Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 januari 2011, 17:18   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De N-VA wil de vennootschapsbelasting nog verlagen.
De verlaging van de vennootschapsbelasting
kost uiteraard geld aan de schatkist. De N-VA wil
dat verlies niet compenseren door de notionele
intrestaftrek af te schaffen. Maar wel door de
subsidies aan bedrijven te verminderen
.
Door te snoeien in subsidies neemt de N-VA een
belangrijk instrument uit handen van de overheid
om het economisch beleid mee vorm te geven. Via
subsidies kan de overheid bedrijven aansporen tot
meer maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Zo kan de overheid in ruil voor subsidies
inspanningen eisen inzake tewerkstelling, opleiding,
milieu en investeringen.
Met algemene lastenverlagingen kan dat allemaal
niet. Bedrijven bepalen dan volledig vrij wat ze met
het gewonnen geld doen, zonder enige garantie
van investeringen in werkgelegenheid, opleiding,
milieu of innovatie.
De overheid kan hen dan geen
verplichtingen daartoe opleggen.
Vind je dat een goed plan?
Wist ik niet, maar dat is een HEEL GOED plan. Vermindert direct de bemoeienissen van de overheid om de marktkrachten te vervalsen.

Vrij initiatief laten doen, het geld laten gebruiken door zij die het gewonnen hebben. Ik kan mij moeilijk iets beters voorstellen.

In plaats van zonnepaneeltjes en windmolekes te subsidieren, en andere intrinsiek verlieslatende, onrendabele en onefficiente, maar politiek in de mode zijnde dadaakes veel geld te geven en mensen die beter werkende ideeen hebben daardoor geen kans te geven.
Oud 15 januari 2011, 17:40   #42
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Moet je respect hebben voor mensen die op die prutsers stemden?
Ba ja: bedrogen worden is geen misdaad, bedriegen wel.
En die mannen hebben gelogen, bedrogen, misleid...
Tenminste: ze logen tegen de kiezers die WERKEN, niet tegen de patroons van het VOKA (die Bart zijn bazen noemt!)
Het ABVV gaf deze keer flink op hun K....
Hun analyse is merkwaardig goed en scherp.
Het moge de brave borsten die op die quizende kiekens stemde de ogen openen.
Volgende keer niet stemmen of beter stemmen is een goed idee voor hen die zich nu van voor en van achter gepakt voelen ....

Dit spreekt boekdelen:
http://www.vlaamsabvv.be/files/N-VA_...keken_2010.pdf
Waar is de tijd dat de katholieken de mensen bang maakten dat stemmen op een niet katholieke partij doodzonde was. Maar die tijden zijn voorbij hoor. De burger is mondiger en slimmer geworden ook al doen vakbonden alsof het een bende idioten is.
De roden koteren nu hun achterban op niet op N-VA te stemmen. Dat ze maar opletten dat het geen averechts effect geeft. Hat ACW doet hetzelfde en toch zal het niets uithalen, daarvoor zijn we al in een te ver gevorderd stadium.
Oud 15 januari 2011, 17:45   #43
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wist ik niet, maar dat is een HEEL GOED plan. Vermindert direct de bemoeienissen van de overheid om de marktkrachten te vervalsen.

Vrij initiatief laten doen, het geld laten gebruiken door zij die het gewonnen hebben. Ik kan mij moeilijk iets beters voorstellen.

In plaats van zonnepaneeltjes en windmolekes te subsidieren, en andere intrinsiek verlieslatende, onrendabele en onefficiente, maar politiek in de mode zijnde dadaakes veel geld te geven en mensen die beter werkende ideeen hebben daardoor geen kans te geven.
dus de gezondheid van de mensen is van minder belang?
Shadowke is offline  
Oud 15 januari 2011, 17:48   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waar bedriegt de N-VA. Dat ze een liberaal programma hebben weet iedereen al.
Ik vrees dat niet iedereen die bij de laatste verkiezing op N-VA stemde; weet hoe liberaal N-VA is.

