Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2011, 16:58   #41
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Als iemand mij dat serieus probeert wijs te maken zal ik hem eens een literke of zes van zijn eigen chakra-water laten drinken. Eens zien of zijn astraal nulpuntsveld hem ook beschermt tegen een water-overdosis.
dat hangt natuurlijk helemaal van je trillingsniveau af.

vrede,

redwasp
Oud 18 januari 2011, 17:03   #42
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

dat hangt natuurlijk helemaal van je trillingsniveau af.

vrede,

redwasp
We zullen het wel kunnen meten aangezien stuiptrekkingen en rillingen een symptoom zijn van waterintoxicatie.
Oud 18 januari 2011, 17:04   #43
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

jij noemt het stuiptrekkingen en rillingen, ik noem het kosmische vibraties.

vrede,

redwasp
Oud 18 januari 2011, 21:41   #44
mdf
Banneling

Standaard

ach het zwarte gat is gewoon een tunnel , als je er aan de rechtse kant ingaat kom je er aan de linkse kant weer uit
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 22:40   #45
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

na één klik kom ik op http://www.kankervoorbij.com/ waar ik van alles lees over keltisch zeezout, minerale celzouten en spontaan genezen van kanker. ik vind het misdadig om mensen geld te vragen met misleidende beweringen dat water en zout kanker kunnen genezen.

vrede,

redwasp

edith heeft nog rap een advertentie van op die site erbij gehaald:
Je hebt gelijk als je stelt het schandalig is dat er veel te hoge prijzen worden gevraagd voor de aangeboden produkten en daar bovenop genezende vermogens aan worden toegeschreven.
Hoewel deze vorm van afzetterij en oplichting ten zeerste af te keuren is, mogen we toch nog wel van geluk spreken dat degene die bedrogen werd, na die ene deal geen enkele verplichting meer heeft aan die vorte beunhazen indien hij/zij dat absoluut niet meer wenst, wat niet steeds kan gezegd worden bij vrijwillige verbintenissen die al eens worden aangegaan met bv banken of religies, om maar iets te noemen.
Btw, die 2 laatsten verkopen ook 'hope and cure' aan mensen die een oplossing zoeken voor hun situatie.

Hoe dan ook, ons fysieke welzijn hangt dus wel af van de toestand der mineralen huishouding.
Als er her en der significante basis tekorten zijn, dan zal zich dat vroeg of laat
uiten in gebreksziekten en allerlei lichte en/of zware aandoeningen.
In het onderwijs zou er mi een basispakket voedings- en ademhalingsleer mogen ingelast worden, wat veel ziekten en aandoeningen zou kunnen vermijden.

Trouwens, die link was de eerste bovenaan die ik googelde.
Het ging me dan ook om het zelfgenezingsvermogen aan te duiden, dat in elk wezen aanwezig is.
Het simpelste vb ervan is wanneer je een knie of arm schaaft en dit enkele weken later volledig genezen is.
Idem voor een gebroken bot, kwestie van goed te spalken en wat tijd geven.

Nu, volgens oosterse wijsheidstradities ontstaat de kiem van elke ziekte in de ziel, alvorens ze zich fysiek manifesteert, maw, als men zich geen rekenschap geeft van de subtiele veranderingen die vooraf gaan aan een ziekteverschijning, dan zul je dat pas merken als de symptomen er al zijn.
Als je je lichaam scherp gewaar bent, dan voel je tijdig ook elke aanzet tot een verstoring van het energetisch evenwicht en kan er tijdig worden gereageerd tegen de dan nog zwakke ziektekiem.
Vandaar de bewering dat veel kan voorkomen en desnoods kan genezen worden door de kracht van de intentie, visualisatie en het vertrouwen in de eigen genezingskracht te richten op de aandoening.

De beste genezer zit in ons zelf, alleen is ons dat nooit geleerd.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 januari 2011 om 22:41.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 23:14   #46
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je hebt gelijk als je stelt het schandalig is dat er veel te hoge prijzen worden gevraagd voor de aangeboden produkten en daar bovenop genezende vermogens aan worden toegeschreven.
ik wil niet alleen dat stellen, ik ga nog een stap verder. bij kwakzalvers als deze zijn die hoge prijzen de kern van de zaak. ik vraag me vaak eerlijk af of zij hun zever zelf echt geloven. die site stelt dus echt letterlijk dat alle ziekten ontstaan door een tekort aan zout water, ze zijn dus allemaal te genezen door dat zogenaamde tekort aan te vullen. niet zomaar met zout water, nee met keltisch zeezout, want dat kun je via die site zelf aankopen.

ik stel hier dus niet dat dit bij alle paranormale genezers het geval is, hier is het echter zeker zo. het feit dat ze hun onzin wetenschappelijk laten klinken en overal te pas en te onpas het woord 'kanker' laten vallen wijst erop dat ze er in de eerste plaats op uit zijn om wanhopige kankerpatiënten te bedriegen en van hun ziekte te profiteren door hen onzinboeken en gewoon zeezout te verkopen.

Citaat:
Hoewel deze vorm van afzetterij en oplichting ten zeerste af te keuren is, mogen we toch nog wel van geluk spreken dat degene die bedrogen werd, na die ene deal geen enkele verplichting meer heeft aan die vorte beunhazen indien hij/zij dat absoluut niet meer wenst, wat niet steeds kan gezegd worden bij vrijwillige verbintenissen die al eens worden aangegaan met bv banken of religies, om maar iets te noemen.
deze vergelijking loopt vrij mank. een bank moet bepaalde garanties kunnen bieden om te mogen opereren. welke garanties bieden deze zoutverkopers?

een bonafide religie vraagt geen grote geldsommen van haar leden, waarom doen die zoutverkopers dat wel?

maar zelfs als de vergelijking op zou gaan, dan nog klopt je verhaal niet. de kwakzalvers gebruiken dezelfde techniek om mensen aan zich te binden als veel banken en georganiseerde religies. enerzijds gebruiken ze angst (je zult rap nog zieker worden zonder ons zoutwater en onze cd's en boeken), anderzijds valse informatie en de mythe van hun uniciteit (dit is de enige echte therapie die werkt, waarom zou je ergens anders naar uitkijken?)

Citaat:
Hoe dan ook, ons fysieke welzijn hangt dus wel af van de toestand der mineralen huishouding.
Als er her en der significante basis tekorten zijn, dan zal zich dat vroeg of laat
uiten in gebreksziekten en allerlei lichte en/of zware aandoeningen.
In het onderwijs zou er mi een basispakket voedings- en ademhalingsleer mogen ingelast worden, wat veel ziekten en aandoeningen zou kunnen vermijden.
geen enkele wetenschapper betwist dat een gezonde voedings- en levenswijze goed is voor een gezond leven.

Citaat:
Trouwens, die link was de eerste bovenaan die ik googelde.
het is handig om op zijn minst zelf een pagina door te nemen voor je hem linkt. door het feit dat je dit naliet, heb je zelfs zelf een illustratie geleverd van een simpele vaststelling: google at random iets over alternatieve geneeskunde en de kans is heel groot dat je op een onzinpagina uitkomt.

Citaat:
Het ging me dan ook om het zelfgenezingsvermogen aan te duiden, dat in elk wezen aanwezig is.
Het simpelste vb ervan is wanneer je een knie of arm schaaft en dit enkele weken later volledig genezen is.
Idem voor een gebroken bot, kwestie van goed te spalken en wat tijd geven.
dit klopt tot op een bepaalde hoogte. als ik je linker-arm amputeer dan is je zelfgenezingsvermogen niet in staat om die arm terug te laten groeien. als je ook maar één medisch gedocumenteerd tegenvoorbeeld kunt geven dan kunnen we misschien geloven dat er inderdaad meer mogelijk is dan opperlakkige wondjes die op den duur genezen.

vergeet trouwens onze goede vriend de griep niet. ook van die aanval geneest ons lichaam, tenzij het verzwakt is, vrij snel. daar is geen oscillococcinum voor nodig.

Citaat:
Nu, volgens oosterse wijsheidstradities ontstaat de kiem van elke ziekte in de ziel, alvorens ze zich fysiek manifesteert, maw, als men zich geen rekenschap geeft van de subtiele veranderingen die vooraf gaan aan een ziekteverschijning, dan zul je dat pas merken als de symptomen er al zijn.
van heel veel ziekten is de (materiële) veroorzaker gekend. ik kan me niet echt voorstellen dat iemand die jarenlang met asbest werkte en nu een longkanker ontwikkeld heeft, dat aan zijn ziel te danken heeft. is die uitspraak trouwens geen variante op de 'immanente gerechtigheid' van het hiv?

Citaat:
Als je je lichaam scherp gewaar bent, dan voel je tijdig ook elke aanzet tot een verstoring van het energetisch evenwicht en kan er tijdig worden gereageerd tegen de dan nog zwakke ziektekiem.
op welke mnier diagnostiseer je dan? met een pendel? tarot-kaarten? of liever toegepaste kinesiologie?

Citaat:
Vandaar de bewering dat veel kan voorkomen en desnoods kan genezen worden door de kracht van de intentie, visualisatie en het vertrouwen in de eigen genezingskracht te richten op de aandoening.
als die bewering klopt, dan zou het mogelijk moeten zijn om statistisch significante afwijkingen te zien in het aantal ziektes die de groep visualisators treffen. als die groep inderdaad aantoonbaar beduidend minder ziek wordt, dan bestaat er misschien en mechanisme dat onderzocht moet worden.

Citaat:
De beste genezer zit in ons zelf, alleen is ons dat nooit geleerd.
als dat zo is, waarom moeten we dan dat dure keltische keukenzout kopen?

vrede,

redwasp
Oud 19 januari 2011, 08:20   #47
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
na één klik kom ik op http://www.kankervoorbij.com/ waar ik van alles lees over keltisch zeezout, minerale celzouten en spontaan genezen van kanker. ik vind het misdadig om mensen geld te vragen met misleidende beweringen dat water en zout kanker kunnen genezen.
En 25.000 Euro vragen voor een chemokuur die vaak niet helpt en je doodziek maakt, dat is niet misdadig? Heeft u er enig idee van hoeveel mensen er sterven, ondanks de chemo, bestralingen enz... Heeft u er enig idee van wat chemo met een mens doet? Het vergiftigt je. Het maakt je doodziek. Het middel is erger dan de kwaal. Iemand vergiftigen kan nooit een goede geneeswijze zijn. Ik spreek uit ondervinding.

In de discussie alternatieve/traditionele geneeskunde meet men met twee maten en twee gewichten. Een alternatief genezer moet gratis werken. De traditionele geneeskunde mag miljoenen vragen, ook als het niet helpt.

PS: begrijp mij niet verkeerd, ik deel uw mening over die "paragnost".

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 19 januari 2011 om 08:22.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 08:45   #48
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
En 25.000 Euro vragen voor een chemokuur die vaak niet helpt en je doodziek maakt, dat is niet misdadig? Heeft u er enig idee van hoeveel mensen er sterven, ondanks de chemo, bestralingen enz... Heeft u er enig idee van wat chemo met een mens doet? Het vergiftigt je. Het maakt je doodziek. Het middel is erger dan de kwaal. Iemand vergiftigen kan nooit een goede geneeswijze zijn. Ik spreek uit ondervinding.

In de discussie alternatieve/traditionele geneeskunde meet men met twee maten en twee gewichten. Een alternatief genezer moet gratis werken. De traditionele geneeskunde mag miljoenen vragen, ook als het niet helpt.

PS: begrijp mij niet verkeerd, ik deel uw mening over die "paragnost".

Fred.
enig idee hoeveel mensen er GENEZEN DANKZIJ de chemo?
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 09:01   #49
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
enig idee hoeveel mensen er GENEZEN DANKZIJ de chemo?
Als de kanker nog niet te diep zit kan het helpen, ja. Maar het blijft schieten naar een mug met een olifantengeweer hoor. Trouwens er genezen er ook die de alternatieve weg hebben bewandeld hoor. Maar dat mag je niet zeggen hé.

Fred.
Oud 19 januari 2011, 09:04   #50
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de kanker nog niet te diep zit kan het helpen, ja. Maar het blijft schieten naar een mug met een olifantengeweer hoor. Trouwens er genezen er ook die de alternatieve weg hebben bewandeld hoor. Maar dat mag je niet zeggen hé.

Fred.
Als je kan aantonen dat het geen spontane genezing is, graag.
De bestralingsmethodes worden steeds verfijnder. Zo wordt borstkanker nu reeds operatief bestraald wat de genezingskans (en bijwerkingen) met 30% verbetert.
(vind even BBC artikel niet)

Beter nog

Citaat:
American scientists say they have developed a vaccine which has prevented breast cancer from developing in mice.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8714085.stm

Laatst gewijzigd door Caligula : 19 januari 2011 om 09:06.
Oud 19 januari 2011, 09:14   #51
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp:
vrede,
ik wil niet alleen dat stellen, ik ga nog een stap verder. bij kwakzalvers als deze zijn die hoge prijzen de kern van de zaak. ik vraag me vaak eerlijk af of zij hun zever zelf echt geloven. die site stelt dus echt letterlijk dat alle ziekten ontstaan door een tekort aan zout water, ze zijn dus allemaal te genezen door dat zogenaamde tekort aan te vullen. niet zomaar met zout water, nee met keltisch zeezout, want dat kun je via die site zelf aankopen.

ik stel hier dus niet dat dit bij alle paranormale genezers het geval is, hier is het echter zeker zo. het feit dat ze hun onzin wetenschappelijk laten klinken en overal te pas en te onpas het woord 'kanker' laten vallen wijst erop dat ze er in de eerste plaats op uit zijn om wanhopige kankerpatiënten te bedriegen en van hun ziekte te profiteren door hen onzinboeken en gewoon zeezout te verkopen.
De reguliere medische wereld blijkt in hetzelfde bedje ziek te zijn, als de meerderheid van die paradinges. http://nl.odemagazine.com/doc/0003/E...lijk-medicijn/

Citaat:
deze vergelijking loopt vrij mank. een bank moet bepaalde garanties kunnen bieden om te mogen opereren. welke garanties bieden deze zoutverkopers?

een bonafide religie vraagt geen grote geldsommen van haar leden, waarom doen die zoutverkopers dat wel?

maar zelfs als de vergelijking op zou gaan, dan nog klopt je verhaal niet. de kwakzalvers gebruiken dezelfde techniek om mensen aan zich te binden als veel banken en georganiseerde religies. enerzijds gebruiken ze angst (je zult rap nog zieker worden zonder ons zoutwater en onze cd's en boeken), anderzijds valse informatie en de mythe van hun uniciteit (dit is de enige echte therapie die werkt, waarom zou je ergens anders naar uitkijken?)
Je haalt het hier zelf aan, nl dat angst en onzekerheid niet alleen de duistere voedingsbodem zijn van kwakzalvers als deze, maar ook banken en religies op dit gegeven hun klanten ronselen met de ‘beste voorwaarden’ tot verbetering van hun situatie.
‘Kom bij ons, wij redden u.’

Wat er dan nog ontbreekt is een slachtoffer, dat behoefte heeft aan ‘feiten en zekerheden’ en die tevergeefs buiten zichzelf opzoekt.
Citaat:
geen enkele wetenschapper betwist dat een gezonde voedings- en levenswijze goed is voor een gezond leven.
Nu nog het ministerie van onderwijs overtuigen en een flinke stap is gezet.
Citaat:
het is handig om op zijn minst zelf een pagina door te nemen voor je hem linkt. door het feit dat je dit naliet, heb je zelfs zelf een illustratie geleverd van een simpele vaststelling: google at random iets over alternatieve geneeskunde en de kans is heel groot dat je op een onzinpagina uitkomt.[/i]
Idd, zal in de toekomst beter chekken.
Citaat:
dit klopt tot op een bepaalde hoogte. als ik je linker-arm amputeer dan is je zelfgenezingsvermogen niet in staat om die arm terug te laten groeien. als je ook maar één medisch gedocumenteerd tegenvoorbeeld kunt geven dan kunnen we misschien geloven dat er inderdaad meer mogelijk is dan opperlakkige wondjes die op den duur genezen.

vergeet trouwens onze goede vriend de griep niet. ook van die aanval geneest ons lichaam, tenzij het verzwakt is, vrij snel. daar is geen oscillococcinum voor nodig.
Een arm amputeren is een vrij drastische daad en alleen te verantwoorden in drastische gevallen en daar gaat het hier niet over, terwijl het wel gaat om ziektes en aandoeningen, die meestal door bepaalde levensomstandigheden en daarin aanwezige factoren worden opgedaan.

