kopen.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 24 november 2010 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() De EV1 kostte 80 000 dollar om te fabriceren. Dit wou de consument er niet aangeven. Bovendien zijn deze nooit verkocht maar slechts geleased. De andere redenen waren veiligheid en technologie. Zo is de eerste EV1 teruggeroepen geweest wegens veiligheidsproblemen met het opladen van de batterij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"in de auto aan de lader, en van daar naar de docking station bij de computer". Citaat:
In alle geval, je hebt wel gelijk , het is een potentiele oplossing voor stadsgebruik (50 km enkel). Wanneer rijd iemand tijdens een werkdag meer dan 50 km aan 1 stuk? Zeker als men de accu kan herladen tot 60% op 5 minuten.
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Het grootste probleem is denk ik, dat technisch gezien een electro auto de beste oplossing is voor iemand die weinig autorijd. Echter financieel gezien is een auto met een hoge investeringskost, en een lage variabele kost just beter voor iemand die veel rijd. Maar daar is dan een electrische auto technisch minder geschikt voor.
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ruimschoots genoeg wie van Kortrijk naar Brussel moet, en op het werk kan opladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() De Telsa is momenteel echter niet meer dan een speeltje voor rijke yups.
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() Euhm, mijn argument was vrij duidelijk denk ik. GM had mogelijk schrik dat de elektrische wagen niet genoeg onderhoud/reserve onderdelen zou nodig hebben en dat ze daar winst zouden verliezen.
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() De nieuwe tesla Model S, 5 deurs heeft een bereik van 480 KM en kost 'slechts' 50 000 dollar.
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die prijs is ook voor het basismodel of de accuversie met de minste reikwijdte = 260 km, er worden nog 2 versies aangeboden in optie (ttz met meer accu´s), de prijs is nog niet vrijgegeven volgens Wiki Even googlen (ik denk dat de refertes onderaan Wiki geloofwaardig zijn ![]() Citaat:
Citaat:
Maar snel reserveren kan altijd mits een aanbetaling. Anders is het nog langer wachten... alhoewel de voorvreugde ook niet te versmaden is. ![]() Hier vind je ook de nodige links: http://webarchive.teslamotors.com/di...del_S_FAQ.html http://www.teslamotors.com/buy
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2010 om 15:29. |
|||
![]() |
![]() |