Citaat:
Trouwens, na amper 2 zinnen kwam ik al deze flagrante leugen tegen in dit pamflet

Daarna kan het men niet laten om zowat elk mogelijk citaat van een N-VA politicus uit zijn context te trekken. Objectief??? Lol

Kan er mij trouwens iemand uitleggen waarom het zo verkeerd is dat VOKA en N-VA goed samenwerken. De SPA is al jaar en dag afhankelijk van de schurken van het ABVV. Waarom wordt dat niet aangeklaagd?

Verder wordt in dit pamflet blijvend ingehakt op werkgevers en bedrijven. ABVV ziet blijkbaar niet in dat deze de motor zijn van onze samenleving en dat je die net moet beschermen, niet straffen. Gezonde bedrijven zijn goed voor werkgevers EN werknemers maar zoals gewoonlijk kijkt het ABVV weer niet verder dan die neus lang is.
Zijn ze nu plots niet meer liberaal?
artisjok is offline  
Oud 15 januari 2011, 17:49   #45
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Moet je respect hebben voor mensen die op die prutsers stemden?
Ba ja: bedrogen worden is geen misdaad, bedriegen wel.
En die mannen hebben gelogen, bedrogen, misleid...
Tenminste: ze logen tegen de kiezers die WERKEN, niet tegen de patroons van het VOKA (die Bart zijn bazen noemt!)
Het ABVV gaf deze keer flink op hun K....
Hun analyse is merkwaardig goed en scherp.
Het moge de brave borsten die op die quizende kiekens stemde de ogen openen.
Volgende keer niet stemmen of beter stemmen is een goed idee voor hen die zich nu van voor en van achter gepakt voelen ....

Dit spreekt boekdelen:
http://www.vlaamsabvv.be/files/N-VA_...keken_2010.pdf
Waar wacht je op om in dit kutland samen met uw rode kameraden de boel nog eens plat te leggen zoals jullie dat gewoon zijn? Ach ja juist na twee dagen staken is het geld op en moeten ze op blote knieien terug naar de wergever voor hun inkomen.
Oud 15 januari 2011, 17:53   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Kijk... het zit zo:
1. We moeten dringend een regering hebben of we zijn een paar miljoenen kwijt.
2. We gaan betogen en leggen het land lam. Prijs?

Logica?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:17   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet omdat ze willen saneren, maar waarop ze willen saneren.

Bijvoorbeeld
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2546259.ece
artisjok; dan doe je als ABVV tegenvoorstellen waarop jij zou saneren, maar niet zomaar een 'NON' en uitleggen waarom je iets niet wilt.

Er is niets mis met belastingen van bedrijven verlagen, dat is consumptie goedkoper maken, bedrijven competitiever maken, en zorgen dat er meer tewerkstelling is die dan via de lasten op arbeid gaan bijdragen aan de begroting ???
brother paul is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:19   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat niet iedereen die bij de laatste verkiezing op N-VA stemde; weet hoe liberaal N-VA is.

Zijn ze nu plots niet meer liberaal?
als je 1000kiezers hun ogen gaat opendoen is het veel, capité artisjok, is gewoon voor abvv de verkeerd strategie. Er zijn gewoon veel meer liberaal denkende vlamingen dan sociaal denkende vlamingen.

en reageer eens inhoudelijk hierop
http://forum.politics.be/attachment....1&d=1295098911

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 januari 2011 om 18:23.
brother paul is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:20   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

voila inderdaad, gewoon minder ambtenaren, minder bemoeinis, en minder belastingen, van alles minder en de economie wordt efficienter, bedrijven zijn verplicht van te denken in efficientie, de overheid niet;..
brother paul is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:22   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die hefbomen maken heeft niets te maken met al dan niet splitsen.

Ik zie daar geen graten in als je garandeert dat er voor iedereen werk is.
Eigenaardig genoeg komt men met dit voorstel steevast op de proppen in tijden van crisis als er minder jobs zijn en meer mensen hun werk verliezen.
arti, daarom ben ik persoonlijk, ook niet voor splitsen van de sociale zekerheid.
Maar bekijk het gewoon zo, je hebt een 'pot' die je splitst alsof je belastinginkomsten splitst, en je zorgt dat elk zijn accenten kan leggen. Veel verschil gaat dat niet maken, maar het laat wel toe om een meer liberale logica toe te passen in vlaanderen, en laat de walen maar modderen bij wijze van spreken.

