Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2010, 13:46   #41
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat zei men destijds ook van Hitler en Mussolini. Zij hadden een veel grotere populariteit dan Berlusconi vandaag.
En?
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 13:47   #42
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als het tuig de straat beheerst

[cynical]Inderdaad nog zo'n dossier dat Silvio echt wel heel goed heeft opgelost[/cynical]
Oud 16 december 2010, 14:20   #43
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De rode staatszender heeft helemaal niet te beslissen wat zij al dan niet constructief vinden. Het is aan de kijker om daar over te oordelen. De rode staatszender heeft helemaal geen waardeoordeel te vellen, dat is aan de kijker. Het enige wat de rode staatszender moet doen is verslag uitbrengen en elke politieke strekking genoeg zendtijd geven. Zo simpel is het.
'De rode staatszender'. Alleen al op basis daarvan vraag ik mij af of het wel de moeite is om erop in te gaan.
Een openbare omroep als ISA moet wie iets zinnigs te zeggen heeft aan bod laten komen. Wil het toeval nu net dat dat bij de bobo's van het VB iets minder het geval is.
Het VB met een tweetal minuten op de openbare omroep, neen, non, nein, no.

Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 14:23.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 14:22   #44
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
En?
Ok, wees dan consequent en steun ook Hitler en Mussolini.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 14:23   #45
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
'De rode staatszender'. Alleen al op basis daarvan vraag ik mij af of het wel de moeite is om erop in te gaan.
Een openbare omroep als ISA moet wie iets zinnigs te zeggen heeft aan bod laten komen. Wil het toeval nu net dat dat bij de bobo's van het VB iets minder het geval is.
Ik hoop dat u de inconsequentie van deze uitspraak zelf ook inziet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 14:24   #46
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hitler heeft niks te maken met Berlusconi.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 14:25   #47
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik hoop dat u de inconsequentie van deze uitspraak zelf ook inziet.
Ik oordeel daar niet over.
Ik weet alleen dat ik vaak plaatsvervangende schaamte krijg wanneer ik kopstukken van Vlaams Belang of Lijst De Decker op TV zie verschijnen. =)
Oud 16 december 2010, 14:26   #48
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik oordeel daar niet over.
Ik weet alleen dat ik vaak plaatsvervangende schaamte krijg wanneer ik kopstukken van Vlaams Belang of Lijst De Decker op TV zie verschijnen. =)
Omgekeerd heb ik last van plaatsvervangende schaamte als ik de kopstukken van links op tv zie verschijnen. En nu?
Oud 16 december 2010, 14:27   #49
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Nu mag u die mening staven.
Oud 16 december 2010, 14:31   #50
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu mag u die mening staven.
Na u.
Oud 16 december 2010, 14:34   #51
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omgekeerd heb ik last van plaatsvervangende schaamte als ik de kopstukken van links op tv zie verschijnen. En nu?
Als echte linkse heb ik daar evenzeer last van, vrees ik.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 december 2010 om 14:34.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 14:41   #52
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na u.
Ok.

Flater Morel die het partijprogramma laat aanpassen.
Wat populistische, racistische uitspraken die net uit '40-'45 lijken geplukt.
Rien ne va plus: negationisme gaan verdedigen in een debat.
En ja, het Vlaams Blok kiest voor eigen volk eerst en een blank Europa!
De Winter die vindt dat niemand een bal zaken heeft met een ander zijn seksualiteit. In schril contrast met de zever die hij de laatste weken heeft verkondigd (= plat populisme).

En de lollige lobbyisten niet te vergeten, dat spreekt.

Ik kan wel nog even doorgaan, maar nu is het uw beurt.

Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 14:45.
Oud 16 december 2010, 15:03   #53
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet alleen dat ik vaak plaatsvervangende schaamte krijg wanneer ik kopstukken van Vlaams Belang of Lijst De Decker op TV zie verschijnen.
Bwah, als ik het citaat van Rob Riemen lees (en zijn laatste boek waaruit dat komt), dan krijg ik ook plaatsvervangende schaamte. Hoe "fout" Geert Wilders immers ook is, het is wel Wilders zélf die niet zonder een paar bodyguards in het openbaar kan verschijnen. En dit allemaal omwille van het vrije woord. Uit de feiten blijkt dus duidelijk waar de fascisten zitten.

Een democratische pers laat dus inderdaad iedereen aan het woord, of je het nu met die persoon eens bent of niet, of je nu politieke tegenstander bent of niet.
Oud 16 december 2010, 15:16   #54
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Een democratische pers laat dus inderdaad iedereen aan het woord, of je het nu met die persoon eens bent of niet, of je nu politieke tegenstander bent of niet.
Dat is nogal kort door de bocht. Omdat er bepaalde individuen zijn die een mens fysiek zouden bedreigen, maakt dat opeens diens hele oppositie een fascistische bedreiging? Ik ben het op enkele punten bijvoorbeeld absoluut niet eens met bvb. Wilders, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om daarom die mens ad hominem aan te vallen, zij het verbaal of non-verbaal.

