![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Hier en daar komt er zeker iets nuttigs uit: al was het maar responsabilisering, splitsing, op eigen benen staan. Enne, tegenwoordig komt er al een kentering inzake een apart statuut voor Brussel. Iets waar ik al jaren voorstander van ben en waarvoor ik bovendien toen al uitgekafferd werd hier op het forum wegens 'onvlaamse standpunten'. Ik zie vandaag dat men begint in te zien dat Brussel niet langer Vlaams is en dat ook nooit meer zal worden. Bovendien zou het een blok aan het Vlaamse been zijn.
U heeft overigens nooit gereageerd op mijn antwoord (http://forum.politics.be/showthread.php?t=149988 ) op uw post nr33... Laatst gewijzigd door kizzy : 4 februari 2011 om 13:47. |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar men ( Wallonië) "non" zei tegen Leterme in 2007, wil men nu in 2011 direct tekenen voor dat plan 2007. Waar men nu in 2011 ( Wallonië) "non" zegt tegen Dewever,zal men wellicht in 2012 direct willen tekenen voor het plan 2010. Omdat artikel 35 op tafel ligt. Inderdaad, komen er nieuwe verkiezingen. Dan wordt artikel 35 ( in Vlaanderen ) het thema. NVA en CD&V zal niet meer kunnen praten dat onderhandelen met Wallonië de beste manier is. Zowel NVA , CD&V , LDD , Open VLD zal opnieuw opschuiven naar het idee van Vlaams Belang. Vlaams Belang mag dan verminderen in aantal kiezers, hun programma vindt meer en meer volgelingen in andere partijen. Wallonië is zich daar niet van bewust. Terwijl net zij de Vlamingen radicaler maken. Hoe hoger ze de stuwdam bouwen, hoe hoger de druk op de dam wordt.
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat Wallonië zich daar wel van bewust is, het is immers al zo'n tien jaar aan de gang dat Vlaanderen radicaler wordt. Als ze dat nog niet gezien hebben, zijn die politiekers nog dommer dan ze al lijken.
Ik denk echter dat het feit dat zowel sp.a en groen de andere richting uitdraaien hen steunt, aangezien dit frontvorming langs Vlaamse kant verhinderd. Zo kunnen de hervormingen niet doorgedrukt worden, en ik heb het idee dat het net dat is waar Wallonie op hoopt. Het zou immers betekenen dat zowel CD&V als N-VA hun verkiezingsbeloften niet (kunnen) nakomen, en Wallonië hoopt dat de kiezer hen daarvoor zal afstraffen. (Ik heb echter zo'n vermoeden dat dat niet gaat gebeuren, integendeel.) |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Ik denk dat de Vlaamse partijen in een belgicistisch deel en flamingant deel uit mekaar gaan vallen.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 5 februari 2011 om 22:09. |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de zet van Merkel en Sarkozy een "override" op de hele Belgische politieke situatie hebben gedaan. Vanaf nu zijn zij onze echte politieke leiders.
De Wever, Leterme, Reynders en Di Rupo zijn eigenlijk afgeschreven maar het zal nog wel even duren voor dat hier te lande doordringt, ze zijn nu eenmaal traag van begrip in den belgiek. |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merkel en Sarkozy zijn geen idioten. Het feit dat ze het voorgesteld hebben is op zich al een teken dat het achter de schermen al bezig is. De geesten werden nu voorbereid op wat binnenkort formeel zal ingevoerd worden. Het enige dat Merkel en Sarkozy nu doen is als individuen formeel wat terugkrabbelen zodat de €uropese structuren het initiatief kunnen nemen. Face it, Eurië is een feit. Belgique is slechts een provincie en Vlaanderen zal het ook zijn. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk toon jij met deze onzin aan wat ik al weken hier schrijf op dit forum: het kan de flaminganten allemaal geen zak schelen wie hen commandeert, zolang ze maar op de walekoppen kunnen kakken. Voor de rest zullen Vlamingen mentaal altijd slaven blijven. "een bloeiende regio binnen europa" is ongeveer vertaalbaar als "de chef-slaaf mogen zijn". Schurkt wat dichter aan bij de Meester en krijgt wat meer brood, maar blijft niettemin een slaaf. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet gij vandaag al. Speciale bijdrage van de overheid in de beveiligingskosten van Brussel. In ruil daarvoor krijgt ge een paar keer per jaar reuze-files in Brussel.
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zei, in andere woorden, EXACT HETZELFDE als wat Merkel en Sarkozy zeiden. Nogmaals: Merkel en Sarkozy zijn geen idioten. Het feit dat ze het voorgesteld hebben is op zich al een teken dat het achter de schermen al bezig is. De geesten werden nu voorbereid op wat binnenkort formeel zal ingevoerd worden. Het enige dat Merkel en Sarkozy nu doen is als individuen formeel wat terugkrabbelen zodat de €uropese structuren het initiatief kunnen nemen. Nog quasi dezelfde dag gebeurde dat al... |
|
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van 1/3 EU, 1/3 België en 1/3 Vlaanderen naar 1/3 EU en 2/3 Vlaanderen is toch een vooruitgang? Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeveer zoals gemeenten zich verhouden tot de staat vandaag. Citaat:
Geef mij nu eens een voorbeeld van een wervend en constructief, natie-opbouwend project vanwege de flaminganten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#58 |
Lokaal Raadslid
|
![]() de gevolgen...
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als je niets meer kan dan veralgemenen en extreem zielige pogingen doen om mensen een schuldgevoel aan te praten, dan hou je beter gewoon je bek. |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |