Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2011, 21:51   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Mijn ervaringen met Turken in de VS is identiek. Degenen die ik ken, zijn praktisch mede-Europeanen en perfekt geintegreerd. Natuurlijk zijn het wel allemaal mensen met een degelijke opleiding en deftige job. De Turken uit het platteland gaan eerder richting Europa. De VS komen ze niet binnen.
't Is dat hé.

De meeste migranten uit het Midden-Oosten die in de V.S. verblijven, doen het qua sociaal economische status een pak beter dan de Amerikanen zelf.
Het zijn inderdaad hoogopgeleiden of mensen met een hoge status en dito bankrekening die de V.S. binnenkomen. Ze maken hun American Dream daar verder waar.

De armere of lager opgeleiden kunnen in de V.S. ook weinig gaan doen gezien het sociale zekerheidsstelsel in Europa pakken interessanter is en de kans op een American Dream scenario eerder klein...

Op de openingspost:

Die mensen zorgen hier voor "vertier" van ganse sectoren. Denk bv. aan een deel van de ambtenarij (dienst vreemdelingenzaken, burgerlijke stand, bevolking, OCMW's, RVA's, (aparte) onderwijssystemen, huisvestingsdiensten, integratie, ...), wetenschappers (sociologen, antropologen, ...), politie, juridische sector, gezondheidszorg, vertalers, tolken, bouwsector (sociale woningbouw), medische kosten (bepaalde ziektes komen meer voor, het duurt langer vooraleer ze iets begrijpen omwille van de taalproblemen, ... incluis voor de slachtoffers die ze veelal maken), psychologische kosten (opnieuw voor mogelijke slachtoffers), ...
Er zijn dure (preventie)campagnes nodig (die zeer moeilijk hun doel bereiken wegens de culturele barriëre) om hun dingen die voor ons evident zijn duidelijk te maken, subsidies allerhande, enz.
Op een indirecte wijze verslinden ze geld, maar op directe wijze waarschijnlijk nog meer (kinderbijslag, werkloosheidsuitkeringen, opvang, sociale huisvesting, ...).
Tegelijkertijd houden ze de 'oorspronkelijke inwoners' van dit land zoet ... die kunnen soms zo van hun melk zijn door de acties van hun nieuwe landgenoten dat het leidt tot enkele dagen arbeidsongeschiktheid (wat ook weer hoge kosten met zich meebrengt).

Ik heb geen enkele slechte ervaring met Joden. Zeer nederige, intelligente mensen met veel onderscheidingsvermogen over het algemeen. Ze zijn totaal niet provocatief noch gedragen ze zich crapuleus, zoals sommige andere groepen uit het Midden-Oosten.
De Joden migreren overigens, omdat ze door bepaalde groepen die wij hier binnenlaten, worden gediscrimineerd (of gelijkaardig behandeld als wij...).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 februari 2011 om 22:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 22:20   #42
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Er zitten wel degelijk een hoop Chinezen, of beter gezegd, Aziaten in ons land.
Maar die werken en zijn blij dat ze hier mogen zijn.
99 % Is beleefd, integreert omdat ze dat zélf willen. Kortom, ze blijven onzichtbaar.
Mijn ervaringen zijn zowat gelijk met wat ik hierboven lees.
Turken : net zoals wij. Merendeel geen last van. Hier en daar een buitenbeentje.
Marokkanen : in groep klootzakken, alleen kruiperig. Maar er er best ook wel goeie. Alleen worden die niet gezien wegens te veel 'groepkes' en dus ...
Albanezen : nog geen enkel contact mee gehad, zij het dan via een maat die er een litteken aan overgehouden heeft.
Afrikanen : meestal goedlachs en hulpvaardig.
Cliché's op bevolkingsgroepen ? Ja. Alle bevolkingsgroepen hebben bepaalde eigenschappen. Of we dat nu leuk vinden of niet.
Net zoals wij, Vlamingen, plantrekkers zijn en het merendeel harde werkers.

Mijn ervaringen zijn grotendeels gelijkaardig.
Mijn vrienden- en kennissenkring is internationaal. Als student leerde ik veel Erasmussers kennen of buitenlandse studenten die naar hier kwamen voor hun studies. Zo heb ik zeer veel verscheidene nationaliteiten ontmoet. Meestal mensen die pas naar hier kwamen, dus er was geen sprake van zoveelste generatie, adoptie door Vlaamse ouders, ... ofzo maar het ging echt om nieuwkomers.

Een man uit zwart-Afrika vroeg me: Waarom laten jullie zoveel vreemdelingen binnen in jullie land? Ze maken jullie land kapot!
In zijn korte tijd in België, had hij al genoeg ervaringen met Moslims opgedaan om er conclusies uit te trekken en had hij al snel door hoe het ging...

Zelf heb ik jammergenoeg ook weinig goede ervaringen gehad met Moslims, al ging het om studenten (hogeropgeleiden-to-be dus). Uit de (semi)criminaliteit blijven blijkt voor deze mensen ongelofelijk moeilijk en hun onverdraagzaamheid jegens niet-Moslims en hun gebruiken spatte in het rond.
Kot (per ongeluk) in brand steken, kot kort en klein geslagen (vriendje kwam op bezoek ), veel geluidsoverlast (geruzie, ...), zever over gebruik van gemeenschappelijke toestellen in de keuken (er mocht geen varkensvlees in de buurt van komen of geen alcohol in staan), de keuken die volgestouwd wordt met toestellen met enkel halal eten, een privé-keuken installeren op hun eigen kot waardoor het voor de volgende bijna onbewoonbaar is, samenhokken met hopen en veel overlast veroorzaken, ...
Om maar een greep uit het arsenaal te geven.
Oud 7 februari 2011, 22:30   #43
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ik veel. En marokkanen idem. Alhowel turken idd wel rustiger zijn geworden, tegenwoordig zijn het wannabe-italianen die achter de vrouwen lopen aan een roos leibandje.
Om die vrouw dan eens uit te proberen (vriendin van me is daarmee in aanraking gekomen). De vrouw met wie ze trouwen zal veelal voor hen gekozen zijn en liefst rechtstreeks uit Turkije komen.

Ik spreek voor de Limburgse regio's rond de mijnen, waar volledig allochtone gemeenschappen leven met een volledig eigen economie: Turkse jongens mogen hier niet trouwen en zelfs niet gezien worden met een Vlaams meisje! Ze willen dit vaak zelf wel, maar de familie is belangrijker ... ze zullen het niet eens aan de familie durven vragen in veel gevallen omdat ze weten waarop ze zullen stoten (mogelijk een (periodieke) verbanning naar Turkije om af te koelen of een direct mogelijk), al zijn ze gelukkig met de Vlaamse.
Turkse meisjes mogen in géén enkel geval gezien worden met Vlaamse jongens. Godsdienstoverdracht gebeurt bij Moslims vooral via de man, dus de vrees voor een niet-Moslim (klein)kind is dan veel te groot.
Oud 7 februari 2011, 22:32   #44
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Om die vrouw dan eens uit te proberen (vriendin van me is daarmee in aanraking gekomen). De vrouw met wie ze trouwen zal veelal voor hen gekozen zijn en liefst rechtstreeks uit Turkije komen.

Ik spreek voor de Limburgse regio's rond de mijnen, waar volledig allochtone gemeenschappen leven met een volledig eigen economie: Turkse jongens mogen hier niet trouwen en zelfs niet gezien worden met een Vlaams meisje! Ze willen dit vaak zelf wel, maar de familie is belangrijker ... ze zullen het niet eens aan de familie durven vragen in veel gevallen omdat ze weten waarop ze zullen stoten (mogelijk een (periodieke) verbanning naar Turkije om af te koelen of een direct mogelijk), al zijn ze gelukkig met de Vlaamse.
Turkse meisjes mogen in géén enkel geval gezien worden met Vlaamse jongens. Godsdienstoverdracht gebeurt bij Moslims vooral via de man, dus de vrees voor een niet-Moslim (klein)kind is dan veel te groot.
Wat een gezever en een hoop veralgemeningen. Straks ga je nog beweren dat je alle Turken kent..
Oud 7 februari 2011, 22:35   #45
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat een gezever en een hoop veralgemeningen. Straks ga je nog beweren dat je alle Turken kent..
De Turken... zijn dat niet die pippo's die ons dwingen croissants te eten?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 22:36   #46
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wonende langs en intussen bijna in die gemeenschappen (want hun territorium breidt zich razendsnel uit) en veel mensen kennende die er ook mee in contact komen vanuit allerlei posities gaande van politiek tot vrijwilligerswerk, kan ik wel een goede beschrijving geven van wat we hier zien en meemaken ja.

Als je een statistiek vindt of een hooggeplaatste uit Limburg die één en ander met bewijs kan tegenspreken, show me! Ik zal nog een tweede keer moeten gaan kijken dan. En vragen aan persoon X (zelf Turk) of hij geen extremist is binnen die gemeenschap en zijn broeders verkeerd weergeeft.

Ze zijn wel deftig geknipt en gekapt, maar toch kunnen ze het niet laten westerse meisjes lastig te vallen omdat een rok dragen in hun ogen 'ik wil genomen/lastig gevallen worden betekent '.
En de laatste die ik zag daarstraks slingerde een steen met een doorsnee van 15cm naar een lijnbus waar passagiers uitstapten... Op 2 meter na had het een krantenkop kunnen worden. 't Kan ook een Marokkaantje geweest zijn.
In ieder geval nog niet eens de 18-jarige leeftijd bereikt.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 februari 2011 om 22:39.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 22:38   #47
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De turken zijn die vieze behaarde mannen met een grote snor en altijd stinkend naar de vettige durums met knoflooksaus.

Misschien kan groentje deze nog toevoegen aan haar lijstje.
Oud 7 februari 2011, 22:39   #48
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wonende langs en intussen bijna in die gemeenschappen (want hun territorium breidt zich razendsnel uit) en veel mensen kennende die er ook mee in contact komen vanuit allerlei posities gaande van politiek tot vrijwilligerswerk, kan ik wel een goede beschrijving geven van wat we hier zien en meemaken ja.

Als je een statistiek vindt of een hooggeplaatste uit Limburg die één en ander met bewijs kan tegenspreken, show me! Ik zal nog een tweede keer moeten gaan kijken dan. En vragen aan persoon X (zelf Turk) of hij geen extremist is binnen die gemeenschap en zijn broeders verkeerd weergeeft.
Dus gij zevert erop los en ik moet het tegendeel maar bewijzen.

Doe eens normaal, meisje.
Oud 7 februari 2011, 22:42   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze zijn wel deftig geknipt en gekapt, maar toch kunnen ze het niet laten westerse meisjes lastig te vallen omdat een rok dragen in hun ogen 'ik wil genomen/lastig gevallen worden betekent '.
En de laatste die ik zag daarstraks slingerde een steen met een doorsnee van 15cm naar een lijnbus waar passagiers uitstapten... Op 2 meter na had het een krantenkop kunnen worden. 't Kan ook een Marokkaantje geweest zijn.
In ieder geval nog niet eens de 18-jarige leeftijd bereikt.
Moogt ge tegenwoordig al niet meer proberen van een meiske te versieren of wat? Nu ja, wellicht val ik exotische meisjes ook lastig dan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 februari 2011 om 22:43.
Oud 7 februari 2011, 23:24   #50
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vieze behaarde mannen met een grote snor en altijd stinkend naar de vettige durums met knoflooksaus.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 23:32   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het verhaal Peumans vergeten?
Korte termijngeheugen is OK, het lange termijn geheugen daarentegen ...
Die Peumans van de NVA?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 23:36   #52
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Moogt ge tegenwoordig al niet meer proberen van een meiske te versieren of wat? Nu ja, wellicht val ik exotische meisjes ook lastig dan.

Pas maar op voor hun broerkes.

http://www.vandaag.be/buitenland/590...-zuiveren.html
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 00:17   #53
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik heb hier nog ergens een verlopen Turks paspoort liggen.
Heb je je legerdienst in Turkije gedaan , of uitgekocht ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 03:03   #54
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
De turken zijn die vieze behaarde mannen met een grote snor en altijd stinkend naar de vettige durums met knoflooksaus.

Misschien kan groentje deze nog toevoegen aan haar lijstje.
ken jij dan veel turkse meisjes die gehuwd zijn met een belg,een echte bedoel ik geen turkse immigrant?zeveren kun je wel en anderen verwijten maar ik ben zeker dat je er heeeeeeeel weinig kent
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 07:18   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Wees gerust. Die broerkes kakken even hard in hun broek als ze doorhebben dat het u geen zak kan schelen hoe ze van hun oren staan te maken.
Oud 8 februari 2011, 09:03   #56
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Een Macedoniër?
Ja.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 09:06   #57
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
..., de keuken die volgestouwd wordt met toestellen met enkel halal eten, ...
Cool! Microgolfovens die enkel werken als men er halal voedsel in duwt.
Oud 8 februari 2011, 09:07   #58
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een halve maan door je strot tot in de eeuwigheid. Alle bakkers zijn verdoken Turken.
Oud 8 februari 2011, 09:08   #59
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Heb je je legerdienst in Turkije gedaan , of uitgekocht ?
Geen van de twee. Ik ben al enkele jaren een deserteur.
Oud 8 februari 2011, 09:10   #60
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
ken jij dan veel turkse meisjes die gehuwd zijn met een belg,een echte bedoel ik geen turkse immigrant?zeveren kun je wel en anderen verwijten maar ik ben zeker dat je er heeeeeeeel weinig kent
Mijn zus. En ik ken er in mijn eigen omgeving meer dan ik op mijn twee handen kan tellen die met een niet-Turk zijn getrouwd of een relatie mee hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be