Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 december 2010, 02:29   #41
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een Walenhater en Francophoob wellicht wel maar dat zijn geen rassen.
u weet toch dat iets willen ondernemen tegen de franstalige imperialisten, niet hetzelfde is als 'alle walen' of 'alle francophonen' haten? 'Veralgemenen' noemt men zoiets zeker he?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 26 december 2010 om 02:29.
lollysticky is offline  
Oud 26 december 2010, 03:09   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
En De Croo had eigenlijk geen weerwoord.
Allen waren als van de hand Gods geslagen.
Die uppercut hadden ze duidelijk niet zien aankomen.
daiwa is offline  
Oud 26 december 2010, 07:06   #43
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een ding is vrij zeker, Van Aelst zal niet zo snel meer op de vrt te zien zijn...
Waarom niet? Iemand die de waarheid verteld.
Oud 26 december 2010, 07:07   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook niet makkelijk. Wat de man zegt is het equivalent van de allochtonen zijn dieven want ik ben gisteren bestolen door een "allochtoon" en als "dat" niet stopt dan gooien we ze buiten. Wat moet je daar op gaan zeggen behalve dan niet alle allochtonen zijn dieven en laat ons werken aan oplossingen in plaats van naar het verleden te kijken.
Waar heeft hij zoiets in die aard gesteld?
Oud 26 december 2010, 09:43   #45
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En De Croo had eigenlijk geen weerwoord.
De Croo heeft net zoals vaak heel correct en juist geantwoord... die jongen is mijn stem meer dan waard.

Als je een debat wil "Belgicist-Flamingant" moet je dat op voorhand zeggen... en dan gok ik dat De Croo (die geen van beiden is) zich in die discussie niet zal mengen. Tom lanoye zou een goeie tegenpartij zijn voor Van Aelst (http://nos.nl/audio/207520-zelfs-voo...plex-jaar.html) bijvoorbeeld. Maar enfin de man heeft zijn kakje mogen leggen... is ook eens goed nu kan een hoop Flaminganten zich op de borst kloppen. Veel meer dan platitudes die je hier dagelijks op het forum leest waren het niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 26 december 2010, 10:05   #46
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de woorden van de Franstalige Vlaming Brel.

Ne me quitte pas
Il faut oublier
Tout peut s'oublier
Qui s'enfuit deja
Des malentendus
Et le temps perdu
Oublier ces heures
Qui tuaient parfois
A coups de pourquoi
Le coeur du bonheur
Waarom wordt dan iedereen die zich Vlaams opstelt, en die geboren is na de oorlog dan toch gelinkt naar WO 2 door die franstaligen en Belgen ? !!!
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 26 december 2010, 10:06   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Waarom wordt dan iedereen die zich Vlaams opstelt, en die geboren is na de oorlog dan toch gelinkt naar WO 2 door die franstaligen en Belgen ? !!!
Erfzonde misschien?
Garry is offline  
Oud 26 december 2010, 10:07   #48
largo_w

Standaard

Citaat:
Omdat die fascistische elan van een deel van de Vlaamse beweging spijtig genoeg nog steeds sterk aanwezig is... Ze hebben niet uit hun fouten geleerd zeg maar.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 26 december 2010, 10:10   #49
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar heeft hij zoiets in die aard gesteld?
Nergens, extreem-links is de voorbereidingen aan het treffen voor een nieuw cordon. Mocht het nodig zijn werken ze zelfs samen met de "liberale" Spa en Groen
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 26 december 2010, 10:17   #50
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Omdat die fascistische elan van een deel van de Vlaamse beweging spijtig genoeg nog steeds sterk aanwezig is... Ze hebben niet uit hun fouten geleerd zeg maar.
Tjuu en ik die dacht dat die al 25 jaar bij het Vlaams Blok/ Vlaams Belang zaten, dat is wat de "Belgische" media en mensen zoals u ons al jaren voorspiegelen dan ????

Maar goed ik noteer dat u zoals ik NIET akkoord gaat met de opmerking van Solidarnosc die verwijsde naar een zanger die u ongetwijfeld niet onbekend is !

Dus nu graag uw mening over :

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky
ik zou hem ook liever wat vaker op de tv zien...

Nu u het toch over boodschappen heeft; hoe vat u trouwens de boodschap van de franstaligen samen?

