Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2011, 00:18   #41
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Boerka verbod is belachelijk, maar een boerka ook. Maar als mensen dat graag dragen en er geen probleem van maken om zichzelf te identificeren als daar om gevraagd wordt dan is dat voor mij geen probleem.
Oud 8 januari 2011, 00:29   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Boerka verbod is belachelijk, maar een boerka ook. Maar als mensen dat graag dragen en er geen probleem van maken om zichzelf te identificeren als daar om gevraagd wordt dan is dat voor mij geen probleem.
Wat voor jou belachelijk is, is het voor een ander misschien niet. Wie weet, vinden deze boerka-vrouwen jouw kleding wel belachelijk.

Voor de rest ga ik akkoord met je post.
Oud 8 januari 2011, 03:01   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Flik in uniform op zijn knieën !
Niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatse flik die voor de islam plat op de buik gaat.

De geïslamiseerde politie van Nederland.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12636
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 03:20   #44
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatse flik die voor de islam plat op de buik gaat.

Wtf die tekst is zo saai en slaapverwekkend. Die man kan goed overdrijven. Ik wil het verhaal van die moskeegangers anders ook eens horen hoor.
Oud 8 januari 2011, 06:21   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat voor jou belachelijk is, is het voor een ander misschien niet. Wie weet, vinden deze boerka-vrouwen jouw kleding wel belachelijk.

Buiten het feit dat mijn rechterarm moe wordt omdat ik van mijn geloof steeds kruistekens moet maken als ik een hoofddoek of dergelijke tegenkom, vind ik de burka niet zo slecht. Ik loop tegenwoordig ook met een laken rond als ik naar de supermarkt ga. lekker praktisch met zo'n buidelzak. gaat goed hoor. En ze kunnen toch lekker niet zien wie ik ben hé!
Ben nu zo'n kijkgaatje aan het haken, die twee gaten doen het ook wel, maar mensen denken dat ik spook wil spelen, terwijl ik enkel brave vrome muzelvrouw speel met lichte neiging tot het niet betalen van sommige spulletjes. Leuk hoor! ik ga nu voor een blauw laken ... dat wit wordt zo snel vuil op straat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 13:51   #46
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Buiten het feit dat mijn rechterarm moe wordt omdat ik van mijn geloof steeds kruistekens moet maken als ik een hoofddoek of dergelijke tegenkom, vind ik de burka niet zo slecht. Ik loop tegenwoordig ook met een laken rond als ik naar de supermarkt ga. lekker praktisch met zo'n buidelzak. gaat goed hoor. En ze kunnen toch lekker niet zien wie ik ben hé!
Ben nu zo'n kijkgaatje aan het haken, die twee gaten doen het ook wel, maar mensen denken dat ik spook wil spelen, terwijl ik enkel brave vrome muzelvrouw speel met lichte neiging tot het niet betalen van sommige spulletjes. Leuk hoor! ik ga nu voor een blauw laken ... dat wit wordt zo snel vuil op straat.
Ik zou u een 'urban camouflage'-laken willen aanraden aangezien u daarmee nog onzichtbaarder zult zijn voor begerige blikken van de muzelmannekes. Tevens erg handig voor het plegen van allerlei activiteiten die het licht niet kunnen verdragen.

-----

On topic:

Die Welten moet gewoon uitvoeren wat zijn superieuren hem opdragen.

En verder getuigt die ene foto van hem op zijn knieën in de moskeet van walgelijk dhimmie-gedrag en het geeft tevens aan wie en wat er de facto de wet bepaalt in delen van Amsterdam.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 15:36   #47
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
nee, daar gebruiken ze F16's, predators en kruisraketten voor.

hoeveel burgerslachtoffers in Irak en afghanistan zijn er verbrand die dan genoemd werden "als collateral DAMAGE" ...om nog geeneens te spreken van de fosforbommen op Gaza.

Tja de positie van de vrouw in die landen staat nog goed achter, maar we moeten niet hypocriet doen : ook hier hebben ze nog maar sinds eind van de jaren 40 stemrecht en als een vrouw dertig jaar geleden ging klagen dat ze werd afgeslagen door hare vent , werd daar meestal niet teveel aandacht aan geschonken.
Zijde daar weer met je joden obsessie ?
En ons vrouwen hebben het stukken beter als de arme dutskes in je geliefkoosde moslimlanden. Steniging van ontrouwe, of een ietsiepietsie te loopse grietjes hebben wij hier nooit gekend, en dat is maar goed ook. En dat is maar één voorbeeld onder ontelbare.

Laatst gewijzigd door den dinges : 8 januari 2011 om 15:36.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 15:39   #48
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen maar wel toepassen naar eigen bevinding. Welten hoort dit niet te zeggen. Als hij - in zijn functie - aangeeft een wet niet te willen handhaven omdat hij het een onzinnige wet vindt dan kunnen anderen daar legitimatie uit halen om andere wetten - die zij niet goed vinden - naast zich neer te leggen.

Maar inhoudelijk heeft hij wel gelijk. Een vrouw in een boerka - de door haar uitgekozen religieuze dracht - doet niemand kwaad. Wat de regering wil komt neer op symptoombestrijding en inmenging in godsdienstvrijheid. Kijk, ik zou willen dat vrouwen uit zichzelf en vrijwillig de boerka's en hoofddoekjes van zich afsmijten maar dat is een andere discussie.
We moeten helemaal niet over religie beginnen : onze wetten stippellen dat je niet gemaskerd over straat moogt lopen. Doe die wet eerbiedigen, door iedereen die hier ten lande aanwezig is. Meer moet dat niet zijn.
Weiger je deze wet te eerbiedigen, kom dan ook niet klagen als je gestraft word ( = boete's, gevangenisstraf enz)
Oud 8 januari 2011, 15:41   #49
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Die blanken!
Wélke blanken ?
Oud 8 januari 2011, 15:42   #50
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Gemaskerd over straat lopen is verboden door onze wetten. Gehoorzaam, of aanvaard uw straf zonder zagen ! ( of bol het af )
Oud 8 januari 2011, 16:01   #51
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Om te kotsen !
Oud 8 januari 2011, 16:03   #52
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wtf die tekst is zo saai en slaapverwekkend. Die man kan goed overdrijven. Ik wil het verhaal van die moskeegangers anders ook eens horen hoor.
Daar kan ik wel inkomen dat jij die tekst niet leuk vind. " De waarheid kwetst " = autochtoon vlaams spreekwoord.
Oud 8 januari 2011, 17:50   #53
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
wil het nu net de bedoeling zijn van een boerka dat men zich niet moet tonen aan personen die niet door hun overtuiging zijn bevoegd verklaart.

Stop nu eens met de boerka te betitelen als een kledingsexpressie..het is een provocatie van de cultuur en wetten van een gastland..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 17:59   #54
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Stop nu eens met de boerka te betitelen als een kledingsexpressie..het is een provocatie van de cultuur en wetten van een gastland..
't begint (of 't is aan't eindigen ) zo stilletjes aan 't niveau te halen van 17 jarigen die HUN kledij moeten dragen anders horen ze er niet bij. Die denken ook nog dat kledij uw denken bepaald
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 20:41   #55
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Daar kan ik wel inkomen dat jij die tekst niet leuk vind. " De waarheid kwetst " = autochtoon vlaams spreekwoord.
Ik zeg niet dat daar geen waarheid van in zit. Ik zeg gewoon dat ge beide kanten van het verhaal moet horen om tot een eerlijke conclusie te komen.

Dat jij van een andere mening bent, verbaast me niet!
Oud 8 januari 2011, 20:43   #56
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Gemaskerd over straat lopen is verboden door onze wetten. Gehoorzaam, of aanvaard uw straf zonder zagen ! ( of bol het af )
Ik draagt geen boerka of bivakmuts. Geen enkele reden om het af te bollen dus.
Oud 8 januari 2011, 21:00   #57
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Hier een opiniestuk(je) van een ex-politieagent en fel tegenstander van de boerka:

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/...et_af_als_boef
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:07   #58
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hier een opiniestuk(je) van een ex-politieagent en fel tegenstander van de boerka:

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/...et_af_als_boef
Interessante nuance van dit specifiek geval..

Ook de tegenstanders van een boerkaverbod krijgen echter in dat artikel lik op stuk..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:10   #59
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
't begint (of 't is aan't eindigen ) zo stilletjes aan 't niveau te halen van 17 jarigen die HUN kledij moeten dragen anders horen ze er niet bij. Die denken ook nog dat kledij uw denken bepaald
Net niet
Citaat:
‘Je moet ertussen rijden om de volkomen slavernij ervan te beleven. Ze zijn eigendom, maar het verschil met de meer traditionele slavernij is dat deze vrouwen voor de rest van de mensheid ook geen eigen identiteit meer mogen hebben. Je kunt alleen maar bestaan als er ook iemand is om dat waar te nemen. En dat is zo onmogelijk, behalve voor de eigenaar. Het is de ultieme vernedering.’
(met dank aan Steve
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 15:16   #60
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik draagt geen boerka of bivakmuts. Geen enkele reden om het af te bollen dus.
Blijf maar, ik zie jou inderdaad niet met een boerka rondlopen. Je bent veel te vrijgevochten daarvoor. Een echte westerse brutale meid met een grote mond zou ik zeggen.
Als de moslima's allemaal zo zijn, dan krijgen we binnenkort nog wel de Grote Islamietische Verlichting, met vrouwelijke imam(a)s en alles...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be