Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 00:47   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Beste Jan , Ik doe 15 jaar bouwtechnische expertise en probleem dossiers . Ik ben het BEU , het beste dossier , wordt door justitie en je advocaat gewoon op een hoopje gelegd , en het enige wat je kan doen is opnieuw en opnieuw Provisioneren .

Ik heb tientallen dossiers , van mensen die een procedure hebben opgestart , hadden ze naar me geluisterd , had hun probleem al lang opgelost geweest .

Den boel eigenhandig afbreken , en opnieuw maken en te goei is vaak goedkoper dan de advocaat en den deurwaarder en de expert .

Om eerlijk te zijn , noem ik mezelf ook bij die kost en dat is meteen de reden waarom ik adviseer en niet langer verder mee ga in een juridisch dossier
Dat geloof ik best (ik heb immers geen enkele ervaring met justitie... gelukkig maar!).

Als mij dat overkwam, zou ik de aannemer evenwel niet betalen en dat ook aangetekend laten weten. Eens kijken wat er dan zou gebeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 00:47   #42
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor ons plat dak hebben we daar ook voor gekozen: harde pur-platen. Voor het oude gedeelte ging dat niet, want wat je daar door pur kan winnen, verlies je weer doordat je niet goed kan aansluiten. Dan is glaswol wel ideaal.

Kortom, de juiste isolatie bij de juiste situatie.
De juiste materiaal keuze is een van de moeilijkste beslissingen en is vaak verkeerd .

Met de harde platen kan je inderdaad goed werk leveren , maar oppassen voor kieren , ze moeten heel goed geplaatst zijn , in een kader , gelijmt of opspuiten met PU zodat het potdicht is .

Voor een plat dak is een Glas of Rock wol , gelijk aan bidden om miserie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 00:50   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De juiste materiaal keuze is een van de moeilijkste beslissingen en is vaak verkeerd .

Met de harde platen kan je inderdaad goed werk leveren , maar oppassen voor kieren , ze moeten heel goed geplaatst zijn , in een kader , gelijmt of opspuiten met PU zodat het potdicht is .

Voor een plat dak is een Glas of Rock wol , gelijk aan bidden om miserie .
Wees gerust, het is heel goed gebeurd. Ik heb die werken van heel nabij gevolgd.
Oud 29 december 2010, 00:53   #44
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik best (ik heb immers geen enkele ervaring met justitie... gelukkig maar!).

Als mij dat overkwam, zou ik de aannemer evenwel niet betalen en dat ook aangetekend laten weten. Eens kijken wat er dan zou gebeuren.
In dergelijk dossiers , of naar verloop dagvaard de aannemer U en dan moet er geprovisioneerd worden om experts aan te stellen , en dan is de goesting al vaak over .
De rechter vraagt altijd een expert omdat de rechter geen technische bekwaamheid heeft en zich niet mag en kan uitspreken en daar gaat het juridisch karretje aan het rollen.

Ik ken een advocaat die me eens heeft toevertrouwd dat hij meer dan 1500 dossiers heeft liggen , er alles aan doet dat ze slapen en er een bediende heeft aangezet zit om op tijd en stond de zaken laat uitstellen of andere truckjes gebruikt om de boel op de lange baan te schuiven , en maar provisie vragen .
Oud 29 december 2010, 01:12   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dergelijk dossiers , of naar verloop dagvaard de aannemer U ...
Zou een aannemer dat wel doen als zijn werk dermate slecht is?
Oud 29 december 2010, 01:40   #46
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou een aannemer dat wel doen als zijn werk dermate slecht is?
Er zijn alle soorten hé

Ik constateer een ding .

WTCB een dikke flop , mist zijn doel.

EEN SITAAT ; iEDERE AANNEMER iS VERPLICHT AANGESLOTEN BIJ HET WETENSCHAPPELIJK TECHNISCH CENTRUM VOOR DE BOUW
Hun doel , je kan daar terecht voor allerlei vragen hoe een werk weldegelijk moet uitgevoerd worden en welk materiaal .
We haaden een klacht tegen een uitvoering en gingen ten rade bij het WTCB . Hun antwoord . we kunnen U niet onpartijdig adviseren , de betrokken aannemer is ook lid bij ons . is dit niet echt te gek voor woorden ?

Registratie , een grote flop , lauter formaliteit zonder meerwaarde
Iso 9001 een beschamende schande , een goepje gasten die al 6 keer fait zijn geweest verzorgen de dossiers en een Nederlands Bureau heeft een kantoortje van 6,8 m2 , mag ik het een brievenbus noemen leverd de wonderbare geloofwaardige attesten . daar bazeren zich de statistieken van de overheid op , Laat me niet lachen hé . DE EFFICIENTIE VAN DE OVERHEID EN HUN CONTROLESYSTEMEN ;
Oud 29 december 2010, 12:57   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw uitleg klopt niet helemaal .

Als er condensatie tegen de koude zijde van uw dak tercht kan komen , is ten eerste Uw dak slecht geisoleerd , en ten tweede zou Uw isolatie dan al doordrongen zijn van de damp , en , Natte isolatie is haar isolatie waarde kwijt .

Het is dus een Dampscherm , en de naam zegt het zelf een scherm dat de damp uit je kamer tegenhoud zodat die damp niet in je isolatie kan dringen .

Maar isoleren mag je geensinds met kieren doen zoals ik zie op de foto's en ze moet veel beter bevestigd worden want eenmaal achter de bekleding of Gyproc heb je geen controle meer . als die isolatie door haar eigen gewicht uitzakt en over 5 jaar er een hoopje isolatie 5 of 10 centimeter is gezakt dan is je isolatie waarde WEG .

Een bijkomende vraag is waar zit je onderdak , dat is niet te zien op de foto . minstens even belangrijk .
En hoe ik het daar zie , zo doe ik het NIET .

Ik mag ook niet oordelen over iets wat ik niet weet !!! MAAR
Vaak gaan mensen op vertrouwen af en op de prijs . Al je het goed doed kan dat al gauw 3 x meer kosten in materiaal en tijd .
Het onderdak is te zien op de dunne blauwe lijn (ik heb dat niet getekend hé)
Het dampscherm is de rode lijn.

Jaja, dat klopt wel.
Aan de bovenzijde (bij pannen en leien) behoud je een luchtlaag om te ventileren.
Oud 29 december 2010, 13:18   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een onderdak , voorkomt dat uw isolatie nat wordt bij bijvoorbeeld stofsneew , storm en wind of een lekkende pan of lei . Het onderdak moet dan ook geplaatst worden dat het eventuele afvloeiende water in je goot uitkomt en niet op je zolder , zeer vaak verkeerd geplaatst .

De tweede functie van je onderdak is niet het opvangen van damp , maar het is licht geperforeerd , zodat je isolatie kan verluchten , kan ademen , en dat is iets anders dan opvangen . Stel dat er alsnog een beetje damp in je isolatiemateriaal komt , dan kan dat in de zomer als het heel warm is alsnog verdampen door die perforatie's .

Groot gevaar , wanneer uw isolatie langs het onderdak of langs een fout dampscherm alsnoch vocht opneemd dan is één de isolatie waarde weg en twee begind die zwaarder te wegen koekt samen en zakt uit , isolatiewaarde helemaal weg .

