Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 13:09   #41
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ik ga eens op kosten van de marokkanen ginder in marokko een gepensioneerden ressort oprichten, helemaal inclusief met klinieken en alle nodige verzorgingstoestanden, mèt extra plaats voor de kinderen en kleinkinderen. En de Marokkanen gaan dat allemaal betalen, en dan gaan WIJ ginder naartoe. Helemaal gratis ende voorniks.
Goed hé?
QuasiX beweert dat dit buiten het thema van deze ladder valt, maar ik vindt het een heel goed idee voor een evenwichtig contract met dit soort volk: wij gaan op hun kosten in Marokko leven, alles inclusief, en zij mogen hier belg worden, maar moeten dan wel werken (=thema), zoniet nationaliteit intrekken!.
Ziet Quasi zoiets zitten?

Laatst gewijzigd door kwantum : 2 februari 2011 om 13:15.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 15:12   #42
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
QuasiX beweert dat dit buiten het thema van deze ladder valt, maar ik vindt het een heel goed idee voor een evenwichtig contract met dit soort volk: wij gaan op hun kosten in Marokko leven, alles inclusief, en zij mogen hier belg worden, maar moeten dan wel werken (=thema), zoniet nationaliteit intrekken!.
Ziet Quasi zoiets zitten?
Quasi ziet geen verband zelfs tussen quasi-zoiets en het thema. Eerst wakker worden van je Utopia-wereldje.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 15:17   #43
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Het krantenartikel gaat niet over import, wel over integratie van de bestaande in België wonende vreemdelingen.
Analfabete en onopgeleide werklozen bestaan niet. Iedereen doet (liefst) het werk die overeenstemt met zijn capabiliteiten. Werk is werk.
snap het niet ze: vreemdelingen zijn niet geïmporteerd dan? die groeien hier spontaan uit de grond ofzo?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 15:49   #44
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
snap het niet ze: vreemdelingen zijn niet geïmporteerd dan? die groeien hier spontaan uit de grond ofzo?
Vooreerst; immigratie en geen import. Ten tweede, ik spreek over de vreemdelingen die hier op het ogenblik verblijven. Als u mijn post in uw taal niet wil begrijpen...
... ironie heeft hier niks te maken, want het verandert niks.
Oud 3 februari 2011, 11:26   #45
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Waarom zijn er om te beginnen in België zoveel vreemdelingen die niet werken en van onze diensten kunnen genieten? Omdat wij autochtonen uiteraard zo klotedom zijn om zulke vreemdelingen op ons grondgebied toe te laten.
Oud 3 februari 2011, 11:37   #46
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooreerst; immigratie en geen import. Ten tweede, ik spreek over de vreemdelingen die hier op het ogenblik verblijven. Als u mijn post in uw taal niet wil begrijpen...
... ironie heeft hier niks te maken, want het verandert niks.
75% van turken en marokkanen importeren hun huwelijkspartners uit het heimweeland. Wat zijn dat volgens U ? geïntegreerde belgen?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 12:54   #47
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
75% van turken en marokkanen importeren hun huwelijkspartners uit het heimweeland. Wat zijn dat volgens U ? geïntegreerde belgen?
Ik weet alleen dat er aantal mensen (islamofoben) tegen de rechtbank moeten staan en op zijn strengst bestraafd moeten worden... Omdat ze zo veel slachtoffers maken. Omdat er zo veel haat ingespoten wordt in u en andere mensen die onvoldoende immuun zijn voor zo'n gif. U hebt ondertussen hoogstwarschijnlijk veel meer Koran gelezen en radicale conclusies uitgetrokken dan diegenen die u "stenigt" met uw propaganda.
-
Ik heb geen enkel letter gelezen in Koran. Maar ik ga dit boek niet "stenigen"; door etiquette. Bovendien, ik ben christelijk... Maar dat is gewoon religie; geen geloof. Ik heb de Bijbel gelezen en verstaan dat men dit boek ook kan begrijpen zoals hij/zij wil; ik heb beslist om "liever weg te blijven van allerlei soorgtgelijke boeken en van alle religies...". Christelijke separatisme is al een bewijs voor mijn woorden. Ook atheïsme is voor mij niet. Ik wil niet tot bepaalde sociale groepen behoren omdat ik het niet nodig heb. Wel, ik ben een vreemdeling. Niet omdat het een sociaal groep is; wel omdat het een feit is. Omdat ik me zo voel.
-
1 ding heb ik wel meegemaakt in mijn leven; ik heb zowel christelijke, als moslim vrienden en ze zijn allemaal gewone mensen, die elkaar niet haten, en die bovendien ook de gelovers of radicale gelovers niet haten. We hebben andere waarden en normen. En het probleem is dat men het publiek probeert te overtuigen dat een bepaald doelgroep van mensen die een ander geloof hebben, vijanden zijn.
-
Zwijntje, je haat die mensen; daar ben ik zeker van, net zoals jij zeker bent dat zij je haten. Je overtuiging dat alle islamieten je haten is precies het probleem. En elke keer dat je zo veel haat in je posten vermeldt, breng je zelf veel meer schade aan je gezondheid en aan het gezondheid van anderen die je posten waarnemen, dan je "vijanden" het kunnen doen tegen jullie.
O.a. scade aan je zenuwsysteem; elke keer wordt je zenuwsysteem zwakker en zwakker. Je denkt dat je jong bent en dat je zeker niet zwak bent, omdat je je gezond voelt, vol energie. Het is niet waar en dat zal je voelen wanneer je ouder wordt. Je zal het verschil zien tussen jou en diegenen die niet haten.
-
Je denkt dat je nationalist bent, dat je vijanden hebt die je volk willen vernietigen omdat ze je haten, maar dat is een ziekte. Het is echt gewoon een haataandoening; je hebt voor jezelf een vijand gemaakt (constructief) en je gelooft in je overtuiging. Je wordt een soort haatvampier en demagogie is een bloed voor jou. De woorden Criminaliteit, Allochtonen (of vreemdelingen), Multicul, Multicriminaliteit, Islam, Islamiet, Moslim, Vlaming, Belangen, Leeuw, Geel, Zwart draaien in je hoofd constant, omdat iemand die woorden geforceerd in je hoofd heeft gestoken; en jij doet nu hetzelfde. Hetzelfde (vergiftiging) gebeurt ook met je "vijanden". Maar... niet alle vlamingen zijn haters en niet alle islamieten zijn haters.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 13:02.
Oud 3 februari 2011, 13:02   #48
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet alleen dat er aantal mensen (islamofoben) tegen de rechtbank moeten staan en op zijn strengst bestraafd moeten worden... Omdat ze zo veel slachtoffers maken. Omdat er zo veel haat ingespoten wordt in u en andere mensen die onvoldoende immuun zijn voor zo'n gif. U hebt ondertussen hoogstwarschijnlijk veel meer Koran gelezen en radicale conclusies uitgetrokken dan diegenen die u "stenigt" met uw propaganda.
-
Ik heb geen enkel letter gelezen in een Koran. Maar ik ga dit boek niet "stenigen"; door etiquette. Bovendien, ik ben christelijk... Maar dat is gewoon religie; geen geloof. Ik heb de Bijbel gelezen en verstaan dat men dit boek ook kan begrijpen zoals hij/zij wil; ik heb beslist om "liever weg te blijven van allerlei soorgtgelijke boeken en van alle religies...". Christelijke separatisme is al een bewijs voor mijn woorden. Ook atheïsme is voor mij niet. Ik wil niet tot bepaalde sociale groepen behoren omdat ik het niet nodig heb. Wel, ik ben een vreemdeling. Niet omdat het een sociaal groep is; wel omdat het een feit is. Omdat ik me zo voel.
-
1 ding heb ik wel meegemaakt in mijn leven; ik heb zowel christelijke, als moslim vrienden en ze zijn allemaal gewone mensen, die elkaar niet haten, en die bovendien ook de gelovers of radicale gelovers niet haten. We hebben andere waarden en normen. En het probleem is dat men het publiek probeert te overtuigen dat een bepaald doelgroep van mensen die een ander geloof hebben, vijanden zijn.
-
Zwijntje, je haat die mensen; daar ben ik zeker van, net zoals jij zeker bent dat zij je haten. Je overtuiging dat alle islamieten je haten is precies het probleem. En elke keer dat je zo veel haat in je posten vermeldt, breng je zelf veel meer schade aan je gezondheid en aan het gezondheid van anderen die je posten waarnemen, dan je "vijanden" het kunnen doen tegen jullie.
O.a. scade aan je zenuwsysteem; elke keer wordt je zenuwsysteem zwakker en zwakker. Je denkt dat je jong bent en dat je zeker niet zwak bent, omdat je je gezond voelt, vol energie. Het is niet waar en dat zal je voelen wanneer je ouder wordt. Je zal het verschil zien tussen jou en diegenen die niet haten.
-
Je denkt dat je nationalist bent, dat je vijanden hebt die je volk willen vernietigen omdat ze je haten, maar dat is een ziekte. Het is echt gewoon een haataandoening; je hebt voor jezelf een vijand gemaakt (constructief) en je gelooft in je overtuiging. Je wordt een soort haatvampier en demagogie is een bloed voor jou. De woorden Criminaliteit, Allochtonen (of vreemdelingen), Multicul, Multicriminaliteit, Islam, Islamiet, Moslim, Vlaming, Belangen, Leeuw, Geel, Zwart draaien in je hoofd constant, omdat iemand die woorden geforceerd in je hoofd heeft gestoken; en jij doet nu hetzelfde. Hetzelfde (vergiftiging) gebeurt ook met je "vijanden". Maar... niet alle vlamingen zijn haters en niet alle islamieten zijn haters.
en dat allemaal omdat je de realiteit niet kan verdragen waaruit blijkt dat turken en marokkanen 75% vna hun bruiden en gommen importeren?

