![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en in de lijn met je opmerking "dat massaconsumptie niet ontstond door productiviteitsstijgingen" heb ik niet gezegd dat Ford T de oorzaak is van de enorme toename in consumptie (als je al van consumptie kan spreken bij auto's) maar wel de productiviteitsstijging (=de productielijn). wiki over de ford T: Citaat:
Laatst gewijzigd door largo_w : 25 december 2010 om 14:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Denk je dat zakelijke gebruikers en grootgebruikers gelijke energietarieven betalen als Burgermans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Je stelt de foute vraag. Het is nergens voor nodig dat enkel maar goederen die jou subjectieve norm van duurzaamheid overtreffen geproduceerd worden.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat, belast voor mijn part de 'niet duurzame fietsen met terugwerkende kracht naar de fabrikant via metingen op het stort' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Dan zou U kunnen overwegen om de duurzame modellen goedkoper te maken dan de niet duurzame. Wat zouden dan de gevolgen zijn, denkt U ?
Laatst gewijzigd door MIS : 26 december 2010 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Dat is helemaal niet logisch... ze kosten meer om te maken. Je zou misschien wat van de prijs kunnen afhalen door die "duurzamere" modellen en masse te produceren maar het probleem is dat daar geen markt voor bestaat (anders was die er al de markt reguleert zichzelf namelijk)... brrr de vrije markt.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Neen... het is geen probleem van geld onze burgers zijn rijk genoeg om de dure pannen, fietsen, grasmaaiers,... te kopen ze DOEN het alleen niet. U snap het blijkbaar niet goed...
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe kan ik weten als domme consument of een fiets CO2 intensief gemaakt is en een andere fiets ecologisch gemaakt is ??? Stel dat ereen CO2 taks etiket zou aanhangen van 100euro aan de ene fiets en 150euro aan de tweede fiets, zou ik dat weten... nu geraakt de luie administratie niet verder dan 21% btw te heffen... en hoe kan die luie administratie weten dat een fiets duurzaam is of niet ?? wel dat ze hem gewoon kapot maakt, en zoekt naar de stukken om hem te herstellen (denk dus aan simpele dingen zoals pedalen) en hoe kan die luie administratie weten of een fiets CO2 intesnief gemaakt wordt ? wel dat ze gewoon de CO2 belast in een cumulatieve ketting tot aan de consument...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 december 2010 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Omdat ze dat niet willen... dat is wat de vrijheid van keuze inhoudt weet U? Iedereen mag met zijn budget doen en laten wat het wil... (itt een communistisch systeem waar men U oplegt wat je moet kopen)
daarom ook dat ik eerder zei wat JIJ wil is van minder belang.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Even ter vergelijking : ik sleutel nog al graag aan auto's en je hebt gereedschap dat van hier komt �* la Stahlwille, Gedore,... duur, maar onverslijtbaar en je hebt de prullen die uit het Oosten komen. Je moet het je maar even voorstellen dat je juist even tijd hebt om te sleutelen en dat dan zo'n potsleutel breekt en je weer moet uitrukken met je auto om een nieuwe te gaan halen....nee bedankt. Ieder zijn meug. Ik koop nog alleen kwaliteit en ben bereid wat langer te wachten. Blijkbaar zijn er in mijn omgeving nog velen zo. En wat betreft "gebakken lucht", het zit er vol van. De meesten die van de univ komen en zichzelf te verkopen hebben, doen het trouwens. Die moeten zorgen dat het systeem blijft draaien. Wel nu, ik ben er zeker van dat het binnen de kortste keren (weeral) niet meer zal draaien...Eten bijv. moet geproduceert worden en dat is geen gebakken lucht. Gelukkig dat ik hier nog paarden heb, een weide/akkertje en dat ik nog voor mezelf kan zorgen ![]() Laatst gewijzigd door Yves38 : 26 december 2010 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Ja maar dat ontken ik niet... er bestaat ook een markt voor die haut de gamme... alleen is die veel kleiner dan de massa productie waar zo een kritiek op is. Is niet per ongeluk hoor...
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begin respect voor u te krijgen hé man! Een duurzame economie, ik ben tevreden om dat te horen! |
|
![]() |
![]() |