![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | ||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
vanwaar die factor 4? een manager wordt ook in de gaten gehouden en als het bedrijf voelt dat hij zijn loon niet verdient zullen zij wel optreden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#42 | |||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#43 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien vraag ik mij af of je de betekenis van het woord sowjet of sovjet wel kent... Sovjet is Russisch voor raad... Het is een vergadering waarin gediscussieerd wordt en waarin beslissingen worden genomen en personen benoemd... Sovjets kunne afgevaardigden sturen naar hoger sovjets enz... De verkozenen zijn permanent afzetbaar, en ze verdienen een gemiddeld arbeidersloon... (de democratie van in de parijsse Commune) Voor alle duidelijkheid, de USSR was geen sovjetstaat...
|
|
|
|
#44 | ||||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Vreemdeling
|
Jaloezie?
|
|
|
|
|
|
#46 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#47 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#48 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik zie niet in waarom een burgemeester niet zou mogen zetelen in privé-bestuursraden, adviesorganen of het oudercomité. De CD&V gaat hem inderdaad ook nog naar Europa sturen. Zoals andere partijen hun premier nu naar Europa sturen of nog andere hun voorzitter die een jaar geleden opstapte uit het Europees Parlement omdat hij naar de Belgische senaat wou maar intussen van gedacht veranderd is. |
||
|
|
|
|
|
#49 | ||||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
kben wel met u akkoord dat er door sommige arbeiders hard gewerkt moet worden voor tgeen dat ze verdienen. |
||||||
|
|
|
|
|
#50 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#51 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
ik zie trouwens niet in wat er mis is met zetelen in een paar raden van bestuur en comités ... net alsof dat full-time bezigheden zijn Verbied dan meteen ook de duizenden verenigingen overal te lande, waar mensen achter hun werk nog uren tijd in steken... al dan niet als vrijwilliger en met of zonder voordelen |
|
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#53 |
|
Minister-President
|
Waarom zou er geen verschil tussen lonen mogen zijn.
Dat is een factor die ambitie en ondernemingszin motiveert. Misschien geen essentiële dingen in een extreem linkse visie, maar tot nader order toch twee niet onbelangrijke stimulansen voor economische bedrijvigheid.
|
|
|
#54 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Want als dat mag, komt er onvermijdelijk een kloof tussen arm en rijk. Tweede vraag: Als jij veel beter werk aflevert als mij, mag jij dan meer verdienen? Of anders nog: Jij kan meer werk als mee afleveren in dezelfde tijd, mag jij daarvoor meer betaald worden? Derde vraag: Ik wens een deel van mijn inkomen te gebruiken om een auto te kopen, mag ik die zelf bezitten? Want als dat mag, dan kan ik nog een uur meer werken, want zo na de spits, is het verkeer veel sneller als het openbaar vervoer, een half uur 's morgens en een half uur 's avonds. En als je een auto mag bezitten, mag je dus ook een motor bezitten, eens kijken wat ik allemaal met die motor kan doen...enz. Ik stel consumptie van vandaag uit om productiemiddelen te kopen, die voor meer consumptie zorgen etc. the foundations of capitalism. De voorbeelden zijn zo simpel dat een klein kind snapt dat wat u voorstelt alles behalve eerlijk is. Wat u eigenlijk voorstelt is dat de hardere werkers hun meeropbrengst gewoon afgeven aan degenen die liever op hun luie kont zitten. Ik vind dat allemaal zeer jammer, want uiteindelijk bedoel je het goed, maar ben je gewoon hopeloos gedesinformeerd over hoe de sociologie en economie van een maatschappij met mensen in elkaar zit.
|
|
|
|
#55 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Vreemdeling
|
Ik ben zeker niet jaloers van Dehaene zijn leven. Van het een naar het ander. Nergens eens ontspannen kunnen blijven hangen. Steeds vergaderingen en ja pfff dan mag ie van mij best wat verdienen. Als ze hem vragen als bestuurder is het wellicht omdat hij KAN besturen!
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
U vergeet dat politici in Raad van Besturen een louter formele zaak is. Die komen bijna nooit (hoogstens naar de helft) van de bijeenkomsten en dienen louter als uithangbord voor een bedrijf. Het was zoals Jo Lernout altijd zei: "ze zouden zelf betaald hebben om hier bestuurder te mogen worden en op de foto met mij te kunnen". Ze zijn goede kapitaalwervers zoals men dat zegt. Veel mensen redeneren immers: "als Dehaene er bestuurder is zal het el een goed bedrijf zijn, dus ik koop er aandelen". Maar zoals in het L&H geval....geen goede garantie dus... |
|
|
|
|
|
|
#58 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Zijn de mensen op dit forum nu zo dom of naief, of doen ze alsof om de verveling te verdrijven?
Er is een verschil in inkomen dat je verwerft door machtsmisbruik (politiekers die hun eigen wedde vaststellen bvb) en inkomens die je gewoon gegund worden. Een artist bvb. mag voor mij miljoenen verdienen, niet omdat hij superieur is maar omdat ik zelf bepaal of hij geld van mij krijgt of niet. Ook een zelfstandig ondernemer mag rustig miljoenen verdienen zolang zijn onderneming maar geen monopoliepositie heeft en zich aan de wetten houd. Wie is er zo naief om te geloven dat die politiekers die wij hebben het in het bedrijfsleven verder zouden brengen dan afdelingshoofdje? Ik was zelf al lang tot de konklusie gekomen dat er niemand op de wereld 2 keer zo slim of 2 keer zo stom is als jan modiaal. Overigens is verstand iets dat je gekregen hebt. Het is uw plicht om het te gebruiken. Waarom zou je er dan voor moeten betaald worden. Denk je nu echt dat de directeur van de ford voor zijn huidig inkomen aan de band in zijn eigen bedrijf zou willen werken? Dus de inkomens verhouding van 1 op 4 vind ik ook uitstekend voor loonslaven zonder enige verantwoordelijkheid. En neem het gerust van mij aan dat de verantwoordelijkheid van een Top Manager gelijk is aan NUL. Wil het een voorbeeld van verantwoordelijkheid? Een piloot. Wanneer die een fout maakt is hij zelf de dupe. Een manager die een kapitale fout maakt word er gewoonlijk veeeeeel beter van (leuke opzegvergoeding waar u en ik jaren voor moeten werken). Het bedrijf (?), de schuldeisers, de gemeenschap en, vooral, de werknemers van het bedrijf betalen daar de rekening van.
|
|
|
#60 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Volgens mij hebt u een té simpele kijk op de dingen. Lees er misschien eens het wetboek der vennootschappen over na onder de afdeling "aansprakelijkheid", misschien leert u dan iets over de verantwoordelijkheid van topmanagers. |
|
|
|
|