![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Als het waar is is het werkelijk afschuwelijk!
Maar ik zeg erbij 'als'. Ik vrees dat we in een soort afrekening gekomen zijn. Nu kan men zowat alle geestelijken den bak indraaien zonder meer. Want zij hebben of hadden altijd de 'gelegenheid' en een motief. Bewijslast is er niet meer (of nodig). Wie graag den één of andere pastoor een loer wil draaien, de schietkraam is open. Daarom, wees toch voorzichtig met die blinde massahysterie. Het is zeer goed dat er eindelijk een deftig onderzoek komt naar deze wanpraktijken. Maar ik wacht toch liever het onderzoek 'af', vooraleer ik het 'geweer' bovenhaal. Laatst gewijzigd door De Prof : 4 januari 2011 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik het subsidiëren van religies door de staat wil promoten maar kijk eens naar de vele sekten (vooral in de VS), die worden niet gefinancierd maar er zijn er veel bij die heel rijk zijn en die ook erg veel kwaad gedaan hebben en misbruiken mogelijk maakten. Dus als vandaag op morgen de financiering verdwijnt, is dat absoluut geen garantie voor een "pedovrije" wereld. A propos, er bestaan ook atheïstische pedofielen, hoor!
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=giserke;5205197]Wat daar in dat weeshuis gebeurt is weten we niet. Ik zal daarvoor zeker niet mijn hand in het voor steken of het waar is of nietwaar.
Ik weet wel dat dit een weeshuis is voor jongeren met ernstige gedragsproblemen. De kans dat het een nepbeschuldiging is door iemand met veel fantasie, is niet onbestaande. Maar nog eens, ik zal daarvoor mijn hand niet in het vuur steken. Onderzoeken dus. En die vroegere nonnen aan de tand voelen.[/QUOTE] Leven die nog?
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En sommigen die op geld of wraak uit zijn, zullen misschien ook wel hun kansje wagen. Sinds het begin van deze affaire denk ik nogal dikwijls aan de heksen van Salem.
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zulke kerk kan gewoon niet stoelen op een 'goddelijke' waarheid. Nu let wel, bij de calvinisten of de moslims is het maar precies hetzelfde geweest en/of is het dit misbruik nog steeds aan de gang. Zie maar naar het discriminieren van de Kopten in Egypte. Laatst gewijzigd door system : 4 januari 2011 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() [quote=Marie van de koster;5205786]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor het middelbaar onderwijs, kiest men in de eerste plaats een bepaalde richting. Wanneer in een stad bepaalde richtingen slechts door 1 net worden aangeboden is er niet altijd echt een vrije keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In die tijd was dit een "gewoon" weeshuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is ook een probleem van volwassenen met een machtsfunctie tegenover kinderen; meer in het algemeen. Ook buiten de Kerk komt er zo'n misbruik voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik kan nooit aannemen dat dergelijk misbruik enkel bij een godsdienst plaats vond. Door de eeuwen heen heeft zowel "mijnheer" pastoor, als "meneer" de burgemeester en "meneer" de agent, van de goed gelovigen en de kleine man,misbruikt gemaakt vanuit hun functie. De kerk betaalt nu wel 'alleen' het gelag. Laatst gewijzigd door De Prof : 4 januari 2011 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus kans op een blinde massahysterie? Totaal niet.Vindt ik onzin. Eerder dat veel mensen nog altijd met hun pijn liever willen blijven zitten dan met zo iets schaamtelijks zichzelf bloot te geven. Wat ik vrees dat op lange termijn alles toch weer vergeten wordt en zelf die kerk alles vergeven wordt. Dat is ook wat Danneels laatst liet merken in God en klein pierke.
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Niet in katholieke scholen, die nog steeds een meerderheid zijn in België.
![]() |
![]() |