Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2011, 19:42   #41
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is toch discriminatie op sexuele voorkeur?
Dan is dat maar zo.

Ik voel me door een homo beter aanvaard dan een heteroman. En dat mag gezegd worden.

Hmm, ja misschien scheer ik nu alle mannen over eenzelfde kam.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 januari 2011 om 19:42.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:43   #42
Peterken
Burger

Peterken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Niet moeilijk, wat zie op tv? Nichten, één voor één, toppunt is dat de homogemeenschap zich afzondert met Gayspelen, gayparade en dergelijke, ondertussen zitten ze nog hypocriet te zeveren van gelijke rechten en zelfs van exclusieve homorechten.

Geen wonder dat jullie steeds meer afkeer opwekt.
Die afkeer is er niet gekomen door de Holebi gemeenschap zelf maar wel door de Media die inspeelt op verkeerde berichtgeving. Berichtgeving die sensatie is en extreme gevallen in beeld brengt. Organisaties zoals Vlaams Belang en andere hebben er gretig gebruik van gemaakt dit nog eens meer in het slechte daglicht te stellen.

Wat dan met bvb parenclubs van Hetero's? Je hebt tussen Hetero's meer extreme gevallen dan bij Holebi's. Maar dat gaat men niet zo in de verf zetten hoor want o wee dat kan niet.

Wij holebi's zijn mensen van vlees en bloed net als jullie. Waarom dan verschil maken in rechten van mensen? Dan ben je verkeerd bezig. Verschil maken tussen mensen en diens afkomst, religie, overtuiging of geaardheid is een schending van de mensenrechten.
Oud 11 januari 2011, 19:44   #43
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben ook een religiegek en ik kan goed opschieten met holebi's. Sterker nog, ik zal ze ten allen tijde verdedigen. En heb altijd al gezegd 'liever 10 autochtono homo's dan 1 autochtone hetero'. Wat uiteraard niet wilt zeggen dat ik er geen probleem mee zou hebben mocht mn kind ooit homo of lesbisch worden. Ik wind daar geen doekjes om.

Kan best zijn , maar je kan toch niet ontkennen dat oa religie de grootste dader is van het verspreiden , verkondigen en kweken van homohaat en homofobie .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:46   #44
Peterken
Burger

Standaard

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat allen wie zich tegen Holebi's keren een zoon of dochter op de wereld zetten die zelf Homo, Bi of Lesbiénne is. Pas dan komen deze mensen tot insziens dat het geen schande is. Als hun kinderen maar gelukkig zijn.
Oud 11 januari 2011, 19:49   #45
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Kan best zijn , maar je kan toch niet ontkennen dat oa religie de grootste dader is van het verspreiden , verkondigen en kweken van homohaat en homofobie .
Nochtans ik geloof vanuit mn religie dat ik geen enkele medemens onrecht mag aandoen. En ook homo's mag ik dus geen onrecht aandoen. Maar ik heb hier al eens ergens gepost wat ik vind van homo's en hoe ik die zaak benader.

Mensen die homo's bijvoorbeeld aanvallen mogen van mijn part hard gestraft worden.
Oud 11 januari 2011, 19:49   #46
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is naar mijn mening niet zo. Ik heb holebi vrienden en heb helemaal niets tegen die mensen. Maar ik zou het toch moeilijk hebben mocht mn kind ooit naar huis komen en vertellen dat hij/zij homo/lesbische is geworden.
Ik tolereer homo's, ze mogen zijn wie ze zijn, mogen mannen neuken zoveel ze willen, samenwonen. Ik heb daar allemaal geen problemen mee, dat aanvaard ik. Ik aanvaard echter niet dat homoseksualiteit opdezelfde hoogte wordt gebracht als heteroseksualiteit dat voor mij nog altijd de norm is. Dus geen homotrouwerij, geen homoadoptie en heel de bazaar. Ik moet zelfs de meeste homo's niet in mijn buurt hebben. Maar geweld, intimidatie of pestgedrag tegen homo's is verkeerd. Dat moet bestraft worden met de normale strafwetten en niet met anti-homofobiewetten.

Citaat:
Nou ja, ik ken niet alle allochtonen. Ik weet wel dat vele moslims die partij vaarwel hebben gezegd, en terecht.
Nu ik erover nadenk, dit klopt wat je zegt. Zeker als je Antwerpen bekijkt, geronseld voor de stemmen en achteraf stank voor dank.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 11 januari 2011 om 19:49.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:50   #47
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peterken Bekijk bericht
Die afkeer is er niet gekomen door de Holebi gemeenschap zelf maar wel door de Media die inspeelt op verkeerde berichtgeving. Berichtgeving die sensatie is en extreme gevallen in beeld brengt. Organisaties zoals Vlaams Belang en andere hebben er gretig gebruik van gemaakt dit nog eens meer in het slechte daglicht te stellen.

Wat dan met bvb parenclubs van Hetero's? Je hebt tussen Hetero's meer extreme gevallen dan bij Holebi's. Maar dat gaat men niet zo in de verf zetten hoor want o wee dat kan niet.

Wij holebi's zijn mensen van vlees en bloed net als jullie. Waarom dan verschil maken in rechten van mensen? Dan ben je verkeerd bezig. Verschil maken tussen mensen en diens afkomst, religie, overtuiging of geaardheid is een schending van de mensenrechten.
Natuurlijk dat er ook hetero's zijn met bijzondere seksuele uitspattingen.

Maar het aantal hetero's dat er een 'abnormaal' seksleven op na houdt is naar mijn inziens veel kleiner dan het aantal homo's en biseksuele mannen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:53   #48
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat allen wie zich tegen Holebi's keren een zoon of dochter op de wereld zetten die zelf Homo, Bi of Lesbiénne is. Pas dan komen deze mensen tot insziens dat het geen schande is. Als hun kinderen maar gelukkig zijn.
Of misschien net omgekeerd?

Mensen die geen problemen hebben met die 2 homo's 2 straten verder, of die secretaris van de baas die ook homo is.

Maar wanneer homoseksualiteit dan 'toeslaat' binnen het huishouden is het kot te klein. Omdat ze nooit dachten dat hun zoon...
Oud 11 januari 2011, 19:54   #49
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Iemand die homo's "haat", daar is iets serieus mis mee. Ik blijf er mij over verbazen dat homoseksualiteit anno 2011 nog steeds zo'n issue is. Want waar gaat het uiteindelijk over: over personen die hun leven willen delen met iemand van hetzelfde geslacht. That's it. Een man die met een man samenwoont ipv met een vrouw. Meer is het niet...

Ik heb persoonlijk vele homo-vrienden, en ik hoop dat ik nu niet te melig klink, maar mijn leven is daardoor echt rijker geworden. Ik veralgemeen nu waarschijnlijk ook, maar ik vind het stuk voor stuk leuke en aangename mensen. Nee, ik zou mijn homo's voor geen geld van de wereld willen missen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:54   #50
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik tolereer homo's, ze mogen zijn wie ze zijn, mogen mannen neuken zoveel ze willen, samenwonen. Ik heb daar allemaal geen problemen mee, dat aanvaard ik. Ik aanvaard echter niet dat homoseksualiteit opdezelfde hoogte wordt gebracht als heteroseksualiteit dat voor mij nog altijd de norm is. Dus geen homotrouwerij, geen homoadoptie en heel de bazaar. Ik moet zelfs de meeste homo's niet in mijn buurt hebben. Maar geweld, intimidatie of pestgedrag tegen homo's is verkeerd. Dat moet bestraft worden met de normale strafwetten en niet met anti-homofobiewetten.

Nu ik erover nadenk, dit klopt wat je zegt. Zeker als je Antwerpen bekijkt, geronseld voor de stemmen en achteraf stank voor dank.

Dat is discriminatie en in mijn ogen gelijk aan racisme .
Oud 11 januari 2011, 19:55   #51
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Akkoord. Van mij mogen ze zelfs trouwen. Zolang ze mij in mn waarde laten, doe ik net hetzelfde.

Citaat:
Ik kan me nog goed herinneren dat vele moslims SP.A stemden en na de verkiezingen kwamen deze sossen aandraven met een hoofddoekenverbod in scholen, hoofddoekenverbod aan de loketten, etc. En een mailke van die Gennez naar de moslimgemeenschap was de druppel.
Oud 11 januari 2011, 19:55   #52
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die afkeer is er niet gekomen door de Holebi gemeenschap zelf maar wel door de Media die inspeelt op verkeerde berichtgeving. Berichtgeving die sensatie is en extreme gevallen in beeld brengt.
Verkeerde berichtgeving? het is niet de media die deze gayparades en gayspelen organiseert. net zoals ze homo's dwingen om op straat rond te paraderen met lederen broeken waarvan de kont zichtbaar is en met een pluim in hun gat.

Citaat:
Organisaties zoals Vlaams Belang en andere hebben er gretig gebruik van gemaakt dit nog eens meer in het slechte daglicht te stellen
.

Op welke manier? Zij verdedigen geen homohaat.

Citaat:
heb ik gesproken van gesloten (privé) seksclubs? Ik dacht het niet. En Barebacken in een dark room is nog altijd een HIV-vergaarbak

Citaat:
Wij holebi's zijn mensen van vlees en bloed net als jullie. Waarom dan verschil maken in rechten van mensen?
jullie willen een verschil, namelijk exclusieve homorechten.

Citaat:
Dan ben je verkeerd bezig. Verschil maken tussen mensen en diens afkomst, religie, overtuiging of geaardheid is een schending van de mensenrechten.
Dus jullie schenden de mensenrechten van de hetero's door homorechten te eisen.
Oud 11 januari 2011, 19:56   #53
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans ik geloof vanuit mn religie dat ik geen enkele medemens onrecht mag aandoen. En ook homo's mag ik dus geen onrecht aandoen. Maar ik heb hier al eens ergens gepost wat ik vind van homo's en hoe ik die zaak benader.

Mensen die homo's bijvoorbeeld aanvallen mogen van mijn part hard gestraft worden.

In mij ogen zijn religie en rechtse strekkingen' lees ratje zijn post' , de broedhaarden van homohaat .
Oud 11 januari 2011, 19:57   #54
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik aanvaard echter niet dat homoseksualiteit opdezelfde hoogte wordt gebracht als heteroseksualiteit dat voor mij nog altijd de norm is. Dus geen homotrouwerij, geen homoadoptie en heel de bazaar. Ik moet zelfs de meeste homo's niet in mijn buurt hebben.
Triest. Triest dat er anno 2011 nog altijd mensen zijn die zo denken.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:57   #55
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is discriminatie en in mijn ogen gelijk aan racisme .
Dient dan klacht in, zal mijn adres en naam aan de beheerders hier geven.

In uw ogen is alles racisme en discriminatie als het buiten uw mening/ideologie valt
Oud 11 januari 2011, 19:58   #56
Peterken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Natuurlijk dat er ook hetero's zijn met bijzondere seksuele uitspattingen.

Maar het aantal hetero's dat er een 'abnormaal' seksleven op na houdt is naar mijn inziens veel kleiner dan het aantal homo's en biseksuele mannen.
Aja? En al die buitenechtelijke relaties van Hetero Koppels dan? Of ze moeten zelfs nog niet getrouwd zijn om hun vriend of vriendin te bedriegen. Daar zijn holebi's die een hecht koppel vormen wel heel anders in daar is het geen schering en inslag.

Hoe komt dat er nog zoveel heterokoppels uit elkaar gaan denk je? Omdat ze elkaar bedriegen met een ander. Meestal met iemand van hun werk of met iemand uit eigen vriendenkring. Het is wel al reeds lang bewezen dat Holebi's veel trouwer zijn in een vaste relatie dan Hetero's
Oud 11 januari 2011, 19:58   #57
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In mij ogen zijn religie en rechtse strekkingen' lees ratje zijn post' , de broedhaarden van homohaat .
Nog een beetje laster verkondigen.

Toon mijn haat is aan tegen de homo's?
Oud 11 januari 2011, 19:59   #58
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Een mens heeft het recht nu eenmaal om homoseksualiteit iets onnatuurlijk te vinden. Heeft niks met homohaat te maken.
Oud 11 januari 2011, 19:59   #59
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jullie schenden de mensenrechten van de hetero's door homorechten te eisen.

Mijn nominatie voor belachelijk uitspraak van het jaar is al binnen.
Oud 11 januari 2011, 20:00   #60
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een beetje laster verkondigen.

Toon mijn haat is aan tegen de homo's?

Ik schreef broedhaard van , wat jij duidelijk doet is ze minder rechten toezeggen dan jezelf .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be