Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 17:27   #41
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goozzez
Tantist, je kan het precies niet verkroppen eh, waarschijnlijk dacht jij dat volledig vlaanderen je steunt om onze landgenoten de schuld te geven van alles!

Ik heb al verschillende van jouw posts gelezen, en altijd praat je over een nepprofiel. Kan je het gewoon niet verkroppen misschien dat er mensen zijn die ook hun mening willen verkondigen.

De bub zal zeker stemmen winnen tijdens de verkiezingen in de komende jaren, uwen NVA kan er alleen maar verliezen!
Hoe oud bent u eigenlijk ?
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 17:34   #42
Goozzez
Vreemdeling

Standaard

Zeker geen 12 jaar zoals Tantist beweert, maarja ik ga er niet op in, en laat hem zijn waardigheid behouden....
Goozzez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 17:44   #43
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Hahaha Tantist grappige redeneringen maken is echt iets voor u eh!
Kijkt u in een spiegel of zo? (I love this kid!!! )

Citaat:
Eerst zegde dat de "Belgicisten" (als dat woord al bestaat) nooit kunnen doorbreken, omdat ze met zo belachelijk weinig zijn, en uit uw laatste pleidooi kan ik afleiden dat de "Belgicisten" de steekproven massaal vervalst hebben!
Ooit gehoord van publication en selection bias? Waarschijnlijk niet, dat leer je wel als je wat ouder bent.

Citaat:
De dwazen waarover u het heeft zouden ook graag met respect behandelt worden, wij hebben ook steeds respect voor uw 18de eeuwse ideeën hoe belachelijk ze ook klinken!

Jullie respect voor ons? Hoe hypocriet kun je niet zijn?!!!
Oud 31 mei 2004, 17:44   #44
Tantist

Standaard

Citaat:
Zeker geen 12 jaar zoals Tantist beweert, maarja ik ga er niet op in, en laat hem zijn waardigheid behouden....
11 jaar?
Oud 31 mei 2004, 17:46   #45
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Tantist, je kan het precies niet verkroppen eh, waarschijnlijk dacht jij dat volledig vlaanderen je steunt om onze landgenoten de schuld te geven van alles!

Ik heb al verschillende van jouw posts gelezen, en altijd praat je over een nepprofiel. Kan je het gewoon niet verkroppen misschien dat er mensen zijn die ook hun mening willen verkondigen.

De bub zal zeker stemmen winnen tijdens de verkiezingen in de komende jaren, uwen NVA kan er alleen maar verliezen!
Hoe oud bent u eigenlijk ?
Volgens mij moet hij nog eens dubbel zo oud worden om te mogen stemmen, te zien aan de agressieve, kinderlijke stijl.

Kijk, ik vind dit een heerlijk belgicistje, ik kan er niet aan doen. De Vlaanderen72 van de belgicisten. En je weet wat hoe dat mens ons beschaamde...
Oud 31 mei 2004, 17:53   #46
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

1000 mense is te weinig om een representatief beeld van de bevolking te maken + komt daar nog bij dat van die 1000 mensen er een groot gedeelte bij is dat weet dat het slecht gaat in dit land maar de politiek niet volgt en dan maar voor het gemakkelijkste antwoord kiest namelijk meer macht naar België.

De verkiezingen is het enige representatieve beeld van wat de bevolking wil. Daar zeggen meer dan 70 procent van de kiezers dat ze meer macht voor Vlaanderen willen en slechts (een heel kleine) 2 % wil meer macht voor België.

Nu Tantist ik zie u triomfantelijk met de Nederlandse vlag zwaaien. Ik denk als de vraag was. Moet Vlaanderen terug bij Nederland? dan kwam ge ook niet aan de 2% hoor.
Oud 31 mei 2004, 18:02   #47
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING
1000 mense is te weinig om een representatief beeld van de bevolking te maken + komt daar nog bij dat van die 1000 mensen er een groot gedeelte bij is dat weet dat het slecht gaat in dit land maar de politiek niet volgt en dan maar voor het gemakkelijkste antwoord kiest namelijk meer macht naar België.

De verkiezingen is het enige representatieve beeld van wat de bevolking wil. Daar zeggen meer dan 70 procent van de kiezers dat ze meer macht voor Vlaanderen willen en slechts (een heel kleine) 2 % wil meer macht voor België.

Nu Tantist ik zie u triomfantelijk met de Nederlandse vlag zwaaien. Ik denk als de vraag was. Moet Vlaanderen terug bij Nederland? dan kwam ge ook niet aan de 2% hoor.
Dat klopt niet. Met 1000 mensen uit een aselecte steekproef kun je wel degelijk een goede steekproef maken. In werkelijkheid maakt de populatieomvang niet veel uit. Het klinkt vreemd maar met 1000 mensen kun je ook in de VS een betrouwbare steekproef doen.