Op je vraag voor een wetenschappelijke onderbouwing, vrees ik wat voor het officiële standpunt van de ‘big farma’, zoals je die belangengroep noemt, gezien de groeiende mega inkomsten en toekomstbelangen van deze industrietak en niet in het minst de medische miskenning van het bewustzijn en de invloed ervan op het lichaam.

En een neuro-psycholoog is nu ook niet echt een exacte wetenschapper zoals jij ze graag ziet, maar aan het artikel te lezen lijkt me de man in kwestie nu ook niet direct een analfabeet, vandaar dat ik hoop dat je hiermee wat verder kan: http://www.uitdaging.net/gezond/de_t...neeskunde.html

Weet me te melden wat er niet van klopt.
Citaat:
van heel veel ziekten is de (materiële) veroorzaker gekend. ik kan me niet echt voorstellen dat iemand die jarenlang met asbest werkte en nu een longkanker ontwikkeld heeft, dat aan zijn ziel te danken heeft. is die uitspraak trouwens geen variante op de 'immanente gerechtigheid' van het hiv?
Al die jaren dat die asbestwerker of mijnwerker z’n job deed, wist of voelde hij bewust of onbewust aan, dat zo’n werkplek de gezondheid schaad.en daar vroeg of laat een prijs voor betaalt, net zoals een mijnwerker dat weet.
Als je een uurtje aan de bushaltes van de Rooseveltplaats in A’pen gaat staan, dan weet en voel je ook wel dat die omgeving net echt gezond is. .
Elke roker voelt, weet en beseft dat zijn nicotinebehoefte z’n lichaam meer slecht dan goed doet en toch blijft een meerderheid roken, de eigen innerlijke raad om toch maar eens te stoppen negerend.

We hebben dus zelf de keuze om al dan niet te reageren, om een en ander te veranderen aan onze levenshouding, net als ook de asbestwerker die mogelijkheid had om veilig te werken of een gezondere job te zoeken, de roker de keus had om veilig te ademen en de hiv-drager eveneens om veilig te vrijen.
Als bepaalde veiligheidsrisico’s al jaren bekend zijn,w ie is er dan in de final en uiteindelijk verantwoordelijk voor de eigen gezondheid ?

In die zin hebben we het dus wél aan de intuïtieve raadgeving van onze ziel te danken en de wijze waarop we daar al dan niet gehoor geven aan de impulsen ervan, in welke situatie onze gezondheid verkeert, aangeboren of genetische gebreken uitgezonderd.

En immanente gerechtigheid ? Mm.., uit de mond van een verbrand kerkleider krijgt dat wel een ranzig ondertoontje mee, en geeft ie daar, wsl onbedoeld, zelfs mee te kennen dat een immanente God in elk mens huist, terwijl het dogma van de roomse kerk net stelt dat God transcendent is., ergens hoog en droog in een verre hemel.
Ach, slip of the tonque, wsl.

Soit, maar als echter met ‘immanente gerechtigheid’’ bedoeld wordt, dat een sterk of chronisch afwijken van onze innerlijke natuurwet, tot gevolg heeft dat het immuunsysteem wordt afgezwakt en de functies van het organisme worden verstoord., dan zeg ik ja., dan is daar wel iets van aan.

Hoe meer we ‘los van God’’ zijn en doof blijven voor de zachte aandrang van onze eigen zieleraad, hoe harder ziekten en allerhande problemen zullen toeslaan.
De chaotische en ziekelijke toestand waarin de wereld en veel mensen zich in bevinden, is dan ook een veruiterlijking van de chaotische innerlijke toestand, waarin de mensheid zich momenteel bevind.
Evolueren of uitsterven, we hebben de keuze.

Citaat:
op welke mnier diagnostiseer je dan? met een pendel? tarot-kaarten? of liever toegepaste kinesiologie?
Bewustzijn in gerichte aandacht is meestal voldoende om voor mezelf een up to date diagnose op te stellen., maar dit stukje daarover vat een en ander wat beter samen:

De kracht van intentie http://nl.odemagazine.com/doc/0093/d...-van-intentie/
“De levendige imaginatietechnieken die sportmensen gebruiken zijn ook uitermate effectief bij de behandeling van ziekte. Patiënten zijn erin geslaagd de genezing van een uiteenlopende reeks van acute en chronische aandoeningen – van hart- en vaatziekten en hoge bloeddruk tot pijn in de onderrug en spier- en botklachten of zelfs fibromyalgie – te bespoedigen. Zij deden dit door zich te verbeelden hoe hun lichaam de aandoening bestreed door bijvoorbeeld grote aantallen T-killercellen te produceren die zich op virussen storten. Zulke visualisaties bleken ook post-operatieve resultaten te kunnen verbeteren, te helpen bij pijnbeheersing en het minimaliseren van de schadelijke bijwerkingen van chemotherapie.

De intentie moet zeer specifiek zijn. Het doel moet met geconcentreerde aandacht zo levendig mogelijk worden gevisualiseerd, alsof het al werkelijkheid is. Steeds als we ons zo’n toekomstige gebeurtenis voorstellen, houden we er een mentaal beeld van voor ogen alsof het ons op dat moment overkomt. Gebruik hierbij al uw zintuigen om de voorstelling zo compleet en levendig mogelijk te maken. Centraal in deze voorstelling dient het moment te staan waarop we ons doel verwezenlijken.”

