![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is een beetje zoals in de lagere school: "als je zijn vriendje bent, dan kun je mijn vriendje niet zijn". Oftewel: doe mee met het VB en je doet niet meer mee met ons. Gelukkig is er nog nooit een partij geweest die van aan de zijlijn zoveel van haar programmapunten gedaan heeft gekregen als het VB. Beetje bij beetje sijpelen hun ideeën door in de andere partijen; daar kan dat gedachtengoed wel, maar vanuit het VB zou het 'ondemocratisch' zijn. Van mij mogen ze rustig verderdoen vanop de zijlijn: dat levert tot nog toe goede resultaten op. (ze mogen wel stoppen met die interne ruzies: dat doet geen goed aan de partij zelf, maar het verandert niets aan hun goede politieke inzichten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() ha ja? heb je zo wat folderkes? en wie was dat nu weer van 75% stemt tegen? Filip? Gerolf ? of was dat de Steve?
Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik vind het vooral spijtig dat ik me als vlaming verplicht voel om NVA te versterken in deze glorieuze tijden. Maar de lijn is zéér dun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij spreekt er inderdaad niet van de andere partijen tot samenwerking met het Vlaams Blok te verplichten, maar je impliceert het wel. Je beschuldigt de andere partijen van een ondemocratische reflex, terwijl de vrijheid van coalitievorming nu eenmaal inherent deel uitmaakt van de representatieve democratie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet dat in een foldertje staan om bij de kiezer bekend te zijn?
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of meen je dat bij elke inwoner van die land de gevleugelde woorden van "groene" stalinist Geyssels aan de muur hangen of zo? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() .
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er van overtuigd dat het cordon bij elke Vlaamse kiezer bekend is, ja. Zelfs zonder foldertje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 februari 2011 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar niet uw stelling dat je tégen het VB stemt als je voor gelijkwelke andere partij stemt! In feite is dat vooral de Steve z'n parteike al triestig uitgekomen natuurlijk. Hun allochtone achterban kent nog niet genoeg vloms om te weten wat hij bedoelt uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt op hetzelfde neer. En ik ben uw schat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, de normale gang van zaken zou zijn dat alle partijen na de verkiezingen hun licht opsteken bij de anderen om vervolgens te gaan onderhandelen met wie ze eventueel een akkoord zouden kunnen bereiken. Niemand heeft gezegd dat ze verplicht zijn om met het VB in zee te gaan, maar als een nukkig kind bij voorbaat zeggen dat ze er niet naar luisteren is iets anders. En hoe democratisch vindt u het wanneer partijen enorme toegevingen doen op hun verkiezingsprogramma om een coalitie met enorm uiteenlopende politieke standpunten te vormen en zo het VB uit te sluiten? Is dat dan geen verraad aan hùn kiezers, zowel als aan die van het VB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() neen hoor zijn twee verschillende dingen.
Net zoals het voor U verschillend is of ik uw schat ben, dan wel dat het voor mij verschillend dat jij mijn schat bent. snappie? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Ik probeer het dilemma al zoveel mogelijk op te lossen door mijn linkse familieleden te overtuigen NIET op de sossen of groen! te stemmen. Dat geeft toch ook wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Ik kom al jaren in mijn omgeving uit voor het feit dat ik VB stem en zeg ook waarom. Het strafst is dat verschillende 'nieuwe Belgen' die de Belgische nationaliteit (nog) niet verworven hebben al vlakaf gezegd hebben dat zij op het VB zouden stemmen van zodra ze stemrecht zouden krijgen. Moet de sossen en groenen toch zwaar vallen, denk ik dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
beetje manipulatie ook: als jij NIET voor de sos stemt, maar NVA, zal ik NIET voor VB stemmen en ook NVA... Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |