![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet om informatie in te winnen om het jezelf gemakkelijk te maken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zich anno 2010 nog wil gaan bezig houden met het creëren van een "Belgische identiteit" stelt zich reactionair en in feite extreem-rechts op. U beseft toch dat u nu gewoon als de nuttige idioot van de heersende klasse wordt misbruikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas op Lombas, Schafer zal kwaad worden nu.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Staatssecretaris
|
![]() de eigenschappen van belgie:
- creeër wetten om de politieke tegenstander te kunnen nekken, pas desnoods de grondwet aan om dit te kunnen bewerkstelligen. rakel feiten op die in tegenspraak zijn met deze, speciaal gefabriceerde wetten. - zoek een rechter tot, die hen wil veroordelen - laat een minderheid een meerderheid regeren, waarbij de minderheid de wetten mag schenden met als enige gevolg compensatie's voor die minderheid. - Geef aan een stem tijdens de verkiezingen meer gewicht wanneer zij in het zuiden wordt uitgebracht dan wanneer zij in het noorden uitgebracht word - organiseer onwettelijke verkiezingen, ondanks vonnissen van het hoogste rechtsorgaan om het opgewarmde lijk belgie toch nog in comateuze toestand te houden VERKOOP DIT ALLES ALS DEMOCRATIE, en wijs anderen terrecht als bananenrepubliek wanneer zij maar voor de helft van die toeren uitsteken
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Nadat we het parlement in brand hebben gestoken, alles op de minderheden geschoven hebben en daarna de politiekers hebbe geëxecuteerd. Ja dan zouden we het anders aanpakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bemin Belgie omdat de Belgen er blijven in slagen om in relatieve vrede samen te leven ondanks de onwaarschijnlijk grote verschillen tussen Noord en Zuid
Ik haat Belgie omdat de Belgen er blijven in slagen om aan elkaar vast te hangen ondanks de onwaarschijnlijk grote verschillen tussen Noord en Zuid. Vooral omdat dit ingegeven wordt door een irrationele en panische angst om alleen verder te gaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je ook een Vlaming misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vooral die irrationaliteit waarmee de verdedigers van het Belgische status-quo redeneren en mensen bang willen maken, vind ik ergerlijk. Kunnen wij, inwoners van de constructie België, niet eindelijk volwassen tot de conclusie komen dat er niet één Belgische democratie, cultuur of economie bestaat, en dat daar serieuze politieke consequenties, m.a.w een grote staatshervorming, uit moeten voortkomen? Erken die feiten nu eindelijk eens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat beter kan, zijn de klimatologische omstandigheden (maar daar hebben we niet veel over te vertellen) en natuurlijk ook, politiek dan, het communautair gehakketak dat ons land verlamt. Hetgeen zonder twijfel voor vebetering vatbaar is, is het belabberd gehalte van politici zoals De Wever en Di Rupo, Leterme en Co, die er uiteindelijk maar weinig van bakken alhoewel ze fors betaald worden om er wel werk van te maken. Ook de staatsschuld is minder fraai en lijkt eigen te zijn aan ons land. Besluit: al bij al, ik ben zeer tevreden in België te wonen. Zonder meer. Zo zou ik nooit in Nederland of in Frankrijk of Luxemburg willen wonen. En nog minder in Duitsland of Engeland. Laatst gewijzigd door system : 1 december 2010 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik bemin België omdat het een multiculturele, 3-talige democratische staat zou kunnen zijn.
Ik haat België omdat het een ondemocratische franse kolonie is.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 1 december 2010 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
22 officiële en 100 officieuze talen ! Een architectorale schat die duizenden jaren oud is & een verleden waar de academici allemaal vloeiend latijn spraken en zich zo goed als vrij in dit continent konden bewegen ! Vermits niet iedereen 22 talen en 100 taaltjes kan beheersen is het uiutstekend dat een dr Zamenhof een prachtige eenvoudige neutrale taal in het leven riep, die ondanks bloedige vervolgingen de tand des tijds doorstaan heeft. Op die manier is converseren op het internet met onze volksgenoten een fluitje van een cent geworden. Zo correspondeeer ik momenteel met diverse mensen die geïntresseerd zijn in de nederlandse taal & cultuur. Men mag niet vergeten dat voor een zeer brede laag van de bevolking in de "nieuwe EU landen" de mogelijkheid om zelfstandig en zonder overheidsbetutteling reizen te ondernemn een novum is. "Alle menschen werden Brüder" "Ciuj homoj devenos fratojn"
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik bemin België omdat...
... er in het zuiden van het land nog een beetje natuur bewaard gebleven is. ... ik in het noorden van het land mijn moedertaal kan gebruiken. Ik bemin België niet omdat... ... ik niet achter de politieke beslissingen sta die gemaakt worden op het federale niveau EN de onderverdelingen ervan (bv. het Vlaams Parlement) die invloed hebben op mijn leven en dat van anderen. ... er in het noorden van het land een gestresseerde, opgejaagde meerderheid leeft die alle anderen wilt verplichten om ook gestresseerd en opgejaagd te zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat ik over elke staat waarin ik zou wonen gemengde gevoelens zou hebben. Het bestaan van staten is in mijn ogen een negatief gegeven op zichzelf. Vrij bewegen over onze diverse planeet en met één gemeenschappelijke taal van alle mensen overal terecht kunnen is niet meer iets voor in mijn leven, ook al zit ik waarschijnlijk nog maar in het begin van mijn leven. De moedertalen leren van anderen en mezelf in een benadeelde positie plaatsen t.o.v. mijn gesprekspartners vind ik maar niks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dat bedrag zou Vlaanderen 3 ultra moderne Amerikaanse vliegdekschepen kunnen kopen van +/- 300 m lang mét 88 ultra moderne straaljagers. De bemanning (5000 man) zouden we zelf moeten voorzien én betalen. We zijn daartoe bereid...Dat is nu bijna 10 jaar zó !!! We zouden dus 30 zo'n mastodonten hebben om onze kustlijn en onze vissers te verdedigen. Ook onze containerschepen en tankers die langs Somalië varen zouden er wel bij "varen"... Wij kunnen vrij bewegen over bijna gans onze planeet. De gemeenschappelijke taal is het Engels (uitgenomen in Zuid-Amerika) Je hoeft maar één taal te leren: Engels en dat is dan nog een Germaanse taal zoals het Nederlands, véél gemakkelijker dan vb Frans. Laatst gewijzigd door Boduo : 1 december 2010 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus bent u blijkbaar toch nationalistisch: het Belg-zijn maakt u blij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Minder werken en meer genieten met minder producten. Minder gestresseerde mensen die nu gewoon meedraaien met de rest omdat dat nu eenmaal de gewoonte is. Wij wel, ja, de leden van het rijke, bevoordeelde volk. Citaat:
Daarnaast is Engels geen ideale keuze. Bij die keuze worden honderden miljoenen mensen bevoordeeld en 6 miljard mensen benadeeld t.o.v. de rest. Dat wij, een blijkbaar superieur volk, toevallig ook wat bevoordeeld worden t.o.v. het gemiddelde vind ik niet genoeg als rechtvaardiging. Ik wil noch bevoordeeld noch benadeeld worden op anderen. Een natuurlijke taal is dan uitgesloten en 90% van de kunsttalen ook. |
||
![]() |
![]() |