Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2011, 21:01   #41
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik denk niet dat jij ooit fatsoenlijke shooters hebt gespeeld. Je kan natuurlijk compleet solo gaan en je geen zak aantrekken van de rest van je team en dan zal je wel eens winnen, maar o wee als je ooit tegen een team speelt dat ook maar een beetje organisatie heeft. Je nederlaag zal bijbels in proportie zijn. Zo is er bijvoorbeeld de Left 4 Dead reeks, waar je met een team van max. 4 spelers hordes zombies moet zien te overwinnen. Op de gemakkelijkere settings kan je nog solo spelen, maar iets moeilijker en teamwork is essentieel, elkaar dekken, genezen, ammo delen, zoeken naar voorraden, de horde afleiden etc. Ik heb in dat spel vrienden voor het leven gemaakt, omdat we verplicht werden om samen te werken en praten. Maar het is extreem geweldadig en bloederig.

Ik ben naar London gegaan om hen te ontmoeten, en zij zijn een paar dagen in Leuven geweest. En raad eens, we zijn allemaal normale mensen, we zijn op café geweest, ik heb eens gekookt voor hen, we hebben wat gegamed en een filmmarathon gehouden. Wij zijn geen monsters geworden die snoep van kinderen stelen, en krukken vanonder oudjes uit stampen. Integendeel ik denk dat je zelden mensen ziet die vriendelijker en hoffelijker zijn dan die drie Britten. Een neef van mij heeft een gelijkaardig verhaal met WoW en een Portugese. Ik betwijfel of ik hen zou zijn tegengekomen bij bordspelen.
als ik me niet vergis, speelden de spelers in die psychologische experimenten telkens alleen. Effecten van teamspelen weet ik niet.
En de bestudeerde effecten waren vlak na het spelen van die games. Lange termijn effecten zijn niet geweten omdat dat moeilijker is te bestuderen.
Oud 16 januari 2011, 21:03   #42
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
als ik me niet vergis, speelden de spelers in die psychologische experimenten telkens alleen. Effecten van teamspelen weet ik niet.
En de bestudeerde effecten waren vlak na het spelen van die games. Lange termijn effecten zijn niet geweten omdat dat moeilijker is te bestuderen.
Wat wil je eigenlijk Deepeco? Een verbod op gewelddadige spellen, censuur?
Oud 16 januari 2011, 21:04   #43
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zijn die tests uitgevoerd met kinderen die gewelddadige videogames spelen? Er worden al duidelijke leeftijdszegels op de doos geplaatst, als uw 10-jarig kind dan nog gewelddadige videogames speelt is het uw eigen schuld als ouder. Of wil je gewelddadige games gewoon compleet verbieden?

Is er hetzelfde gedaan met een groep tussen 20-30 jaar, zijn daar ook effecten bij gemeten? Twintigers vormen nog steeds de grootste groep gamers.
ik denk twintigers, ja. De onderzoekers zullen wel geen spelen laten spelen die niet toegelaten zijn voor de leeftijd van de proefpersonen, hé. Dergelijke experimenten zouden ethisch niet toegelaten worden.
Oud 16 januari 2011, 21:06   #44
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ik denk twintigers, ja. De onderzoekers zullen wel geen spelen laten spelen die niet toegelaten zijn voor de leeftijd van de proefpersonen, hé. Dergelijke experimenten zouden ethisch niet toegelaten worden.
De laatste zin van uw eerste post spreekt u tegen.
Oud 16 januari 2011, 21:07   #45
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk een film, ultiem realisme, er is nog geen enkele game die het verschil tussen graphics en realiteit heeft doen vervagen, zelfs kinderen zien een verschil.
ik weet niet de effecten van actiefilms. Zou kunnen dat die er niet zijn, omdat de toeschouwer bij films passief is. Dus in luie zetel. Dat is bij geweldgames alvast heel anders.
Oud 16 januari 2011, 21:10   #46
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Of beter nog, op het internet kan je na een beetje zoekwerk enorm gruwelijke en walgelijke beelden te zien krijgen. Met zelfs handleidingen om wapens en bommen te maken.

Let's ban the interwebs!?!!
waarom dan het internet bannen? Dan zou je evengoed de taal kunnen bannen, want die handleidingen zijn geschreven in een taal.
Nee, wat we moeten bannen, zijn dan die handleidingen zelf, want die zijn niet goed. De rest van internet kan wel goed zijn.
denk aan uitdrukking: kind niet met badwater wegwerpen.
Het is niet dat als men iets immoreels wil verbieden, men alles wil verbieden, hé.
Oud 16 januari 2011, 21:12   #47
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ik weet niet de effecten van actiefilms. Zou kunnen dat die er niet zijn, omdat de toeschouwer bij films passief is. Dus in luie zetel. Dat is bij geweldgames alvast heel anders.
Dat kan ik net zo goed omdraaien. De controls van videogames creëren een constante link met de realiteit mede doordat ze zo onrealistisch zijn, en zo creëren ze dus ook een grens tussen fantasie en realiteit. Terwijl er bij een film geen enkele grens is.

Misschien evenzeer zever als u argument.
Oud 16 januari 2011, 21:16   #48
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Jamaar, dat is anders. Als is het is om de walvissen te redden, dan is geweld wel tof.
geweld is nooit tof, ook niet om walvissen te redden.
En ja, ik ben sea shepherd activist
Oud 16 januari 2011, 21:24   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dus zuivere blabla van uwentwege mijn beste...

Ik heb er hier eentje van 20 jaar rondlopen...

Een killer van de bovenste plank als het online games betreft zoals call off duty als halo en de rest van het online geknal...

En toch een zachtaardig wezen in persoon,een écht doetje,en wéét u waarom ,hij kan een onderscheid maken tussen het virtuele gebeuren en de échte wereld...

In de échte wereld is hij een watje,in de virtuele daarentegen hoort hij bij de beste online gameplayers...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 21:25   #50
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Een killer van de bovenste plank als het online games betreft zoals call off duty als halo en de rest van het online geknal...

En toch een zachtaardig wezen in persoon,een écht doetje,en wéét u waarom ,hij kan een onderscheid maken tussen het virtuele gebeuren en de échte wereld...

In de échte wereld is hij een watje,in de virtuele daarentegen hoort hij bij de beste online gameplayers...
Ronald Janssen was ook een brave mens.

Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 21:25   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

niemand die m'n tip leest?
te genuanceerd?
ok dan, ben al weg
Oud 16 januari 2011, 21:27   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Arme Ronald.
Oud 16 januari 2011, 21:28   #53
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Off topic steve...

Is het al bewezen dat die gewelddadige online spelletjes speelde...
Oud 16 januari 2011, 21:32   #54
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier trouwens een onderzoek dat een verband heeft gevonden tussen CoD en pro-sociaal gedrag.

Action games and civic behaviour in a large sample of youth

Ik kan trouwens een hele hoop studies opzoeken die geen verband vinden tussen agressiviteit bij kinderen en videogames. Dan zijn er nog de studies die minieme effecten aantonen (zoals die in de openingspost). Eigenlijk is is er discussie of er geen effecten zijn of bijna geen effecten.
dan kunnen we besluiten dat er nog controverse is, en dat het verder onderzocht dient te worden.
Jammer dat ik dat artikel niet kan lezen. ik begrijp niet zoveel van die abstract. Kun je dat wat verduidelijken? Ik lees ook weinig of geen verklaringen voor de bevindingen van dat onderzoek. Voorlopig blijf ik nog bij mijn standpunt, omdat ik de onderzoeken die ik in de openingspost aanhaalde duidelijker vind, met duidelijkere verklaringen enzo.
Ik kan me alvast wel voorstellen dat er een relevant verschil is tussen solo- en teamspelen.
Oud 16 januari 2011, 21:35   #55
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

maar de studies wijzen erop dat er een groep is van kwetsbare spelers, die moeilijker het verschil tussen fictie en realiteit zien, die moeilijker snel de switch van een geweldmoraal naar een zorgmoraal kunnen maken...
Oud 16 januari 2011, 21:37   #56
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
dan kunnen we besluiten dat er nog controverse is, en dat het verder onderzocht dient te worden.
Jammer dat ik dat artikel niet kan lezen. ik begrijp niet zoveel van die abstract. Kun je dat wat verduidelijken? Ik lees ook weinig of geen verklaringen voor de bevindingen van dat onderzoek. Voorlopig blijf ik nog bij mijn standpunt, omdat ik de onderzoeken die ik in de openingspost aanhaalde duidelijker vind, met duidelijkere verklaringen enzo.
Ik kan me alvast wel voorstellen dat er een relevant verschil is tussen solo- en teamspelen.
En dat beetje controverse is genoeg om het entertainment en genot van een grote groep mensen te verbieden? Er zijn onderzoeken en studies die hetzelfde zeggen over gewelddadige literatuur en films, moeten die daarom ook verbannen worden?
Oud 16 januari 2011, 21:40   #57
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
maar de studies wijzen erop dat er een groep is van kwetsbare spelers, die moeilijker het verschil tussen fictie en realiteit zien, die moeilijker snel de switch van een geweldmoraal naar een zorgmoraal kunnen maken...
Maar zijn er studies die aantonen dat er echt betekenisvolle veranderingen zijn? Die studies die jij aanhaalt tonen zeer tijdelijke en kleine veranderingen in het gedrag van de proefpersonen. Niets dat enige aanleiding zou geven dat videogames murder sims zouden zijn.
Oud 16 januari 2011, 21:40   #58
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat beetje controverse is genoeg om het entertainment en genot van een grote groep mensen te verbieden? Er zijn onderzoeken en studies die hetzelfde zeggen over gewelddadige literatuur en films, moeten die daarom ook verbannen worden?
Moedig hem anders nog een beetje aan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 21:42   #59
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Moedig hem anders nog een beetje aan.
Straks zijn hier 2 nieuwe threads getiteld "geweldfilms" en "geweldboeken".
Oud 16 januari 2011, 21:43   #60
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens u zou het dan na wo II het er belabberd hebben uitgezien als al die soldaten met hun reële gevechtservaring terug in hun eigen maatschappij terechtkwamen gesterkt door hun eigen ervaringen wat betreft mensen écht doodschieten eigenlijk peanuts is,het recht van de sterkste wéét u wel...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be