Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 januari 2011, 09:47   #41
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Bij deze een passend leeuwke
Wat een triestig beestje, blind aan één oog
Ars_Nova is offline  
Oud 27 januari 2011, 09:57   #42
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zitten hier mensen die militant zijn bij Vlaanderen Vlagt of de Vlaamse volksbeweging ?
Ik vlag sowizo al wanneer ik naar de koers ga, los van VL². En met mij vele anderen.
vrijevlaming is offline  
Oud 27 januari 2011, 12:05   #43
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Ik vind niet dat men een wielerwedstrijd moet gaan storen

Iedereen moet gewoon vanaf vandaag zijn Vlaamse leeuw buitenhangen

Ik denk dat op den duur het Vlaamsche straatbeeld zal veranderen en iedere waal dat door Vlaanderen rijdt zal bang hebben
tschoon verdiep is offline  
Oud 27 januari 2011, 12:08   #44
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

mijn leeuwenvlag hangt gewoon in mijne bureau. Je zou het gezicht moeten zien van sommige franstaligen als die in de gang passeren
vrijevlaming is offline  
Oud 28 januari 2011, 09:56   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
We weten allemaal dat de Vlaming erg moeilijk te mobiliseren is voor een mars op Brussel of een politieke manifestatie in het algemeen. Echter voor de koers komt de Vlaming wel massaal de straat op. Ben zelf trouwens ook fervent koersliefhebber.

Eind februari start het wielerseizoen met de Omloop Het Nieuwsblad, dat gaat meestal gepaard met talrijke Leeuwenvlaggen op het parcours. Misschien kan het nuttig zijn (het is maar een ideetje) om massaal langs het parcours te staan met een Leeuwenvlag of een spandoek met "Vlaanderen Onafhankelijk ! erop of "Alles voor Vlaanderen - Vlaanderen voor Kristus" bijvoorbeeld. Een groot voordeel is dat de media deze actie niet kunnen negeren, de koers moet toch uitgezonden worden en de actie is laagdrempelig. Bijvoorbeeld kan de Vlaamse Volksbeweging dergelijke Leeuwenvlaggen of Spandoeken uitdelen. Dit in alle Vlaamse voorjaarsklassiekers met als hoogtepunt uiteraard de Ronde van Vlaanderen. Misschien kan dit eindelijk eens een beweging in gang zetten die kan leiden tot meer...

De Belgische revolutie is bijvoorbeeld gestart in de opera...

Wat vinden jullie van dit idee ?
Wat ik, als hevige flamingant, vind van dit idee ?

Ten eerste, 't is een oud idee. Want Vlaanderen Vlagt bestaat al lang en doet dat al lang. Zelfs op Parijs - Roubaix, en bijvoorbeeld vorig jaar op de doortocht door Vlaanderen van de Ronde van Frankrijk. (of nog in het buitenland: zelfs tot in Australië op de WK onlangs).
Nu precies doen alsof het jouw idee is, vind ik maar mager.

Ten tweede, Kristus was geen Vlaming. En de hedendaagse Vlaming gaat maar naar het clubgebouw van de kaloten, omdat de oudjes daar nu eenmaal vaak hun laatste afscheidsspeech krijgen ....

Voor de rest vind ik dat wel sympathiek, met die leeuwenvlaggen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 januari 2011, 10:26   #46
kameleon
Minister

Standaard

De Ronde van Vlaanderen is het ideale evenement. Veel volk op de been, wereldwijde media-aandacht en de naam van deze klassieker zegt het al zelf.
kameleon is offline  
Oud 28 januari 2011, 10:29   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een beetje zielig om van een wielerwedstrijd een politiek statement te proberen maken omdat jullie zelf niet genoeg volk op de been krijgen.
Anderen doen datzelfde dan weer met pensenkermissen met gratis optredens van artiesten.
Zwartengeel is offline  
Oud 28 januari 2011, 10:42   #48
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
mijn leeuwenvlag hangt gewoon in mijne bureau. Je zou het gezicht moeten zien van sommige franstaligen als die in de gang passeren
Bij mij zijn dat gordijnen
Ratatosk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be