Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: In 2011 wordt prins Filip koning.
ja 10 19,23%
nee 42 80,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2010, 21:48   #41
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Bij ons noemt dat de premier, minister-president is van de deelstaten. Dit volledig terzijde.

Ik snap hoegenaamd niet hoe men enerzijds kan pleiten voor een federale kieskring zodat politici zich wat "Belgischer" gaan gedragen en dan de idee van een Belgische president gaan afschieten. Als je politici wil gaan aanmanen om zich wat Belgischer te gaan gedragen, kan je toch niets beters vinden dan hen de wortel voor te houden het staatshoofd te kunnen worden?
Beste Vito, het maakt niets uit: de Belgische staat moet eraan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 22:01   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zo is dat. Belgie moet kapot.
Oud 6 december 2010, 22:05   #43
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, wat een geluk dat niemand mijn leraars van vroeger kent...
Ofnee wacht, het ging niet over mij maar over de kroonprins en ofdat hij geschikt is om koning te worden.

Over klachten over mijn opvoeding neem je het best even op met mijn ouders.
Ja maar ik wou maar zeggen dat jij helemaal niks te zeggen hebt over de opvoeding of het niveau van een ander. Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 22:08   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.
Er zijn wel meer criminele politici die nooit de binnenkant van een gevangenispoort hebben gezien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 22:12   #45
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Er zijn wel meer criminele politici die nooit de binnenkant van een gevangenispoort hebben gezien.
De kroonprins is geen politicus... En ik snap je opmerking niet. Hoe moet ik het kaderen?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 6 december 2010, 22:14   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ik wou maar zeggen dat jij helemaal niks te zeggen hebt over de opvoeding of het niveau van een ander. Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.
En toch doe ik het, er zit dus enige tegenspraak in uw post.

En dat de kroonprins nooit in de gevangenis heeft gezeten, dat kan.

Net zoals hij niet eens de prijs van een brood kent, net zoals hij nog nooit honger heeft gehad en nog nooit heeft moeten werken.

Ohja, en dat het geld in zijn familie door misdadigers is bijeenverdient die ook in de gevangenis hadden moeten zitten, maar dat bedekt u met de mantel der liefde, want de ene misdadiger is de andere niet, niet waar?
Oud 6 december 2010, 22:20   #47
largo_w

Standaard

Citaat:
En toch doe ik het, er zit dus enige tegenspraak in uw post.
"Dat jij niks..." betekent dat je beter had gezwegen voorheen... maar dat je het toch niet deed. Wat een fout was.
Citaat:
En dat de kroonprins nooit in de gevangenis heeft gezeten, dat kan.
Nee nee dat is zo... dat is omdat hij geen crimineel is. In tegendeel zelf een veel correctere medemens is moeilijk te vinden in ons land. Alles wat hij doet is volgens de regels... Regels waar hij vaak geen zeg op heeft. Hij doet dingen waar hij misschien zelf geen goesting in heeft. Iets wat ik U moeilijk zie doen...
Citaat:
Net zoals hij niet eens de prijs van een brood kent, net zoals hij nog nooit honger heeft gehad en nog nooit heeft moeten werken.
Net zoals 3/4 van onze bevolking. Ga jij mij nu vertellen dat jij zo een arme stakker bent die een brood heeft moeten stelen om zijn buikje te kunnen vullen? Daar geloof ik nu geen snars van...
Citaat:
Ohja, en dat het geld in zijn familie door misdadigers is bijeenverdient die ook in de gevangenis hadden moeten zitten, maar dat bedekt u met de mantel der liefde, want de ene misdadiger is de andere niet, niet waar?
Weet je waar het geld van de koninklijke familie, nu, grotendeels komt? Ik gok van niet want ik lees hier een stille hint naar leopold II.
Overigens was leopold II geen misdadiger zeker niet in de geest van die tijd...
Citaat:

Laatst gewijzigd door largo_w : 6 december 2010 om 22:20.
Oud 6 december 2010, 22:21   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kroonprins is geen politicus... En ik snap je opmerking niet. Hoe moet ik het kaderen?
1) Hoe hoog schat u de kans in moest de prins iets misdaan hebben dat dit de media zou halen?
2) Hoe hoog schat u de kans in dat hij moest hij iets misdaan hebben men hem zou opsluiten?

Ik ben nog altijd de uitspraak van die rechter die VDB veroordeelde niet vergeten: ' Mijnheer VDB, het is dankzij uw verdiensten voor het land dat u de binnenkant van de gevangenispoort niet zal zien'.
Oud 6 december 2010, 22:24   #49
largo_w

Standaard

Citaat:
1) Hoe hoog schat u de kans in moest de prins iets misdaan hebben dat dit de media zou halen?
eeuhmmm... 100%. Als die man gaat jagen komt dat in de media.
https://www.gaia.be/ned/control.php?...roupname=pb109
't is maar juist of het komt niet in de media als hij eens een scheetje laat.
Citaat:
2) Hoe hoog schat u de kans in dat hij moest hij iets misdaan hebben men hem zou opsluiten?
Erg hoog... Maar rara dat hebben we nog nooit moeten meemaken. Wat met HAMC overigens wel gebeurd is.
Citaat:
Oud 6 december 2010, 22:26   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook niet moeilijk hé largo. Ge hebt mensen die bij 180 /uur al mogen gaan brommen en andere die op de ring rond Brugge tegengehouden worden omdat ze 240 /uur deden en die pas na dat er in de pers ruchtbaarheid aan gegeven werd, een boete van 20.000 fr hebben moeten betalen. Allee, dat wil zeggen, als hij ze heeft moeten betalen, waar dat ik ook nog mijn twijfels over heb.

Of handlangers in een oplichtingzaak van het leger die veroordeeld werden en t' prinske zelf dat door de procureur zelf al vrijgesproken werd nog voor hij verhoord werd.

Natuurlijk, hij kon er niet aan doen want hij was debiel. Hij had geen weet waarvan zijn draperieën waren gekomen, en wie die betaald had, en al de rest. 't Onnozele schaap.

Wanneer ik of eender wie anders, over Laken vlieg, sta tegen dat ik ga landen het ontvangstcomité al klaar, maar meneer flup,... die mag dat hé, zoals zijn nonkeltje een klooster mocht laten bouwen in natuurgebied. Gij moet geen bungalowke neer plakken in landbouwgebied hoor, laat staan in natuurgebied. En zo kunnen we nog pagina's lang verder gaan hoor, hele knappe.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 22:29   #51
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is ook niet moeilijk hé largo. Ge hebt mensen die bij 180 /uur al mogen gaan brommen en andere die op de ring rond Brugge tegengehouden worden omdat ze 240 /uur deden en die pas na dat er in de pers ruchtbaarheid aan gegeven werd, een boete van 20.000 fr hebben moeten betalen. Allee, dat wil zeggen, als hij ze heeft moeten betalen, waar dat ik ook nog mijn twijfels over heb.

Of handlangers in een oplichtingzaak van het leger die veroordeeld werden en t' prinske zelf dat door de procureur zelf al vrijgesproken werd nog voor hij verhoord werd.

Natuurlijk, hij kon er niet aan doen want hij was debiel. Hij had geen weet waarvan zijn draperieën waren gekomen, en wie die betaald had, en al de rest. 't Onnozele schaap.

Wanneer ik of eender wie anders, over Laken vlieg, sta tegen dat ik ga landen het ontvangstcomité al klaar, maar meneer flup,... die mag dat hé, zoals zijn nonkeltje een klooster mocht laten bouwen in natuurgebied. Gij moet geen bungalowke neer plakken in landbouwgebied hoor, laat staan in natuurgebied. En zo kunnen we nog pagina's lang verder gaan hoor, hele knappe.
Then again moesten we Uw leven analyseren zoals ze dat doen met die van de Royals ik denk dat we nog op gekkere dingen zouden stuiten... maar hey; ieder zijn leven hé. Ik vind Uw "voorbeelden" trouwens erg soft... zelf tendentieus geschreven lijken het maar erg povere "fraude-gevallen". Een kinderhand is gauw gevuld uiteraard...
Citaat:
Oud 6 december 2010, 22:31   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Dat jij niks..." betekent dat je beter had gezwegen voorheen... maar dat je het toch niet deed. Wat een fout was.
Wat een fout was volgens u. Je begrijpt uiteraard dat dit alleen voor u zelf belangrijk is.

Citaat:
Nee nee dat is zo... dat is omdat hij geen crimineel is. In tegendeel zelf een veel correctere medemens is moeilijk te vinden in ons land. Alles wat hij doet is volgens de regels... Regels waar hij vaak geen zeg op heeft. Hij doet dingen waar hij misschien zelf geen goesting in heeft. Iets wat ik U moeilijk zie doen...
Niettemin is de man een mislukking als mens.

Citaat:
Net zoals 3/4 van onze bevolking. Ga jij mij nu vertellen dat jij zo een arme stakker bent die een brood heeft moeten stelen om zijn buikje te kunnen vullen? Daar geloof ik nu geen snars van...
Ik heb zo'n tijd wel meegemaakt, toen ik jong was heb ik een tijd op straat gewoond.

Citaat:
Overigens was leopold II geen misdadiger zeker niet in de geest van die tijd...
Niettemin was hij de grootste misdadiger die Belgie ooit gekend heeft.
Oud 6 december 2010, 22:32   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Then again moesten we Uw leven analyseren zoals ze dat doen met die van de Royals ik denk dat we nog op gekkere dingen zouden stuiten... maar hey; ieder zijn leven hé. Ik vind Uw "voorbeelden" trouwens erg soft... zelf tendentieus geschreven lijken het maar erg povere "fraude-gevallen". Een kinderhand is gauw gevuld uiteraard...
Ja ga gij is aan de haal met couverts van van leger en zegt dan al ze u te grazen hebben dat dat allemaal van geen betekenis is.

Alsjeblief hé, kom met uw twee voeten op de begane grond tussen alle andere stervelingen hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 december 2010 om 22:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 22:34   #54
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat zegt u...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 22:36   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erg hoog... Maar rara dat hebben we nog nooit moeten meemaken. Wat met HAMC overigens wel gebeurd is.
HAMC die is dan ook heel zijn leven een gangster geweest. Hij - ik, ontken dat ook niet. In tegendeel zelfs, vermits ik grote delen te boek aan het stellen ben.

En in wezen is de tijd die ik geklopt heb weinig in vergelijking met wat ik uitgestoken heb. Want als de procureur zelfs maar de helft had geweten, dan had ik negenhonderd jaar gekregen.
Oud 6 december 2010, 22:36   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=largo_w;Overigens was leopold II geen misdadiger zeker niet in de geest van die tijd...[/QUOTE]

Als zelfs een linkse het al zegt moet er toch iet van waar zijn dat Leopold II een misdadiger tegen de mensheid was.

Van Bellingen laat het daar niet bij. “Ik ben ervan overtuigd dat mocht Leopold II vandaag leven, hij zich zeker zou moeten verantwoorden voor misdaden tegen de menselijkheid voor het Internationaal Strafhof.”
Oud 6 december 2010, 22:38   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontegensprekelijk!!
Oud 6 december 2010, 22:38   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat zegt u...
Hij niet alleen.
Oud 6 december 2010, 22:40   #59
largo_w

Standaard

Citaat:
Niettemin is de man een mislukking als mens.
4 mooie kinderen, een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden. Ik gok dat hij "als mens" een mindere mislukking is dan een pak andere mensen.
Citaat:
Ik heb zo'n tijd wel meegemaakt, toen ik jong was heb ik een tijd op straat gewoond.
Ah ok dan... daarom dat... bwah wie maak ik hier iets wijs dat is helemaal geen excuus voor U.
Citaat:
Dat zeg jij...
Citaat:
Oud 6 december 2010, 22:41   #60
largo_w

Standaard

Citaat:
Als zelfs een linkse het al zegt moet er toch iet van waar zijn dat Leopold II een misdadiger tegen de mensheid was.

Van Bellingen laat het daar niet bij. “Ik ben ervan overtuigd dat mocht Leopold II vandaag leven, hij zich zeker zou moeten verantwoorden voor misdaden tegen de menselijkheid voor het Internationaal Strafhof.”
Ja maar vandaag zijn niet toen... en toen waren we niet vandaag. Lijkt gek natuurlijk maar het is wel zo.
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be