verder begrijp ik totaal niet wat je wil vertellen. ik ga de moeite ook niet doen om er een studie van te maken.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 13:07   #49
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en dat allemaal omdat je de realiteit niet kan verdragen waaruit blijkt dat turken en marokkanen 75% vna hun bruiden en gommen importeren?

verder begrijp ik totaal niet wat je wil vertellen. ik ga de moeite ook niet doen om er een studie van te maken.
Neen, doordat ik 100% zeker was dat je dat antwoord zou posten. Maar toch zal ik je demagogie blijven "stenigen".
Oud 3 februari 2011, 13:15   #50
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
-
Ik heb geen enkel letter gelezen in Koran. Maar ik ga dit boek niet "stenigen"; door etiquette. Bovendien, ik ben christelijk... Maar dat is gewoon religie; geen geloof. Ik heb de Bijbel gelezen en verstaan dat men dit boek ook kan begrijpen zoals hij/zij wil; ik heb beslist om "liever weg te blijven van allerlei soorgtgelijke boeken en van alle religies...". Christelijke separatisme is al een bewijs voor mijn woorden. Ook atheïsme is voor mij niet. Ik wil niet tot bepaalde sociale groepen behoren omdat ik het niet nodig heb. Wel, ik ben een vreemdeling. Niet omdat het een sociaal groep is; wel omdat het een feit is. Omdat ik me zo voel.
-
-
-
QuasiX, je maakt toch een denkfout hoor.
Vergeet even racisme en zo als beweegredenen (die uiteraard ook bestaan).
Er zijn veel autochtonen (de meeste veronderstel ik zelfs) die niets hebben tegen andere talen of culturen, laat staan geloofsovertuigingen. Ieder zijn ding. Zover de verdraagzaamheid. MAAR DIT BETEKENT NOG NIET DAT ZE HIER ALLEMAAL TUSSEN ONZE VOETEN MOETEN KOMEN LOPEN, WERK OF GEEN WERK. Ook al heb ik respect voor mijn buur en zijn interieur, ik respecteer dit, maar hij moet met zijn wensen en eisen wel niet bij mij binnenkomen, (correctie: hij mag wel binnenkomen als ik dat wil, maar ook vertrekken als ik dat wil). Dat is het probleem met al die vreemdelingen. Ze komen naar hier, ze zijn hier, maar we willen ze niet. Punt. Ook al blijft de politiek het door ons strot duwen.

Laatst gewijzigd door kwantum : 3 februari 2011 om 13:16.
Oud 3 februari 2011, 13:28   #51
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
QuasiX, je maakt toch een denkfout hoor.
Vergeet even racisme en zo als beweegredenen (die uiteraard ook bestaan).
Er zijn veel autochtonen (de meeste veronderstel ik zelfs) die niets hebben tegen andere talen of culturen, laat staan geloofsovertuigingen. Ieder zijn ding. Zover de verdraagzaamheid.
Dat is PAS GEEN DEMAGOGIE. Dat hoor ik graag. Het is een forum en geen vb-vergaderlokaal. Nu hoor ik oprechte reactie, waarvoor bedankt!

