![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [cynical]Inderdaad nog zo'n dossier dat Silvio echt wel heel goed heeft opgelost[/cynical]
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een openbare omroep als ISA moet wie iets zinnigs te zeggen heeft aan bod laten komen. Wil het toeval nu net dat dat bij de bobo's van het VB iets minder het geval is. Het VB met een tweetal minuten op de openbare omroep, neen, non, nein, no.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, wees dan consequent en steun ook Hitler en Mussolini.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik weet alleen dat ik vaak plaatsvervangende schaamte krijg wanneer ik kopstukken van Vlaams Belang of Lijst De Decker op TV zie verschijnen. =)
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Omgekeerd heb ik last van plaatsvervangende schaamte als ik de kopstukken van links op tv zie verschijnen. En nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burger
|
![]() Nu mag u die mening staven.
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als echte linkse heb ik daar evenzeer last van, vrees ik.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 december 2010 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Ok.
Flater Morel die het partijprogramma laat aanpassen. Wat populistische, racistische uitspraken die net uit '40-'45 lijken geplukt. Rien ne va plus: negationisme gaan verdedigen in een debat. En ja, het Vlaams Blok kiest voor eigen volk eerst en een blank Europa! De Winter die vindt dat niemand een bal zaken heeft met een ander zijn seksualiteit. In schril contrast met de zever die hij de laatste weken heeft verkondigd (= plat populisme). En de lollige lobbyisten niet te vergeten, dat spreekt. Ik kan wel nog even doorgaan, maar nu is het uw beurt.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een democratische pers laat dus inderdaad iedereen aan het woord, of je het nu met die persoon eens bent of niet, of je nu politieke tegenstander bent of niet.
![]() |
![]() |
#54 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb ook nergens verkondigd dat ik in "het vrije woord" geloof. Vrije meningsuiting stopt voor mij op het moment dat je ermee een ander zijn mening onderdrukt (ergo: zijn eigen vrije mening). Hoofddoeken verbieden, rituelen en tradities verbieden of haatpropaganda verspreiden behoren voor mij dus niet onder het alomgeprezen "vrije meningsuiting", omdat het repressief werkt op de mening van een ander. Het is verkeerd dat er zulke reactie op volgt (ik ben hier overigens niemands spreekbuis, itt wat ik hier begin te geloven), maar ergens is het verstaanbaar dat er gefrustreerde reacties komen uit een hoek die geviseerd wordt.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 15:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De opmerking werd gemaakt dat je geen kritiek mag hebben op Silvio de pervert omdat hij populair is. Wel, dan mag je ook geen kritiek hebben op Adolf Hitler.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begrijp dat je als arabist daar grote sympathie voor koestert.
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() Goh, ja, kwantitatief onderzoek... Bij zo'n rapporten wordt weinig rekening gehouden met de context: gebeurt dit bewust en consequent?
De drie traditionele partijen zijn nu ook eenmaal de drie die het meest in de pap te brokken hebben. Vergelijkend voorbeeld (ergens wel scheefgetrokken, maar goed, het is een makkelijke illustratie): RSC Anderlecht, FC Brugge en AA Gent komen momenteel vrij vaak op de openbare omroep omdat ze Europees voetbal spelen. De Sint-Truidense VV en KSK Lierse zijn hiermee niet gezet, en eisen evenveel uitzendrecht. Bam, 90 minuten lege tribunes vanuit Sint-Truiden en Lier. Positieve discriminatie, als het ware. Maw: valt er ook iets interessants en noemenswaardigs te zeggen? Kunt moeilijk zendtijd geven om zendtijd te geven.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En tradities als daar zijn mensenoffers, het geven van een muilpeer aan uw echtgenote op "muilpeerdag" etc. stroken niet met de individuele rechten van de mens en vallen dus ook niet onder godsdienstvrijheid. Ik ben het trouwens roerend eens met o.a. Paul Cliteur (nog zo'n Hollander ![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Als uw mening erin bestaat dat alle vreemdelingen terug naar hun land moeten, strookt dat met mijn mening dat we leven in een open samenleving waar plaats is voor iedereen die een constructieve bijdrage kan en wil leveren. Citaat:
Maar je bent toch ook akkoord dat zeggen "mannen, sorry, maar vanaf nu is het bij wet verboden om nog moslim te zijn" het recht op godsdienstvrijheid (dat ook wettelijk vastgesteld is) onderdrukt? En dat dus de mening van religieuzen onderdrukt wordt? Citaat:
Citaat:
![]()
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 17 december 2010 om 09:17. |
||||
![]() |
![]() |