Citaat:
Bwah, als ik het citaat van Rob Riemen lees (en zijn laatste boek waaruit dat komt), dan krijg ik ook plaatsvervangende schaamte. Hoe "fout" Geert Wilders immers ook is, het is wel Wilders zélf die niet zonder een paar bodyguards in het openbaar kan verschijnen. En dit allemaal omwille van het vrije woord. Uit de feiten blijkt dus duidelijk waar de fascisten zitten.

Ik heb ook nergens verkondigd dat ik in "het vrije woord" geloof. Vrije meningsuiting stopt voor mij op het moment dat je ermee een ander zijn mening onderdrukt (ergo: zijn eigen vrije mening). Hoofddoeken verbieden, rituelen en tradities verbieden of haatpropaganda verspreiden behoren voor mij dus niet onder het alomgeprezen "vrije meningsuiting", omdat het repressief werkt op de mening van een ander.
Het is verkeerd dat er zulke reactie op volgt (ik ben hier overigens niemands spreekbuis, itt wat ik hier begin te geloven), maar ergens is het verstaanbaar dat er gefrustreerde reacties komen uit een hoek die geviseerd wordt.

Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 15:18.
Oud 16 december 2010, 17:16   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Hitler heeft niks te maken met Berlusconi.
De opmerking werd gemaakt dat je geen kritiek mag hebben op Silvio de pervert omdat hij populair is. Wel, dan mag je ook geen kritiek hebben op Adolf Hitler.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 17:20   #56
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat je als arabist daar grote sympathie voor koestert.
Oud 16 december 2010, 23:27   #57
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant rapport, maar je moet zoiets natuurlijk ook in een bepaalde context bekijken, en dan vooral de rol die een staatsapparaat speelt binnen de ideologie van het land (niet dat die dat hoort te sturen, maar hoort te ondersteunen).

Wanneer je bijvoorbeeld uitspraken hoort van VB-kopstukken in het Vlaams Parlement die verkondigen dat de beste HIV-preventie het pleiten is voor heteroseksuele relaties, mja, dan kan ik enerzijds wel begrijpen dat de meer zendtijd wordt uitgetrokken voor politici uit partijen die iets constructiefs te vertellen hebben (niet dat De Winter geen intelligent man is, allesbehalve, maar dat soort radicale uitspraken strookt toch regelrecht in met het idee van de vrije wereld waarin we leven waarin homoseksuelen dezelfde rechten hebben als heteroseksuelen ).

In dat rapport zie ik overigens ook dat partijen als LDD, Groen! en zelfs N-VA nog minder zendtijd krijgen dan het VB, maar daar kraait wellicht geen haan naar? =)
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het vonnis van de RvS correct is, maar ik kan de beslissing van bepaalde zenders zeker en vast begrijpen.
Wat u net als ik uit dat rapport kon vaststellen, is dat traditionele regeringspartijen systematisch bevoordeeld worden. Oppositiepartijen worden stelselmatig achtergesteld, het VB nog het meest in verhouding met haar verkiezingsresultaten. Onze mediatieke elite bezondigt zich dus aan dezelfde zaken waarvan u Berlusconi beschuldigt. Met als verschil dat de zenders die Berlusconi controleert, privébezit zijn, terwijl de discriminatie in dit land ook door de openbare omroep gebeurt (wat de zaak nog erger maakt). Het zou u sieren mocht u hier op een even consequente manier tegen ageren.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 23:35   #58
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Goh, ja, kwantitatief onderzoek... Bij zo'n rapporten wordt weinig rekening gehouden met de context: gebeurt dit bewust en consequent?

De drie traditionele partijen zijn nu ook eenmaal de drie die het meest in de pap te brokken hebben. Vergelijkend voorbeeld (ergens wel scheefgetrokken, maar goed, het is een makkelijke illustratie): RSC Anderlecht, FC Brugge en AA Gent komen momenteel vrij vaak op de openbare omroep omdat ze Europees voetbal spelen. De Sint-Truidense VV en KSK Lierse zijn hiermee niet gezet, en eisen evenveel uitzendrecht. Bam, 90 minuten lege tribunes vanuit Sint-Truiden en Lier. Positieve discriminatie, als het ware.

Maw: valt er ook iets interessants en noemenswaardigs te zeggen? Kunt moeilijk zendtijd geven om zendtijd te geven.

Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 23:41.
Oud 17 december 2010, 08:58   #59
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is nogal kort door de bocht. Omdat er bepaalde individuen zijn die een mens fysiek zouden bedreigen, maakt dat opeens diens hele oppositie een fascistische bedreiging? Ik ben het op enkele punten bijvoorbeeld absoluut niet eens met bvb. Wilders, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om daarom die mens ad hominem aan te vallen, zij het verbaal of non-verbaal.
Bent u zeker dat u mijn post goed begrepen hebt? Mijn punt was net dat degenen die de vrije mening met geweld proberen te onderdrukken, de fascisten zijn; niet degenen die enkel gebruik maken van de vrije mening om een niet-zo-welgevallige opinie ten berde te geven.

Citaat:
Ik heb ook nergens verkondigd dat ik in "het vrije woord" geloof.
Ik wel, maar ik voel me dan ook 100% democraat

Citaat:
Vrije meningsuiting stopt voor mij op het moment dat je ermee een ander zijn mening onderdrukt (ergo: zijn eigen vrije mening).
Een mening kan nooit een andere mening onderdrukken.

Citaat:
Hoofddoeken verbieden, rituelen en tradities verbieden
Verbieden =/= het uiten van een mening.
En tradities als daar zijn mensenoffers, het geven van een muilpeer aan uw echtgenote op "muilpeerdag" etc. stroken niet met de individuele rechten van de mens en vallen dus ook niet onder godsdienstvrijheid. Ik ben het trouwens roerend eens met o.a. Paul Cliteur (nog zo'n Hollander ) die stelt dat religies slechts een rechtmatige plaats hebben in een Westerse maatschappij als zij (en hun volgelingen) bereid zijn zich te schikken naar de (grond)regels van de seculiere staat (inzonderheid de UVRM).

Citaat:
of haatpropaganda verspreiden
Dat is een moeilijke. Want Wilders een fascist noemen is ook haatpropaganda verspreiden. Rob Riemen maakt zich dan ook schuldig aan een misdrijf, en omdat u zijn citaat gebruikt, bent u ook niet onschuldig.

Citaat:
(ik ben hier overigens niemands spreekbuis, itt wat ik hier begin te geloven),
Je wordt hier al snel in een hoek gedrumd idd. Het helpt om dan af en toe ne keer "origineel" uit de bus te komen. Forummers die enkel maar de clichés" van links of rechts napraten, worden al snel zelf een cliché...
Oud 17 december 2010, 09:12   #60
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u zeker dat u mijn post goed begrepen hebt? Mijn punt was net dat degenen die de vrije mening met geweld proberen te onderdrukken, de fascisten zijn; niet degenen die enkel gebruik maken van de vrije mening om een niet-zo-welgevallige opinie ten berde te geven.
Klopt.

Citaat:
Een mening kan nooit een andere mening onderdrukken.
Als uw mening erin bestaat dat alle vreemdelingen terug naar hun land moeten, strookt dat met mijn mening dat we leven in een open samenleving waar plaats is voor iedereen die een constructieve bijdrage kan en wil leveren.

Citaat:
En tradities als daar zijn mensenoffers, het geven van een muilpeer aan uw echtgenote op "muilpeerdag" etc. stroken niet met de individuele rechten van de mens en vallen dus ook niet onder godsdienstvrijheid. Ik ben het trouwens roerend eens met o.a. Paul Cliteur (nog zo'n Hollander ) die stelt dat religies slechts een rechtmatige plaats hebben in een Westerse maatschappij als zij (en hun volgelingen) bereid zijn zich te schikken naar de (grond)regels van de seculiere staat (inzonderheid de UVRM).
Ben ik volledig mee akkoord.
Maar je bent toch ook akkoord dat zeggen "mannen, sorry, maar vanaf nu is het bij wet verboden om nog moslim te zijn" het recht op godsdienstvrijheid (dat ook wettelijk vastgesteld is) onderdrukt? En dat dus de mening van religieuzen onderdrukt wordt?

Citaat:
Dat is een moeilijke. Want Wilders een fascist noemen is ook haatpropaganda verspreiden. Rob Riemen maakt zich dan ook schuldig aan een misdrijf, en omdat u zijn citaat gebruikt, bent u ook niet onschuldig.
Ehm, what? Fascist in zuivere zin van het woord misschien niet (in de zin dat hij geen dictatuur van Nederland wilt maken zoals een Mussolini met Italië heeft gedaan), maar hij is schuldig aan fascistische propaganda verspreiden. En het is absoluut geen misdrijf om dat te zeggen, of plegen we een misdrijf wanneer we zeggen dat pakweg Hitler of Milosevic een fascist was (niet dat ik ze op dezelfde lijn zet, voor alle duidelijkheid)?

Citaat:
Je wordt hier al snel in een hoek gedrumd idd. Het helpt om dan af en toe ne keer "origineel" uit de bus te komen. Forummers die enkel maar de clichés" van links of rechts napraten, worden al snel zelf een cliché...

Laatst gewijzigd door Raph : 17 december 2010 om 09:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be