![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Zeker geen 12 jaar zoals Tantist beweert, maarja ik ga er niet op in, en laat hem zijn waardigheid behouden....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Jullie respect voor ons? Hoe hypocriet kun je niet zijn?!!! ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, ik vind dit een heerlijk belgicistje, ik kan er niet aan doen. De Vlaanderen72 van de belgicisten. En je weet wat hoe dat mens ons beschaamde... ![]()
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 1000 mense is te weinig om een representatief beeld van de bevolking te maken + komt daar nog bij dat van die 1000 mensen er een groot gedeelte bij is dat weet dat het slecht gaat in dit land maar de politiek niet volgt en dan maar voor het gemakkelijkste antwoord kiest namelijk meer macht naar België.
De verkiezingen is het enige representatieve beeld van wat de bevolking wil. Daar zeggen meer dan 70 procent van de kiezers dat ze meer macht voor Vlaanderen willen en slechts (een heel kleine) 2 % wil meer macht voor België. Nu Tantist ik zie u triomfantelijk met de Nederlandse vlag zwaaien. Ik denk als de vraag was. Moet Vlaanderen terug bij Nederland? dan kwam ge ook niet aan de 2% hoor.
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De enige echt communautaire Vlaamse partij haalde maar in één provincie de kiesdrempel, als je aanneemt dat de meeste Blokkers eerder voor het vreemdelingenstandpunt op die partij stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel echter vast dat een Vlaming en een Nederlander onderling minder verschillen dan een Vlaming en een Waal. Ik stel ook vast dat er op zowat alle gebieden convergentie optreedt tussen Vlaanderen en Nederland en divergentie tussen Vlaanderen en Wallonië. Waarom mag ik dan niet voor een hereniging pleiten? Ik ben niet zo naïef als de BUB'ers om die 2% uit te vergroten tot de meerderheid van de bevolking. Die arrogantie laat ik aan me voorbijgaan, dat laat ik maar over aan de pubers en wandelende lijken van de BUB. Ik stel vast dat -tenzij er een berg emo-shit bij komt kijken als dweperij met de koning en de vlag- mensen eigenlijk vrij makkelijk te overtuigen zijn. En wat dat ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Beste Nederlanders, Hoed u voor tandentrekkers. Federeren met hun broedervolk de Walen is hen te min omdat ze er geen financiëel pofijt kunnen uithalen. Eens je ze aan uw gastvrije boezem drukt, dan vergiftigen die adders ook uw staat met hun anti-monarchistische afzeik, en als je niet genoeg knaten afschuift, dan dumpen ze u binnen de kortste keren evengoed.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ge hebt gelijk ge moogt daar voor pleiten, maar ge zegt als er geen emoties meespelen zijn mensen gemakkelijk te overhalen.
Emoties zullen op dat vlak altijd meespelen. Volgens mij vervang je de ene staat gewoon door de andere. Op den duur gaan we de zelfde problemen krijgen met de Nederlanders als nu met de Walen. Gewoon weer dezelfde fundamentele meningsverschillen met de protestante nederlanders, als nu met de Latijnse Walen. Het enige wat we misschien niet zouden hebben zijn de transfers.
![]() |
#52 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote="Tantist"][quote="100% VLAMING"]
Citaat:
[quote] Jah? Oh weer een iets fout geleerd op school dan. Alle als da zo is geef k mijn fout toe.
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
De meeste katholieken bevinden zich dan nog in het zuiden van Nederland. De religieuze grens bevindt zich ongeveer ter hoogte van de Rijn.
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet niet wat ze kinderen op Vlaamse scholen allemaal wijsmaken over Nederland, maar er klopt niet veel van. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burger
|
![]() Even een reactie op de opmerkingen dat 1000 Vlamingen geen representatief beeld geven:
Alhoewel ik de uitslag niet overtuigend vind zowel voor de Vlaams-nationalisten als voor de Belgischisten is de uitslag wel representatief. De professor heeft met zijn team verschillende variabelen in rekening gebracht: van de 1000 mensen: 500 vrouwen 500 mannen 250 prov. Antwerpen 200 Oost-Vlaanderen 200 West-Vlaanderen 150 Vlaams-Brabant+Brusselse Vlamingen 150 Limburg Dan is er daarenboven nog rekeinig gehouden met de opleidingsniveau's en de leeftijden die moesten overeenstemmen met demografische gegevens. Wanneer men al deze variabelen in rekening brengt is er maar een foutmarge van 2,5 procent vanaf 1000 mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Zeg maar dag met het handje tegen uw operettekoninkrijkje, als u de cijfers zo gaat lezen is het eerder vandaag dan morgen ermee gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() 54% !!! Wauw !!! Fantastisch !!! Geweldig !!! Iedereen wilt België weg !!! Iedereen is flamingant !!! Den Albert vliegt binnekort buiten !!! Geert for president !!!
Djeezes makkers, het staat fifty fifty en ge denkt dat ge de over de wereld heerst... De vraag over de volksliederen wees anders de andere richting uit: slechts [size=6]4[/size], jawel [size=7]4[/size] % was ervoor te vinden de Vlaamse leeuw aan te leren zonder de Brabançonne. Waar dat voor de Brabançonne zonder de Vlaamse leeuw nog 10 of 11 was, ik weet het niet meer exact. Kortom: laat het vreugdegeschal nog maar even wachten...
![]() |
#59 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ze kunnen het niet verkroppen he? Zalig!
![]() |