Citaat:
MAAR DIT BETEKENT NOG NIET DAT ZE HIER ALLEMAAL TUSSEN ONZE VOETEN MOETEN KOMEN LOPEN, WERK OF GEEN WERK. Ook al heb ik respect voor mijn buur en zijn interieur, ik respecteer dit, maar hij moet met zijn wensen en eisen wel niet bij mij binnenkomen, (correctie: hij mag wel binnenkomen als ik dat wil, maar ook vertrekken als ik dat wil). Dat is het probleem met al die vreemdelingen. Ze komen naar hier, ze zijn hier, maar we willen ze niet. Punt. Ook al blijft de politiek het door ons strot duwen.
Dat is geen racisme (wel een mening, die ik zeker kan respecteren... zelfs als ik niet 100% akkoord ben ermee); maar dat is geen racisme pas als je bepaalde vreemdelingen TOCH KAN aannemen (aanvaarden); diegenen die zich integreren / geïntegreerd hebben.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 13:29.
Oud 3 februari 2011, 17:34   #52
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
geen racisme pas als je bepaalde vreemdelingen TOCH KAN aannemen (aanvaarden); diegenen die zich integreren / geïntegreerd hebben.
Zolang autochtonen kunnen bepalen aan welke voorwaarden vreemdelingen moeten voldoen om zich te integreren. Maar wat gebeurt er? Precies het omgekeerde: vreemdelingen komen ons vertellen hoe wij ons moeten aanpassen aan hun cultuur, godsdienst enz enz. Daarom zijn ze dan ook niet meer welkom.
Oud 3 februari 2011, 17:37   #53
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang autochtonen kunnen bepalen aan welke voorwaarden vreemdelingen moeten voldoen om zich te integreren. Maar wat gebeurt er? Precies het omgekeerde: vreemdelingen komen ons vertellen hoe wij ons moeten aanpassen aan hun cultuur, godsdienst enz enz. Daarom zijn ze dan ook niet meer welkom.

En welke aanpassing heb jij dan al moeten doen ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 18:07   #54
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En welke aanpassing heb jij dan al moeten doen ?
Ben je blind?
En denk je nu echt dat ik dat allemaal met jou ga willen bespreken?
Oud 3 februari 2011, 21:10   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je blind?
En denk je nu echt dat ik dat allemaal met jou ga willen bespreken?
Met wie wil je het wel bespreken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 22:06   #56
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toch zijn er bij de knelpuntberoepen nog wel een paar te vinden.
Er rijk van worden zal iets moeilijker zijn.
Oei. Het rijk worden is het probleem dan !? (Ik heb een idee om rijk van te kunnen worden... Zulke ideeën geeft zelfs een broer aan zijn broer niet... Ik ben zodanig dom dat ik het aan jou kan "schenken"... want ik heb veel andere ideeën ook).
Trouwens, wanneer is het gemakkelijk geweest, Bobke? (Heb je de trein gemist?)
Ik ga zo zeggen. Je post is volgens mij hetzelfde als; "Ik kon Bill Gates op zijn plaats zijn, maar nu is het te laat..."... Is dat de bedoeling?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 22:17.
Oud 3 februari 2011, 23:19   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei. Het rijk worden is het probleem dan !? (Ik heb een idee om rijk van te kunnen worden... Zulke ideeën geeft zelfs een broer aan zijn broer niet... Ik ben zodanig dom dat ik het aan jou kan "schenken"... want ik heb veel andere ideeën ook).
Trouwens, wanneer is het gemakkelijk geweest, Bobke? (Heb je de trein gemist?)
Ik ga zo zeggen. Je post is volgens mij hetzelfde als; "Ik kon Bill Gates op zijn plaats zijn, maar nu is het te laat..."... Is dat de bedoeling?
Ge moest het maar lezen als "het is slecht betaald" hoor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 23:40   #58
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ge moest het maar lezen als "het is slecht betaald" hoor.
Door...?
Oud 3 februari 2011, 23:42   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door...?
Hangt van de werkgever af.
Misschien wel door u.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 23:53   #60
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hangt van de werkgever af.
Misschien wel door u.
Door mij is het zeker niet ))
Dus...

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 23:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be