![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is nu toch ook al zo met gewesten en gemeenschappen? Binnen één bestuurlijke eenheid (Brussels Hoofdstedelijk Gewest) zijn Vlaamse en Franse Gemeenschap actief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut, maar dat heeft as such nog niets met subnationaleit te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er absoluut een tegenstander van. De opdeling in gemeenschappen in Brussel heeft ook geen enkele zin meer. De helft van de bewoners valt er niet langer in in te delen. Ik ben dan ook voorstander voor 4 gewesten en de afschaffing van de gemeenschappen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 december 2010 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar bestaat psychologische hulp voor hé, mensen die zichzelf aanspreken met de derde persoon meervoud.
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me dan eenvoudig opgelost.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zeg ik niet dat 'wij' die US of A als lichtend voorbeeld moeten gaan nemen, hé. Ik meen ook dat een joodse (religie) Israëli recht heeft op een verschillende set van regels in vergelijking met een niet-joodse - bijvoorbeeld een Arabische - Israëli. Zo kunnen sommige Israëli's volkomen wettelijk aan hun legerdienst ontsnappen. Alweer: ik zeg niet dat 'wij' dat Israël als lichtend voorbeeld moeten gaan nemen. In Noorwegen, Zweden en Finland worden de Sami (beter bekend als 'de Lappen'), sinds kort als een 'subnationaliteit' erkend. Zij zijn een 'beschermde minderheid' geworden. Dat verleent hen recht op een verschillende set van regels (o.a. met betrekking tot het recht op het houden van rendierkudden, bijvoorbeeld). Ik vind dat we deze landen wél als lichtende voorbeelden zouden kunnen - misschien zelfs moeten - nemen, weze het dan wel om andere redenen. En laten we bij Zwitserland - altijd al één van mijn favorieten geweest ![]() We zouden dus ook dat land als lichtend voorbeeld kunnen nemen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 december 2010 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jullie kunnen de subnationaliteit Brusseleir toestaan onder voorwaarde dat deze rendierkudden gaan houden? Is dat je bedoeling?
![]()
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 december 2010 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We geven BHG zijn ware dimensie : we schaffen het af en keren terug naar de realiteit en maken er gewoon één stad van.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik weinig relevant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlomse Brusseleirs (die enkele taaie overlevers die nog niet volledig verfranst zijn) zijn in elk geval de 'meest historische' minderheid in de stad. We kunnen er smalend over doen, en die mensen eens goed uitlachen omdat ze niet wilden/durfden/konden/... opgaan in la grande nation francophone, of ...
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Belg of Brusselaar. Punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En, volgen het Zwitsers model mogen de gemeenten een taalkeuze maken, van taal veranderen ! (een eentalige gemeente mag een tweetalige gemeente worden) Brusselaars hebben al een keuze gamaakt, ze horen tot Brussel ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
BHG, VG en RW afschaffen ! Ik ben van bosniaak oorsprong, ben belg geworden, ben fier belg of brusselaar te zijn. Zoals iedere brusselaar zal ik nooit geen keuze maken tussen Vlaanderen of Wallonïe ! Met dit alles heb ik enkel zeer slechte herineringen ! Jullie zijn belachelijk ! Splitsen zal nooit niks oplossen en Brussel zal nooit geen deel van Vlaanderen zijn. |
|
![]() |
![]() |