Citaat:
als die bewering klopt, dan zou het mogelijk moeten zijn om statistisch significante afwijkingen te zien in het aantal ziektes die de groep visualisators treffen. als die groep inderdaad aantoonbaar beduidend minder ziek wordt, dan bestaat er misschien en mechanisme dat onderzocht moet worden.
Dat mechanisme bestaat al en helpt zelfs zonder visualisering : http://www.goedgevoel.be/gg/nl/231/P...o-effect.dhtml
Citaat:
als dat zo is, waarom moeten we dan dat dure keltische keukenzout kopen?

vrede,

redwasp
Omdat er steeds een hoop goedgelovige mensen zullen rondlopen, die in wanhoop snakken naar een verbetering van hun bestaande lot, wat heel begrijpelijk is uiteraard.
Mensen die meestal ten einde raad zijn en in de reguliere geneeskunde negatieve ervaringen ondervonden, zullen dan ook met graagte elk substituut of alternatief omarmen, dat hen overtuigend genoeg beloofd wat ze zo graag willen horen.

Wraakroepend idd, maar de kwakzalver-oplichter uit uw verhaal speelt met niet minder groffe gretigheid in op de ontvankelijke hoop van goedgelovigen, dan een verkoper of afgevaardigde van bv een farma-producent, een bank, tv-omroep, automerk, modehuis, alcoholproducent of religieuze instelling dat zo ongeveer zou doen, om zo veel mogelijk nietsvermoedende en gelukshongerige klanten te strikken voor hun bollenwinkel.

O ja, en de (gelukkig) verleden belspelletjes speelden ook gretig in op de naïeve hoop van hun doelgroep.
Zo te zien hebben die kerels van Basta! nog wel wat infiltreerwerk voor de boeg.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 09:34   #52
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
.
De bestralingsmethodes worden steeds verfijnder.
Ja, ik weet dat. Helaas heeft het allemaal niet mogen baten voor mijn echtgenote. Integendeel, het heeft haar laatste anderhalf jaar nu niet bepaald gemakkelijk gemaakt.

Wat ik probeer duidelijk te maken is het volgende: stel dat mijn echtgenote had beslist om geen chemo of bestraling te volgen. Dan had iedereen gezegd: zie je wel, je had maar chemo moeten volgen.

Maar nu dat de (ik herhaal, peperdure) behandelingen niks hebben uitgehaald piept er niemand. Was ze onder alternatieve behandeling geweest dan was het kot te klein geweest. Er is hier dus duidelijk sprake van een monopolie en machtspositie. Wij hebben gelijk en al de anderen zijn fout.

Fred.
Oud 19 januari 2011, 09:39   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik weet dat. Helaas heeft het allemaal niet mogen baten voor mijn echtgenote. Integendeel, het heeft haar laatste anderhalf jaar nu niet bepaald gemakkelijk gemaakt.

Wat ik probeer duidelijk te maken is het volgende: stel dat mijn echtgenote had beslist om geen chemo of bestraling te volgen. Dan had iedereen gezegd: zie je wel, je had maar chemo moeten volgen.

Maar nu dat de (ik herhaal, peperdure) behandelingen niks hebben uitgehaald piept er niemand. Was ze onder alternatieve behandeling geweest dan was het kot te klein geweest. Er is hier dus duidelijk sprake van een monopolie en machtspositie. Wij hebben gelijk en al de anderen zijn fout.

Fred.
Ik vin dat heel spijtig voor u, Fred.
Maar ge moogt niet uit individuele gevallen algemene conclusies trekken.
Ik ken een vriendin die perfect genezen is van borstkanker, met chemo.
Gaat ge mij daarom horen zeggen dat dat voor iedereen geldt?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 januari 2011 om 09:39.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 09:45   #54
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vin dat heel spijtig voor u, Fred.
Maar ge moogt niet uit individuele gevallen algemene conclusies trekken.
Dat is waar. Maar een chemokuur blijft een martelgang voor een vrouw hoor, zelfs als ze er door geneest. En ik blijf er bij dat ze er onfatsoenlijk veel geld voor vragen. Er moeten alternatieven zijn en ik vermoed dat de farma-lobby deze tegenhoudt. Er gaat gigantisch veel geld rond in dat wereldje hoor.

Fred.
Oud 19 januari 2011, 09:49   #55
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:

Fred.
Kijk Fred, eerst en vooral spijt het me dat je je echtgenote op die manier hebt moeten afgeven en tijdens haar laatste maanden op aardbol zo heeft moeten lijden.

Verleden jaar mee de aftakeling meegemaakt van maat zijn vader.
Van pro basketballer/athleet naar verfrommelde schim op dik jaar.
Het probleem is, je hebt geen keus. Je kan niet even "testen" met een behandeling.
Dus ja, er is een monopolie.

Laatst gewijzigd door Caligula : 19 januari 2011 om 09:49.
Oud 19 januari 2011, 09:52   #56
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Maar een chemokuur blijft een martelgang voor een vrouw hoor, zelfs als ze er door geneest. En ik blijf er bij dat ze er onfatsoenlijk veel geld voor vragen. Er moeten alternatieven zijn en ik vermoed dat de farma-lobby deze tegenhoudt. Er gaat gigantisch veel geld rond in dat wereldje hoor.

Fred.
Alternatieven?
De genetische code van de cel is naar de vaantjes. Dat los je niet "even" op , met een alternatief.
Oud 19 januari 2011, 10:14   #57
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alternatieven?
De genetische code van de cel is naar de vaantjes. Dat los je niet "even" op , met een alternatief.
De grote vraag is natuurlijk WAAROM de genetische code van die cellen naar de vaantjes gaat. Ik heb een buurman/professor die specifiek DNA onderzoek doet in de hoop meer inzicht te krijgen in deze vreselijke ziekte. En weet je wat: het is hij die mij er op attent maakte hoe primitief de chemo 'geneeswijze' is.