De enige echt communautaire Vlaamse partij haalde maar in één provincie de kiesdrempel, als je aanneemt dat de meeste Blokkers eerder voor het vreemdelingenstandpunt op die partij stemmen.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 18:03   #48
Tantist

Standaard

Citaat:

Natuurlijk niet! Heb ik dat ooit ontkent? 98% van de mensen heeft er gewoon nog nooit over nagedacht. Hoe kun je nu een mening over iets hebben als je er nog nooit over hebt nagedacht?

Ik stel echter vast dat een Vlaming en een Nederlander onderling minder verschillen dan een Vlaming en een Waal. Ik stel ook vast dat er op zowat alle gebieden convergentie optreedt tussen Vlaanderen en Nederland en divergentie tussen Vlaanderen en Wallonië.

Waarom mag ik dan niet voor een hereniging pleiten? Ik ben niet zo naïef als de BUB'ers om die 2% uit te vergroten tot de meerderheid van de bevolking. Die arrogantie laat ik aan me voorbijgaan, dat laat ik maar over aan de pubers en wandelende lijken van de BUB.

Ik stel vast dat -tenzij er een berg emo-shit bij komt kijken als dweperij met de koning en de vlag- mensen eigenlijk vrij makkelijk te overtuigen zijn.

En wat dat betreft: elke stap dichter bij Vlaanderen is een stap dichter bij Groot-Nederland.
Oud 31 mei 2004, 18:09   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik stel vast dat -tenzij er een berg emo-shit bij komt kijken als dweperij met de koning en de vlag- mensen eigenlijk vrij makkelijk te overtuigen zijn.
De monarchistische Nederlanders zullen u graag zien komen, als ge u op dezelfde manier met hun koningshuis gaat moeien als met de Belgische.

Beste Nederlanders,

Hoed u voor tandentrekkers.
Federeren met hun broedervolk de Walen is hen te min omdat ze er geen financiëel pofijt kunnen uithalen.
Eens je ze aan uw gastvrije boezem drukt, dan vergiftigen die adders ook uw staat met hun anti-monarchistische afzeik, en als je niet genoeg knaten afschuift, dan dumpen ze u binnen de kortste keren evengoed.
Oud 31 mei 2004, 18:16   #50
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
De monarchistische Nederlanders zullen u graag zien komen, als ge u op dezelfde manier met hun koningshuis gaat moeien als met de Belgische.

Beste Nederlanders,

Hoed u voor tandentrekkers.
Federeren met hun broedervolk de Walen is hen te min omdat ze er geen financiëel pofijt kunnen uithalen.
Eens je ze aan uw gastvrije boezem drukt, dan vergiftigen die adders ook uw staat met hun anti-monarchistische afzeik, en als je niet genoeg knaten afschuift, dan dumpen ze u binnen de kortste keren evengoed.
Dat Supe®staaf-taaltje!! Heerlijk theatraal! Om van te smullen!
Oud 31 mei 2004, 18:26   #51
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ge hebt gelijk ge moogt daar voor pleiten, maar ge zegt als er geen emoties meespelen zijn mensen gemakkelijk te overhalen.
Emoties zullen op dat vlak altijd meespelen.
Volgens mij vervang je de ene staat gewoon door de andere. Op den duur gaan we de zelfde problemen krijgen met de Nederlanders als nu met de Walen. Gewoon weer dezelfde fundamentele meningsverschillen met de protestante nederlanders, als nu met de Latijnse Walen. Het enige wat we misschien niet zouden hebben zijn de transfers.
Oud 31 mei 2004, 18:33   #52
Tantist

Standaard

Citaat:
Ge hebt gelijk ge moogt daar voor pleiten, maar ge zegt als er geen emoties meespelen zijn mensen gemakkelijk te overhalen.
Emoties zullen op dat vlak altijd meespelen.
Er is maar 1 tegengif: zo veel mogelijk feiten.

Citaat:
Volgens mij vervang je de ene staat gewoon door de andere.
En als je van België naar Vlaanderen gaat, dan vervang je de ene staat toch ook door een andere?

Citaat:
Op den duur gaan we de zelfde problemen krijgen met de Nederlanders als nu met de Walen.
Dat kan best zijn, maar dan moeten er breuklijnen zijn. In het geval van België valt de sociale, taalkundige, economische en demografische breuk nu toevallig samen, maar in Nederland?