Ik neem aan dat u de ganse draad kan lezen, en dat u niet gratuit een reply aanmaakt......
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 26 december 2010, 10:20   #51
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Erfzonde misschien?
Ik geloof niet in de Katholieke Kerk, dus het concept "erfzonde" is mij vreemd !
Maar ik begrijp wat je wil zeggen
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 26 december 2010, 10:21   #52
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Net zoals het imperialistische van franstaligen? Het fascistische bij de vlamingen is gekomen uit een ongelijkheid. Dit is gemakkelijker goed te praten dan grootheidswaanzin.
alfa16vjtd is offline  
Oud 26 december 2010, 10:32   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben geen fouten. Er kan ons maar één fout aangevreven worden in dit door Franstaligen gedreven land. We hebben ons 180 jaar te lang door een Franstalige wind laten meevoeren in de richting welke zij bepaalden, voor we ontdekt hebben dat je ook tegen de wind in kunt opkruisen, en dat je dat ook doen moet wanneer uw bestemming in de windrichting ligt en als je die wil bereiken.

Eens komt het moment dat de wind zal draaien en zal helpen uw bestemming te bereiken. Dat zijn de Vlamingen nu eindelijk aan 't ervaren.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2010 om 10:33.
Garry is offline  
Oud 26 december 2010, 10:38   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nergens, extreem-links is de voorbereidingen aan het treffen voor een nieuw cordon. Mocht het nodig zijn werken ze zelfs samen met de "liberale" Spa en Groen
Dat wordt een feestdag voor Vlaams. Uitbreiding van het cordon, daarbij wordt duidelijk het bewijs geleverd dat het VB niet in het cordon zit om zo gezegde fascistische toestanden.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2010 om 10:39.
Garry is offline  
Oud 26 december 2010, 10:51   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Het was even schrikken gisteren voor de staatszender toen bleek dat de Vlamingen nog niet politiek moe zijn. Ook toen pleiter Van Aelst helder zei hoe de NVA en met uitbreiding alle nationalisten zich vandaag voelen. Een schot voor de boeg van 5 januari.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...13644/1.930654

Is dit de realiteit of zijn we het allen spuugzat ?
Misschien een reden waarom bepaalde justitietrollen Clottemans misbruikt hebben, om hem te treffen?
giserke is offline  
Oud 26 december 2010, 11:05   #56
largo_w

Standaard

Citaat:
Tjuu en ik die dacht dat die al 25 jaar bij het Vlaams Blok/ Vlaams Belang zaten, dat is wat de "Belgische" media en mensen zoals u ons al jaren voorspiegelen dan ????
Klopt... die zaten bij het VB en een deel daarvan zit nu bij de aanhang van de NVA...
Citaat:
Maar goed ik noteer dat u zoals ik NIET akkoord gaat met de opmerking van Solidarnosc die verwijsde naar een zanger die u ongetwijfeld niet onbekend is !
Rare conclusie...
Citaat:
Dus nu graag uw mening over :

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky
ik zou hem ook liever wat vaker op de tv zien...

Ik zou zijn praat liefst zien tegenover een Belgicist... op deze manier had het weinig zin. Je moet ook eens lezen wat ik hierboven schreef.
Citaat:
Nu u het toch over boodschappen heeft; hoe vat u trouwens de boodschap van de franstaligen samen?
? niet... te complex...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 26 december 2010, 11:07   #57
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Net zoals het imperialistische van franstaligen? Het fascistische bij de vlamingen is gekomen uit een ongelijkheid. Dit is gemakkelijker goed te praten dan grootheidswaanzin.
Fascisme valt nooit goed te praten... het is de taak van ieder weldenkende westerling om goed toe te zien op het fascisme en die zo goed mogelijk te isoleren.

Imperialisme van de Franstaligen bestaat alleen in hoofde van de Flamingant... daar maak ik geen deel van uit en ik kan daar dus ook geen oordeel over vellen.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 26 december 2010, 11:11   #58
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fascisme valt nooit goed te praten... het is de taak van ieder weldenkende westerling om goed toe te zien op het fascisme en die zo goed mogelijk te isoleren.

Imperialisme van de Franstaligen bestaat alleen in hoofde van de Flamingant... daar maak ik geen deel van uit en ik kan daar dus ook geen oordeel over vellen.
De geschiedenis bewijst dit, het enige wat een vlaming ooit gedaan heeft is zijn rechten verdedigen. Fascisme is idd niet goed te praten maar ik kan goed begrijpen dat sommigen op die moment geen andere oplossing zagen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 26 december 2010, 11:27   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
De geschiedenis bewijst dit, het enige wat een vlaming ooit gedaan heeft is zijn rechten verdedigen. Fascisme is idd niet goed te praten maar ik kan goed begrijpen dat sommigen op die moment geen andere oplossing zagen.
Laat u toch door de imperialistische fascisten niets wijsmaken.
Oud 26 december 2010, 11:29   #60
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat u toch door de imperialistische fascisten niets wijsmaken.
Daar zijn ze in ieder geval goed in
Ze maken ons zelfs wijs dat ze ooit solidair geweest zijn met vlaanderen.
alfa16vjtd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be