Men zou zich meer moeten concentreren op het zelfherstellende vermogen van het lichaam. Wat men nu doet is ALLE snelgroeiende cellen botweg vernietigen. Dus ook de goede, vandaar al die akelige, mensonwaardige nevenverschijnselen (ik zal ze u besparen).

Fred.
Oud 19 januari 2011, 15:00   #58
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:

ik vind de hoge prijzen in de geneeskunde schandalig. het is misdadige dat de heren aandeelhouders van pfizer en johnson and johnson miljoenen winst maken met de levering van levensnoodzakelijke medicatie.

in de para-sector echter, zijn de hoge prijzen echter niet het enige wat me irriteert. waar een echt farmaceutisch bedrijf monsterwinsten maakt op echte geneesmiddelen, die dubbelblind getest zijn en waarvan objectief vastgesteld heeft dat ze beduidend beter presteren dan placebo, maken de lterneuten monsterwinsten met geschud water en zeezout. zij verkopen (heel dure) gebakken en homeopathisch verdunde lucht.

volgens mij zijn er dus inderdaad twee maten en gewichten nodig: de echte farmaceutische industrie moet dringend veel meer geld vragen voor hun geneesmiddelen en de para-industrie moet dringens stoppen met geld vragen voor hun nep-geneesmiddelen. (wees blij dat ik nog neit over pek en veren begin)

vrede,

redwasp
Oud 19 januari 2011, 18:25   #59
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
vrede,

ik vind de hoge prijzen in de geneeskunde schandalig. het is misdadige dat de heren aandeelhouders van pfizer en johnson and johnson miljoenen winst maken met de levering van levensnoodzakelijke medicatie.

in de para-sector echter, zijn de hoge prijzen echter niet het enige wat me irriteert. waar een echt farmaceutisch bedrijf monsterwinsten maakt op echte geneesmiddelen, die dubbelblind getest zijn en waarvan objectief vastgesteld heeft dat ze beduidend beter presteren dan placebo, maken de lterneuten monsterwinsten met geschud water en zeezout. zij verkopen (heel dure) gebakken en homeopathisch verdunde lucht.

volgens mij zijn er dus inderdaad twee maten en gewichten nodig: de echte farmaceutische industrie moet dringend veel meer geld vragen voor hun geneesmiddelen en de para-industrie moet dringens stoppen met geld vragen voor hun nep-geneesmiddelen. (wees blij dat ik nog neit over pek en veren begin)

vrede,

redwasp
Me dunkt dat je in die laatste alinea iets verkeerd hebt geschreven.
Oud 19 januari 2011, 19:01   #60
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
De reguliere medische wereld blijkt in hetzelfde bedje ziek te zijn, als de meerderheid van die paradinges. http://nl.odemagazine.com/doc/0003/E...lijk-medicijn/
ik stelde dat die kwakzalvers geld verdienen met nep-therapieën. dat ze kwetsbare en wanhopige mensen uitzuigen door hen leugens wijs te maken.

ik zie niet in hoe een artikel dat wijst op de kracht van placebo-effect nu zou kunnen aantonen dat de echte geneeskunde 'in hetzelfde bedje ziek' is. in tegendeel. de medische wetenschap kent het placebo-effect al lang en heeft het al tientallen jaren onderzocht (zonder het mechanisme daarom ook echt ontrafeld te hebben). een echte geneeskundige therapie moet dan ook bij dubbelblind onderzoek beduidend hoger scoren dan een placebo. dat soort dubbelblind-onderzoeken vinden we bij alterneuten nooit terug.

Citaat:
Je haalt het hier zelf aan, nl dat angst en onzekerheid niet alleen de duistere voedingsbodem zijn van kwakzalvers als deze, maar ook banken en religies op dit gegeven hun klanten ronselen met de ‘beste voorwaarden’ tot verbetering van hun situatie.
‘Kom bij ons, wij redden u.’
ik heb hierboven al geschreven dat:
  • voor banken geldt dat ze bepaalde regels in acht moeten nemen en ook kunnen garanderen dat ze de diensten kunnen leveren die ze claimen te leveren (als die garantie er niet is, mogen ze geen bankzaken verrichten in de EU. paranormalisten geven nergens nooit enige garantie. ze zijn zelfs zo eerlijk om toe te geven dat jouw positieve evaluatie alleen van jouw geloof afhangt.
  • bonafide religies claimen niet dat ze hier op aarde wonderen verrichten. genezing is in de handen van god en hangt van haar alleen af. zo'n religie bied wel een pad aan dat ons kan helpen om heiliger te worden, maar het claimt niet dat het een bovennatuurlijke medische (of financiële, amoureuze...) uitwerking heeft. echte religie houdt zich verre van dit soort aardse claims. dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen charlatans en mirakelgenezers bestaan die zich op religie beroepen. zij hebben echter evenveel met religie te maken als de new-agers met quantumfysica.
zowel banken als religies verschillen dus wezenlijk van de kwakzalvers uit de paranormalistische geneeskunde. de vergelijking gaat dus niet op.

en zelfs dan nog. je kon je paranormalisten evenzeer met de siciliaanse maffia vergeleken hebben. ook zij gebruiken angst in hun marketing-strategie. maar het is niet omdat de een het doet, dat de ander ineens het recht heeft om het ook te doen.

Citaat:
Een arm amputeren is een vrij drastische daad en alleen te verantwoorden in drastische gevallen en daar gaat het hier niet over, terwijl het wel gaat om ziektes en aandoeningen, die meestal door bepaalde levensomstandigheden en daarin aanwezige factoren worden opgedaan.
jij hebt het over het zelfgenezend vermogen van het lichaam. als je vindt dat het opnieuw aangroeien van een arm (of kom, geef me één vinger en ik neem die hele arm) een drastisch voorbeeld is, dan moet ik wel opmerken dat het spontaan genezen van woekerende tumoren minstens even drastisch is. van beiden zijn nog geen gepubliceerde voorbeelden te vinden.

Citaat:
Op je vraag voor een wetenschappelijke onderbouwing, vrees ik wat voor het officiële standpunt van de ‘big farma’, zoals je die belangengroep noemt, gezien de groeiende mega inkomsten en toekomstbelangen van deze industrietak en niet in het minst de medische miskenning van het bewustzijn en de invloed ervan op het lichaam.
ik heb het over wetenschappelijke publicaties. onderzoekers aan universiteiten en andere instituten die reproduceerbare resultaten van hun experimenten voorleggen aan hun collega's over de hele wereld en zich zo blootstellen aan mogelijke kritiek. wat heeft big pharma daar mee te maken? of verwacht je nu dat ik ga geloven dat iedere wetenschapper over heel de wereld (dat zijn er miljoenen) lid is van een schimmig geheim complot dat geleid wordt door de aandeelhouders van de farmaeutische industrie?

Citaat:
En een neuro-psycholoog is nu ook niet echt een exacte wetenschapper zoals jij ze graag ziet, maar aan het artikel te lezen lijkt me de man in kwestie nu ook niet direct een analfabeet, vandaar dat ik hoop dat je hiermee wat verder kan: http://www.uitdaging.net/gezond/de_t...neeskunde.html

Weet me te melden wat er niet van klopt.
er is veel dat niet klopt. eigenlijk is het moeilijk om te zien waar de lijst moet beginnen
  • laten we eerst even die neuro-psyholoog onder de loupe nemen. onder zijn naam staat de url van zijn website http://www.healingsoundmovement.com/ . de man maakt blijkbaar schijfjes met helende muziek. echt high tech, één van zijn ceedeetjes (DNA-music) bevat moderne meditatiedeuntjes die ons direct in het hart en in het DNA zouden moeten raken. voor al dit helende geluid betaal je niet eens veel: 15,00 eur voor één cd, 25,00 eur voor twee en 35,00 eur voor drie.
    met zo'n helende muziek heb je natuurlijk geen echte geneeskunde meer nodig. geen wonder dat de doctorandus zo'n tegenstander is van griep-vaccinatie. als ik de titels van zijn publicaties overloop, lijkt hij één van de komplotdenkers die bewust valse informatie in de wereld sturen over vaccinatieprogramma's, hoeveel doden zou hij daarmee op zijn geweten kunnen hebben bij een nieuwe uitbraak van een gevaarlijker griepvirus?
    ik heb trouwens nergens gevonden hoe de heer consemulder aan zijn titel van neuropsycholoog gekomen is. maar dat doet niet ter zake. zijn helende muziek heeft me betoverd: ja deze muzikant met z'n deuntjes die tot in mijn dna gaan is een autoriteit op ieder gebied.
  • het artikel begint met de claim dat we in principe gratis en zonder enig geneesmiddel van iedere ziekte kunnen genezen? hoe gratis is dat als ik zijn cd's daarvoor moet kopen?
  • termen als "non-lokale energetische en holografische informatieoverdracht" klinken heel geleerd en wetenshappelijk, maar zeggen in feite niets. iedereen die iets weet over quantumfysia (non-lokaliteit) of holografie zal kunnen uitleggen dat die woorden in die volgorde geen enkele betekenis hebben. doorheen het artikel komt onze muzikant geregeld opnieuw met dit soort pseudo-wetenschappelijke termen aandaven
    in een echt wetenschappelijk discours wordt helderheid en duidelijkheid nagestreefd. de moeilijke woordjes in dit artikel lijken vooral die onduidelijkheid in de weg te staan en het gevoel op te roepen dat de lezer het allemaal niet snapt en dat het dus wel heel geleerd moet zijn.
  • het kolopt dat het grootste deel van de ruimte niet met deeltjes gevuld is. dat noemen we leegte. er is niets. het klopt dan ook niet dat, zoals de muzikale neuro-psyholoog beweert, 99% van de ruimte in onze cellen bestaat uit 'energetische krachtvelden' en 'subatomaire materie'. ieder krachtveld is een manifestatie van energie, ik snap dus niet wat de term 'energetishe krachtvelden' precies betekent. het zal wel weer een of andere muziekterm zijn.
  • goed nieuws: het woord 'nulpuntsenergie' bestaat. het is echter niet een allesdoordringend liefdevol energieveld waar atomen energie uit halen, maar gewoon de energie van een kwantumsysteem in zijn grondtoestand.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nulpuntsenergie
  • einstein bewees bij het begin van vorige eeuw al dat de 'aether' niet bestaat. nu, ik kan snappen dat een neuro-psycholoog die ceedeetjes maakt met daarop 60.000 jaar oude energiedeuntjes, zich niet veel aantrekt van wat er de laatste paar eeuwen allemaal gebeurde.
  • de lastercampagne tegen vaccinaties heeft natuurlijk een aantal voordelen voor big para: eerst en vooral versterkt het de david-tegen-goliath mythe, maar het drijft hun slachtoffers ook nog eens dieper in hun armen. als vaccinatie geen afdoende bescherming biedt, toch maar oscillococcinum of keltisch zeezout innemen?
  • het artikel bevat zodanig veel nonsens dat ik het tijdverspilling vind om deze lijst uit te breiden. misschien moet je er maar lukraak een paar zinnen uitkiezen, ik weet vrij zeker dat we er samen voldoende fouten uithalen om toch eens goed te lachen.

Citaat:
Als bepaalde veiligheidsrisico’s al jaren bekend zijn,w ie is er dan in de final en uiteindelijk verantwoordelijk voor de eigen gezondheid ?

In die zin hebben we het dus wél aan de intuïtieve raadgeving van onze ziel te danken en de wijze waarop we daar al dan niet gehoor geven aan de impulsen ervan, in welke situatie onze gezondheid verkeert, aangeboren of genetische gebreken uitgezonderd.
iedereen die een beetje nadenkt weet dt een ongezond leven consequenties heeft. dat klopt. maar dat is nog heel iets anders dan je oorspronkelijke bewering dat we zelf kunnen aanvoelen wanneer ziektes zich in een beginstadium ontwikkelen. als ik rook, weet ik wel dat ik mijn risico op kanker drastisch verhoog, maar dat betekent niet dat ik het prille begin van een tumor op de een of andere manier kan aanvoelen.

Citaat:
Bewustzijn in gerichte aandacht is meestal voldoende om voor mezelf een up to date diagnose op te stellen., maar dit stukje daarover vat een en ander wat beter samen:

De kracht van intentie http://nl.odemagazine.com/doc/0093/d...-van-intentie/
dat stuk gaat over de kracht van suggestie, het begint met een verhaaltje over mohammed ali en distilleert daar een aantal onlusies uit die op een populair wetenschappelijke manier onderbouwd worden. de eindconclusie is een stukje peptalk zoals wel vaker in populaire managers-literatuur staat.

ik vind nergens iets dat gaat over bewustzijn en gerichte aandacht waardoor je een up to date diagnose kunt stellen. ik stel me eigenlijk opnieuw de vraag of je dit artikel zelf wel gelezen heb voor je het linkte.

Citaat:
Omdat er steeds een hoop goedgelovige mensen zullen rondlopen, die in wanhoop snakken naar een verbetering van hun bestaande lot, wat heel begrijpelijk is uiteraard.
Mensen die meestal ten einde raad zijn en in de reguliere geneeskunde negatieve ervaringen ondervonden, zullen dan ook met graagte elk substituut of alternatief omarmen, dat hen overtuigend genoeg beloofd wat ze zo graag willen horen.
mijn vraag ging daar niet over. jij verdedigde een website met relame voor keltisch keukenzout als geneesmiddel tegen kanker. jouw argument ging over het zelf-genezend vermogen van het lichaam. mijn vraag was simpel: als mijn lichaam zihzelf geneest, waarom zou ik dan duur keltish keukenzout moeten kopen?

Citaat:
Wraakroepend idd, maar de kwakzalver-oplichter uit uw verhaal speelt met niet minder groffe gretigheid in op de ontvankelijke hoop van goedgelovigen, dan een verkoper of afgevaardigde van bv een farma-producent, een bank, tv-omroep, automerk, modehuis, alcoholproducent of religieuze instelling dat zo ongeveer zou doen, om zo veel mogelijk nietsvermoedende en gelukshongerige klanten te strikken voor hun bollenwinkel.
een farma-producent, een bank, tv-omroep, automerk, modehuis, alcoholproducent en een religieuze instelling claimen niet dat ze iets verkopen dat eigenschappen heeft die eigenlijk niet bestaan.
als je paracetamol koopt, betaal je waarschijnlijk veel te veel, maar je krijgt paracetamol waarvan bewezen is dat het tegen hoofdpijn helpt.
als je een lening aangaat, betaal je waarschijnlijk veel te veel, maar je krijgt je lening en de bank houdt zih aan zijn plechtige belofte om dreigbrieven te sturen vanaf het moment dat je te laat bent met je afbetalingen.
als je een auto koopt, betaal je waarschijnlijk veel te veel en vervuil je bovendien nog eens mijn planeet, maar je krijgt de beloofde blikken doos die je gedurende een paar honderdduizend kilometer overal naartoe brengt waar je maar wil.
als je naar een tv-programma kijkt, betaal je gelukkig meestal niet veel geld (tenzij je de te hoge prijzen meerekent voor de producten die tijdens de reclamespots geadverteerd worden), maar je krijgt het programma te zien dat ze beloofd hebben
...
als je naar een alternatieve genezer gaat, betaal je waarshijnlijk veel te veel, maar bovendien geeft hij je in ruil voor dat geld een scheet in een fles (leuk idee, een scheet in een fles, ik denk dat ik die therapie "four winds of the muladhara chakra" ga noemen, wedden dat ik rijk word), een nep-behandeling die geen enkel effect heeft.

er is dus een groot verschil. de meeste paragnosten en alterneuten vragen wel veel geld, maar leveren niets. alle anderen die jij opsomde leveren tenminste de gevraagde goederen (waarvan we ons vaak het nut kunnen afvragen).

Citaat:
O ja, en de (gelukkig) verleden belspelletjes speelden ook gretig in op de naïeve hoop van hun doelgroep.
Zo te zien hebben die kerels van Basta! nog wel wat infiltreerwerk voor de boeg.
misschien eens infiltreren in para-beurzen of op homeopathishe conferenties en andere pendelbijeenkomsten.

vrede,

redwasp

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be