En liberaal wil niet zeggen antisociaal, het wil gewoon zeggen een 'economische logica' want werklozen subsidieren is ook een vorm van inefficientie.

ik wacht dus op uw reactie arti

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 januari 2011 om 18:24.
brother paul is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:27   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
artisjok; dan doe je als ABVV tegenvoorstellen waarop jij zou saneren, maar niet zomaar een 'NON' en uitleggen waarom je iets niet wilt.
Over welk stuk van "N-VA anders bekeken" heb je het eigenlijk?
Citaat:
Er is niets mis met belastingen van bedrijven verlagen, dat is consumptie goedkoper maken, bedrijven competitiever maken, en zorgen dat er meer tewerkstelling is die dan via de lasten op arbeid gaan bijdragen aan de begroting ???
Leg me eerst uit hoe belastingen van bedrijven verlagen; de consumptie goedkoper maakt, de bedrijven competitiever maakt en zorgt voor meer tewerkstelling.
artisjok is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:52   #52
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Leg me eerst uit hoe belastingen van bedrijven verlagen; de consumptie goedkoper maakt, de bedrijven competitiever maakt en zorgt voor meer tewerkstelling.
Kijk arti:

stel dat je zegt ik ga de werkloosheid halveren en vind een plan uit die ervoor moet zorgen dat die werkloosheid halveert. We hebben dat uitgerekend, we zien de knelpunten in het systeem, en we pakken dat aan.

dan ga je ABVV zien reageren met allerlei 'drogredenen' omdat het hen gewoonweg niet goed uitkomt. Dus nee dat is echt een dictatuur van een bedrijf die bang is zijn inkomsten te verliezen, en die politiek macht heeft opgebouwd die eigenlijk niet ontegensprekelijk is:
brother paul is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:54   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ha stel dat je morgen een product 100euro op de markt hebt
Daarvan is 20euro sociale lasten.

Wel als je de sociale lasten wegdenkt, kost het product morgen nog 80euro.

gevolgen: marktaandeel van firma stijgt in Belgie, marktaandeel stijgt in europa, en firma kan exporteren
de tewerkstelling stijgt want firma kan omzet verdubbelen, en kan prijs doen zakken naar 70euro door een schaalvoordeel, en wordt zo de grootste producent
brother paul is offline  
Oud 15 januari 2011, 19:32   #54
born2bewild
Banneling

Standaard

De abvv mafiosi kunnen preken voor eigen krimpemd publiek. Geeft mij een warm gevoel en bevestiging dat de wever op het juiste spoor zit
born2bewild is offline  
Oud 15 januari 2011, 19:40   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk arti:

stel dat je zegt ik ga de werkloosheid halveren en vind een plan uit die ervoor moet zorgen dat die werkloosheid halveert. We hebben dat uitgerekend, we zien de knelpunten in het systeem, en we pakken dat aan.

dan ga je ABVV zien reageren met allerlei 'drogredenen' omdat het hen gewoonweg niet goed uitkomt. Dus nee dat is echt een dictatuur van een bedrijf die bang is zijn inkomsten te verliezen, en die politiek macht heeft opgebouwd die eigenlijk niet ontegensprekelijk is:
Kijk brother paul,
Je kan niet antwoorden op

Dan kom je weer af met die beschuldiging; waarover we al gediscussieerd hebben (met cijfers) en je zelf moest vaststellen dat dit niet een bron van inkomsten is.
artisjok is offline  
Oud 15 januari 2011, 19:53   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
arti, daarom ben ik persoonlijk, ook niet voor splitsen van de sociale zekerheid.
Maar bekijk het gewoon zo, je hebt een 'pot' die je splitst alsof je belastinginkomsten splitst, en je zorgt dat elk zijn accenten kan leggen. Veel verschil gaat dat niet maken, maar het laat wel toe om een meer liberale logica toe te passen in vlaanderen, en laat de walen maar modderen bij wijze van spreken.
Vertel concreet wat voor een accenten? Welke liberale logica?

Citaat:
En liberaal wil niet zeggen antisociaal, het wil gewoon zeggen een 'economische logica' want werklozen subsidieren is ook een vorm van inefficientie.
Geef je een concreet voorbeeld van een liberale "economische logica" die ook nog sociaal is?
Citaat:
ik wacht dus op uw reactie arti
Heb jij die .PDF gemaakt?
artisjok is offline  
Oud 15 januari 2011, 19:55   #57
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha stel dat je morgen een product 100euro op de markt hebt
Daarvan is 20euro sociale lasten.

Wel als je de sociale lasten wegdenkt, kost het product morgen nog 80euro.

gevolgen: marktaandeel van firma stijgt in Belgie, marktaandeel stijgt in europa, en firma kan exporteren
de tewerkstelling stijgt want firma kan omzet verdubbelen, en kan prijs doen zakken naar 70euro door een schaalvoordeel, en wordt zo de grootste producent
Als de lasten op arbeid verlaagt, ja dan kunnen de consumptieprijzen verlagen.
Maar de N-VA wil de vennootschapsbelastingen verlagen.
artisjok is offline  
Oud 15 januari 2011, 21:15   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de lasten op arbeid verlaagt, ja dan kunnen de consumptieprijzen verlagen.
Maar de N-VA wil de vennootschapsbelastingen verlagen.
Arti

lasten op arbeid verlagen, btw verlagen, of lasten op firma's verlagen is 3 keer hetzelfde. dat maakt allemaal hetzelfde resultaat in een concurrentiele markt. De prijzen dalen gewoon telkens opnieuw en evenveel

als je arbeid kosten doet stijgen, kosten producten duurder om te produceren

als je lasten heft op firma (dat kan via electriciteit, via kosten voor afval, via ecotaksen, via filetaksen, via personeelskosten, via btw) , kosten de producten duurder om te produceren, en stijgen de prijzen eveneens

Als je bvb morgen de lasten op electrabel doet stijgen, kan electrabel zijn prijs niet verhogen, omdat ze onder internationale druk zitten en dus een europese prijs vragen. Echter wanneer elk land een nucleaire taks vraagt, kunnen ze wel weer omhoog met hun prijs, omdat iedereen dan zijn prijs doet stijgen.

Dus soms heb je iemand eens in de tang, en kun je lasten heffen zonder dat ze dit doorrekenen aan de consument. Maar dikwijls betaalt de consument het gelag hoor/

Hier in casu is het nog interessanter: als de arbeid teduur kost, en de bedrijfslasten omhoog gaan, wordt een bedrijf concurrentieel buiten spel gezet, en kan het zijn arbeid outsourcen naar china; Kan blijven bestaan met zijn kern activiteit hier in Belgie, maar laat zijn volledige arbeidsintsieve aktiviteit in china gebeuren. Dus bedrijven worden ergens 'immuun' voor lasten, want china takseert niet en ze kunnen beslissen waar ze hun taksen opstapelen... opgelet dit telt niet voor de gewone belgische kmo's.

De gewone kmo's betalen zich blauw, en zien na een tijdje dat ze niet kunnen exporteren, en geraken gewoon nergens...

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 januari 2011 om 21:16.
brother paul is offline  
Oud 15 januari 2011, 21:21   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dus de gezondheid van de mensen is van minder belang?
? ik niet bekrijp doen.
Oud 15 januari 2011, 21:30   #60
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Vennootschapsbelastingen en heel die santeboetiek zegt mij niet veel.

Wat ik wel weet is dat de belastingen niet effectief opgehaald worden en dat er teveel regeltjes zijn.

Schaf al die taxen en belastingen af en maakt het gewoon simpel. Laat de bedrijven gewoon een belasting betalen op hun winsten.

Net zoals men de bijdrages en belastingen van een gewone werkende kan versimpelen.

Bijdrage, sociale zekerheid en één belasting.

De staat gaat dan misschien in het begin minder inkomsten hebben maar op het einde gaat het wel opbrengen vanwege een goede economie en gezonde investeringsklimaat.
Ratatosk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be