Wat doe ik ....... Ik gebruik een isolatie die NIET onderhevig is aan vocht of damp . en daar kan dat foldertje van Uw leverancier een puntje aan zuigen
Een onderdak (niet verplicht trouwens) is er om stormschade of lekken op te vangen gedurende voldoende tijd om het te herstellen. Dat is de primaire functie van een onderdak.
Bovendien moet het dampdoorlatend zijn want er zit altijd condens en die moet tijd en plaats hebben om te verluchten wat gebeurt in de ruimte tussen het onderdak en het dak zelf (luchtlaag).
Dus bij voorkeur een onderdak van menuiserite en die is niet geperforeerd.
Wel dampdoorlatend. Maar laat het water nu ook weer niet binnen. Het is gemaakt van vezelcement en onrotbaar.
Een geperforeerd onderdak zou ik toch niet betalen hoor! Misschien heb je een beetje een ongelukkige woordkeuze gekozen?
Oud 29 december 2010, 14:12   #49
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een onderdak (niet verplicht trouwens) is er om stormschade of lekken op te vangen gedurende voldoende tijd om het te herstellen. Dat is de primaire functie van een onderdak.
Bovendien moet het dampdoorlatend zijn want er zit altijd condens en die moet tijd en plaats hebben om te verluchten wat gebeurt in de ruimte tussen het onderdak en het dak zelf (luchtlaag).
Wel dampdoorlatend. Maar laat het water nu ook weer niet binnen. Het is gemaakt van vezelcement en onrotbaar.
Een geperforeerd onderdak zou ik toch niet betalen hoor! Misschien heb je een beetje een ongelukkige woordkeuze gekozen?
Toch is dat plastieken onderdak geperforeerd, welliswaar microperforatie, het laat lucht maar geen water door.

Eenmaal als het ligt is het veel beter dan platen uit vezelcement omdat het veel lichter is.
Oud 29 december 2010, 14:27   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

waarom zou iemand verdorie renovatiepremies moeten ontvangen? gierige profiteurs
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:40   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
waarom zou iemand verdorie renovatiepremies moeten ontvangen? gierige profiteurs
Om mensen aan te moedigen te investeren in hun woning en op die manier enerzijds de economie te stimuleren, zwartwerk (deels) te ontmoedigen en de energieconsumptie te verminderen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 16:35   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Om mensen aan te moedigen te investeren in hun woning en op die manier enerzijds de economie te stimuleren, zwartwerk (deels) te ontmoedigen en de energieconsumptie te verminderen.
Een systeemantwoord van jewelste!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 29 december 2010, 17:50   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Toch is dat plastieken onderdak geperforeerd, welliswaar microperforatie, het laat lucht maar geen water door.

Eenmaal als het ligt is het veel beter dan platen uit vezelcement omdat het veel lichter is.
Ah maar dat is iets anders natuurlijk dan geperforeerde platen.
Je hebt het vast op dit;

Nu ja, waarom zou men plastic gebruiken wanneer er zoveel solidere materialen zijn?
Een dak krijgt zijn stevigheid door zijn verbindingen en daar maakt een onderdak dus ook deel van uit, net zoals de tengel en panlatten.

Nu ja elk maakt zijn eigen rekening waarschijnlijk. Maar daarom niet meteen beter.
Oud 29 december 2010, 18:14   #54
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet hoor ,

Menuiserite is een ondedak uit de jaren stillekes en die vezelcement , ik heb het niet meer zo met een afgeleide van asbest . Heb je daar al eens met een slijpschijf in gegaan ? Blijf maar bater uit de buurt als je lang wil leven .

Bovendien is er twee zeer groot nadeel aan uw vezelcement onderdak .

1 Het is vrij zwaar om te plaatsen en waar de hoeken op elkaar liggen krijg je een verdikking in je dakvlak , als je met Leien werkt laten die golven zich zo zien .

2 Het grootste nadeel is dat je uiteraard op uw onderdak , A uw stoflatten moet nagelen en dan uw Panlatten of leilatten afhankelijk van de dakbedekking die je kiest . Heb je een idee hoeveel nagels er doorgaan per m² . B wanneer je op je panlatten loop om de pannen te leggen, zit je onvermijdelijk met je zware werkschoenen tegen de platen te drukken en zijn ze gebarsten nog voor je dak dicht ligt . ik kan je verzekeren de schade en barsten door er over te lopen en door te nagelen , Uw platen liggen onvermijdelijk al gescheurt en bechadigd .

Onderdak niet verplicht ? Ik zou als vakman beschaamd zijn en zelfs weigeren een dak af te leveren zonder .

