![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rokers moeten dan minder belastingen betalen want uitgesloten van de SZ?
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jups. zo'n systeem waarbij van iedereen nauwkeurig bijgehouden wordt wat voor ongezonde dingen ze allemaal nuttigen, en op basis daarvan selecteren wie gezondheidszorg kan terugbetaald krijgen en wie niet. Dat lijkt me tof.
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel gezond voedsel toelaten of ongezond voedsel duidelijk labelen. Dat ze daar maar een mee beginnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Tanden en al.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaat al zo'n punten systeem.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 3 januari 2011 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken mensen die wel een flés cola per dag drinken. een hele fles eh. uitsluiten die handel. En zo van die onnozelaars die erin slagen om diabetes type 2 te krijgen. Goed nagaan of ze er niet zelf aan kunnen doen (beetje te weinig bewogen? Beetje teveel frietjes of cola?), en als dat zo is gewoon laten rotten.
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw ongezond gedrag is niet de zaak van uw medemens. Uw ziekteverzekering moet dus ook worden stopgezet. Meer centjes in de maand om sigaretten te kopen, maar een kanker of hartziekte is dus meteen ook uw ondergang.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eten is nochtans een basisbehoefte. Vetstoffen ook. Ik wist niet dat uw lichaam roet, nicotine en allerhande kankerverwekkende stoffen nodig heeft om te functioneren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest is natuurlijk brol. Maar ik vrees dat er meerdere methoden zijn om brol in uw lijf te krijgen. Cola is geen basisbehoefte. Frieten ook niet. Gezond eten, dat is een basisbehoefte. Wat is het verschil tussen iemand die teveel vet naar binnen speelt en zo zijn gezondheid in gevaar brengt, iemand die zo onnozel is om te dicht bij een autostrade te gaan wonen, en iemand die zo onnozel is om te roken? Wat met onnozelaars die ervoor kiezen om zelf niet te roken, maar wel bij een rokende partner te wonen? Wat met iemand die z'n leven lang kankerverwekkende deo gebruikt heeft, en dan kanker krijgt? Dat is ook geen basisbehoefte eh? Bewaarmiddelen en kleurstoffen zijn ook geen basisbehoefte, maar vaak wel rommel, en de consument speelt die allemaal gezapig naar binnen. Frietvet is niet bepaald een basisbehoefte. Er zijn betere manieren om genoeg vetstoffen binnen te krijgen. Je hebt zelfs mensen die én roken, én drinken, én frieten eten, én dingen eten met kleurstoffen in, én deo gebruiken... Dat zijn gewoon wandelende bommen. Ik zie niet goed het probleem met consequent zijn?
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt ook van die mensen die gaan joggen vlakbij drukke wegen. Longblaasjes lekker openzetten en inhaleren maar.
'k denk dat ge dan beter een paar sigaretten rookt, dat lijkt me gezonder ![]()
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet zo moeilijkb hoor zonder de machtige voedsellobby |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nothing is free ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweren dat het van het roken is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Intussen bijna een maand gestopt.
De bicky's smaken me beter dan vroeger. Ook weet ik nu hoe cava écht smaakt. ![]() Heel soms wel nog zin, maar dat duurt nooit langer dan een paar minuten. Het helpt natuurlijk om vrienden hebben die niet roken (of die eveneens gestopt zijn). Afgezien van het gezondheidsvoordeel heeft het overigens een pak andere praktische voordelen: Nooit meer denken 'oei, heb ik nog genoeg saffen?', nooit meer midden in de nacht naar de nachtwinkel/tankstation rijden om saffen... en je houdt best wat geld extra over op het einde van de maand. Had het beter 5 jaar geleden ofzo gedaan, maarja beter laat dan nooit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laten we ineens gewoon stoppen met werken. Daar gaat men ook stilletjes dood van. Ofwel is er een sociale zekerheid, ofwel is die er helemaal niet. Iets tussenin - ik wel, jij niet - getuigd van extreem egoïsme.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De eerste twee jaar waren bij mij het moeilijkste.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 januari 2011 om 17:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |