![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik dacht dat die oplossinge efficienter waren, inderdaad je hebt gelijk ze, ondragelijk verlies is dat
http://cvt.com.sapo.pt/hydrostatic/hydrostatic.htm The hydrostatic pumps and motors efficiency is usualy around 60%..80% but recent units have better efficiency. http://www.powerengine.com/powerengine/Home.html |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hydraulische overbrengingen zijn alleen interessant omdat ze in een bepaalde krachts- en overbrengingsverhoudingen efficienter, lichter en slijtvaster zijn dan enige andere overbrenging.
Zware werfvoertuigen en bepaalde types werkschepen zijn daar een voorbeeld van. Maar ook kleinere toepassingen zoals tangen voor knijpkoppelingen en zelfs accu-betonscharen kunnen hydraulisch zijn. (da's een formaat dat we dan in onze robots wel eens tegenkomen) In alle geval, voor mijn Streetfox zijn de eerste onderdelen besteld. De 2 20" 48 spaaks 14mm as BMX voorwielen zijn onderweg (a ratio van €100 per stuk.. auch)
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In alle geval Brother Paul, ik heb eens verder gekeken naar jouw idee met de aggregaat.
Voor een fiets met traphulp, is het perfect mogelijk een aggregaatje te gebruiken. De goedkoopste aggregaat, een 2taktertje kost maar €109 voor 720W piek. Aangezien een fiets met traphulp maximaal 250w ondersteuning mag geven is dat meer dan genoeg om de accu's te laden en de motor genoeg electriciteit te geven. Een aanhangertje met wat extra geluidsisolatie, en je hebt zelfs geen onnodig kabaal. Ik denk dat dat zeker een optie is voor mijn AtomicZombie StreetFox. Geen €2000 aan accu, maar net genoeg voor 20 km. Indien langere afstanden gedaan moeten worden, aanhangertje aanpikken , aansluiten ,en gaan met de banaan.
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik gaf als voorbeeld aan wat wettelijk is. Sneller als 25 km/u kom je als bromfiets boven water, en da's een heel andere regelgeving.
Maar een 1000 watt (900watt continue) 4 takt generatortje is €217. Dus, met dat ding in de aanhanger kan je met een electrobrommer toch nog serieuze afstanden doen. Als je weet dat een extra accu voor zo'n brommert al gauw rond de €400 gaat zitten, reken uit je winst.
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je verliest dus 2x 90ù = 20% door de conversie naar electriciteit , versus de motor rechtstreeks aan uw wielen te hangen... |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De efficientie is natuurlijk niet zo goed als directe benzine aandrijving.
Maar met het idee zelf kom je al een pak verder dan de commercieel verkrijgbare oplossingen nietwaar. Het enige je nu kan doen om een electro-fiets of brommer meer bereik te geven dan de bakker en terug is meer accu's kopen, en die zijn of letterlijk loodzwaar, of loeiduur. Uw idee van een aanhangertje met generator is zeer zeker een optie. Ik zou dat eens moeten proberen. Een simpel fietsaanhangertje en zo'n goedkoop generatortje, om dat dan in combinatie met een traphulp fiets te testen. Accu vol, generatortje af, en rustig verder pedaleren tot de accu weeral leeg is (na een uurtje ofzo), waar je dan het generatortje terug start. Het voordeel van dit idee is dat je nog steeds met een gewone "fiets" op pad bent legaal gezien, maar dat je wel de voordelen hebt van een 25km/u brommertje. Anders kan je weer een gewone benzinebrommer kopen, die evenveel kost als een traphulp fiets
|
|
|
#48 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Voor dat gewicht heb je op zijn minst 2 autobatterijen van 40 Ah (dus 1 kWh energie in totaal)... |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat hij 4.5u kan rijden met de groep of een afstand aflegt van 400km Dat hij dan 2.6liter verbruikt of 0.6liter/100km En dat die ligfiets dan voor pakweg 500euro ombouwt naar een voertuig met die specificaties Als je diezelfde energiehoeveelheid in batterijen moet stoppen, spreek je volgens mij van 4kwh batterijpack, of voor zover ik dat hier teruggevonden heb is dat equivalent aan de batterijpack van een Prius http://www.hybridinterfaces.ca/assemblies.html Weegt daar ongeveer 40kg. Dus een motor weegt de helft minder of 20kg. De electromotor garandeert regeneratieve braking uw 'kleine batterij' is een buffer van energie goed voor bvb 20km uw hulpmotor is een pure generator functie, waarmee je en kunt rijden, of uw batterij kunt opvullen schakelt dus in vanaf 20% van de energie nog beschikbaar is
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 januari 2011 om 22:05. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik heb hier nog een oude link gevonden van iemand die een conversie doet van een bestaand voertuig naar en electrisch voertuig
geeft perfect het idee wat dit moet kosten voor een fabrikant, en daarmee stel je uzelf huizenhoge vragenw aarom ze zo'n gigantische sommen vragen voor die electrische voertuigen... http://elektromurena.come2me.nl/ |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zijn die tractie batterijen niet beter geschikt. Je weet wel die zware krengen die ze in heftrucks, hoogtewerkers en dergelijke steken.
Dat heeft een redelijke grote autonomie...nadeel is dat het peperduur is. (alhoewel 2hands http://www.2dehands.be/bouw/gereedsc...-83299594.html) En dan nog zo'n speciale snel-lader zeker?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 januari 2011 om 00:06. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als het de bedoeling is met zo weinig mogelijk brandstof, onder welke vorm ook, zo ver mogelijk te raken. Ne maat heeft zo een Pantonemotor in elkaar gestoken en dat ding werkt fantastisch. Ook de uitstoot is niet te vergelijken met de originele motor.
Nu is hij een systeem ineen aan 't flansen om via elektrolyse waterstof te produceren en dat te mengen met de lpg in zijn Chevy. Benieuwd hoe dat gaat aflopen. |
|
|
|
|
|
#53 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.ship-technology.com/proje...tysolsticecru/ Bovendien wordt er via een zware dieselmotor gewoon permanent electriciteit gemaakt, waarvan het meeste voor de airco... en de rest voor de schroef. Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Azipod Dus als je dit vertaalt voor uw fiets: maak je met een generator electriciteit, en met uw pedalen en via uw batterij ook... Je zou dus de snelheid moeten regelen door hoofdzakelijk met uw pedalen te werken inderdaad, maar door die pedalen te versterken vanuit de andere bronnen |
||
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In het slechtste geval, wel... Men noemt een mengsel van H2 en O2 niet voor niets "knalgas".
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kunt dat toch gewoon debuggen, door gewoon de proof of pudding te vragen, je vraagt zijn rendement... hij spreekt van 80%, maar hij moet gewoon ontegensprekelijke bewijzen verzamelen.
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
|
Citaat:
Er zit bij mij een 8ah Li-ion batterij op. Weegt niet zo veel. Het zwaarste onderdeel is de motor, maar die zit net onder de trapas, dat is dus wat de gewichtsverdeling betreft het gunstigst. Ondertussen kan je al 16aH batterijen krijgen voor mijn fiets, maar dan moet ik 'm een beetje laten ombouwen. Batterijen zijn inderdaad duur. Moet je dus rekening mee houden als je de operationele kosten wil schatten. Om maar en voorbeeld te geven: De accu op mijn fiets gaat zo'n 800 cycli mee, en kost nieuw 400,- euro. Dus kosten per cyclus zijn 0,5 afschrijving en 0,1 euro electriciteit.
|
|
|
|
#57 | |||
|
|
Citaat:
Voor containerschepen zijn grote, trage diesels die direct de schroef aandrijven nog steeds de norm. Citaat:
Citaat:
Als je daar nu een "serie" hybride van maakt, dan moet je er een generator toevoegen die bij een laag RPM toch nog zo een 150W produceert. Dat zal een zwaar ding zijn. En ook de motor wordt zwaarder. Nee, ik denk dat dit geen toekomst heeft.
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als initiële investering een 10Ah 37V Lipo pack €210
Bijhorende laders en balanceerders €200. Gewicht 3kg accu , gewicht laderpack 2.5 kg. Dan heb je bruikbaar 300W bij. Als lichte trapondersteuning 1.5 tot 2 uur bereik. Waarna 1 uur geladen moet worden. Die generator van 21 kg heeft 3250W bij in 1 tank, die je op 1 minuut kan vullen. Da's een factor 10 meer, voor een factor 7 aan gewicht.... en een factor 20 aan kostenplaatje minder. Daar kan je al HEEL veel liters benzine of bio-ethanol mee tanken. Neen, ik vind het idee van Brother Paul steeds beter worden. Voor effe naar de bakker en de winkel te scheuren is de "ingebouwde" accu voldoende. Voor langere afstanden hang je de aanhanger eraan, die dan wel 30 kg weegt (beetje meer geluidsisolatie en 2 wieltjes), maar dan heb je in effect een onbeperkt bereik, zolang je maar kan tanken. Geen zoeken naar stopkontakten (die heb je zelf bij dan) om te laden.
|
|
|
#59 |
|
Partijlid
|
En wat kost het om een dergelijke voertuigje elektrisch op te laden, alvorens men ermee kan voortrijden? En is het echt zo ekologisch proper ? Ja, waar komt de elektrische energie dan vandaan ?
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat het kost om 36V 8 Ah in een accu te krijgen?
Ongeveer 1/3 Kwh. Kijk op uw factuur ,en reken het even uit. Tijd, afhankelijk van de lader tussen de 30 minuten en 8 uur. Als roboteer heb ik toegang tot laders die het op 5 minuten zouden kunnen, maar dan vrees ik dat de geleverde accu's bij zo'n electro-fiets/brommer spontaan opzwellen en de magische rook vrijgeven. Zulke laadsnelheden zijn alleen aanvaardbaar indien je niet teveel laadcyclussen verwacht en high end accu's gebruikt (zo van't type 40C en meer), waar dan ook een navenant prijskaartje aan vasthangt. Ecologisch. Bof, de mix van electriciteit in België is voornamelijk nucleair (onze eigen kerncentrales, en die in Frankrijk), overgoten met een fossiel sausje, en misschien, als kruidentoevoeging wat hernieuwbare energie, waar waterkracht de hoofdmoot van is. Transport vraagt energie, en energie gebruiken geeft altijd een ecologische impact.
|