Citaat:
Gewoon weer dezelfde fundamentele meningsverschillen met de protestante nederlanders,
Ai! Wat pijnlijk! Er zijn meer katholieken in Nederland dan protestanten.

Citaat:
als nu met de Latijnse Walen.
Walen spreken Frans hoor, geen Latijn
Oud 31 mei 2004, 18:51   #53
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote="Tantist"][quote="100% VLAMING"]

Citaat:
Gewoon weer dezelfde fundamentele meningsverschillen met de protestante nederlanders,

[quote]

Jah? Oh weer een iets fout geleerd op school dan. Alle als da zo is geef k mijn fout toe.
Oud 31 mei 2004, 18:59   #54
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jah? Oh weer een iets fout geleerd op school dan. Alle als da zo is geef k mijn fout toe.
Geen probleem, want dit is een klassiek vooroordeel. Zelfs in 1830 was 40% van het Noorden katholiek (800.000 tov 1.200.000), maar blijkbaar gaat de ontkerkelijking iets sneller bij de protestanten (20%) dan bij de katholieken (31%).

De meeste katholieken bevinden zich dan nog in het zuiden van Nederland. De religieuze grens bevindt zich ongeveer ter hoogte van de Rijn.
Oud 31 mei 2004, 19:13   #55
Dimitri

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jij woont toch in Moelingen? Dat is op de grens met Nederlands Limburg. Ben je daar dan nooit geweest, is het je nooit opgevallen dat het daar net zo katholiek is als in Vlaanderen?

Ik weet niet wat ze kinderen op Vlaamse scholen allemaal wijsmaken over Nederland, maar er klopt niet veel van.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 20:47   #56
Flipdesuperkip
Burger

Flipdesuperkip's schermafbeelding

Standaard

Even een reactie op de opmerkingen dat 1000 Vlamingen geen representatief beeld geven:
Alhoewel ik de uitslag niet overtuigend vind zowel voor de Vlaams-nationalisten als voor de Belgischisten is de uitslag wel representatief. De professor heeft met zijn team verschillende variabelen in rekening gebracht:
van de 1000 mensen:
500 vrouwen
500 mannen

250 prov. Antwerpen
200 Oost-Vlaanderen
200 West-Vlaanderen
150 Vlaams-Brabant+Brusselse Vlamingen
150 Limburg

Dan is er daarenboven nog rekeinig gehouden met de opleidingsniveau's en de leeftijden die moesten overeenstemmen met demografische gegevens. Wanneer men al deze variabelen in rekening brengt is er maar een foutmarge van 2,5 procent vanaf 1000 mensen.
Flipdesuperkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 21:10   #57
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Verliezers?

Neen dit toont juist dat de BUB in de toekomst sterker zal staan, nu 46% van de bevolking ons standpunt deelt!
Als 46% die kiest voor meer België volgens u unitarist is, koos er 56% voor meer Vlaanderen en dus voor separatisme.
Zeg maar dag met het handje tegen uw operettekoninkrijkje, als u de cijfers zo gaat lezen is het eerder vandaag dan morgen ermee gedaan.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 21:22   #58
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

54% !!! Wauw !!! Fantastisch !!! Geweldig !!! Iedereen wilt België weg !!! Iedereen is flamingant !!! Den Albert vliegt binnekort buiten !!! Geert for president !!!

Djeezes makkers, het staat fifty fifty en ge denkt dat ge de over de wereld heerst...

De vraag over de volksliederen wees anders de andere richting uit: slechts [size=6]4[/size], jawel [size=7]4[/size] % was ervoor te vinden de Vlaamse leeuw aan te leren zonder de Brabançonne. Waar dat voor de Brabançonne zonder de Vlaamse leeuw nog 10 of 11 was, ik weet het niet meer exact.

Kortom: laat het vreugdegeschal nog maar even wachten...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 21:23   #59
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Verliezers?

Neen dit toont juist dat de BUB in de toekomst sterker zal staan, nu 46% van de bevolking ons standpunt deelt!
Als 46% die kiest voor meer België volgens u unitarist is, koos er 56% voor meer Vlaanderen en dus voor separatisme.
Zeg maar dag met het handje tegen uw operettekoninkrijkje, als u de cijfers zo gaat lezen is het eerder vandaag dan morgen ermee gedaan.
Sinds wanneer zijn er 102% Vlamingen? (tot daar het Vlaamse onderwijs dat we beter alleen doen )
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 21:49   #60
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
54% !!! Wauw !!! Fantastisch !!! Geweldig !!! Iedereen wilt België weg !!! Iedereen is flamingant !!! Den Albert vliegt binnekort buiten !!! Geert for president !!!

Ze kunnen het niet verkroppen he? Zalig!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be