Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2010, 15:06   #41
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En terecht is dat idee taboe. En wel om de doodeenvoudige reden dat de mens tot sprinkhanengedrag geneigd is.
Mocht iedereen zomaar overal ter wereld terechtkunnen, dan zel men ongetwijfeld in enorme getale naar oorden trekken waar het goed toeven is, daar binnen de kortste keren de boel letterlijk en figuurlijk kaalvreten, om vervolgens naar andere oorden te vertrekken, een woestenij achterlatend. Tot er helemaal niks meer over is om kaal te vreten.
Dus stel, geheel theoretisch, heel Belgie raakt over drie jaar in een grote crisis en een lichte hongersnood verstrikt, dan moeten andere landen ervoor zorgen dat jullie allemaal daar blijven?

Of, iets realistischer, stel jij wil in een ander land gaan werken, is dat dan ook gelukszoekerij en sprinkhanengedrag?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 december 2010 om 15:30.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 16:42   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dus stel, geheel theoretisch, heel Belgie raakt over drie jaar in een grote crisis en een lichte hongersnood verstrikt, dan moeten andere landen ervoor zorgen dat jullie allemaal daar blijven?

Of, iets realistischer, stel jij wil in een ander land gaan werken, is dat dan ook gelukszoekerij en sprinkhanengedrag?
U draait de kwestie vraag -en aanbod om, om maar niet te hoeven toegeven dat u net dankzij Sus Iratus keihard op uw bek bent gegaan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 16:44   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Als ze echt wil blijven ok, maar haar familie sturen we terug. één naar Afghanistan, één naar Iran, één naar Siberië. Kijken hoeveel er nog zullen vragen te komen
toch mooi die christelijke naastenliefde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 17:45   #44
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb het ook niet alleen over België, opvang en criteria voor het statuut van politieke vluchteling is iets wat volgens mij best op Europees niveau geregeld wordt.

Hoeveel we er moeten opvangen (in het geval van Afghanistan) hangt er van af hoe snel we de Afghanen zelf hun land laten besturen.
Natuurlijk moet Europa dat aanpakken en niet elk land afzonderlijk! Maar we zitten hier in een str...tland met de kleine helft aan francofonen waar we evenveel bij passen als bij de Zoeloes ! Niets kunnen we samen doen, tenzij elkaar dwarsbomen!
De Afghanen hun land zelf laten besturen? Die staan nog minstens een eeuw of twee achter. Zodra de "vreemde" soldatenmacht daar weg is zitten ze korte tijd later weer in hun taliban-middeleeuwen! Alle moeite, doden, geld enz voor niets geweest.... D�*t is het probleem.

Laatst gewijzigd door andev : 3 december 2010 om 18:07.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 17:48   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, en dit meisje heeft wel een baan wil je zeggen?

Ten eerste haal je hier twee termen door elkaar: een asielzoeker komt hier met als doel een vluchtelingenstatus te verkrijgen, en is dan ook asielzoeker af als hij eenmaal is toegelaten. Immigrant is een bredere term en slaat op iedereen die hier immigreert.
Ten tweede: heel veel. Het idee dat iedereen overal ter wereld terecht moet kunnen is taboe, alle buitenlanders zijn eng, ze moeten tegengehouden worden en hun eigen land maar gaan opbouwen. Maar dat soort retoriek is op dit soort momenten natuurlijk weer geheel vergeten.

Ah, ik had niet moeten reageren dus begrijp ik? Ik had me van de domme moeten houden en moeten doen alsof er inderdaad nooit is gezegd dat er minder mensen binnengelaten moeten worden. Oke, ik zal het onthouden voor de volgende keer.
Ik weet niet goed meer uit welke richting de wind waait bij jou...
Ben je voor of tegen de multicul zoals we ze nu ervaren???

En dat meisje moet natuurlijk nog geen baan hebben! Waar zeg ik dat?Ze studeert, wat je van vele allochtoontjes niet te lang kunt zeggen, liever zonder diploma de straat op om last te verkopen! Ik heb het over de vele volwassenen vreemde oelewappers die het niet van werken maar van het ocmw, kindergeld, sociale woning enz moeten hebben! X-keer meer geld ontvangen dan in hun eigen land om hier niets te zitten doen!

