Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 februari 2011, 13:42   #41
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
een grotere bek maar komt er iets nuttig uit?
Hier en daar komt er zeker iets nuttigs uit: al was het maar responsabilisering, splitsing, op eigen benen staan. Enne, tegenwoordig komt er al een kentering inzake een apart statuut voor Brussel. Iets waar ik al jaren voorstander van ben en waarvoor ik bovendien toen al uitgekafferd werd hier op het forum wegens 'onvlaamse standpunten'. Ik zie vandaag dat men begint in te zien dat Brussel niet langer Vlaams is en dat ook nooit meer zal worden. Bovendien zou het een blok aan het Vlaamse been zijn.

U heeft overigens nooit gereageerd op mijn antwoord (http://forum.politics.be/showthread.php?t=149988 ) op uw post nr33...

Laatst gewijzigd door kizzy : 4 februari 2011 om 13:47.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 17:25   #42
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat in de komende weken het in de richting zal gaan van het concreet uitwerken van artikel 35. Zoals u stelt: vertrekken van het standpunt "laten we alleen nog praten over datgene wat we allebei nog samen willen doen". Ook als MR zou mislukken en we afstevenen op verkiezingen zal het verkiezingsthema bij uitstek het artikel 35 zijn.
u zou kunnen gelijk hebben.

Waar men ( Wallonië) "non" zei tegen Leterme in 2007, wil men nu in 2011 direct tekenen voor dat plan 2007.

Waar men nu in 2011 ( Wallonië) "non" zegt tegen Dewever,zal men wellicht in 2012 direct willen tekenen voor het plan 2010. Omdat artikel 35 op tafel ligt.

Inderdaad, komen er nieuwe verkiezingen. Dan wordt artikel 35 ( in Vlaanderen ) het thema. NVA en CD&V zal niet meer kunnen praten dat onderhandelen met Wallonië de beste manier is.

Zowel NVA , CD&V , LDD , Open VLD zal opnieuw opschuiven naar het idee van Vlaams Belang.
Vlaams Belang mag dan verminderen in aantal kiezers, hun programma vindt meer en meer volgelingen in andere partijen.

Wallonië is zich daar niet van bewust. Terwijl net zij de Vlamingen radicaler maken. Hoe hoger ze de stuwdam bouwen, hoe hoger de druk op de dam wordt.
Oud 5 februari 2011, 22:00   #43
Flemish.Flounder
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat Wallonië zich daar wel van bewust is, het is immers al zo'n tien jaar aan de gang dat Vlaanderen radicaler wordt. Als ze dat nog niet gezien hebben, zijn die politiekers nog dommer dan ze al lijken.

Ik denk echter dat het feit dat zowel sp.a en groen de andere richting uitdraaien hen steunt, aangezien dit frontvorming langs Vlaamse kant verhinderd. Zo kunnen de hervormingen niet doorgedrukt worden, en ik heb het idee dat het net dat is waar Wallonie op hoopt. Het zou immers betekenen dat zowel CD&V als N-VA hun verkiezingsbeloften niet (kunnen) nakomen, en Wallonië hoopt dat de kiezer hen daarvoor zal afstraffen. (Ik heb echter zo'n vermoeden dat dat niet gaat gebeuren, integendeel.)
Flemish.Flounder is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:08   #44
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de Vlaamse partijen in een belgicistisch deel en flamingant deel uit mekaar gaan vallen.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 5 februari 2011 om 22:09.
Miguelito is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:18   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de zet van Merkel en Sarkozy een "override" op de hele Belgische politieke situatie hebben gedaan. Vanaf nu zijn zij onze echte politieke leiders.
De Wever, Leterme, Reynders en Di Rupo zijn eigenlijk afgeschreven maar het zal nog wel even duren voor dat hier te lande doordringt, ze zijn nu eenmaal traag van begrip in den belgiek.
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:46   #46
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flemish.Flounder Bekijk bericht
Ik denk dat Wallonië zich daar wel van bewust is, het is immers al zo'n tien jaar aan de gang dat Vlaanderen radicaler wordt. Als ze dat nog niet gezien hebben, zijn die politiekers nog dommer dan ze al lijken.

Ik denk echter dat het feit dat zowel sp.a en groen de andere richting uitdraaien hen steunt, aangezien dit frontvorming langs Vlaamse kant verhinderd. Zo kunnen de hervormingen niet doorgedrukt worden, en ik heb het idee dat het net dat is waar Wallonie op hoopt. Het zou immers betekenen dat zowel CD&V als N-VA hun verkiezingsbeloften niet (kunnen) nakomen, en Wallonië hoopt dat de kiezer hen daarvoor zal afstraffen. (Ik heb echter zo'n vermoeden dat dat niet gaat gebeuren, integendeel.)
De aloude 'Verdeel en heers'-tactiek heeft de Walen tot nog toe geen windeieren gelegd. Hopelijk komt daar eindelijk eens verandering in.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:53   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik denk dat de zet van Merkel en Sarkozy een "override" op de hele Belgische politieke situatie hebben gedaan. Vanaf nu zijn zij onze echte politieke leiders.
De Wever, Leterme, Reynders en Di Rupo zijn eigenlijk afgeschreven maar het zal nog wel even duren voor dat hier te lande doordringt, ze zijn nu eenmaal traag van begrip in den belgiek.
Heb jij toch wel pech zeker dat Merkel haar voorstellen heeft moeten inslikken.
fonne is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:57   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Heb jij toch wel pech zeker dat Merkel haar voorstellen heeft moeten inslikken.
Jij gelooft dat.
Merkel en Sarkozy zijn geen idioten. Het feit dat ze het voorgesteld hebben is op zich al een teken dat het achter de schermen al bezig is. De geesten werden nu voorbereid op wat binnenkort formeel zal ingevoerd worden.

Het enige dat Merkel en Sarkozy nu doen is als individuen formeel wat terugkrabbelen zodat de €uropese structuren het initiatief kunnen nemen.

Face it, Eurië is een feit. Belgique is slechts een provincie en Vlaanderen zal het ook zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:13   #49
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij gelooft dat.
Merkel en Sarkozy zijn geen idioten. Het feit dat ze het voorgesteld hebben is op zich al een teken dat het achter de schermen al bezig is. De geesten werden nu voorbereid op wat binnenkort formeel zal ingevoerd worden.

Het enige dat Merkel en Sarkozy nu doen is als individuen formeel wat terugkrabbelen zodat de €uropese structuren het initiatief kunnen nemen.

Face it, Eurië is een feit. Belgique is slechts een provincie en Vlaanderen zal het ook zijn.
Belgique zal binnenkort niet meer zijn, vermits al haar taken door Europa zullen overgenomen zijn. En dan zullen we als Vlaanderen een bloeiende regio zijn binnen Europa, vergelijkbaar met Beieren bijvoorbeeld. Is dat nu iets om bang van te zijn?
fonne is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:17   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgique zal binnenkort niet meer zijn, vermits al haar taken door Europa zullen overgenomen zijn. En dan zullen we als Vlaanderen een bloeiende regio zijn binnen Europa, vergelijkbaar met Beieren bijvoorbeeld. Is dat nu iets om bang van te zijn?
Ja, we ruilen een staatsstructuur waar we nog voor 50 % iets te zeggen hebben in voor een staatsstructuur waar we nog voor 10 % iets te zeggen hebben.

Eigenlijk toon jij met deze onzin aan wat ik al weken hier schrijf op dit forum: het kan de flaminganten allemaal geen zak schelen wie hen commandeert, zolang ze maar op de walekoppen kunnen kakken. Voor de rest zullen Vlamingen mentaal altijd slaven blijven.
"een bloeiende regio binnen europa" is ongeveer vertaalbaar als "de chef-slaaf mogen zijn". Schurkt wat dichter aan bij de Meester en krijgt wat meer brood, maar blijft niettemin een slaaf.
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:22   #51
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Jij gelooft dat.

Ho ja zeg, en Brussel gaat al die betogingen in goede banen moeten leiden. Wie gaat dat betalen?
Oud 5 februari 2011, 23:35   #52
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij gelooft dat.

In een Europa van 25 lidstaten is het belang van de as Duitsland <--> Frankrijk echt niet meer wat ze vroeger was. Het is niet de eerste keer dat Duitsland is moeten terugkrabbelen op haar "eisen". De mentaliteit leeft nog wel in Duitsland en Frankrijk dat zij het voor het zeggen hebben, maar ze gaan zich toch wel stilaan moeten neerleggen bij de realiteit dat ze samen nog maar minder dan een derde van de EU meer uitmaken.
fonne is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:36   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinarello Bekijk bericht
Ho ja zeg, en Brussel gaat al die betogingen in goede banen moeten leiden. Wie gaat dat betalen?
Wat nu nodig is een betoging die ze niet meer in goede banen kunnen leiden. Op termijn (dan spreek ik van maximum een jaar) zou er een betoging moeten komen die de eurocraten én de Belze politiekers gewoon met harde hand uit Brussel verjaagt.
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:36   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinarello Bekijk bericht
Dat doet gij vandaag al. Speciale bijdrage van de overheid in de beveiligingskosten van Brussel. In ruil daarvoor krijgt ge een paar keer per jaar reuze-files in Brussel.
fonne is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:38   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een Europa van 25 lidstaten is het belang van de as Duitsland <--> Frankrijk echt niet meer wat ze vroeger was. Het is niet de eerste keer dat Duitsland is moeten terugkrabbelen op haar "eisen". De mentaliteit leeft nog wel in Duitsland en Frankrijk dat zij het voor het zeggen hebben, maar ze gaan zich toch wel stilaan moeten neerleggen bij de realiteit dat ze samen nog maar minder dan een derde van de EU meer uitmaken.
Niet gehoord wat Barosso vertelde? Er moet een Europees economisch beleid komen dat ook de huidige bevoegdheden van de nationale lidstaten kan overstijgen.

Hij zei, in andere woorden, EXACT HETZELFDE als wat Merkel en Sarkozy zeiden.

Nogmaals:

Nog quasi dezelfde dag gebeurde dat al...
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:45   #56
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, we ruilen een staatsstructuur waar we nog voor 50 % iets te zeggen hebben in voor een staatsstructuur waar we nog voor 10 % iets te zeggen hebben.
Dat snap ik nu niet zie. België is toch lid van de EU? Dus als België er nu niet meer is, maar Vlaanderen lid is van de EU dan heeft het meer over Vlaanderen te zeggen dan voorheen?
Van 1/3 EU, 1/3 België en 1/3 Vlaanderen naar 1/3 EU en 2/3 Vlaanderen is toch een vooruitgang?

Citaat:
Eigenlijk toon jij met deze onzin aan wat ik al weken hier schrijf op dit forum: het kan de flaminganten allemaal geen zak schelen wie hen commandeert, zolang ze maar op de walekoppen kunnen kakken.
Wij hebben er niet echt nood aan om op iemand zijn kop te kakken. Zelfs niet om middelvingers op te steken of ons achterwerk te tonen. Dat is het handelsmerk van Belgisch links.

Citaat:
Voor de rest zullen Vlamingen mentaal altijd slaven blijven.
"een bloeiende regio binnen Europa" is ongeveer vertaalbaar als "de chef-slaaf mogen zijn". Schurkt wat dichter aan bij de Meester en krijgt wat meer brood, maar blijft niettemin een slaaf.
Als we zo nu en dan de president mogen leveren is het nog zo slecht niet als slaaf in Europa Neemt niet weg dat we zullen blijven hameren op een Europa van de Regio's met maximale bevoegdheden voor elke regio op zich.
fonne is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:49   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat snap ik nu niet zie. België is toch lid van de EU? Dus als België er nu niet meer is, maar Vlaanderen lid is van de EU dan heeft het meer over Vlaanderen te zeggen dan voorheen?
Van 1/3 EU, 1/3 België en 1/3 Vlaanderen naar 1/3 EU en 2/3 Vlaanderen is toch een vooruitgang?
Iets meer realistische cijfers: van 8/10 EU, 1/10 België en 1/10 Vlaanderen gaan we naar 9/10 EU en 1/10 Vlaanderen.
Ongeveer zoals gemeenten zich verhouden tot de staat vandaag.

Citaat:
Wij hebben er niet echt nood aan om op iemand zijn kop te kakken. Zelfs niet om middelvingers op te steken of ons achterwerk te tonen. Dat is het handelsmerk van Belgisch links.
Nochtans is de hoofdmoot van de flamingantische rethoriek vandaag vooral kakken op de Walen.
Geef mij nu eens een voorbeeld van een wervend en constructief, natie-opbouwend project vanwege de flaminganten.

Citaat:
Als we zo nu en dan de president mogen leveren is het nog zo slecht niet als slaaf in Europa Neemt niet weg dat we zullen blijven hameren op een Europa van de Regio's met maximale bevoegdheden voor elke regio op zich.
Wie is die "we" die daar op gaat hameren?
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:55   #58
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

de gevolgen...

Naam: Vlaamse_Leeuw_gecomp1.jpg
Bekeken: 139
Grootte: 17,3 KB
Oud 6 februari 2011, 00:09   #59
Stu
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nochtans is de hoofdmoot van de flamingantische rethoriek vandaag vooral kakken op de Walen.
Eigenlijk toon jij met deze onzin aan wat ik al weken hier schrijf op dit forum: het kan de flaminganten allemaal geen zak schelen wie hen commandeert, zolang ze maar op de walekoppen kunnen kakken.
Boo-fucking-hoo
Als je niets meer kan dan veralgemenen en extreem zielige pogingen doen om mensen een schuldgevoel aan te praten, dan hou je beter gewoon je bek.
Stu is offline  
Oud 6 februari 2011, 00:09   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stu Bekijk bericht
Boo-fucking-hoo
Als je niets meer kan dan veralgemenen en extreem zielige pogingen doen om mensen een schuldgevoel aan te praten, dan hou je beter gewoon je bek.
Prove me wrong.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be