Het ideale onderdak is Biplex , Licht en veerkrachtig , het is dubbelwandig en loop geen schade op bij het nagelen . het is echt waterdicht bij regen van buitenuit , en JA Het is geperforeert omdat uw isolatieruimte zou kunnen ademen .

En er zit altijd condens , daar ben ik het NIET mee eens . Een dak dat Ik isoleer en het dampscherm plaats , daar zit GEEN , Ik herhaal GEEN condens in . als er condens in je isolatieruimte zit , is bij voorkeur je isolatie al vochtig en verliest je de isolatie waarde .
Oud 29 december 2010, 18:21   #55
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste mambo , als ik even naar de foto kijk , het zou mijn dak niet mogen zijn hoor .
Je onderdak even bekijken boven de opening waar de Velux moet komen .

als uw stormschade of lek moet opgevangen worden , t'zal niet goed komen boven uw dakraam . Uw onderdak moet wel uitmonden in de goot van Uw velux Hé maar een beetje moeilijk he net die Vezel broeder asbestcement platen . Pas op het is mogelijk he , maar dan moet je een zinken ondergoot plaatsen , en cement tast zink aan , dus ook niet perfect hé ?

PS Vele onderdaken liggen verkeerd en hebben geen afwatering in de goot , en al helemaal niet boven een dakraam .
Oud 29 december 2010, 19:59   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een systeemantwoord van jewelste!
Euh. Waarom beperken ze de snelheid in de bebouwde kom tot 50. Om de verkeersveiligheid. Hopla nog een systeemantwoord van jewelste.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:06   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Euh. Waarom beperken ze de snelheid in de bebouwde kom tot 50. Om de verkeersveiligheid. Hopla nog een systeemantwoord van jewelste.
Inderdaad!

Kom kom, je gaat me toch niet wijsmaken dat je die officiële onzin gelooft?
Oud 29 december 2010, 22:12   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat niet mogen?
Oud 29 december 2010, 22:52   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste mambo , als ik even naar de foto kijk , het zou mijn dak niet mogen zijn hoor .
Je onderdak even bekijken boven de opening waar de Velux moet komen .

als uw stormschade of lek moet opgevangen worden , t'zal niet goed komen boven uw dakraam . Uw onderdak moet wel uitmonden in de goot van Uw velux Hé maar een beetje moeilijk he net die Vezel broeder asbestcement platen . Pas op het is mogelijk he , maar dan moet je een zinken ondergoot plaatsen , en cement tast zink aan , dus ook niet perfect hé ?

PS Vele onderdaken liggen verkeerd en hebben geen afwatering in de goot , en al helemaal niet boven een dakraam .
Je gooit misschien wat dingen door elkander.

Als je wil kan ik je wel wat details laten toekomen over hoe het allemaal moet.
De vele beschrijvingen en onderliggende afwijkingen zijn teveel om ze hier zomaar allemaal eens te beschrijven.

Ik geef hier een link of 2 waar je vast en zeker een tijdje zoet mee kan zijn.
Er zit ook een detail van veluxen bij ...'t zal best zijn dat je uw kennis wat bijschaaft als je als expert dossiers indient.
http://ottevaere.bouwpunt.be/UserFil...ite_alg_NL.pdf

http://www.nedzink.nl/documentmodule...nt_folder_id=3

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 december 2010 om 22:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 23:20   #60
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gooit misschien wat dingen door elkander.

Als je wil kan ik je wel wat details laten toekomen over hoe het allemaal moet.
De vele beschrijvingen en onderliggende afwijkingen zijn teveel om ze hier zomaar allemaal eens te beschrijven.

Ik geef hier een link of 2 waar je vast en zeker een tijdje zoet mee kan zijn.
Er zit ook een detail van veluxen bij ...'t zal best zijn dat je uw kennis wat bijschaaft als je als expert dossiers indient.
http://ottevaere.bouwpunt.be/UserFil...ite_alg_NL.pdf

http://www.nedzink.nl/documentmodule...nt_folder_id=3
Ik denk het niet .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be