Laatst gewijzigd door andev : 3 december 2010 om 17:52.
Oud 3 december 2010, 17:54   #46
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Dat IS al zo geregeld. De criteria waaraan een asielzoeker moet voldoen om erkend te worden als vluchteling staan in de Conventie van Genève.
En waarom lopen er hier dan meer nep-asielzoekers rond dan andere?
Alsof men het niet weet dat ze hun papieren weggooien en ze op voorhand worden aangeleerd wat ze moeten zeggen en vragen en eisen!
Oud 3 december 2010, 18:05   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U bent hier weer de typisch linkse multiculkomedie aan het verkopen!
De vele nep-asielzoekers komen voor het overgrote deel niet uit landen met hongersnood, of omdat hun leven in gevaar was enz
De rode Gentse burgemeester Termont zit gevangen in zijn eigen prietpraat en verzuipt nu in de Roma die in bussen worden aangevoerd en uitgekipt voor het ocmw! Die komen om hier te werken zeker? Het zouden er al 10.000 zijn, die voor lawaai, vuilnis, sommigen doen hun behoeften gewoon op straat enz, zorgen. 10.000 Roma die hier komen werken?
Dat is de werkelijkheid nu, niet dat er straks hongersnood zal zijn in België!
Oud 3 december 2010, 18:06   #48
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
toch mooi die christelijke naastenliefde.
Ze kan alvast niet tippen aan de islamitische naastenliefde voor anders-gelovigen!
Oud 3 december 2010, 18:10   #49
Klarekijk
Banneling

Standaard

Als Europa zijn werk doet en zijn buiten grenzen controleerd dan zou een individueel land niet met de problemen zitten
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 18:13   #50
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ze kan alvast niet tippen aan de islamitische naastenliefde voor anders-gelovigen!
Boenk derop!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 19:53   #51
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In vele landen is immigratie onmogelijk, indien niet op voorhand duidelijk is dat je er werk hebt.
En werk gedaan : terug naar de heimat.
Goed principe vind ik.
Niet ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 19:54   #52
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Boenk derop!
Gewonnen met ipon zou ik zeggen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 20:01   #53
Wisord
Banneling

Standaard

Bestaat er een wollen burka ?.... Dat zou handig zijn met zo een weer ... het is f**king kou buiten man , en morgen zit ik er minstens 2 uur in .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 20:02   #54
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Boenk derop!

Botsen met zo een weer is niet abnormaal ... , boenk idd. Weer werk voor de verzekeringsmakelaar.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 20:06   #55
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou daar geen last van hebben, aangezien ik bij u om de hoek in Nederland woon.
Dat gezegd hebbende dienen andere landen er inderdaad voor te zorgen dat er geen grote vluchtelingenstromen op gang komen. Men dient de nood ter plekke te lenigen.

Citaat:
Ja, dat is zeker te kwalificeren als gelukszoekerij, en als ik al mijn landgenoten meeneem ook als sprinkhanengedrag.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 21:21   #56
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En waarom lopen er hier dan meer nep-asielzoekers rond dan andere?
Alsof men het niet weet dat ze hun papieren weggooien en ze op voorhand worden aangeleerd wat ze moeten zeggen en vragen en eisen!
Omdat we de laatste 3 jaar geen duidelijk uitwijzingsbeleid hebben.
Oud 3 december 2010, 22:13   #57
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch links. Doen alsof ze niet weten dat we de echte gelukzoekers en criminelen eruit willen, en die zijn echt niet zo moeilijk om eruit te pikken! Kijk maar eens de levensloop na van sommigen die hier bvb al 5 jaar of meer rondlopen en wat ze al bijgedragen hebben aan het land!
Typisch links om te doen alsof ze nog nooit gehoord of gelezen hebben dat immigranten (asielzoeker is een vies woord aan het worden...) die hier willen komen leven en hun best doen om een nuttig lid van de maatschappij te worden welkom zijn.... Hoeveel mensen hier hebben al het tegendeel beweerd?
Typisch links, altijd diezelfde komedie en zich van den domme houden...
Typisch links om op een bepaald aantal opmerkingen nooit in te gaan als ze voor schut worden gezet met hun praatjes...
U slaat de nagel op de kop m'n beste......
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 01:39   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ja, dat is zeker te kwalificeren als gelukszoekerij, en als ik al mijn landgenoten meeneem ook als sprinkhanengedrag.
Voor mij geldt dat niet, hoor. Ik ga binnenkort ook in het buitenland werken... niet omdat ik in Nederland niets vindt, maar omdat ik de mentaliteit hier niet prettig vind.
Oud 4 december 2010, 22:58   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voor mij geldt dat niet, hoor. Ik ga binnenkort ook in het buitenland werken... niet omdat ik in Nederland niets vindt, maar omdat ik de mentaliteit hier niet prettig vind.
Waar ga je naartoe?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 23:26   #60
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waar ga je naartoe?
Vertrekken naar het buitenland hoeft - zeker in het geval van Europa - niet altijd te betekenen dat je daar betere kansen hebt of meer verdient. Sommige mensen zijn ook hun omgeving beu en willen daarom ergens anders heen. Ken veel mensen die naar Frankrijk zijn vertrokken om die reden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be