![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ziet Quasi zoiets zitten? Laatst gewijzigd door kwantum : 2 februari 2011 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() snap het niet ze: vreemdelingen zijn niet geïmporteerd dan? die groeien hier spontaan uit de grond ofzo?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
... ironie heeft hier niks te maken, want het verandert niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom zijn er om te beginnen in België zoveel vreemdelingen die niet werken en van onze diensten kunnen genieten? Omdat wij autochtonen uiteraard zo klotedom zijn om zulke vreemdelingen op ons grondgebied toe te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() 75% van turken en marokkanen importeren hun huwelijkspartners uit het heimweeland. Wat zijn dat volgens U ? geïntegreerde belgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Ik heb geen enkel letter gelezen in Koran. Maar ik ga dit boek niet "stenigen"; door etiquette. Bovendien, ik ben christelijk... Maar dat is gewoon religie; geen geloof. Ik heb de Bijbel gelezen en verstaan dat men dit boek ook kan begrijpen zoals hij/zij wil; ik heb beslist om "liever weg te blijven van allerlei soorgtgelijke boeken en van alle religies...". Christelijke separatisme is al een bewijs voor mijn woorden. Ook atheïsme is voor mij niet. Ik wil niet tot bepaalde sociale groepen behoren omdat ik het niet nodig heb. Wel, ik ben een vreemdeling. Niet omdat het een sociaal groep is; wel omdat het een feit is. Omdat ik me zo voel. - 1 ding heb ik wel meegemaakt in mijn leven; ik heb zowel christelijke, als moslim vrienden en ze zijn allemaal gewone mensen, die elkaar niet haten, en die bovendien ook de gelovers of radicale gelovers niet haten. We hebben andere waarden en normen. En het probleem is dat men het publiek probeert te overtuigen dat een bepaald doelgroep van mensen die een ander geloof hebben, vijanden zijn. - Zwijntje, je haat die mensen; daar ben ik zeker van, net zoals jij zeker bent dat zij je haten. Je overtuiging dat alle islamieten je haten is precies het probleem. En elke keer dat je zo veel haat in je posten vermeldt, breng je zelf veel meer schade aan je gezondheid en aan het gezondheid van anderen die je posten waarnemen, dan je "vijanden" het kunnen doen tegen jullie. O.a. scade aan je zenuwsysteem; elke keer wordt je zenuwsysteem zwakker en zwakker. Je denkt dat je jong bent en dat je zeker niet zwak bent, omdat je je gezond voelt, vol energie. Het is niet waar en dat zal je voelen wanneer je ouder wordt. Je zal het verschil zien tussen jou en diegenen die niet haten. - Je denkt dat je nationalist bent, dat je vijanden hebt die je volk willen vernietigen omdat ze je haten, maar dat is een ziekte. Het is echt gewoon een haataandoening; je hebt voor jezelf een vijand gemaakt (constructief) en je gelooft in je overtuiging. Je wordt een soort haatvampier en demagogie is een bloed voor jou. De woorden Criminaliteit, Allochtonen (of vreemdelingen), Multicul, Multicriminaliteit, Islam, Islamiet, Moslim, Vlaming, Belangen, Leeuw, Geel, Zwart draaien in je hoofd constant, omdat iemand die woorden geforceerd in je hoofd heeft gestoken; en jij doet nu hetzelfde. Hetzelfde (vergiftiging) gebeurt ook met je "vijanden". Maar... niet alle vlamingen zijn haters en niet alle islamieten zijn haters. Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
verder begrijp ik totaal niet wat je wil vertellen. ik ga de moeite ook niet doen om er een studie van te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergeet even racisme en zo als beweegredenen (die uiteraard ook bestaan). Er zijn veel autochtonen (de meeste veronderstel ik zelfs) die niets hebben tegen andere talen of culturen, laat staan geloofsovertuigingen. Ieder zijn ding. Zover de verdraagzaamheid. MAAR DIT BETEKENT NOG NIET DAT ZE HIER ALLEMAAL TUSSEN ONZE VOETEN MOETEN KOMEN LOPEN, WERK OF GEEN WERK. Ook al heb ik respect voor mijn buur en zijn interieur, ik respecteer dit, maar hij moet met zijn wensen en eisen wel niet bij mij binnenkomen, (correctie: hij mag wel binnenkomen als ik dat wil, maar ook vertrekken als ik dat wil). Dat is het probleem met al die vreemdelingen. Ze komen naar hier, ze zijn hier, maar we willen ze niet. Punt. Ook al blijft de politiek het door ons strot duwen. Laatst gewijzigd door kwantum : 3 februari 2011 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 13:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zolang autochtonen kunnen bepalen aan welke voorwaarden vreemdelingen moeten voldoen om zich te integreren. Maar wat gebeurt er? Precies het omgekeerde: vreemdelingen komen ons vertellen hoe wij ons moeten aanpassen aan hun cultuur, godsdienst enz enz. Daarom zijn ze dan ook niet meer welkom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En welke aanpassing heb jij dan al moeten doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, wanneer is het gemakkelijk geweest, Bobke? (Heb je de trein gemist?) Ik ga zo zeggen. Je post is volgens mij hetzelfde als; "Ik kon Bill Gates op zijn plaats zijn, maar nu is het te laat..."... Is dat de bedoeling? Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |